Akku on siis balansoimaton ja suojaamaton. Kun tähän yhdistetään piirre, että valo ei sammu akun tyhjentyessä alkaa katastrofin ainekset olla melkein kasassa. (5v jännitteellä palaa valo ihan iloisesti, tällöin siis balansoimattomat kennot 2,5v tasolla ja huonosti balansoineilla vielä huonompi tilanne). Taustalla olevista merkkivaloista palaa minun yksilössäni jatkuvasti molemmat punaiset ledit. Myöskään merkkivalot eivät siis varota, että kohta ollaan akkujen osalta vaarallisella alueella.
Pitänee tutkia tarkemmin korjausmahdollisuuksia, kun tulee innon puuska. Pikaisesti etsien tuosta ei nyt löytynyt jännitteen mittausta ollenkaan.
(Se toinen spottimainen valoni taas on ihan kiltti, varoittaa tosin vain pienen hetken punaista näyttämällä akun tilasta ennen kuin sammuu sitten laakista. Miksei noi voisi vaikka vilkkua tai mennä himmeälle hätävarana on/off-tyylisen katkaisun sijasta. Silloin huomaisi varmemmin että kohta lähtee valot, joka on ainakin yhdellä valolla ajaessa aika tärkeä piirre).
Joka tapauksessa, mikäli tarkoituksena ei ole vaihtaa vähintään suojattuun akustoon tai viritellä tuota paremmaksi, ei tuota valoa ehkä kannata ostaa. On tietysti mahdollista aina että minun yksilöni on maantaikappale, missä on jossain paikassa vääriä osia. Joka tapauksessa kannatta ainakin varmistaa miten oma yksilö toimii, mikäli muilla on samaa valoa ostettuna.
Kirjanmerkit