 Banned
					
					
						Banned
					
					
                                        
					
					
						 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Tuolta löytyy Schwalbea hyllystä.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Miten MM vertstar muuttuu fat albertin vaihtoehdoksi? Meinaatko oikeasti ettei trailstar riitä?
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Nyt taisin missata jotain.
Olin lukevinani tasta ketjusta, että MM GG on kehuttu rengas juurakolle/kivikolle ja nykyisillään tuota GGtä vastaisi juurikin tämä Verstar. Ja jos kerta litkutuskin onnistuu lätkäsen ton tilaukseen ja kokeilen itse. Jos ei toimi niin hankitaan jotain muuta sitten tilalle.
Kyl se GG seos on hyvä, tosin aika paljon pehmeämpää kuin vanha triple. Noin siis vaikka kehuisinkin GG kumeja, en vertaisi niitä suoraan Fat Alberttiin. Uusi trailstar rullaa jo vähän heikommin kuin vanha triple, tosin pitääkin reilusti paremmin. En oikein halua edes tietää mitä liisteriä noi vertstarit on kun trailstar pitää kuin tauti tuolla märässä metsässä.
Nytkin oli takana tänään 2011 Fat Albert. Ei se mitään yllätyksiä suo, ja ihan hyvä kumi (esim edellä näytti Nobby Nic luistavan koko ajan vaikka minusta ei tuntunut yhtään liukkaalta). On se kuitenkin jo ihan eri maata kuin trailstar Big Betty.
Lähinnä mietin että tiiätkö mihin olet moisen kumin kanssa ryhtymässä
Pari kertaa on tullut siellä käytyä ja nyt syysliman ilmaannuttua kivipintaan olisi toki suotavaa ettei kovin märkää keliä pitele.. voipi olla aika arvaamaton mesta, tai toisaalta hyvinkin arvattavissa.
Takarengasvalinta vähän mietityttää tuota paikkaa ja kosteutta ajatellen.. etupään kun sentään näkee mistä se tod. näk. lähtee vetelemään, mutta takapään joutuu vain huomaamaan.
Tarkoitus olisi ajaa myös Vajosuon lenkki, sinne varmaan kelpaa mikä tahansa leveähkö nappulakumi? Vähän ot:tä vetelee, mutta vedelkööt.. eli minkä pituinen tuo Vajosuon lenkura on ajallisesti jos ei pidä kiirettä??
..makes Jack a dull boy...
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Prkl, just kun oli sormi MM Vertstar tilausnapilla niin sait mut miettimään asiaa uusix noiden eri rengaskokemustesi perusteella.
Ja en todellakaan tiedä mitä olen tekemässä! Tulee oleen tän nöösi mtb äijän eka syksy metsässä ja sen takia näitä eri valintoja arvon! Miksi siis olin päätymässä tuohon MM niin lähinnä kun haluan täysin eri tyyppiset renkaat syksyksi kuin nuo kesällä alla olleet kuivan metsän RRt. Rullaavuudella ei syysajossa itselle kauheasti painoarvoa, näin säis noi luutikut vähän lihaakin ympärilleen.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Nobby Nic 2.25 vaihtui syksyksi Rubber Queen 2.2:n ja pito varsinkin kosteilla kivikoilla / kallioilla lisääntyi hämmentävän paljon. Myös RQ:n suurempi ilmatilavuus tuntuu parempana ajomukavuutena röykkyisemmissä paikoissa.
Mitä mulla on kokemuksia trailstar Muddy Maystä niin se pitää perhanan hyvin märässä metässä ,mutta rullaa aika kehnosti varmaan johtuen julman kokoisista nappuloista.
Vitutuskerroin meinaa kohota jo tuolla siirtymillä tai latupohjalla ajettaessa.
Vertstaria en uskaltanut tilata ,kun pitäs eteenpäinkin polkemalla päästä. Vertstar on enemmän alamäkihommiin varmaan.
- Fear is a mindkiller -
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						OT: Kiitos Syklopaatti, drop ja zeizei kommenteista ja avusta valinnassa. Laitoin sitten tilaukseen MM 2.3 Trailstar versiona eteen ja FA 2.25 Pacestarin taakse. Voipi olla, että tuo FA ei mahdu takahaarukkaan pyörimään, mutta yritetään nyt ainakin. Raporttia seuraa, over & out.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Siis VertStarin nappula tuntuu sormien välissä nallekarkilta, niin pehmeetä se on.
Nyt on 60km ajoa renkailla alla ja edelleen heittelee pikkukiveä alaputkeen hiekkatiellä jatkuvasti.
Pito on sitten todellakin jäätävän hyvä
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Kolme lenkkiä takana yhdistelmällä muddymary edessa ja contin Baron 2.3 takana. Baron on sitten pikkunakki ollakseen 2.3. Vain 54mm leveä ja korkeuskin vanteelta kuvion pohjaan 50mm. Mahtuu siis pyörimään pienessäkin takahaarukassa. Paino 753g tasan, kokoon ja painoon nähden mieletön kumi etenemään mudassa. Ei ongelmia tukkeutumisen tai puhdistumisen kanssa, blackchili pinnoite tuntuu toimivan ilman sisäänajoa ja pitoa märällä kalliolla riittää.
Enska käyttöön en suosittele. Ilmatila vaatimaton, nappulat ei suojaa kylkiä mitenkään erityisesti, nappulat niin harvassa että kannattaa katsoa miten terävään kivikkoon droppaa. Omaan trailiajoon kuitenkin hyvä valinta, jos kulutuskestävyys tulee olemaan yhtä hyvä kuin rubberqueenilla niin aika täydellinen syysrengas. Tiivistyi tubeless renkaaksi Notubes Crest kehälle (hirveän ähräyksen jälkeen) ja rullavuus on sitä itseään..
 Vanha jäärä
					
					
						Vanha jäärä
					
					
                                        
					
					
						Sunnuntaina 2bliss Purgatory burppais 819:ltä vinolla kalliolla nollavauhdista rullatesssa eikä suostunut enää tiivistymään käsipumpulla, tarkasta paineesta ei tietoa mutta ei vielä kaatunut mutkissa. Sisurilla korjaus ja kotikorjaamolla vaihtui sitten pikaisesti toiseen renkaaseen. Nämä on nyt nähty, ei tuu ikävä.
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Kendan nevegalit 2.1 leveinä toimii kyllä mettässä vaikka on märkääkin. Tosin eihän ne mihinkään rullaa asfaltilla, mutta kovalla hiekalla yllättävän hyvin. Nevegalit kyllä pitää paremmin kuin schwalben fat albertit 2.25 leveinä IMO...jos sitä vielä koklais maxxiksen ardenttia 2.25:na.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Muutaman kostean sekä litimärän lenkin kokemuksella olen hyvin tyytyväinen Maxxiksen Advantageen 2.4" koossa, seos Maxxpro 60a. Kuopion maastoissa kivikossa ja juurakossa tuntuu toimivan melekosen hyvin edessä sekä takana. Nappula varmaankin kovalle pohjalle hieman pehmoinen ja reunanappulat saattavat käydä jossain vaiheessa hieman lerpuiksi. Omassa ajossa, joka on suhteellisen rauhallista toimii hyvin. Ilmatilaa on vähintäänkin riittävästi.
Toinen tänä syksynä koestuksessa ollut rengaspari on Geaxin Lobo Loco 2.3, 50a seoksella. Geax on loppujen lopuksi melko pieni ilmatilaltaan ja muutenkin pienen kokoinen 2.3". Nappula on ihan hyvänkokoinen, mutta kovin lähellä toisiaan, joten tukkiutuu märällä kelillä. Reunanappulat eivät juurikaan ulkone, eikä pysy ryhdissä. Kuivalla kelillä tuntuu toimivan ihan hyvin, mutta märällä ei nouse juuren päälle ja nuljuaa kivistä. Märällä hyvin arvaamaton rengas. En suosittele syyskeliin. Kesällä uuteen ponnistukseen näiden kanssa.
 Banned
					
					
						Banned
					
					
                                        
					
					
						Vajosuon lenkki on 2-6 tuntia ihan riippuen kuinka laajasti sen käsittää. Renkaiksi käy mitkä tahansa nakinkuoret. Jos pitkoksilla on märkä lima päällä, niin tuskin mikään pitää. Jos haluat ajaa tuon laajan version, niin voisin lähteä vaikka näyttämään tai lähettää kartan, joka löytyy sähköisessä muodossa.
Ajattelin puolivakavasti koittaa tilata Schwalben DirtyDanin Vertstar Freeride version, josko tuo toimittaisi eturenkaan virkaa sadekelin kiekoilla(sukkistelukiekot erikseen) syksyn limaisilla/mutaisilla keleillä ja kenties sitten myös talvella... Onko kellään kokemuksia DirtyDanista, "XC" tai DH versiona? Tota XC versiota näyttäis saavan vain 2.0" leveenä ja kuviosta näyttäis puuttuvan "Curve Claw" sivunappulat. DH ja Freeride versiot on 2.35" kokoisia, mahtaakohan kellään olla havaintoja miten iso ilmatila noissa on käytännössä, jos vertaa esim 2,4" Big Bettyyn..?
Entäs onko kellään vielä kokemusta miten nää Schwalben uudet seokset käyttäytyy pakkasessa, etenkin nuo Trail- ja VertStar seokset?
Vanha GooeyGlue meni ainakin aivan muoviseksi +5°C alapuolella...
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Mulla on yksi pari Schwalben Black Sharkeja, eli edeltävää sukupolvea HD mallina, nykypäivän Freeride casingina... Eli vastauksesta ei ole mitään hyötyä muttatota. Ilmatila on pieni, nappulat isoja, pito mudassa ja nurmikolla & heinikossa jotain aivan järkyttävän käsittämättömän mahtavaa. Mutkat pystyy kanttaamaan täysii, tangonpää maata hipoen kelillä jolla ei tahdo pysyä pystyssä edes ilman pyörää. Kovalla alustalla nappulat taittuu alta ja pito lähtee. Eikä noi tietenkään rullaa mihinkään. Mutarengas on mutarengas, ei siitä mihinkään pääse.
Talvella pyörään laitetaan nastat ja autoon kitkat.
--
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Mulla oli viime talven yks trailstar-kumi (FA front) ja yks pacestar-kumi (NN) ajossa ja hyvin noi toimii. Ei muutu
kumpikaan oikein mitenkään normikeleillä. Jokusen lenkin "ajoin" ~25asteen pakkasessakin ja hiukka kovilta ne
sillon tuntu, toimivat silti jees. Kendan Stick-E:n ohella parhaita kylmänkestoltaan.
Kävinpä tänään tuolla pimeässä ja kosteassa ajelemassa. Alla oli edessä MM Trailstar ja takana BB myös Trailstarina. Molemmat tubeleksina. Etupään kanssa ei minkäänlaisia ongelmia. Takapää tuntui pitävän yllättävän hyvin vaikkei tuo BB mikään märän kelin erikoisrengas olekaan. Ajoalustana Espoon keskuspuiston osittain märät kalliot ja märät juurakot.
Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Nääh, puukotin Intenseen taaksekin Gazzaloddin 3.0:n. Tähän mennessä on ollut todella hauska ajaa, kun edessä ollut järeä rengas, katsotaan kuinka käy kun takanakin on vastaavaJos ei muuta niin reisi ainakin kasvaa.
Jokatoisen sivunappulan jouduin leikkaamaan että rengas mahtuu pyörimään. Lumelle luulisi ainakin riittävän kantavuutta.
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
Nobby Nic Pacestar 2.4 pitää kohtuullisesti juurakossa mutta märät kivet ovat aika myrkkyä. Pitää kokeilla jos paineen lasku auttaa...
Iso peukku WTB Prowler MX 2.3:lle. Muutama sisäänajolenkki, paineet noin 1,8/2,0 ja riivattu pito eilen illalla umpimärässä juurakossa.
Todella pyöreä profiili omiaan ennakoitavaan käyttäytymiseen, sivunappulat riittävän loivassa kulmassa.
Itse en kokenut kyllä tuota samaista Prowler MX:ää mitenkään kovin maagiseksi renkaaksi, syksyn limakivillä/juurilla en tosin oo testannu. Perushyvä pito kuivassa metsässä, sen puoleen ei ongelmaa, mutta koin että nuo reunanappulat on jotenkin liian heikot ja taittuu omituisesti alle, alamäessä eturenkaana ainakin lipsahteli paikoitellen todella omituisesti kivien/juurten päältä.
Rengas oli muuten ainakin itellä todella tivis, ja sitä meinasi olla todella hankala saada pois vanteelta(Crossmax ST). Sai kyllä vanteelle ja litkuilla tiivistymään suht helposti...
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						No huh! Väkisinkin vääntyy naama virneeseen ja tulee semmonen ajatus mieleen, että tuommoinenkin olis kiva omistaa ja ihan yks hailee paljonko siinä on pyörivää massaa.
Katoin ekaks että sulla on liian pitkä ketju mutta se onkin vähän erikoisesti reititetty... Kai se ketju kuitenkin vielä mahtuu takana isolle rattaalle ton kumin kanssa?
Kirjanmerkit