GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 35 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 85 135 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #1021
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Pistetään nyt tännekin huomautus:

    Fat Albertin front-versio tosiaan on front-versio; ei toimi takana. Lipsahtelee luvattoman paljon. Kyseessä FA 2,4" 3C siis.
    Mun mielestä taas tuo rear on aikalailla turha kumi. Levoton varsinkin pehmeällä alustalla. Ja rullaa tosi huonosti. Frontti toimii edessä ja takana. Eipä tuossa Bettyssäkään ole taakse omaa kuviota.

  2. #1022
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Mun mielestä taas tuo rear on aikalailla turha kumi. Levoton varsinkin pehmeällä alustalla. Ja rullaa tosi huonosti. Frontti toimii edessä ja takana. Eipä tuossa Bettyssäkään ole taakse omaa kuviota.
    Rear-nakkia en ole kokeillut. Front vois toimia takana, jos paineita sais riittävän alas. Se ei kuitenkaan käytännössä oikein onnistu, kun ei ole UST- eikä edes TLR-kumi kyseessä. Normiversio höökii turhan herkästi alhaisilla paineilla.
    Mud, sweat and beers.

  3. #1023
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Sollentuna, Ruotsi
    Viestit
    43
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jäpöl Katso viesti
    Minkälaisia kokemuksia löytyy 2.25 leveistä Fat Alberteista (sekä edessä että takana)?
    Mulla on tollaset ollu alla tässä muutaman viikon ja ihan hyvin on toiminut. Jollain 1.6 barin paineilla oon ajanut. Pito oli toki se tärkein/ainoa ostoperuste. Juurakot, kivet ja kalliot ovat sen verran liukkaita näin syksyllä....

  4. #1024
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.339
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jäpöl Katso viesti
    Minkälaisia kokemuksia löytyy 2.25 leveistä Fat Alberteista (sekä edessä että takana)?
    Kelpo yleiskummit täällä etelässä mutta takarengas kuluu käyttökelvottomaksi kahdessa viikossa Lapin kivikoissa, muutaman UST-mallin kokemuksella.

  5. #1025
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    4
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    2.25" Ardent on mulla ollut nyt 29erissä edessä useamman märän lenkin ja yllättävän hyvin toimii vaikkei mikään varsinainen märän kelin rengas kuitenkaan ole. Ei tuo siis mikään huippupitävä rengas ole, muttei aiheuta kuitenkaan ikäviä yllätyksiä. Eikä ole EXO. 26:ssa kesti myös tavallinen versio tämän kesän kivikkohierontaa.
    Pari lenkkiä kokeiltuna 29erille suunnitellulla Maxxis Beaverilla ja kokemus on ollut tod. hyvä. Hiukan kapealtahan tuo aluksi näytti, mutta pitoa on märässä kivikossa ja juurakossa aivan tautisesti. Eikä tuo mene tukkoonkaan, kun on sen verran avoin kuvio.
    Kyllä se suru vielä murheeksi muuttuu.

  6. #1026
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Täällä kun tuntuu olevan aika paljon kokemuksia lähinnä tuollaiseen "all mountain" ja "trail" -käyttöön tarkoitetuista märän kelin renkaista, niin osaisiko joku suositella ihan xc-fillariin jotain sopivaa rengasta syksyn märkään maastoon? Rocket Roneilla olen kesäisin ajellut, mutta aika hasardia on niillä touhu näin syksyisin varsinkin tuolla keskuspuiston kallioilla, juurakoissa ja mutalammikoissa läträtessä. Kenelläkään kokemusta esim. Schwalben Dirty Daneista?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  7. #1027
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Täällä kun tuntuu olevan aika paljon kokemuksia lähinnä tuollaiseen "all mountain" ja "trail" -käyttöön tarkoitetuista märän kelin renkaista, niin osaisiko joku suositella ihan xc-fillariin jotain sopivaa rengasta syksyn märkään maastoon? Rocket Roneilla olen kesäisin ajellut, mutta aika hasardia on niillä touhu näin syksyisin varsinkin tuolla keskuspuiston kallioilla, juurakoissa ja mutalammikoissa läträtessä. Kenelläkään kokemusta esim. Schwalben Dirty Daneista?
    Monivalintakysymys:

    Onko rullaavuudella väliä?

    On []

    Ei []

    Jos vastaat Ei, Muddy Mary VertStarilla. Reisilihaksia ja kuntoa kasvattava kokemus assulla.

  8. #1028
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Eikös se ole juurikin rullaavuus jonka vuoksi xc kuskit kärsivät huonommin pitävistä renkaista? Tuskin kovin moni käyttää kapeita sileitä renkaita vain haasteen vuoksi.

  9. #1029
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Dirty Dania näemmä saa 2 tuumasena kanssa, tosin Vertillä ei saa, paha sanoa 'riittääkö' Pace limakallioille vai ei..

  10. #1030
    Mites Muddy Maryt, löytyykö jostain pk-seudulla hyllystä vai meneekö tilaamiseksi? 2.35" FR Evo VertStar tai tubeless TrailStar lähinnä mielessä.

  11. #1031
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Mulla on varmaan yksi Gooey Gluey kellarissa...

  12. #1032
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Monivalintakysymys:

    Onko rullaavuudella väliä?
    On [x]

    Ei []

    Toki sillä on jotain väliä kun xc-renkaasta on kyse, mutta riittävä pito kuitenkin etusijalla, koska pitävää rengasta tässä haetaan. Eihän miltään mutarenkaalta nyt voi odottaa mitään Furious Fredin rullaavuutta, mutta olisi se kiva jos niillä renkailla pääsisi tasaisella ja ylämäissäkin eteenpäin.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Dirty Dania näemmä saa 2 tuumasena kanssa, tosin Vertillä ei saa, paha sanoa 'riittääkö' Pace limakallioille vai ei..
    Tuota rengasta juurikin tarkoitin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  13. #1033
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Täällä kun tuntuu olevan aika paljon kokemuksia lähinnä tuollaiseen "all mountain" ja "trail" -käyttöön tarkoitetuista märän kelin renkaista, niin osaisiko joku suositella ihan xc-fillariin jotain sopivaa rengasta syksyn märkään maastoon?
    Mitä 29-llä on tullut kokeiltua eri renkaita niin tähän mennessä ehkä paras kombo xc-pyörään olis 2.25 ardent eteen ja crossmark 2.1 taakse. Tuo satsi rullaa ihan oikeasti vielä hyvin, mutta ardentti pitää ihan ok myös märällä. Takapää tulee lipsumaan tolla setillä, mutta se ei ole ihan niin vaarallista kun se tulee aina perässä. Toki joku liukas kallio voi jäädä nousematta, mutta sitten voi alle iskeä myös ardentin taakse.

    Tärkeintä märällä on kuitenkin ajotapa - sillä sitä pysytään pystyssä.

  14. #1034
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Mitä 29-llä on tullut kokeiltua eri renkaita niin tähän mennessä ehkä paras kombo xc-pyörään olis 2.25 ardent eteen ja crossmark 2.1 taakse. Tuo satsi rullaa ihan oikeasti vielä hyvin, mutta ardentti pitää ihan ok myös märällä. Takapää tulee lipsumaan tolla setillä, mutta se ei ole ihan niin vaarallista kun se tulee aina perässä. Toki joku liukas kallio voi jäädä nousematta, mutta sitten voi alle iskeä myös ardentin taakse.
    Samaa komboa ehdottaisin minäkin. Tosin crossmarkia en ole vielä ehtinyt testaamaan, mutta Ardent ainakin tuntuu olevan aika mukava kompromissi rullaavuuden ja pidon välillä. Ei käy siirtymilläkään yhtään ahdistamaan. Ardentissa myös mukavasti ilmatilaa niin saa pitoa alhaisilla paineilla.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  15. #1035
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Samaa komboa ehdottaisin minäkin. Tosin crossmarkia en ole vielä ehtinyt testaamaan, mutta Ardent ainakin tuntuu olevan ...
    Ardent / Crossmark toimii hyvin. Jos kaipaa lisää vetopitoa taakse niin Crossmark toimii hyvin myös nurinpäin.
    Eikä kannata unohtaa Larsen TT:tä, vähintään Crossmarkin tasoa takana.
    Jos kovasti kevyttä kumia kaipaa, niin Bontragerin Revolt-X, toimii yllättävän hyvin märässäkin, toimii litkuilla
    mut kyljet on suht kevytrakenteiset.

  16. #1036
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Kiitti kaikille vinkeistä! Tosiaan tuo ajotapa on se tärkein. Kyllä ne taidotkin on kehittynyt kun on noilla Rocket Roneilla liukastellut syksyisin. Eturenkaan kanssa saa kyllä olla tarkkana ja siellä sitä pitoa tarvitaan eniten. Varovasti saa märkiä juuria ylittää ja olla tarkkana, mutta takarenkaan kanssa ei niin paljoa ole ongelmia. Aina välillä tulee kivoja hallittuja takarengasluisuja harrastettua liukkaalla.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  17. #1037
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Mitä 29-llä on tullut kokeiltua eri renkaita niin tähän mennessä ehkä paras kombo xc-pyörään olis 2.25 ardent eteen ja crossmark 2.1 taakse.
    Mulle olis tulossa 2.25 Ardent ja 2.20 Ikon kombinaatio. Tästä ei löydy suosituksia, notta tarkottaako että kokeiltu on eikä kannata, vai että ei oo kokeiltu.

    Jätin pihiyttäni toisen Ardentin tilaamatta, ja nyt vähän arveluttaa sitten että pääseeköhän tolla takarenkaalla syksyn märässä ja mudassa sitten yhtään mihinkään, vaikka saattaahan tässä niinkin käydä että ennen kun uus ajokki on alla niin onkin jo lumet maassa ja uudet ongelmat alla.

  18. #1038
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Mitä tossa nopeasti lukaisin Ikonista niin hyvältä vaikuttaa. Itse asiassa paremmalta kuin crossmark - ainakin syksyn keleille. Eli ardentin ja crossmarkin välistä. Kyllä tuokin lipsuu varmaan märillä kalliolla ja juurilla mutta niin lipsuu kaikki muutkin xc-renkaat. Toiset enemmän, toiset vähemmän. Sit on ne AM-renkulat erikseen.

    Itse olen polkuajelussa nyt käytellyt rampagea edessä ja purgatorya takana, kun tuppaa toi ajo olemaan vähän tuollaista teknisempää rymistelyä. Näillä keleillä vierintävastus ei ole niin tärkeä kuin luotto renkaan pitoon.

  19. #1039
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    390
    Komppaan Ardentin puolesta. 2.25 leveänä on ihan tarpeeksi pitoa märkään hgin keskuspuistoon. Paineet alle kahdessa, noin 1.8 sisurilla. Rullaakin ihan kivasti ja ilmatilaa löytyy. Itsellä on niin edessä kuin takanakin Ardent. Luotan noiden renkaiden pitoon juurakoissa ja kallioilla, ja hyvinhän ne pitää, sehr gut!

  20. #1040
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Kokelenpa tässä Uzziin 3.0" Gazzaloddia. Painoa vaatimattomasti yli 1800 g
    Aivan mieletön oli äsken ajaa lähijuurakoissa, jota sade on piiskannut tasaisesti koko viikon. Harmi että jäi todella pienestä kiinni ettei mahtunut pyörimään takana.
    Rullaus ei ole kovin kummanen, mutta toisaalta vauhti ei hidastu juurakossa lainkaan. Hitto mä haluan Fatbiken...


    http://www.students.tut.fi/~koistine/temp/kuvia/ gazz1.JPG

    http://www.students.tut.fi/~koistine...uvia/gazz2.JPG


    edit. lisää käyttökokemuksia:
    Paineet kun pitää hyvin matalina, luokkaa yksi bar, niin rengas myötäilee aika mukavasti juurakoita ja pitää aivan tautisesti. Enemmän jos on painetta, niin hitaassa ajossa ei paljon rengas myötäile. Ja koska kumiseoskin on melkosen kovaa, niin pitokin on kehno. DH-kumi jäykkien kylkien ominaisuus nähtävästi.

    Kahden kympin vauhdista saa alkaa jo vääntämään sarvista mutkiin
    Kai mä tällä ajelen tässä syksyn. Takana Muddy Mary GG lipsuu huomattavasti enemmän, mut ei kuitenkaan liikaa.

    Mietin jo tässä, jos vaikka kävis hakemassa toisen samanlaisen ja puukottas sivunappulat kapeiksi ja muut nappulat matalaksi, niin siitähän tulisi oiva takarengas talveksi


    Itsok muokkasi tätä : 17.09.2011 at 19.39 Syy: Linkitykset kuntoon
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  21. #1041
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Miehekäs kumi

  22. #1042
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Nyt on 51km lenkki-ajoa Muddy Mary Vertstareilla, takana ei mitään ihmeellistä kulumaa näy, kumin pinta karkea niinkuin voi olettaakkin kun kallioilla on tullut pyörittyä ja vähän siirtymää ajettu, ei lohkeile paloja eikä nappulat irtoile, tosin en harrasta ollenkaan lukkojarruttelua ja alamäet yritän ajaa mahdollisimman vähän jarruttaen

    1.8baria sisureilla painetta molemmissa päissä ja kun ajaa tasaisella kovalla pohjalla silloin ottaa 3 riviä nappuloita kiinni ja ulommaiset ei vielä haukkaa tonttiin, painoa ajokamat päällä on jotain 65-67kg.

  23. #1043
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Millä tavalla isompi Ardent on huonompi, kuin tuo pikkunen?

    Mää kun ajattelin kokeilla 2.6" Ardenttia syksyn vetelille soille ja kallioille.
    Miun mielestäin 2,6" Ardent on ihan pirun hyvä kovempanakin seoksena, ainakin edessä, tosin minä olen minä, joten isoin vika saattaa olla siinä. Just tänäp ajelin Raumalla märillä kallioilla, juurilla ja kivillä, paikoitellen poikkeuksellisen limaisilla sellaisilla, Geaxin Tattoo eturenkaana ja.. no... kyllähän se jossain kohdin vähän veteli omiaan, mut mies käskee eikä pyörä. Laiskasti tuolla Geaxilla ei voi märällä ajaa, joten entäpä Ardent... ken tietää. YMMV.

    Voisin ens kuussa testata tuon Ardentin siellä Pirunkirkon maisemissa, sittenhän sen varsin tietää miten siel teil päi pelittää..
    ..makes Jack a dull boy...

  24. #1044
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Mulla on varmaan yksi Gooey Gluey kellarissa...
    Kahta huutais nyt. Kuuma vinkki tuli Lundbergin suuntaan, katotaan mitä se poikii.

  25. #1045
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Nakataan foorumille yks ei_niin_tavallinen kumi - Kenda El Moco, 2.35" Stick-E. Paras rengas
    märkään juurakkoon + kivikkoon taakse joka mulle on vastaantullut. Ainua vika (vielä) on ettei
    UST-versiota oo saatavilla. Maxxiksen Advantage 2.4" vielä eteen niin jo vain.

    On se hiitu kun täl puol isoa vettä ton Kendan saatavuus on ~olematon. El Moco ja Slant6 on
    oikeesti päheitä kumeja kun niillon ajellu - BBG ja HäpiMeedium näyttäis nekin hyviltä mut kun ei
    saa. Paitti ameriikasta. **ttu.

  26. #1046
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    244
    Mountain kingit vaihtuivat Rubber Queen 2.2 UST kumeihin. Kovia paineita ihmiset tuntuu käyttävän. Vuoren Kuninkaissa on ollut siinä 1.3-1.5 baria ja samoilla lähdetään kokeilemaan Kumikunigattarilla. Tänään ei vielä harmillisesti kerennyt kun pihalla kokeilemaan, mutta huomenna pitäisi liukastella pari tuntia juuri/kivikkopolkuja. Samalla vaituivat shitmanot Eggbeatereihin. Jännittää on kun mummua kun kahvimerkkiä vaihtoi.

  27. #1047
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti thunder Katso viesti
    Mountain kingit vaihtuivat Rubber Queen 2.2 UST kumeihin. Kovia paineita ihmiset tuntuu käyttävän. Vuoren Kuninkaissa on ollut siinä 1.3-1.5 baria ja samoilla lähdetään kokeilemaan Kumikunigattarilla. Tänään ei vielä harmillisesti kerennyt kun pihalla kokeilemaan, mutta huomenna pitäisi liukastella pari tuntia juuri/kivikkopolkuja. Samalla vaituivat shitmanot Eggbeatereihin. Jännittää on kun mummua kun kahvimerkkiä vaihtoi.
    Tai sitten sinä olet vain vähän kevyempi kuin me muut
    Jytkyssä eturenkaassa pidän kyllä tietyissä tilanteissa jotain 1.5barin luokkaa olevia paineita, mutta taakse ei kyllä tällä painovoimakeräimellä paljon alle 2 barin paineita viitsi pistää.

  28. #1048
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Fat Albert 2.4 saatavuus ollessa olematon kääntyy katse Muddy Mary Vertstar suuntaan. Moni tuntuu ajavan noilla sisurien kera, mutta miten onnistuuko näiden llitkutus helposti? Valmistajan sivu ei näiden kohdalla mainitse TLR tai mitään vastaavaa. Nyt kesä tullu ajeltua litkutetuilla renkailla ja en haluaisi syksylläkään sisureihin palata.

  29. #1049
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Fat Albert 2.4 saatavuus ollessa olematon kääntyy katse Muddy Mary Vertstar suuntaan. Moni tuntuu ajavan noilla sisurien kera, mutta miten onnistuuko näiden llitkutus helposti? Valmistajan sivu ei näiden kohdalla mainitse TLR tai mitään vastaavaa. Nyt kesä tullu ajeltua litkutetuilla renkailla ja en haluaisi syksylläkään sisureihin palata.
    No mulla on mary trailstar seoksella ja litkutus helppo juttu stanin flow kehälle. Kompuralla nousi ja kyljet noissa on niin paksut ,että tiivisty heti. Ei tarvinnut heilutella eikä vemputella. Vajaan desin taisin stanin litkua laittaa.

    Edit. Kyseessä siis Maryn 2.35 taittuvakylkinen freeride versio.
    - Fear is a mindkiller -


  30. #1050
    jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti thunder Katso viesti
    Kovia paineita ihmiset tuntuu käyttävän. Vuoren Kuninkaissa on ollut siinä 1.3-1.5 baria ja samoilla lähdetään kokeilemaan Kumikunigattarilla.
    Joo, mä ajan Weirwolf 2.3":lla samoilla paineilla. Tänää hetkellisessä mielenhäiriössä "ajetaan vaan kuivaa hiekkatietä ja jätetään pumppu kotiin" -fiiliksellä vetäisin 2.2bar eteen ja taakse. No, kuitenkin päädyin matkalla Littoistenjärven kivi-juurakko-jorpakkoon. Ihan hirveä reissu, ei mitään pitoa, ei kunnon tuntumaa. Ei taida olla olemassa niin hyvää rengasta tai jousitusta että se kompensoi väärän rengaspaineen aihettaman huonon ajatuntuman ????

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •