ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 36 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 86 136 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #1051
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Voisin ens kuussa testata tuon Ardentin siellä Pirunkirkon maisemissa, sittenhän sen varsin tietää miten siel teil päi pelittää..
    Pirunkirkko on täkäläisittäin ihan pikkuhieno paikka, mutta polku sinne on renkaista riippumatta melkoisen vaikea ajettava, kuten muutkin ihan lähimmät polut siinä ympärillä.

  2. #1052
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Middle Earth
    Viestit
    110
    Tuolta löytyy Schwalbea hyllystä.

  3. #1053
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    No mulla on mary trailstar seoksella ja litkutus helppo juttu stanin flow kehälle. Kompuralla nousi ja kyljet noissa on niin paksut ,että tiivisty heti. Ei tarvinnut heilutella eikä vemputella. Vajaan desin taisin stanin litkua laittaa.

    Edit. Kyseessä siis Maryn 2.35 taittuvakylkinen freeride versio.
    Tänx, täytyy iskee tuollainen Vertstar sitten eteen tilaukseen!

    Taakse vielä kun kehittää jotain kapeampaa, ei mahdu MM varmaankaan pyörimään tulla. Meinaan sen verran kapealta näytää tila tuon GF Hifin takahaarukassa jo nykyisten succis RR 2.1 kanssa.

  4. #1054
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Miten MM vertstar muuttuu fat albertin vaihtoehdoksi? Meinaatko oikeasti ettei trailstar riitä?

  5. #1055
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Miten MM vertstar muuttuu fat albertin vaihtoehdoksi? Meinaatko oikeasti ettei trailstar riitä?
    Nyt taisin missata jotain.

    Olin lukevinani tasta ketjusta, että MM GG on kehuttu rengas juurakolle/kivikolle ja nykyisillään tuota GGtä vastaisi juurikin tämä Verstar. Ja jos kerta litkutuskin onnistuu lätkäsen ton tilaukseen ja kokeilen itse. Jos ei toimi niin hankitaan jotain muuta sitten tilalle.

  6. #1056
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Kyl se GG seos on hyvä, tosin aika paljon pehmeämpää kuin vanha triple. Noin siis vaikka kehuisinkin GG kumeja, en vertaisi niitä suoraan Fat Alberttiin. Uusi trailstar rullaa jo vähän heikommin kuin vanha triple, tosin pitääkin reilusti paremmin. En oikein halua edes tietää mitä liisteriä noi vertstarit on kun trailstar pitää kuin tauti tuolla märässä metsässä.

    Nytkin oli takana tänään 2011 Fat Albert. Ei se mitään yllätyksiä suo, ja ihan hyvä kumi (esim edellä näytti Nobby Nic luistavan koko ajan vaikka minusta ei tuntunut yhtään liukkaalta). On se kuitenkin jo ihan eri maata kuin trailstar Big Betty.

    Lähinnä mietin että tiiätkö mihin olet moisen kumin kanssa ryhtymässä

  7. #1057
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Pirunkirkko on täkäläisittäin ihan pikkuhieno paikka, mutta polku sinne on renkaista riippumatta melkoisen vaikea ajettava, kuten muutkin ihan lähimmät polut siinä ympärillä.
    Pari kertaa on tullut siellä käytyä ja nyt syysliman ilmaannuttua kivipintaan olisi toki suotavaa ettei kovin märkää keliä pitele.. voipi olla aika arvaamaton mesta, tai toisaalta hyvinkin arvattavissa.

    Takarengasvalinta vähän mietityttää tuota paikkaa ja kosteutta ajatellen.. etupään kun sentään näkee mistä se tod. näk. lähtee vetelemään, mutta takapään joutuu vain huomaamaan.

    Tarkoitus olisi ajaa myös Vajosuon lenkki, sinne varmaan kelpaa mikä tahansa leveähkö nappulakumi? Vähän ot:tä vetelee, mutta vedelkööt.. eli minkä pituinen tuo Vajosuon lenkura on ajallisesti jos ei pidä kiirettä??
    ..makes Jack a dull boy...

