GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 14 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #391
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Toimiiko nämä Tufon litkut kaikkien tuubien kanssa? (siis jos venttiilin sielu irtoaa)
    Useat lateksisisurilla tuubinsa valmistavat suosittelevat olemaan käyttämättä Tufon litkua jostakin ammoniakkiin liittyvästä syystä, mutta Caffélatex sitten taas on OK. Satulalaukussa tosin on Tufon Extremeä; siinä vaiheessa kun tarve on, ei rengas todennäköisesti tule kestämään mahdollista haurastumista kauempaa kuitenkaan.

  2. #392
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Contin Giro on umpipaskaa vinkuintiasta. Voi noissa olla kiinteä venttiilikin, aivan sama, jättäkää hyllyyn.
    Puhut asiaa -> Tilasin Veloflexit.

  3. #393
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cool J Katso viesti
    Puhut asiaa -> Tilasin Veloflexit.
    http://www.youtube.com/watch?v=rZdKl...tailpage#t=63s

  4. #394
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Useat lateksisisurilla tuubinsa valmistavat suosittelevat olemaan käyttämättä Tufon litkua jostakin ammoniakkiin liittyvästä syystä, mutta Caffélatex sitten taas on OK. Satulalaukussa tosin on Tufon Extremeä; siinä vaiheessa kun tarve on, ei rengas todennäköisesti tule kestämään mahdollista haurastumista kauempaa kuitenkaan.
    No millä merkeillä näitä Lateksisia sisureita sitten on? Contin sivuista en saanut ainakaan heidän tuotteista tietoa saanut.
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  5. #395
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    510
    Ainakin Sprintereissä on butyylisisurit, olisiko muissakin Conteissa? Vittorialla on lateksisisurillisiakin.
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

  6. #396
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Veloflexeissä on lateksisisurit.

  7. #397
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Pitäis toimia mutta pitää ottaa huomioon, että Tufon tuubeissa on butyylinen sisärengas, kun joissakin paremmissa tuubeissa on lateksinen. Tämän vuoksi lateksituubeissa nestemäisen lateksin ujuttamisen jälkeen rengaan sisäseinät eivät saa koskettaa toisiaan tai ne liimautuvat kiinni toisiinsa.
    Tää on totta, mutta kun ei päästä tuubia tyhjäksi niin eipä ne liimaudu ja toisaalta eivät kyllä muutamassa päivässä vaikka olisivatkin lutussa.
    nimim. kokemusta on.
    Jos et aja et voi ottaa!

  8. #398
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Pitäis toimia mutta pitää ottaa huomioon, että Tufon tuubeissa on butyylinen sisärengas, kun joissakin paremmissa tuubeissa on lateksinen. Tämän vuoksi lateksituubeissa nestemäisen lateksin ujuttamisen jälkeen rengaan sisäseinät eivät saa koskettaa toisiaan tai ne liimautuvat kiinni toisiinsa.
    Onko näin myös tuon Caffelatex tökötin kanssa? Nimestä kun äkkiä päättelee, niin sen pitäisi soveltua lateksiselle sisurille.
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  9. #399
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Tallinna
    Viestit
    288
    Contilla ainakin Competitionissa ja GP4000:ssa on irrotettava sielu. Lisäksi GP4000:ssa ei ole palkoa keskellä, joten sopii myös vanteille joissa ei ole uraa.

    Laitoin Shcwallben (tjsp) litkua renkaisiin, ja nyt kun ajot on tältä vuodelta maantiepyörällä ajettu, niin kiinnostaa jotta miten ne säilyy talven yli renkaissa sisällä?

  10. #400
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    101
    Olen menestyksekkäästi käyttänyt tuota Caffelatexia tänä kesänä sen noin 250ml putikan pyörän sotkemiseen puhjenneiden Vittorioiden läpi. Siinä se on toiminut hyvin ja suosittelen lämpimästi. Reiän ei tarvitse olla suurikaan että saa keinolateksisen suojakerroksen rungolle, selälle ja naamalle.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    olen käyttänyt Veloxin teippiä
    Miten laitat nämä kiinni? Ei taida löytyä ohjetta mistään.

  11. #401
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jussi Katso viesti
    Olen menestyksekkäästi käyttänyt tuota Caffelatexia tänä kesänä sen noin 250ml putikan pyörän sotkemiseen puhjenneiden Vittorioiden läpi. Siinä se on toiminut hyvin ja suosittelen lämpimästi. Reiän ei tarvitse olla suurikaan että saa keinolateksisen suojakerroksen rungolle, selälle ja naamalle.
    Eli oot laittanut tökötin vasta kun tuubi on puhjennut? Ei mitään ennaltaehkäsyjä? Siinä voi peesaaja saada lateksinaamarin.
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  12. #402
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Eli oot laittanut tökötin vasta kun tuubi on puhjennut? Ei mitään ennaltaehkäsyjä? Siinä voi peesaaja saada lateksinaamarin.
    Jälkeen, ennalta, ei merkitystä. Vittorian venttiilijatkot sillä on myös hyvä pilata.

  13. #403
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Eli oot laittanut tökötin vasta kun tuubi on puhjennut? Ei mitään ennaltaehkäsyjä? Siinä voi peesaaja saada lateksinaamarin.
    Mitä sitä nyt hyviä tuubeja pilaamaan jollain tökötillä ennen kuin ovat edes rikki? Don't fix it if it's not broken...

  14. #404
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villef Katso viesti
    Contilla ainakin Competitionissa ja GP4000:ssa on irrotettava sielu.
    Myös Contin GatorSkin Sprintterissä on myös irroitettava venttiilinsielu (itselläni on sellaiset). Käsittääkseni ainoa Contin tuubi, jossa ei ole irroitettavaa sielua on tuo halpis Giro malli, joka nyt muutenkaan ei ole vissiin kovin kummoinen.

    Continentalin sivuilla on muuten seuraavanlainen linkki ainakin Competition tuubirenkaan esittelysivun alareunassa:
    "Here you can find suitable -> tubes."
    Perkule, itseltä ainakin unohtu tilata sisurit omiin tuubeihin
    Kalle H muokkasi tätä : 14.09.2011 at 12.14 Syy: pieni tarkennus

  15. #405
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cool J Katso viesti
    Puhut asiaa -> Tilasin Veloflexit.
    Ilmeisesti aika vaihtelevaa palvelua tarjonnu Velo-Motion: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...elo-motion.com
    Saa nähdä kuinka tilauksen käy.

  16. #406
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Kuukausi sitten tilatut Veloflexit on vielä tulematta, muut tilauksesta tulivat ja lappu jonka mukaan Veloflexit tulevat 7.9.

  17. #407
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    159

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Kuukausi sitten tilatut Veloflexit on vielä tulematta, muut tilauksesta tulivat ja lappu jonka mukaan Veloflexit tulevat 7.9.
    Tänään vaihtu statukseksi "dispatched", saa nähdä koska ovat perillä.

    Tänään (21.9.) tulivat perille (tilattu siis 13.9.).
    cool J muokkasi tätä : 21.09.2011 at 19.00

  18. #408
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Isot pojat neuvoivat ja kun ei ole kokemusta, enkä halua ihan kaikkea kokemusta kerätäkään, niin piti ottaa neuvosta vaari. Väittävät, että liima+teippi systeemillä pysyy kumi parhaiten vanteella ja mieluummin vähän sotken liiman kanssa kuin rullaan kumin vanteelta. Etukumi pysyi vanteella vaikka tuli eilen vedettyä kiekko linkkuun ja lastattua kaikki paino ohjaustangolle, ja painetta oli suunnilleen 2 bar. Tohon kiinnitykseen pystyy ainakin luottamaan, mutta kai muillakin tavoilla kumi pysyy kiinni.
    Ja pysyy alle 2 bar paineillakin kumi vanteella. Vahingossa ja kiireessä en tsekannut rengaspaineita ennen starttia ja tuli ajettua kisa melko löysillä kumeilla. Vähän arvelutti kun jatkuvasti löivät töyssyt ja kivet vanteelle.
    6.7 WTF/kg


  19. #409
    luonto Guest
    Pari kysymystä...

    Onko kellään kokemuksia Challenge-merkkisistä tuubeista?

    Mikä on Suomen olosuhteisiin sopiva, varma tuubi? Eli vähän karheammalle asfaltille ja ei niin herkästi puhkeava? Lateksi-sisurinenko?

  20. #410
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti luonto Katso viesti
    Pari kysymystä...

    Onko kellään kokemuksia Challenge-merkkisistä tuubeista?

    Mikä on Suomen olosuhteisiin sopiva, varma tuubi? Eli vähän karheammalle asfaltille ja ei niin herkästi puhkeava? Lateksi-sisurinenko?
    Ei kai ihan varmoja renkaita olekaan. Mulla on Contin Sprinter gatorskin ja Tufo Elite Ride 25 mm kestäneet ällistyttävän hyvin. Keväiset sepelit eivät ole noihin pystyneet. Conti on nyt ollut kolme kevättä ja myös yhden kesän, Tufo yhden kevään. Conti on eturenkaana. Takarenkaana Sprinter kesti mulla jotain lähes viisi tonnia kunnes puhkesi. Paikattu mutten ole enää käyttänyt.

  21. #411
    luonto Guest
    Toi 25-millisyys voi olla ihan perusteltua Suomen olosuhteissa... Vierintävastus epätasaisella alustalla vähenee kun on pikkaisen vähemmän painetta, eikä tule flättejäkään niin helposti... Täytyypä vertailla vähän renkaiden painoja vielä

  22. #412
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti luonto Katso viesti
    Toi 25-millisyys voi olla ihan perusteltua Suomen olosuhteissa... Vierintävastus epätasaisella alustalla vähenee kun on pikkaisen vähemmän painetta, eikä tule flättejäkään niin helposti... Täytyypä vertailla vähän renkaiden painoja vielä
    Mulla on toiminut 25 mm sekä edessä että takana todella hyvin. Tietty tuubikin on ihan eri luokkaa kuin joku perusavo mukavuudeltaan mutta helposti sen tuntee kun painetta on liikaa. Tehomittarin perusteella ei ole ainakaan huonontanut voimansiirtoa.

  23. #413
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Ilmeisesti Tämä Vittorian litku menee venttiilin sielun läpi koska Vittorian tuubeissa ei sielut irtoile, mutta Tufo vaatii tuon sielun poiston. Onko jotain muuta huomioitavaa näissä tavaroissa?
    Eikös vittorioissa ole yleensä irroitettavat venttiililit (saa valita sopivan pituisen kiekon profiilin mukaan), joten niihinkään ei tarvinne laitella litkuja sielun läpi.

  24. #414
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    "Paremmissa" Vittorioissa on se punainen venttiili, joka irtoaa tuubin juuresta. Sielu ei tosiaan tässä irtoa.

    Mä olen kyllä käyttänyt Tufon Extremeä onnistuneesti myös poistamatta sielua. Aikoinaanhan noissa toimitettiin se pieni silikoniputki mukana jolla sai vähän sotkien sen tökötin sinne sisään. Kerran tuli paikkailtua sisäkumi josta tuo sielu ei lähtenyt irti. Ei mennyt venttiili tukkoon.

  25. #415
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti luonto Katso viesti
    Pari kysymystä...

    Onko kellään kokemuksia Challenge-merkkisistä tuubeista?

    Mikä on Suomen olosuhteisiin sopiva, varma tuubi? Eli vähän karheammalle asfaltille ja ei niin herkästi puhkeava? Lateksi-sisurinenko?
    Varmaan jokainen voi suositella sulle omia hyväksi havaitsemiaan tuubeja. Jokainen varmaan voi vastustaa myös toisten omien mieltymysten vastaisia suosituksia niinkuin tällä foorumilla on useissa asiayhteyksissä ollut tapana. Itse luotan Veloflex Criteriumeihin, joilla uskalsin mennä ulkomaille asti ilman varatuubia kisaamaan vaikka niillä tuli Suomessa ajeltua ties missä hiekkalasimurskassa.
    nga muokkasi tätä : 26.09.2011 at 16.00 Syy: Opeteltu käyttämään foorumia, lisätty quote

  26. #416
    luonto Guest
    Mulla on toiminut 25 mm sekä edessä että takana todella hyvin. Tietty tuubikin on ihan eri luokkaa kuin joku perusavo mukavuudeltaan mutta helposti sen tuntee kun painetta on liikaa. Tehomittarin perusteella ei ole ainakaan huonontanut voimansiirtoa.


    Voimansiirtoa ei varmaan mutta vaikuttaako nopeuteen tai kiihtyvyyteen?

  27. #417
    luonto Guest
    Nga, monimilliset nuo on ja minkälaisia paineita pidät lenkillä/kisassa?

  28. #418
    pazi Guest
    Kävipäs vähän ohrasesti.

    Viime viikon perjantaina liimasin tufo:n cubukset kiekoille. Käytin tufo:n teippiä, joka ei ollut extreme mallia. Ensimmäisen lenkin kiekoilla kävin heittämässä sunnuntaina. Kiekoilla on ajettu noin 100km cx:lla. Tänään huomasin, että tuubi ei ole tarttunut takakiekkoon varttikierroksen osalta. Etukiekkoon tuubi on tarttunut hyvin. Eli jää sillä kiekolla lauantain krossit ajamatta.

    Millä saan vanhan teipin kiekolta pois helpoimmalla ja siisteimmällä tavalla?

    -Pasi
    pazi muokkasi tätä : 14.10.2011 at 06.37 Syy: typo

  29. #419
    VilleV Guest
    Tuli tuossa tuubeja teippaillessa mieleen, että miten likainen vanne voi olla, että uskaltaa vielä teipata päälle. Onko jotain suurpiirteistä arviota millaisen voiman teippauksen tulisi kestää ettei käy huonosti kurvissa?

  30. #420
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Älä teippaa/liimaa likaiselle vanteelle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •