Onko tuo kiinanlampun takapuolessa oleva kytkin millään tavalla vesitiivis? Jos ei, niin mites asian voisi korjata?
Tuli vaan mieleen, kun eilisellä valolenkillä pääsi kaatosade yllättämään ja molemmat lamput saivat hyvän kylvyn. Toisen akun olin onneksi suojannut pakastepussiin, mutta P7:n akku sai sekin kosteutta. Onneksi toimii edelleen. Note to self: ensi kerralla sitten pussiin molemmat akut vaikka ei sateeseen olisikaan lähdössä ajamaan...
Lisätään tähän toinen kokemus vastaavasta tuotteesta, tosin se "smooth crown"-versio. Täydelläkin akkupaketilla (jossa ei tosiaan mitään suojapiirejä näy) palaa kytkimen alla vain punaista. Toispuoleisesti - siellä on siis kaksi lediä, joista toinen vain tässä tapauksessa palaa? En ole testannut, viekö akun kuinka tyhjäksi. En suosittele, kuin TSI-henkilöille, enkä itse taida uskaltaa tuota akkupakettia käyttää tuon valon kanssa.
Nyt vahvistui että UK:n toimitukseni oli peruutettu ja rahat on myös palautettu. Tarkistin että palautusrahat ovat PayPalissa. En ymmärrä miksi jollain on tavara toimitettu Suomeen UK:sta. Olisiko niin että viralliset maat ajavat ohi jos saldoa on vähän UK:ssa.
Ei tässä muuta mutta meni hyvä 5 USD:n lahjakuponki hukkaan. Mikään asiakaspalvelija ei ottanut tähän kantaa.
Tavaran arvo on nyt liikaa kun euro on heikentynyt. 5 taalan kuponki auttaisi asiaa niin että enää ei menisi ALV-maksua jos sattuisi paketti menemään Suomen tuliin. Aion tilata kuitenkin tilata tavaran HongKong:n DX:stä kuten yleensä teen.
http://www.dealextreme.com/p/magicsh...included-42077
Täältä näkee valuuttakurssin (Suomen tullin käyttämä kurssi vaihtelee n. 30 pv välein, mutta ei ollenkaan kalenterikuukausittain).
http://www.xe.com/
Muija nalkuttaa ja appi heristelee!
Eiks tää oo sama laite halvemmalla - ja Suomesta?![]()
Team yöhöpinät™
Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.
Kiitos, meni tilaukseen juuri äsken (19.9.2011) valaisimesi.fi:stä. DX:n lamppu onkin yllättäen aika arvokas, ja euron arvo on laskenut niin paljon että
jos paketti menee tulliin niin siitä vasta kallista tulee tähän suomalaiseen kauppaan verrattuna.
Onhan DX:n hinta jo yli sen 43,43:n euron, jonka ALV (23%) on 9,99 € -> ei perittäisi tullimaksua.
Aika yllättävää, että Suomesta saa näin edullisesti. Itse asiassa olen lukenut tästä suomalaisesta
kaupasta jotain näillä forumeilla mutta ei tullut mieleen kelata tuota sivustoa.
Magicshine MJ-818 takavalo saapui valaisimesi.fi:stä tänään (27.9). Postissa oli matkannut vain yön yli (?).
Muu taisi olla sitä toimitusta - ehkä kesti, kun maksoin tilille nettipankissa enkä Visalla.
Tekstiviesti tuli paketin saapumisesta omaan postiini. Lamppu 37,77 € + postikulut 4 € -> halpa!
Tuossa takavalossa on samanlainen tumma vahva pahvilaatikko kuin Bikeray IV etuvalossa (1500 lumen ko ?)
Etuvalo tuli Pohjois-Irlannista.
Taitavat molemmat valot tulla samalta tehtaalta Kiinasta.
ari_kroolaa muokkasi tätä : 27.09.2011 at 23.51 Syy: tavara saapui
Muija nalkuttaa ja appi heristelee!
Linkataampas tänne muiden havaintoja riistovaloista http://club.dealextreme.com/forums/F...hreadid.988388. Laturi voi siis olla hieman kyseenalainen, ainakin omani vastasi kuvausta täysin: 3mm erotus lakatuilla pinnoilla ja tekstit välissä kaventavat välin noin puoleen, eristämättömien pintojen väliksi mittasin 6mm, joskin juotokset kavensivat sen n. 5mm tasolle. Tämä on vielä ilkeästi suljettu liimaten, joten sitä ei tule helposti tarkistettua.
Avasin piruuttaan myös Assault-mallin laturin. Siinä oli puhdas 6mm erotusta verkkopuolen ja matalajännitepuolen välillä eli käyttäjä on suhteellisen turvassa (jos ei pidä johdoilla tehtyä verkkopuolen liitosta riskinä. Ainakin joskus aikanaan tuo oli kielletty tapa. Lisäksi tietty optoerottimissa on aina vaara että onkin joku hylkykomponentti/tuoteväärennös). Savuilmiöiden todennäköisyyttä en vaivautunut arvioimaan, kun en käytä sitä. Käytän edelleen erillistä balansoivaa laturia, joka on luotettavan virtalähteen perässä.
Mun valoista toisessa voisi siis tulle näpeille 230v, muuten valo ja akut suht. ok. Toinen taas ei (tod.näk.) anna tärskyä, mutta ylilataa suojaamattomat akut, kun ne menevät epäbalanssiin. Valo taas purkaa ne liian tyhjiksi, kun valo ei katkea akun tyhjentyessä. Ihan hyvä saldo.
DIY-prototyyppeinä nuo on vain otettava. Toimivat ehkä tovin ja sitten kalustetaan paremmin, aluksi tietysti turvallisuusongelmat kuntoon.
hmm.. seuraavaksi voisi sitten kokeilla toimiiko suojapiiri oikeesti tuossa suojatussa akussa ja kennojen kapasiteettikin voisi olla jännä asia tutkittavaksi. Suojapiiri on ainakin tärkeä kun/jos joku johto irtoaa lampun sisällä. Korvikkeeksi hätätilassa vaikka dx:n muita halpiksia 18650-kennoille, joista pitää ensin vaihtaa virheellinen vastus että oikosulkusuojaus alkaa toimia![]()
Yksi erittäin tärkeä tekijä tuossa eristyksen riittävyyden tarkastelussa on lisäksi se hakkuriteholähteen muuntaja. Jos tuon muuntajan ensiö- ja toisiokäämien välillä ei ole riittävää eristystä tai muuntaja ei muuten ole käämitty kunnolla niin kovin turvallisesta laitteesta ei ole kyse. Tuotahan ei tavallisesti paljon muuten selvitellä kuin purkamalla muuntajan käämit ja tutkimalla (ei kannattane välttämättä yrittää jos teholähdettä haluaa vielä käyttää tutkimisen jälkeen). Itse latailen myös valaisinta erillisellä balansoivalla laturilla...
Tulipa tilattu heräteostoksena pari "huomiovaloa", kun viikon makas kotona sairastellessa. 9. päivä tilaus sisään ja 20. päivä oli paketti perillä. Ihan sukkelaa toimintaa ja tuotteet oli toimivia. About 6.90 € makso neljä kappaletta valoja, melko halbaa![]()
Minulle tuli eilen 808E XM-L, mutta ei menny niinku Strömsössä. Kokeilin ensin systeemiä suoraan paketista ja valo oli niin heikko, että ledin sisusta näkyi puoliteholla eikä täysi tehokaan sen kirkkaanpana näkynyt. Kaikki kolme moodia sinänsä toimivat. Takakytkin loisti keltaisena (varaus 50 - 25%). No...
Latasin akun täyteen ja mutta ei parannusta. Takakytkimen valo on nyt vihreä (100-75%), mutta valaisin ei taas pala ollenkaan. Latauksen jälkeen kytkettynä hehkui pari sekuntia, mutta sen jälkeen ainoa valo tulee kytkimestä
Mittasin akun varauksen ja sen on 8,12V. Sen enempää en ole akkupakettia vielä purkanut eli en tiedä onko tasapainossa ongelmia. Kokonaisvarauksesta päättelin, että jotain pitäisi näkyä.
Erillisellä virtalähteellä en ole vielä ehtinyt kokeilla itse valaisinosaa, mutta olisiko jotain mistä tuota ongelmaa lähtisi haarukoimaan? Vai lasketaanko tämä nyt Dead on Arrival kategoriaan.
Hitto, ensimmäistä kertaa tilasin EMS Expressillä kun oli kova hinku ja näin kävi.
Onko tuollaisesta kenelläkään kokemusta ; http://www.dealextreme.com/p/ssc-p7-...-4-18650-50947.
Noita on niin monia versioita erilaisilla kirjainyhdistelmillä viriteltyinä... Aito vai kopio jostakin alkuperäisestä "mallista" ?
Ensimmäistä oikeaa valoa hakemassa - vinkkejä muista jos tuo ei "kannata" ?
pipa
^En tiedä oliko just tuo malli, jonka tilasin. Muutamia lenkkejä ajettu jo pimeässä. Eilen loppui valo yllättäen, ei mitään indikaatioita varauksen alenemisesta. Kotona laturii ja taas toimii. Yksikseen en tuota jätä latautumaan. Halpa kuin mikä, mutta jotenkin alkaa parin talven jälkeen tuntumaan siltä, että Lupine on seuraava lamppu.
Näiden kiinanihmeiden hinta-laatusuhde on kyllä hyvä, mutta hinta-vitutussuhde ei niinkään. Kun ovat halpoja, ei laadunkaan tarvitse olla kummoinen, että hinta-laatusuhde on hyvä.
---
Parempi pipo taskussa kuin oksalla.
DOA joltain osin. Jos kaverilla on sopiva akku tai itselläsi sopiva virtalähde, kokeile sillä. Selviää ainakin kumpi osa on rikki ja korjailu helpottuu. Joskus voi olla nopeampaa tilailla suosiolla esim. uusi akku, maksaa se palauttelukin ja kalenterin lehdet kääntyvät kummasti kun lamppu reissaa ensin toiseen suuntaan ja sitten uusi toiseen suuntaan ennen pitkää.
Testasin erillisellä virtalähteellä ja sama tulos. Ledille ei näytä tulevan virtaa, kun mittarilla testasin. Akku uusintamittauksessa on 8,26V. Täytyypä kysellä mitä kiinanpojilla on tarjota. Tähän mennessä olen kärsinyt sudet nahoissani, mutta tämä kirpaisee jo liikaa.
Mulla kestänyt jo pari vuotta tuommonen tankovalona, ihan ok lamppu, keila ehkä vähän kapea. Toimintona myös ylen ärsyttävä ja täysin hyödytön strobo. Lumeneita on DX-tyyliin liioiteltu, mulla on kypärässä ite tehty P7 (teoriassa 900lm led) ja valotehoa on huomattavasti enemmän kun tässä kun metsässä vertaa. Akun kennot menee ajan kanssa pois balanssista, ja käytännössä se pitää purkaa osiin jotta tämän voi korjata. Ite olen tehnyt tämän nyt kerran.
Paketti DealExtremestä kolahti allekirjoittaneellekin postiin jokin aika sitten. Hieman myöhemmin tulivat myös HobbyKing:stä tilatut osat pyörävalon akkupaketin modausta varten, eli balanseripiuhat, pieni näyttö joka kertoo akun kennojen jännitteet ja erittäin halpa balansoiva laturi. Siispä akkua strippaamaan, jotta balansointikaapelit saa kiinnitetyksi. Seuraavassa kuvia akusta, joskin hieman huonolla laadulla kamerateknisistä syistä.
Akkupaketin sisältö alkaa paljastua kuorimalla hieman suojaksi kääräistyä sinistä kutistemuovia pois akun alapäästä. Akun päädyissä on tarrakiinnitteiset suojapahvit.
Akun alapää suojapahvi irroitettuna. Akkujen navat on yhdistetty ohuilla metalliliuskoilla, jotka taas on painettu jotenkin kiinni napoihin.
Kutistemuovi kokonaan irroitettuna paketti näyttää tältä. Virtakaapeli ja pieni piirilevy on teipattu maalarinteipillä akkujen kylkeen.
Akkupaketin yläreunassa olleen suojapahvin irroitus oli liikaa yhdelle akun napojen metalliliuskaliitoksista. Tästä kuvasta näkee myös, että yksittäisten akkujen merkintöjä on jostain syystä raaputeltu pois tunnistamisen estämiseksi.
Akun piirilevy ja liitännät maalarinteipin alla. Nimimerkki myk-au:n ottama kuva kyseisen piirilevyn toiselta puolelta.
Balansoiva latauskaapeli juotettuna piirilevyyn.
Akun kennot olivat uudessa akussa ensimmäisen (vakiolaturilla tehdyn) latauksen jälkeen hyvin balanssissa ja kummankin kennon jännite näytti 4.04V. Latasin vielä akun uudelleen täyteen HobbyKingin balansoivalla halpislaturilla, jonka jälkeen akun kennojen jännite oli mittarin mukaan 4.17 ja 4.18V. Joko laturissa tai mittarissa on siis hieman epätarkkuutta, mutta lienevät tarpeeksi tarkkoja omaan käyttötarkoitukseen.
Itse akun rakenne on niin yksinkertainen kuin vain voi olla ja työn laatu myös hintatasoon nähden odotetunlaista. Akku ja lamppu kuitenkin toimivat moitteetta :)
Evern00b muokkasi tätä : 02.10.2011 at 19.18
Ne metalliliuskat on pistehitsattu noihin akkuihin kiinni. Siitä nimittäin jää juuri tuommoinen jälki metalliin.
Mittarin tietojen kohdalta löytyy tämmöinen mukava tietokin.
Important.
This item is not accurate enough for precise cell balance checking. It is to be used to check battery charge status.
For ultra accurate battery cell balance status, try our Japanese built Cellmeter.
Balansoiva laturi on ihan näppärä, ei tarvi käsipelillä purkaa kennoja... vaatii kyllä vähän diy-henkeä.
Semmoinen huomio, että ainakaan vanhemmassa malliissa akku ei kestä kosteutta, kun omani otin auki, niin vesi oli tehnyt tuhojaan suojapiirille.
Olisi pitänyt säästää leluauto harrastuksesta lipo-akkuja ja Graupnerin balansoiva laturi, mutta ne tuli myytyä sitten pois kesänalussa. Lipo-akkuja oli 5kpl 5000mAh ja vielä kaksikennoisia. Akut toki olisi ollut hiukan isompia, mutta taskussahan ne olisi hyvin mennyt.
Nyt sitten harmittaa. Pitäisköhän alkaa etsimään tuolta rc10.fi:stä akkuja ja laturia....
![]()
"On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"
häggens muokkasi tätä : 03.10.2011 at 13.40 Syy: tarkistin XM-L ledin spekseistä max. jännitteen
Tuo jännite on kaikkea muuta kuin DC:tä, joten mittari todennäköisesti näyttää mitä sattuu. Ei näytä kyllä AC-mittauksellakaan varmastikaan mitään järkevää. Noissahan näkyy tavallisesti jänniterippeliä ja PWM-ohjauksesta aiheutuva pätkiminen. Oskilloskoopilla saisi paremman kuvan totuudesta.
Edit: Tässä oskilloskoopin kuvia toisen Magicshinen valaisimen mittauksista, todennäköisesti kutakuinkin samankaltaista näkyisi tuostakin valaisimesta mittaamalla: http://forums.mtbr.com/6746069-post61.html
Edit2: Ainiin tuo olikin rikkinäinen valaisin, joten tulos voi kieltämättä johtua vaikka siitä että ledi on kytketty väärinpäin tai sitten on vaan rikki.
tune muokkasi tätä : 03.10.2011 at 14.03
Ei se ledi väärin päin ole jos kerran vähän hehkuu. Vaihtoon vaan.
Tuli kokeiltua sitäkin jossain mainittua vaihtoehtoa, että ottaa tavallisen dvd-levyn kotelon pohjaosan (semmoinen himmeesti läpinäkyvä versio...) ja muotoilee siitä lasin alkup. tilalle (saa 4/kotelon pohja, jos sakset pysyy hanskassa). Taitaa muuten toimia hyvin tuon Assaultin liian tiukan spotin kanssa! Spotti levenee, reunat hajoaa enemmän kuin alkup, ja hajavaloa tulee muutenkin enemmän. Eka pikakokeen perusteella sanoisin että ihan s tanan ubbee valo nyt!
Ensimmäisessä kuvassa piirilevyllä on jännitelukemana 7,2V eikä 7,4V (vastaavat kennokohtaiset lopetusjännitteet silloin on 4,1V tai 4,2V). 0,1V on merkittävä jännite-ero latauksen lopussa. Mun yleislaturi lataa Lion akut 4,1V asti ja Li-Po menee 4,2V. Akuston kestävyyden takia kannattaa käyttää oikeata latausjännitettä (ja max virtaa). Kestävyyden kannalta se ensimmäisenä mainittu 4,04V on ihan turvallinen latauksen lopetusjännite. -- Sillä maksimoi latauskertojen määrän, ei yksittäisen latauksen kapasiteettiä.
Jos RC-laitteen laturi on Li-Po:lle ja akut on Lion, niin ei kannata käyttää tasauslataukseen. Mulla lampun mukana tulleessa akussa oli tasauslatauksen alkuvaiheilla 4,1V toisessa kennoparissa ja toisessa 4,03V (laturi näyttää latauksen aikana kennojännitteet). Tasaus Li-Po -latausjännitteillä olisi vetänyt täydemmän kennon ylilataukselle.
Tossa voi olla tahallaan 4,2V maksimijännitteen kennoissa käytetty 4,1V kennoille tarkoittettua suojapiiriä, joka on huomattavasti parempi ja turvallisempi tapa jos kennojen latauksessa luottaa vain suojapiirin katkaisuun (kuten vastaavissa DX:n valaisimissa tuntuu olevan tapana). Ja etenkin kun kyseisessä tapauksessa suojapiiri vaikuttaisi kuvan perusteella mittaavan ainoastaan kahden kennon sarjaankytkennän jännitettä, eikä yksittäisten kennojen jännitteitä. Maksimi katkaisujännite on tällöin paremmin latausta ajatellen sopiva. LiIon-akkukennojahan on olemassa molemmilla maksimijännitteillä (4,1V ja 4,2V). Tarkkaanhan tuota ei voi tietää, kun kennojen kyljistä on hiottu tyyppimerkinnätkin pois. Dealextreme ilmoittaa ko. valaisimen tiedoissa akun jännitteksi 8,4V, mutta tähän ei välttämättä voi luottaa.
LiPo-akuille tarkoitettua balansoivaa laturia voi käyttää huoletta myös LiIon-akuille jos kennoille tarkoitettu maksimijännite on 4,2V, mutta 4,1V kennoille sitä ei voi suositella. Toki alle maksimijännitteeseen lataaminen vastaavasti kyllä pidentää kennojen elinikää. Omassa DX valaisimessa molempien kennojen jännitteet oli toimitettaessa 4,18V luokkaa. Siis kyseessä eri valaisin eri kennoilla ja suojapiirillä -> http://www.dealextreme.com/p/t6-wate...pack-set-82510 .
Kirjanmerkit