  8. #1058
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Kyl se GG seos on hyvä, tosin aika paljon pehmeämpää kuin vanha triple. Noin siis vaikka kehuisinkin GG kumeja, en vertaisi niitä suoraan Fat Alberttiin. Uusi trailstar rullaa jo vähän heikommin kuin vanha triple, tosin pitääkin reilusti paremmin. En oikein halua edes tietää mitä liisteriä noi vertstarit on kun trailstar pitää kuin tauti tuolla märässä metsässä.

    Nytkin oli takana tänään 2011 Fat Albert. Ei se mitään yllätyksiä suo, ja ihan hyvä kumi (esim edellä näytti Nobby Nic luistavan koko ajan vaikka minusta ei tuntunut yhtään liukkaalta). On se kuitenkin jo ihan eri maata kuin trailstar Big Betty.

    Lähinnä mietin että tiiätkö mihin olet moisen kumin kanssa ryhtymässä
    Prkl, just kun oli sormi MM Vertstar tilausnapilla niin sait mut miettimään asiaa uusix noiden eri rengaskokemustesi perusteella.

    Ja en todellakaan tiedä mitä olen tekemässä! Tulee oleen tän nöösi mtb äijän eka syksy metsässä ja sen takia näitä eri valintoja arvon! Miksi siis olin päätymässä tuohon MM niin lähinnä kun haluan täysin eri tyyppiset renkaat syksyksi kuin nuo kesällä alla olleet kuivan metsän RRt. Rullaavuudella ei syysajossa itselle kauheasti painoarvoa, näin säis noi luutikut vähän lihaakin ympärilleen.

  9. #1059
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    108
    Nobby Nic 2.25 vaihtui syksyksi Rubber Queen 2.2:n ja pito varsinkin kosteilla kivikoilla / kallioilla lisääntyi hämmentävän paljon. Myös RQ:n suurempi ilmatilavuus tuntuu parempana ajomukavuutena röykkyisemmissä paikoissa.

  10. #1060
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Prkl, just kun oli sormi MM Vertstar tilausnapilla niin sait mut miettimään asiaa uusix noiden eri rengaskokemustesi perusteella.

    Ja en todellakaan tiedä mitä olen tekemässä! Tulee oleen tän nöösi mtb äijän eka syksy metsässä ja sen takia näitä eri valintoja arvon! Miksi siis olin päätymässä tuohon MM niin lähinnä kun haluan täysin eri tyyppiset renkaat syksyksi kuin nuo kesällä alla olleet kuivan metsän RRt. Rullaavuudella ei syysajossa itselle kauheasti painoarvoa, näin säis noi luutikut vähän lihaakin ympärilleen.
    Mitä mulla on kokemuksia trailstar Muddy Maystä niin se pitää perhanan hyvin märässä metässä ,mutta rullaa aika kehnosti varmaan johtuen julman kokoisista nappuloista.
    Vitutuskerroin meinaa kohota jo tuolla siirtymillä tai latupohjalla ajettaessa.
    Vertstaria en uskaltanut tilata ,kun pitäs eteenpäinkin polkemalla päästä. Vertstar on enemmän alamäkihommiin varmaan.
    - Fear is a mindkiller -


  11. #1061
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Prkl, just kun oli sormi MM Vertstar tilausnapilla niin sait mut miettimään asiaa uusix noiden eri rengaskokemustesi perusteella.

    Ja en todellakaan tiedä mitä olen tekemässä! Tulee oleen tän nöösi mtb äijän eka syksy metsässä ja sen takia näitä eri valintoja arvon! Miksi siis olin päätymässä tuohon MM niin lähinnä kun haluan täysin eri tyyppiset renkaat syksyksi kuin nuo kesällä alla olleet kuivan metsän RRt. Rullaavuudella ei syysajossa itselle kauheasti painoarvoa, näin säis noi luutikut vähän lihaakin ympärilleen.
    Muddy Mary on ihan hyvä kumi, lähinnä ottaisin vaan trailstar seoksella jollei oikeasti tiedä "mihin on ryhtymässä".

  12. #1062
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Rullaavuudella ei syysajossa itselle kauheasti painoarvoa...
    Näinhan sitä saattais luulla kunnes huomaa, että tarvitsee alamäkeenkin polkea vauhtia että pysyy liikkeellä Eli painovoimapyöräilyyn tarkoitetut räkäkumit saattaa viedä vähän liikaa ajomukavuutta.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  13. #1063
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    OT: Kiitos Syklopaatti, drop ja zeizei kommenteista ja avusta valinnassa. Laitoin sitten tilaukseen MM 2.3 Trailstar versiona eteen ja FA 2.25 Pacestarin taakse. Voipi olla, että tuo FA ei mahdu takahaarukkaan pyörimään, mutta yritetään nyt ainakin. Raporttia seuraa, over & out.

  14. #1064
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Siis VertStarin nappula tuntuu sormien välissä nallekarkilta, niin pehmeetä se on.

    Nyt on 60km ajoa renkailla alla ja edelleen heittelee pikkukiveä alaputkeen hiekkatiellä jatkuvasti.

    Pito on sitten todellakin jäätävän hyvä

  15. #1065
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Kolme lenkkiä takana yhdistelmällä muddymary edessa ja contin Baron 2.3 takana. Baron on sitten pikkunakki ollakseen 2.3. Vain 54mm leveä ja korkeuskin vanteelta kuvion pohjaan 50mm. Mahtuu siis pyörimään pienessäkin takahaarukassa. Paino 753g tasan, kokoon ja painoon nähden mieletön kumi etenemään mudassa. Ei ongelmia tukkeutumisen tai puhdistumisen kanssa, blackchili pinnoite tuntuu toimivan ilman sisäänajoa ja pitoa märällä kalliolla riittää.
    Enska käyttöön en suosittele. Ilmatila vaatimaton, nappulat ei suojaa kylkiä mitenkään erityisesti, nappulat niin harvassa että kannattaa katsoa miten terävään kivikkoon droppaa. Omaan trailiajoon kuitenkin hyvä valinta, jos kulutuskestävyys tulee olemaan yhtä hyvä kuin rubberqueenilla niin aika täydellinen syysrengas. Tiivistyi tubeless renkaaksi Notubes Crest kehälle (hirveän ähräyksen jälkeen) ja rullavuus on sitä itseään..

  16. #1066
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.339
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Ei ole kyllä kovin huima tuo Purgatoryn pito takarenkaana, kokoisekseen hyvin kevyt ja korkea on kyllä.
    Sunnuntaina 2bliss Purgatory burppais 819:ltä vinolla kalliolla nollavauhdista rullatesssa eikä suostunut enää tiivistymään käsipumpulla, tarkasta paineesta ei tietoa mutta ei vielä kaatunut mutkissa. Sisurilla korjaus ja kotikorjaamolla vaihtui sitten pikaisesti toiseen renkaaseen. Nämä on nyt nähty, ei tuu ikävä.

  17. #1067
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Kendan nevegalit 2.1 leveinä toimii kyllä mettässä vaikka on märkääkin. Tosin eihän ne mihinkään rullaa asfaltilla, mutta kovalla hiekalla yllättävän hyvin. Nevegalit kyllä pitää paremmin kuin schwalben fat albertit 2.25 leveinä IMO...jos sitä vielä koklais maxxiksen ardenttia 2.25:na.

  18. #1068
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    121
    Muutaman kostean sekä litimärän lenkin kokemuksella olen hyvin tyytyväinen Maxxiksen Advantageen 2.4" koossa, seos Maxxpro 60a. Kuopion maastoissa kivikossa ja juurakossa tuntuu toimivan melekosen hyvin edessä sekä takana. Nappula varmaankin kovalle pohjalle hieman pehmoinen ja reunanappulat saattavat käydä jossain vaiheessa hieman lerpuiksi. Omassa ajossa, joka on suhteellisen rauhallista toimii hyvin. Ilmatilaa on vähintäänkin riittävästi.
    Toinen tänä syksynä koestuksessa ollut rengaspari on Geaxin Lobo Loco 2.3, 50a seoksella. Geax on loppujen lopuksi melko pieni ilmatilaltaan ja muutenkin pienen kokoinen 2.3". Nappula on ihan hyvänkokoinen, mutta kovin lähellä toisiaan, joten tukkiutuu märällä kelillä. Reunanappulat eivät juurikaan ulkone, eikä pysy ryhdissä. Kuivalla kelillä tuntuu toimivan ihan hyvin, mutta märällä ei nouse juuren päälle ja nuljuaa kivistä. Märällä hyvin arvaamaton rengas. En suosittele syyskeliin. Kesällä uuteen ponnistukseen näiden kanssa.

  19. #1069
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Tarkoitus olisi ajaa myös Vajosuon lenkki, sinne varmaan kelpaa mikä tahansa leveähkö nappulakumi? Vähän ot:tä vetelee, mutta vedelkööt.. eli minkä pituinen tuo Vajosuon lenkura on ajallisesti jos ei pidä kiirettä??
    Vajosuon lenkki on 2-6 tuntia ihan riippuen kuinka laajasti sen käsittää. Renkaiksi käy mitkä tahansa nakinkuoret. Jos pitkoksilla on märkä lima päällä, niin tuskin mikään pitää. Jos haluat ajaa tuon laajan version, niin voisin lähteä vaikka näyttämään tai lähettää kartan, joka löytyy sähköisessä muodossa.

  20. #1070
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Ajattelin puolivakavasti koittaa tilata Schwalben DirtyDanin Vertstar Freeride version, josko tuo toimittaisi eturenkaan virkaa sadekelin kiekoilla(sukkistelukiekot erikseen) syksyn limaisilla/mutaisilla keleillä ja kenties sitten myös talvella... Onko kellään kokemuksia DirtyDanista, "XC" tai DH versiona? Tota XC versiota näyttäis saavan vain 2.0" leveenä ja kuviosta näyttäis puuttuvan "Curve Claw" sivunappulat. DH ja Freeride versiot on 2.35" kokoisia, mahtaakohan kellään olla havaintoja miten iso ilmatila noissa on käytännössä, jos vertaa esim 2,4" Big Bettyyn..?

    Entäs onko kellään vielä kokemusta miten nää Schwalben uudet seokset käyttäytyy pakkasessa, etenkin nuo Trail- ja VertStar seokset?
    Vanha GooeyGlue meni ainakin aivan muoviseksi +5°C alapuolella...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  21. #1071
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Mulla on yksi pari Schwalben Black Sharkeja, eli edeltävää sukupolvea HD mallina, nykypäivän Freeride casingina... Eli vastauksesta ei ole mitään hyötyä muttatota. Ilmatila on pieni, nappulat isoja, pito mudassa ja nurmikolla & heinikossa jotain aivan järkyttävän käsittämättömän mahtavaa. Mutkat pystyy kanttaamaan täysii, tangonpää maata hipoen kelillä jolla ei tahdo pysyä pystyssä edes ilman pyörää. Kovalla alustalla nappulat taittuu alta ja pito lähtee. Eikä noi tietenkään rullaa mihinkään. Mutarengas on mutarengas, ei siitä mihinkään pääse.

    Talvella pyörään laitetaan nastat ja autoon kitkat.
    --

  22. #1072
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    ...Entäs onko kellään vielä kokemusta miten nää Schwalben uudet seokset käyttäytyy
    pakkasessa, etenkin nuo Trail- ja VertStar seokset?
    Vanha GooeyGlue meni ainakin aivan muoviseksi +5°C alapuolella...
    Mulla oli viime talven yks trailstar-kumi (FA front) ja yks pacestar-kumi (NN) ajossa ja hyvin noi toimii. Ei muutu
    kumpikaan oikein mitenkään normikeleillä. Jokusen lenkin "ajoin" ~25asteen pakkasessakin ja hiukka kovilta ne
    sillon tuntu, toimivat silti jees. Kendan Stick-E:n ohella parhaita kylmänkestoltaan.

  23. #1073
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Kävinpä tänään tuolla pimeässä ja kosteassa ajelemassa. Alla oli edessä MM Trailstar ja takana BB myös Trailstarina. Molemmat tubeleksina. Etupään kanssa ei minkäänlaisia ongelmia. Takapää tuntui pitävän yllättävän hyvin vaikkei tuo BB mikään märän kelin erikoisrengas olekaan. Ajoalustana Espoon keskuspuiston osittain märät kalliot ja märät juurakot.
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  24. #1074
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Nääh, puukotin Intenseen taaksekin Gazzaloddin 3.0:n. Tähän mennessä on ollut todella hauska ajaa, kun edessä ollut järeä rengas, katsotaan kuinka käy kun takanakin on vastaava Jos ei muuta niin reisi ainakin kasvaa.
    Jokatoisen sivunappulan jouduin leikkaamaan että rengas mahtuu pyörimään. Lumelle luulisi ainakin riittävän kantavuutta.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  25. #1075
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Nääh, puukotin Intenseen taaksekin Gazzaloddin 3.0:n. Tähän mennessä on ollut todella hauska ajaa, kun edessä ollut järeä rengas, katsotaan kuinka käy kun takanakin on vastaava Jos ei muuta niin reisi ainakin kasvaa.
    Jokatoisen sivunappulan jouduin leikkaamaan että rengas mahtuu pyörimään. Lumelle luulisi ainakin riittävän kantavuutta.
    Toi on aika hevi setti. Mulla on yhdet tuollaset ajamattomat varastossa ja noi on isot.
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  26. #1076
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Nobby Nic Pacestar 2.4 pitää kohtuullisesti juurakossa mutta märät kivet ovat aika myrkkyä. Pitää kokeilla jos paineen lasku auttaa...

  27. #1077
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    83
    Iso peukku WTB Prowler MX 2.3:lle. Muutama sisäänajolenkki, paineet noin 1,8/2,0 ja riivattu pito eilen illalla umpimärässä juurakossa.
    Todella pyöreä profiili omiaan ennakoitavaan käyttäytymiseen, sivunappulat riittävän loivassa kulmassa.

  28. #1078
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Itse en kokenut kyllä tuota samaista Prowler MX:ää mitenkään kovin maagiseksi renkaaksi, syksyn limakivillä/juurilla en tosin oo testannu. Perushyvä pito kuivassa metsässä, sen puoleen ei ongelmaa, mutta koin että nuo reunanappulat on jotenkin liian heikot ja taittuu omituisesti alle, alamäessä eturenkaana ainakin lipsahteli paikoitellen todella omituisesti kivien/juurten päältä.

    Rengas oli muuten ainakin itellä todella tivis, ja sitä meinasi olla todella hankala saada pois vanteelta(Crossmax ST). Sai kyllä vanteelle ja litkuilla tiivistymään suht helposti...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  29. #1079
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Nääh, puukotin Intenseen taaksekin Gazzaloddin 3.0:n.
    No huh! Väkisinkin vääntyy naama virneeseen ja tulee semmonen ajatus mieleen, että tuommoinenkin olis kiva omistaa ja ihan yks hailee paljonko siinä on pyörivää massaa.

    Katoin ekaks että sulla on liian pitkä ketju mutta se onkin vähän erikoisesti reititetty... Kai se ketju kuitenkin vielä mahtuu takana isolle rattaalle ton kumin kanssa?

  30. #1080
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Hellsinki, Latokartano
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Nääh, puukotin Intenseen taaksekin Gazzaloddin 3.0:n. Tähän mennessä on ollut todella hauska ajaa, kun edessä ollut järeä rengas, katsotaan kuinka käy kun takanakin on vastaava Jos ei muuta niin reisi ainakin kasvaa.
    Jokatoisen sivunappulan jouduin leikkaamaan että rengas mahtuu pyörimään. Lumelle luulisi ainakin riittävän kantavuutta.
    Minkäs levee tuo renkula oikein sit on, vähän miettiny talveks tuota 3 tuumasta.. ei viittis tilailla vaan todetakseen, että ei mahdu pyörimään
    Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •