ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 34 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #991
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Vaati itselläni ainakin tuollaiset 500km että alkoi rengas toimimaan oikeasti hyvin.
    Respect is not given, it is taken.

  2. #992
    Liittynyt
    12/2003
    Paikkakunta
    Hevonkuusi
    Viestit
    135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mteebee Katso viesti
    Mikä Bronson 2.3? Race vai AM tcs, mulla kehänä crest. Tcs on tubeless reunalla ja sen sopivuudesta stanin kehille ilman sisuria ei ole tietoa..
    Eli kyseessä on AM TCS -versio. Näyttäisi toimivan hyvin ainakin Flow-kehän kanssa, nousi helposti vanteelle jalkapumpulla ja piti heti ilmat sisällään ilman, että litkuja kupli mistään ulos. En tiedä sitten sopivuudesta Crestin kanssa, koska kokemuksieni mukaan sille on aika vmäistä vääntää ainakin UST-renkaita, koska kyseisen vanteen keskisyvennys on niin kapea.

  3. #993
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    ... Onko muilla minkälaisia kokemuksia näitten Bläk tsilien sisäänajovaiheen kestosta, ja mitenkä jos moista vertaa Schwalben trailstar seoksisiin renkaksiin?
    Bläktsileissä lienee pinnassa joku silikoni- tms. vaha (jotta ne irtoaa muotista tms) joka lähtee aikanaan kulumalla pois.
    Prosessia voi nopeuttaa paljonkin jos ajaa sellaisella pohjalla joka "syö" rengasta, murskekivi näyttää rikkovan pinnan
    nopeimmin. Pito löytyy sit kun pinta on kokolailla rosoinen ja kiilto kadonnut.
    Trailstareista on taas kovasti kahdenlaisia kokemuksia, sillä ajolla mikä vaaditaan bläktsilin sisäänajoon on monella
    trailstaria kokeilleella nappulat jo repeytyneet irti ja kumi ollut ns. entinen. Omani ovat toimineet ekoista lenkeistä
    lähtien eivätkä ole alkaneet silpoutua vaikka ajoa on kertynyt reilusti - ehkä nuo on niitä tilastotappioita ...

  4. #994
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Tilasin syksyä varten Rubber Queenit 2.4" koossa. Nyt mietinkin kummalle kiekkosetille kumit heittää. Tuo RQ 2.4" on ilmeisesti suhteellisen "iso" kumi ilmoitettuun nähden? Vanteen leveys kuitenkin arveluttaa. Onko Syncros DP25:sen 25mm leveys liian kapoinen tuollaiselle kumille vai laitanko suoraan astetta järeämmälle kehälle jolla leveyttä 32mm?

  5. #995
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958
    Minulla on 2,4" RQ:t 24,4mm leveillä ZTR Cresteillä eikä siinä ole mitään ongelmaa. Apex-reunuksen ansiosta nuo eivät sorru alle matalillakaan paineilla.

    Profiili näyttää tältä:


  6. #996
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Tilasin syksyä varten Rubber Queenit 2.4" koossa. Nyt mietinkin kummalle kiekkosetille kumit heittää. Tuo RQ 2.4" on ilmeisesti suhteellisen "iso" kumi ilmoitettuun nähden? Vanteen leveys kuitenkin arveluttaa. Onko Syncros DP25:sen 25mm leveys liian kapoinen tuollaiselle kumille vai laitanko suoraan astetta järeämmälle kehälle jolla leveyttä 32mm?
    Ei luulis olevan ongelmaa tuolla 25 millisellä vanteella. Itellä on kiekkoina SX:t ja niille on litkutettuna Schwalben BB ja FA 2,4". SX:n sisäleveys on 21mm. Porukka ajelee täällä myös ST:llä, jolle on litkutettu tuota 2,4" Schwalbea ja 2,5" Maxxista. ST:n sisäleveys taitaa olla 19mm. Ylärajoilla mentäneen kyllä ja kyllähän nuo älyttömän matalilla (alle 1,6 bar) paineilla taittuu jo alle ja/tai hörppii.
    Mud, sweat and beers.

  7. #997
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Ajoin 1½ vuotta RQ 2,4 UST kumeilla Mavicin 819 kehillä. Painan about 100kg ajokamojen kanssa enkä hirveesti kato mistä ajan. Ihan hyvin kesti vanteella normi 2.0 barin paineilla. Paljon pienemmät paineet laittaa, niin pohjailee vanteelle aikas pahasti.
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  8. #998
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Mittailin hieman kehiä. Tuon Syncrosin sisämitta äkkiseltään ilman tönäriä mittailtuna oli 18-19mm ja tuon leveämmän 25mm. Taidan ottaa varman päälle ja laittaa kumit järeämpään kiekkosettiin.

  9. #999
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    3 tunnin lenkki takana Muddy Maryillä märässä leppävaarassa ja ei lipsunut sitten kuin kerran kun ajoi idioottina offcamber juurakkoon jossa oli nurmikkoa päällä, siitäkään ei pannuja tullut, pito palasi välittömästi kun juuri loppui, jos hiekkatie/assupätkillä ei tartte rullailla niin nää on kyllä ihan ykköskumit.

  10. #1000
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    3 tunnin lenkki takana Muddy Maryillä märässä leppävaarassa ja ei lipsunut sitten kuin kerran kun ajoi idioottina offcamber juurakkoon jossa oli nurmikkoa päällä, siitäkään ei pannuja tullut, pito palasi välittömästi kun juuri loppui, jos hiekkatie/assupätkillä ei tartte rullailla niin nää on kyllä ihan ykköskumit.
    Just ajattelin mennä litkuttamaan samaa rengastusta samaan maastoon, joten hyvä jos toimii.
    Renkaat tosin vanhalla, mutta kestävämmällä* Triple Nano Compoundilla.

    Nappuloista murenemaan alkanut Big Betty Trailstar/Pacestar kombo alkoi tuntumaan pikkuisen liian hazardilta näille kosteusmäärille.

    *) Hri:n puolueellinen tutkimuslaitos 2011

  11. #1001
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mteebee Katso viesti
    Kukaan mitannut WTB Bronson 2.1 ja 2.3 todellisia leveyksiä kuviosta ja kylkien kohdalta?
    WTB Bronson 2.1 TCS: leveys kylkien kohdalta 51 mm ja reunanappuloiden kohdalta 54 mm. Eli mittaustarkkuuden rajoissa samat mitat kuin valmistajan ilmoittamat 50/53. Roval Controle XC Race -kiekkojen kehien leveys on muistaakseni vain jotain 18 mm.
    Ajan mieluummin kuin lujaa.

  12. #1002
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aapa Katso viesti
    Fat Albertit toimivat erinomaisesti!
    2010 laitetuilla FA Front ja Rear 2.4" renkailla täysjäykkä pyörä kulki TdT:ssä ihan hyvin. Paineita oli sen verran ettei peräpään valvojalla takuulla tule käärmeenpuremaa, joten pari kertaa lipesi kun menin liian vinon juuren yli. Kivien, hyvässä kulmassa olevien juurten ja muutaman pehmeän kohdan kanssa ei ollut pidon puolesta hätää.

    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

  13. #1003
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    390
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuti Katso viesti
    Märkää juurakkoa ja kivikkoa löyty tän vkonlopun TdT:stä. Minkäslaisilla kumeilla porukka oli tyytyväisiä pitoon Kaupissa?
    Itselläni oli TdT:ssä edessä Mountain King I 2.4 protection, takana uudempi MKII 2.2 protection litkutettuna sisärenkaattomaksi. Ihan mukavasti pystyi tällainen tekniikkarajoitteinen etenemään. Toki pientä lipsumista oli mutta ei mitään pahempaa. Paineita edessä noin 1,5 baria, takana n. 1,8. Kuskilla painoa 75 kg. Vaihdoin renkaat alle viikko ennen tapahtumaa ja ensimmäisellä lenkillä kosteassa maastossa oli pito hukassa. Noin 100 km ajelun ja muutaman kymmenyksen paineiden pudotus auttoi huomattavasti.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ottojussi Katso viesti
    Saattaapi olla hiukan turhankin karkealla kuviolla tuo Rubber Queeni täkäläisiin maastoihin ja meikäläisen tarpeisiin, mutta piti saada nykyisten 2.2" Mountain Kingien tilalle hiukan pulleampi Black Chili-kuminen rengas. Vanha 2.4" MK oli ykkösvaihtoehto, mutta en löytänyt sitä mistään, joten päädyin sitten Rubber Queeniin. Ja eipä siitä hiukan järeämmästä kuviosta haittaa ole täälläkään näin syksyn kosteilla keleillä.
    Tampereella ainakin Kalevan Sportia-Pekassa on 2.4 tuumaisia Mountain King ykkösiä tarjolla tarjoushinnoin sekä protectionina, supersoniccina että normi "saippuakumina".
    o.j. muokkasi tätä : 08.09.2011 at 09.46

  14. #1004
    Liittynyt
    07/2008
    Viestit
    34
    Onko kukaan kokeillut miten toimii Maxxis Advantage syyskeleillä. Paremmin vai huonommin kuin Ardent. Entä kombo Ardent/Advantage. Kumpi eteen ja kumpi taakse.

  15. #1005
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    3 tunnin lenkki takana Muddy Maryillä märässä leppävaarassa ja ei lipsunut sitten kuin kerran kun ajoi idioottina offcamber juurakkoon jossa oli nurmikkoa päällä, siitäkään ei pannuja tullut, pito palasi välittömästi kun juuri loppui, jos hiekkatie/assupätkillä ei tartte rullailla niin nää on kyllä ihan ykköskumit.
    Kesällä mietin vertstar muddy mary:n hankkimista etukumiksi syyskeleille ja etukumina palvelleen traistar -yksilön siirtämistä taakse, mutta trailstar -seoksen huono kestävyys jätti hieman huonon maun schwalben uusista kumeista. Kerro miten tuo kestää ajossa.

    Nyt alla on ollut muutaman lenkin Spessun Clutch SX, josta on toistaiseksi ollut lähinnä hyvää kokemusta. On pitänyt hyvin juurakossa ja limaisessakin kivikossa, ainut mistä renkaan tuntuu saavan kadottamaan pidon ovat juuri offchamber -tyyliset juurakot tai jos hakemalla ajaa vinottain limaisiin juuriin. Tällöinkin käytös on ollut aika yllätyksetöntä, rengas haukkaa kiinni heti kun on jostain mistä tarrata eikä lähde kerralla alta. Miinuspuolena kuvio tuntuu tukkeutuvan nopeahkosti tahmeammasta mudasta ja vaatii hieman vauhtia että puhdistuu. Siirtymillä vierintävastusta on pehmeämmän seoksen ja isohkon painon ansiosta, tosin tämä ei haittaa kun poluille pääsee ja pitoa tuntuu piisaavan.

  16. #1006
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjh78 Katso viesti
    Tän vuoden mallissa näyttäis olevan 65/55, kuten kaikissa muissakin Spessun All Mountain -kategorian kummeissa. Viimevuotisessa oli 70/60. Taitaapi lähteä kokeiluun kaikesta huolimatta.
    Mun piti oikein käydä tarkistamassa että kumpaa mulla nyt oli ettei tule disinformaatiota. Mulla sattuu olemaan molemmat. Eli pyörän mukana tuli purgatoryt sekä edessä että takana. Edessä oli 70/60 seos ja takana 65/55 seos. Edestä vaihdoin pois koska rengas lähti alta sellaisella kalliolla missä ennen ei ole ollut mitään hätää. Rampage tuli tilalle. Tuo pehmeämmällä on takana joku +100km takarenkaana ja se tuntuu aika hyvältä. Tuntuu aika oivalliselta kompromissiltä pidon, rullaavuuden ja leveyden suhteen. Jarrutus ja vetopito on molemmat tuntuneet koko ajan paremmilta mitä enemmän tuolla on ajanut. Kyljetkään ei vissiin ole sitä heiveröisintä sorttia kun on 2bliss rengas.

  17. #1007
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kenkku Katso viesti
    Onko kukaan kokeillut miten toimii Maxxis Advantage syyskeleillä.
    Paremmin vai huonommin kuin Ardent. Entä kombo Ardent/Advantage. Kumpi eteen ja kumpi taakse.
    Advantagesta hiukan rajoittuneemmat kokemukset kuin Ardentista, mutta olen tuota 2.4" Advantagea jonkun
    verran käyttäny, takana kokeilun vuoksi - ei oikein ollu siinä päässä minun makuun ja sit pelkästään edessä
    ja siinä se on hyvä. Advantage on yks parhaista eturenkaista juurakoissa, oli sit märkää tai kuivaa.
    Sileellä kovalla se ei oo parhaimmillaan, nappula taittuu. Ardent on enempi kompromissi, ei_ihan_niin_hyvä
    juurakoissa mut parempi kalliolla ja kivikoissa. Mulla on ollu monenlaisia Ardentteja, mut suosikki niistä on
    2.25" UST 60d MaxxPro-kumina, isommat ei oo ollu mun juttu. Moinen etu-Advantage ja taka-Ardent-combo
    on jämähtäny liki pysyvästi yhteen kiekkosettiin joka toimii verrokkina kaikille muille kumeille joita ulkoiluttelen.
    Suositus on vahva osta.

  18. #1008
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti o.j. Katso viesti
    Tampereella ainakin Kalevan Sportia-Pekassa on 2.4 tuumaisia Mountain King ykkösiä tarjolla tarjoushinnoin sekä protectionina, supersoniccina että normi "saippuakumina".
    Kävin noutamassa protectionit black chili-seoksella, huomenna testaamaan..

  19. #1009
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    2,4 taka-fat-albertista tlr:nä vähän lisäkokemuksia 2,2 UST RQ:n jälkeen. Reunanappulat + muukin kuvio todellä pitävä. Juurakossa ja kivikossa menee tosi hyvin, ja samoin nuo järeät reunanappulat tarraavat sivukaltevalla tosi hyvin. Ainoa miinus tulee siitä, et tasaisella märällä kalliolla vetopito on huonompi kuin RQ:ssa. Samoin rengas on tosi elävä ja perä tuntuu joustavan välillä sivuttain, mut onhan tuo rengas leveämpikin ja tietty tosi kevyt 760g tjtn.. Asfalrilla ei oikein rullaa 2,2 RQ:n jälkeen. Kuitenkin syksyn ja talven keleille plussia enemmän kuin miinuksia, ja voi suositella jos painon haluaa pitää kurissa mutta leveää pitää saada. Edessä 2,4 rq litkuilla ja siellä toimii hyvin, mut ainoastaan sivunappulat häviää Alberteille. Seuraava edessäkin voi olla Albert, ja tuohan tiivistyi laakista ja nousi ihan jalkapumpulla kun ei-UST RQ:n vuoto asettui lopulta kuukausien jälkeen vasta alppireissulla, jossa litku sai hiukan enemmän kyytiä . Vanteena notubes Arch, joka voisi tietty olla leveämpikin mut toimii ok noilla kumeilla silti 1,6 bar paineella.

  20. #1010
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Mulla on ollu monenlaisia Ardentteja, mut suosikki niistä on
    2.25" UST 60d MaxxPro-kumina, isommat ei oo ollu mun juttu.
    Millä tavalla isompi Ardent on huonompi, kuin tuo pikkunen?

    Mää kun ajattelin kokeilla 2.6" Ardenttia syksyn vetelille soille ja kallioille.

  21. #1011
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Millä tavalla isompi Ardent on huonompi, kuin tuo pikkunen?
    Mää kun ajattelin kokeilla 2.6" Ardenttia syksyn vetelille soille ja kallioille.
    Suurin ero noissa on nappulan korkeus. Toki nappulan kokokin muuttuu isompaan mentäessä.
    2.25":ssa nappulat, ennenkaikkea ne reunasellaiset, ovat jämäkämpiä eivätkä taitu.
    Isommassa 2.4" ne ovat löysemmät ja kanttipito kovalla alustalla on heikompi.
    Supertackyä en oo Ardentissa koestanu. Toi havainto on subjektiivinen ja johtunee
    (liian) niukasta ajomassasta. Itte lähtisin ehkä kokeilemaan muhkumpaa Advantagea ensin,
    ainakin jos suota ja juurakkoa pitäis paljon ajaa.

    ↓ jokunen kommentti vielä jatkoksi - ne Ardentin keskinappulat pitää ihan hyvin ja kumi rullaakin,
    tuossa ei liene ongelmaa. Ne on ne reunanappulat kun lipeää viistossa kalliossa / juuressa...
    Jo nuo 2.4" ardentit ja advantaget on ~60mm reunanappulan kohdalta, joten kokoa niissä kyllä on.
    Noita kahta jos vertaa, niin rullaavuudessa ei oo juur eroa eikä painossa. Ardent tukkeutuu hiukan
    helpommin.
    PaH muokkasi tätä : 13.09.2011 at 14.34

  22. #1012
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Itte lähtisin ehkä kokeilemaan muhkumpaa Advantagea ensin,
    ainakin jos suota ja juurakkoa pitäis paljon ajaa.
    Joo, mun maastoissa on paljon kalliota ja ajattelin, että Ardentin tiivis keskinappularivi pitäisi ja rullaisi hyvin. Sitten on nuo toisen lenkkimaaston pitkospuu-suo-kallio reitit, joissa isosta ilmatilasta on etua, kun ei uppoa turpeeseen tai lahojen pitkosten rakoon niin helposti. Olen tottunut NBX liten hyvän rullaavuuteen, niin ei hirveästi viittis huonompia laittaa. Varsinaisia suokuokkarenkaita en tarvitse ja aiemmat kokemuset ovat osoittaneet, että harva nappula on myös liukas kalliolla.

  23. #1013
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Mitenkähän Panaracer Rampage 2,35" vs. Ardent 2,4"? Noin niinkuin Helsingin keskuspuiston juurakoita ja kallioita ajatellen. Hakusessa olisi hyvä syysrengas aloittelevalle maastopyöräilijälle, eli luotettavuus ja pito ensin ja sitten rullaavuus.
    Hintaero noissa ainakin on ihan tuntuva, kun parin ostaa, joten mahtaakohan Panaraceri olla hintaeron väärti?

  24. #1014
    Jos kapeampaa Ardenttia mielii, niin ainakin taakse EXO-kylki-versio. Tavallisessa kylki meni aika nopeasti ruvelle vaikka ei kolhinut mihinkään. Siksi varmaan niissä onkin minimipaineena 2.5 bar, mutta kuka noin kovilla renkailla ajelee.

  25. #1015
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Pistetään nyt tännekin huomautus:

    Fat Albertin front-versio tosiaan on front-versio; ei toimi takana. Lipsahtelee luvattoman paljon. Kyseessä FA 2,4" 3C siis.
    Mud, sweat and beers.

  26. #1016
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Mitenkähän Panaracer Rampage 2,35" vs. Ardent 2,4"? Noin niinkuin Helsingin keskuspuiston juurakoita ja kallioita ajatellen...
    Makuasioita, sano kissa kun m*niansa nuoli... Rampage, mieluummin vielä SC-versiona. Perusvarma kumi,
    toimii ok melkein missä vaan ml. pakkaskelit. Ardentissa isompi ilmatila, mut vaatii kuskilta hiukka enempi.
    Itte ottaisin SC Rampagen taakke ja ton Ardentin eteen.

  27. #1017
    Minkälaisia kokemuksia löytyy 2.25 leveistä Fat Alberteista (sekä edessä että takana)?

  28. #1018
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Hakusessa on 29" -malli ja näyttäisi siltä, että Rampage 29 ei ole sticky saatika snakebite -suojattu.

    Sitten olisi vaihtoehtona vissiin tuo Contin Rubberqueen, vaan eipä saa sitäkää black chili -versiona. Ja saatavuudesta en tiedä, ainakin näin nopealla tarkistelulla heikolta näyttää.

  29. #1019
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Hakusessa on 29" -malli ja näyttäisi siltä, että Rampage 29 ei ole sticky saatika snakebite -suojattu.

    Sitten olisi vaihtoehtona vissiin tuo Contin Rubberqueen, vaan eipä saa sitäkää black chili -versiona. Ja saatavuudesta en tiedä, ainakin näin nopealla tarkistelulla heikolta näyttää.
    2.25" Ardent on mulla ollut nyt 29erissä edessä useamman märän lenkin ja yllättävän hyvin toimii vaikkei mikään varsinainen märän kelin rengas kuitenkaan ole. Ei tuo siis mikään huippupitävä rengas ole, muttei aiheuta kuitenkaan ikäviä yllätyksiä. Eikä ole EXO. 26:ssa kesti myös tavallinen versio tämän kesän kivikkohierontaa.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  30. #1020
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    2,4" Fat Albert Pace Star seoksella tuntuu toimivan hyvin.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •