GiantGarminElectrobike
Sivu 25 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 1751

Aihe: MTB-kiekot

  1. #721
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Eiköhän 823'set paina yli 700g ennen kuin ovat käyttökelpoiset?
    No 650g, 50g sinnetänne

  2. #722
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    No 650g, 50g sinnetänne
    Kyllä se paino vain taitaa heilahtaa yli 700g kun lisätään ne nippelien juureen tulevat kupit, joita ilman se kasaaminen voi olla aika haastavaa. Sicklinesin punnitsemana tais olla suunilleen 715g.

  3. #723
    zippo Guest
    Huomaatko oikeesti jos kiekko painaa 65g enemmän?
    Itse en huomannut eroa kun testatiin metsäpoluilla samaa takakiekko/rengas yhdistelmää about 100g eripainoisena.
    Painonmuutos tehty litkunmäärällä.

  4. #724
    mutanaama Guest
    Tää laitto just alle uuden kevyemmän kiekkosetin, Mavic CrossMax ST disc, parilla painoa 1615g. Vaikka laitoin sisurit, niin köykäsemmillä kumeilla paino putosi noin 1500g versus 823 ja tubeless uuden mallin 2.4" Fat allu.
    Saa nyt sitten nähdä kestääkö noi väärinajelua läskin alla.

  5. #725
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki, Kurkimäki
    Viestit
    387
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hjalmar Katso viesti
    Ettet tarkoita Red Metal Zeroja?

    Red Zonet on luokiteltu endurokiekoiksi. Vois hommata nuo perus Red zonet http://www.fulcrumwheels.com/en/coll...-ride/red-zone testiin.
    Eiku piti kirjoittaa Red Zone XLR.
    Korjattu orkkisviestiinkin.
    ex. OldBeard

  6. #726
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Tää laitto just alle uuden kevyemmän kiekkosetin, Mavic CrossMax ST disc, parilla painoa 1615g. Vaikka laitoin sisurit, niin köykäsemmillä kumeilla paino putosi noin 1500g versus 823 ja tubeless uuden mallin 2.4" Fat allu.
    Saa nyt sitten nähdä kestääkö noi väärinajelua läskin alla.
    Osta vapaaratasrunko varastoon tai sitten Ebaysta niitä uusia liukulaakereita. Eivät kestä kovinkaan pitkään, kun minäkin olen jo saanut yhdet pilalle. Äläkä nyt ihmeessä sisureihin sotkeennu. Laita edes TLR:t litkuilla...
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  7. #727
    mutanaama Guest
    Kiitos. Ei ollu kodin hyllyssä tupelessia, enkä jaksanu alkaa virittelemään väkisin noita ilman sisureita. Laitakko linkkiä niistä liukulaakereista.

  8. #728
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zippo Katso viesti
    Huomaatko oikeesti jos kiekko painaa 65g enemmän?
    Itse en huomannut eroa kun testatiin metsäpoluilla samaa takakiekko/rengas yhdistelmää about 100g eripainoisena.
    Painonmuutos tehty litkunmäärällä.
    Eihän sen litkun pitänyt olla "pyörivää massaa"?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  9. #729
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Kiitos. Ei ollu kodin hyllyssä tupelessia, enkä jaksanu alkaa virittelemään väkisin noita ilman sisureita. Laitakko linkkiä niistä liukulaakereista.
    Saattaa olla jossain vielä yksi liukulaakeri, tarkistan.
    Koko vapaaratas maksoi n. 35e (.de ) kun ne siihen vaihdettavat liukulaakerit Ebaysta maksoi vajaan kympin kappale toimitettuina. Oikeita laakereitakin saa tilalle.

    edit: 31,90e tuolla hintana: http://www.bike-components.de/produc...TS---L---.html
    marco1 muokkasi tätä : 03.10.2011 at 09.37

  10. #730
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Eihän sen litkun pitänyt olla "pyörivää massaa"?
    Ei se olekaan. Nostaessa tuntuu varmaan yhtä paljon, mutta luulisi litkun pysyvän kiihdyttäessä jotakuinkin paikoillaan.

    En sano erityisesti välittäväni pienestä painosta sinne tänne, mutta kyllä mavic ilmoittaa harhaanjohtavasti UST kehiensä painon, kuluttajan kannalta olis kivaa jos ilmoitetut painot pitäisivät paikkansa.

  11. #731
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    ...siihen vaihdettavat liukulaakerit Ebaysta maksoi vajaan kympin kappale toimitettuina. Oikeita laakereitakin saa tilalle...
    Kerro lisää


  12. #732
    mutanaama Guest
    Hopen navoilla 823 etukiekko painaa 1230g ja takakiekko sit huimasti enemmän. Parille tuli painoa kumeineen aika tarkkaan 4,960kg. Siinä ei paljoa yks 100g tunnu.

  13. #733
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    No ei, mutta jos lasket yhteen ilmoitetut painot ja kasaat kiekot 823 kehillä ja laitat kumeiksi 2.4" RQ UST't niin paino heilahtaa helposti 400g yli luvatun, se voi jollekin jo tuntua.

    Lähinnä pointtina että olisi suotavaa että jos ilmoitetaan painot niin ne pitäisivä paikkansa. Joillekin tuo ilmoitettu paino tuntuu olevan lähinnä yksi markkinointiosaston kikoista joilla lisätään myyntiä, toisille yksi insinöörien ilmoittamista spekseistä.

  14. #734
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kerro lisää
    Tuossa nuo liukulaakerit:
    http://www.ebay.com.au/itm/Qty-2-Mav...-/260383990151 (myyjä john5w76, tältä ostettu)

    http://www.ebay.com/itm/NEW-HUBDOCTO...item4cf9ccc6b7 (ei kokemusta näistä)

    edit: olihan se Usko Juntunenkin sorvannut näitä ihan kotomaassa.

  15. #735
    mutanaama Guest
    @drop
    Kyllähän tuo on totta tuokin. Toisaalta jos voidaan käyttää rosterista, messinkistä tai alumiinista värkättyä nippaa, niin niiden eri painoilla on kanssa merkitystä. Eli siinä mielessä ei kehän painoon voi laittaa kokonaisuutta. Toisaalta voisivat ilmoittaa painon eri nipoilla. Mutta tuossa kehässä grammantarkistelijat taitavat olla sen verran marginaaliryhmää, etteivät viitsi vaivautua sitä tekemään. Löytyykö nippojen painoa jostain??

  16. #736
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Kyse ei ole niistä nippeleistä, niitähän ei ilmoiteta muillakaan vanteilla. Koska 823'set on UST vanteet niin niille nipoille on erilliset kupit joihin ne ruuvataan. Ilman niitä ei kiekkoja saa koottua, siksi seuraavat mukana. Niiden painoa ei kuitenkaan tuossa ilmoiteta. Joku oli aikoinaan kysynyt asiasta Mavicilta ja heidän lausuntonsa oli muistaakseni että "jos ilmoittaisimme kokonaispainon oikein niin ihmiset saattaisivat painon perusteella luulla näiden soveltuvan järeämpään käyttöön kuin oikeasti soveltuvat, sen vuoksi paino on ilmoitettu ilman kuppeja".

  17. #737
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Kyse ei ole niistä nippeleistä, niitähän ei ilmoiteta muillakaan vanteilla. Koska 823'set on UST vanteet niin niille nipoille on erilliset kupit joihin ne ruuvataan. Ilman niitä ei kiekkoja saa koottua, siksi seuraavat mukana. Niiden painoa ei kuitenkaan tuossa ilmoiteta. Joku oli aikoinaan kysynyt asiasta Mavicilta ja heidän lausuntonsa oli muistaakseni että "jos ilmoittaisimme kokonaispainon oikein niin ihmiset saattaisivat painon perusteella luulla näiden soveltuvan järeämpään käyttöön kuin oikeasti soveltuvat, sen vuoksi paino on ilmoitettu ilman kuppeja".
    Hehee Kun nyt näistä tiedät, niin mitkä ovat todelliset vaihtoehdot noille 823:lle, jos vanteen pitää olla sekä UST että sisämitaltaan tuommoiset 23mm leveä?

    - Tomi

    ps. Crossmax SLR:tkin ovat kevyemmät kun ne punnitsee ilman niitä nippeleiden inserttejä

  18. #738
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Crossmax slr ilmoitettu paino kai pitää paikkansa kuitenkin?

    En mä keksi 823'sille vaihtoehtoa, jollei halua teipeillä leikkiä, muuten varmaan on moniakin.

  19. #739
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Hehee Kun nyt näistä tiedät, niin mitkä ovat todelliset vaihtoehdot noille 823:lle, jos vanteen pitää olla sekä UST että sisämitaltaan tuommoiset 23mm leveä?

    - Tomi

    ps. Crossmax SLR:tkin ovat kevyemmät kun ne punnitsee ilman niitä nippeleiden inserttejä
    Eipä ole vaihtoehtoja ,koska vain mavicit ovat Ust. Käsittääkseni Mavic on patentoinut tämän UST-sanan.
    Tuosta ihan yhtä UST jos ei pelkää teippikierrosta. ja paljon kevyemmät. Tässähän on reunaurat ja muut ihan samallalailla tubelessrenkaille.
    http://www.notubes.com/ZTR-Flow-26-32-Hole-Black-P333C22.aspx
    Minusta aika järjetöntä tehdä umpinaisia vanteita kun teippi ajaa saman asia ,mut painaa paljon vähemmän
    - Fear is a mindkiller -


  20. #740
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Taitaa 823'set kuitenkin olla aika paljon vahvemmat kuin Flow't, ainakin itse sain kohtuullisen helposti flatspotattua omat Flow't. Ei siis mitenkään haukkuakseni noita Flow kehiä, mutta kyllä se 200g ylimääräistä painoa kehässä näkyy vissiin myös vahvuudessa. Lisäksi ainakin teoriassa UST vanne pitää ilmat sisällään ilmankin litkuja, omia Flow kehiä en saanut tiiviiksi ilman litkuja (siis niin että ilmat pysyisivät montaa päivää). Sinällään olen kyllä samaa mieltä ettei se teippi ole mikään iso vaiva, eikä litkutkaan mikään huono idea.

    Mielenkiintoista nähdä minkälaisia noi E13 kehät tulevat olemaan, heiltä tulee Scandiumilla vahvistettu 23mm sisämitaltaan oleva kehä joka on vähän yli 500g.

    Tuntuu ettei Mavic oikein jaksa panostaa noihin irtokehiin näinä päivinä. Saas nähdä käykö niin että jäävät suosiolla enemmän marginaalitekijäksi (keskittyen valmiskiekkoihinsa) vai räväyttävätkö jossain vaiheessa jonkun kunnon setin uusia kiekkoja markkinoille (21mm sisäleveydellä UST kehän, valmiskiekkojensa vanteiden ominaisuuksia kuten se pinnojen väliltä koneistus jne).

  21. #741
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Eipä ole vaihtoehtoja ,koska vain mavicit ovat Ust. Käsittääkseni Mavic on patentoinut tämän UST-sanan.
    Onhan sitä USTia lisensoitu muillekin (Shimano, Fulcrum, Easton yms.) mutta irtomyynnissä ei taida olla muiden kuin Mavicin UST-vanteita?

  22. #742
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Taitaa 823'set kuitenkin olla aika paljon vahvemmat kuin Flow't, ainakin itse sain kohtuullisen helposti flatspotattua omat Flow't.

    Mielenkiintoista nähdä minkälaisia noi E13 kehät tulevat olemaan, heiltä tulee Scandiumilla vahvistettu 23mm sisämitaltaan oleva kehä joka on vähän yli 500g.
    Joo taitaa se flow vähän helpommin hajota. Mutta henkilölle joka ei aja DH:ta eikä paina 120kg ja tykkää leveestä vanteesta sekä käyttää litkua jokatapauksessa 823:set on vähän överit.
    mielenkiinnolla odottelen noita E13 kehiä.
    - Fear is a mindkiller -


  23. #743
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Ihan mielenkiinnosta, olikos se 823:sten vanteen paino niiden pakollisten nippeleiden kanssa mikä?

    edit: 719g olis tuolla tyrkyllä
    Aika heviä.

  24. #744
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Tää laitto just alle uuden kevyemmän kiekkosetin, Mavic CrossMax ST disc, parilla painoa 1615g....
    Ranskanmaaltako? Jos oli sieltä mistä eppäilen, niin ÄLÄ käy katsomassa paljonko 20mm / 10*135mm Haven-setti olis kustantanu

  25. #745
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Mulla Fulcrumin XLR Red Zonet klappaa kun resiinan pyörät, ihan sama miten niitä kiristelee. Tällä hetkellä ei oo rikki kuin runko, iskari ja kiekot. Ai niin, itse meen pajalle 17 päivä setä Panun vastaanotolle.
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  26. #746
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Aika jännä, mulla kesti tosin hyvin treiliä espanjassakin tuo setti kunnes tyhmyyttäni rikoin sen takakiekon, tosin se oli se taiwanissa eikä italiassa tehty setti, ehkä siksi ne kesti??

  27. #747
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Mulla noi viat rajoittuu napa-alueille. Noilla on ajettu moneen kertaan samat trailit Epsanjassa ja muutamat enskakisat päälle. Vielä en tiedä etukiekon osalta, mistä tuo johtuu (akseli, laakerit) Tuo navassa oleva kiristys ei ainakaan sitä poista. Takakiekossa klappi johtuu osittain siitä, kun pakkaa ei saa istumaan tarpeeksi kireälle vapaarattaaseen. Tosin on tänä suvena mennyt myös pinnakin poikki ihan normiajossa. Noissa voi tietysti olla sama logiikka kun venäläistenkin vehkeissä, että noita joutuu laittamaan 100 km:n välein ;-))
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  28. #748
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Minulla on tuolta kaverilta ostetut liukulaakerit (löytyy sieltä other items kohdasta). Hyvin on toiminut vaihdon jälkeen.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  29. #749
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Näitä painohommia pitäs testata ns. side silmillä. Iskee kaverille fillari alle ja polkee x määrän ja sanoo kumpi vanne nyt oli. Voi olla että ei huomaa mitään eroa tai vastaa väärin! Tiedä häntä.

  30. #750
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Tollaisen kilon pudotuksen kyllä huomaa helpolla. Vaihdoin kiekot just kilon kevyempiin ja kiihdytykset on juhlaa...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •