ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 33 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #961
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    55mm - 57mm leveä, riippuen siitä millä vanteella, millä paineella ja mitä leveyttä
    (max leveys kyljistä / reunanappulasta) on mitattu. Korkeutta en muista.

    Nuo siis UST-versiosta, mutta en usko että juurikaan poikkeaa muilla 2.2" malleilla

  2. #962
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    578
    Kiitos, tämmöistä vähän muistelinkin. Tilaukseen menevät.

  3. #963
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Tähän mennessä ajot liukkaalla on ollu lähinnä sutimista ja lipsumista, tosin hallittua sellaista, mutta eilen yllätyin todella positiivisesti, kun Schwalben FA 2.4 Evot alkokin yhtäkkiä pitämään...

    Kai ne nyt vasta on sisäänajettu tai sitten paineet vaan sattu just oikeaksi mun ajoon.
    Pirkkolan metsissä ja kallioilla ajelua noin 1,5h. Sekaan mahtui viime päivien sateiden jälijiltä (paljon) niljakkaita juuria, märkiä kallioita, useita puroja ja mutalammikoita. Muta tarttuu aika herkästi kuvioon, mutta se karisee myös nopeasti pois, eikä se aiheuttanut ihmeempiä ongelmia. Kaltevilla niljakkailla juurilla riitti yllättävän hyvin pito. Ihan hämmästyin, kun tähän mennessä samoilla kumeilla lähti takanakki liiankin herkästi lipsumaan.

    Tällä kertaa oli sisurit kehissä... pitäis paikata kumit, kun onnistuin aikasemmin saamaan molempiin sellaset holet ettei stanin litku enää paikannu. Sit pääsis taas ajelee tubeleksena...
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  4. #964
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ottojussi Katso viesti
    Osaako joku suoralta kädeltä kertoa mikä on 2.2" Rubber Queenin vanteella mitattu leveys (ja korkeus)? Kovasti yritin tietoa etsiä, mutta ei tähän hätään löytynyt.
    Leveys 57 keskeltä ja 54 nappuloiden kohdalta, reunanappulat siis kapeammalla kuin kyljet. Joskus ikävä ominaisuus, tukkeutuu mudassa jonka jälkeen kantatessa lähtee alta. Fat albert/muddy mary combo parempi märällä ja mudassa.

  5. #965
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Kävin pitkästä aikaa ajamassa märässä metsässä sateella. Edessä Muddy Mary GG-seoksella pitää kuin tauti. Big Betty trailstarilla piti kyllä hyvin mutta lipsumista oli kyllä jonkin verran. Ja yhden kerran sileällä kalliolla pyörä lähti täysin poikittain pienestä takarenkaan lukkiutumisesta. No näillä mennään kuitenkin tämä syksy...
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  6. #966
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ottojussi Katso viesti
    Kiitos, tämmöistä vähän muistelinkin. Tilaukseen menevät.
    Jos lenkit suuntautuu kivikkoisille poluille kuluvat normi Rubber Queenien kyljet nopeasti. Tämä vain varoituksena kun renkaat eivät ole sieltä halvimmasta päästä edes Sakemanneilta hankittuna. UST mallit kestävät paremmin.

  7. #967
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    578
    Saattaapi olla hiukan turhankin karkealla kuviolla tuo Rubber Queeni täkäläisiin maastoihin ja meikäläisen tarpeisiin, mutta piti saada nykyisten 2.2" Mountain Kingien tilalle hiukan pulleampi Black Chili-kuminen rengas. Vanha 2.4" MK oli ykkösvaihtoehto, mutta en löytänyt sitä mistään, joten päädyin sitten Rubber Queeniin. Ja eipä siitä hiukan järeämmästä kuviosta haittaa ole täälläkään näin syksyn kosteilla keleillä.

  8. #968
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    59
    Märkää juurakkoa ja kivikkoa löyty tän vkonlopun TdT:stä. Minkäslaisilla kumeilla porukka oli tyytyväisiä pitoon Kaupissa?

  9. #969
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    74
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuti Katso viesti
    Märkää juurakkoa ja kivikkoa löyty tän vkonlopun TdT:stä. Minkäslaisilla kumeilla porukka oli tyytyväisiä pitoon Kaupissa?
    Fat Albertit toimivat erinomaisesti! Edessä 2.4" Trailstar ja takana 2.25" Pacestar seoksella, näillä olen ajanut jo koko kesän. Tubeless asennus litkujen kera. TdT:tä varten laitoin paineet eteen oman mittarin mukaan n. 1.5 bar ja taakse n. 1.7 bar. Ei ollut ajaminen ainakaan renkaista kiinni, eturengas ei montaa kertaa karkuun lähtenyt juurien päältä.

  10. #970
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuti Katso viesti
    Märkää juurakkoa ja kivikkoa löyty tän vkonlopun TdT:stä. Minkäslaisilla kumeilla porukka oli tyytyväisiä pitoon Kaupissa?
    Edessä S-Works Purgatory 2.2 ja takana tällä viikolla ostettu WTB Bronson 2.1 TCS. Eturenkaassa oli painetta n. 1.8 bar ja takana 2.0 bar 70 kg+varusteet kuskin alla, niissä olisi varmaan hieman varaa laskea. Meidän ryhmä (harrastaja 2) ei paljoa Kaupissa ajellut, mutta muuallakaan ei ollut sadekuuroista huolimatta suurempia pito-ongelmia. Vetopito loppui muutaman kerran ylämäessä juuren kohdalla, mutta taisi johtua enemmänkin liian alhaisesta tilannenopeudesta tai kuskin taidonpuuttesta.

    Bronsonista joku taisi kaipailla kokemuksia. En osaa ainakaan vielä sen tarkemmin analysoida, kuin että selvä parannus pidossa Spessun Captain S-worksiin verrattuna, eikä rullaavuudessa tullut ainakaan pahasti takkiin. Silloinkin, kun rengas pyörähti tyhjää pito usein palautui kun jatkoi pyörittämistä. Voisin sanoa, että rengas käyttäytyi "johdonmukaisesti", tiesin että on liukasta, mutta lipsahdukset pysyivät hallinnassa. Olen tyytyväinen, tässä voisi olla sopiva kompromissi xc-pyörään pidon, rullaavuuden, kylkien kestävyyden ja painon suhteen. Ehkä sitten ens kesäksi Bronssoni eteen ja joku nopeampi rengas taakse.
    Ajan mieluummin kuin lujaa.

  11. #971
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Mun mielestä purgatory toimii nimenomaan paremmin takarenkaana. Edessä sivuttaispito ei ole paras mahdollinen. Kumiseos on 70/60 joten se voisi olla pehmeämpi. Mm ardent pitää paljon paremmin edessä. Myös Rampage on hyvä edessä ja takana. Rullaavuus on vain hieman heikompi joten takana on purgatory.

  12. #972
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuti Katso viesti
    Märkää juurakkoa ja kivikkoa löyty tän vkonlopun TdT:stä. Minkäslaisilla kumeilla porukka oli tyytyväisiä pitoon Kaupissa?
    29erissa toimi yllättävänkin hyvin Maxxis Ardent edessä ja Spessun S-Works The Captain takana. Kumpaakaan en oikein märän kelin renkaaksi miellä, mutta liekö sitten ison pyörän vaikutus ja riittävän alhaiset renkaspaineet, että ei ongelmia ollut lainkaan. Toki ne lähtee alta jos huolimattomasti ajaa riittävän vinoon juureen tai kiveen, mutta koko matkan kuitenkin luotti renkaaseen ja tiesi pidon rajat. Eli ei tarvetta ainakaan hommailla pitävämpiä gummeja. Noissa kun rullaavuuskin aika hyvää niin hyvät kompromissirenkaat tuntuu olevan tavalliseen lenkkeilyyn. Vauhdikkaampaan rymistelyyn sitten tarvii toki enemmän vielä pitoa.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  13. #973
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Tampereen takana oleva metsä
    Viestit
    935
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuti Katso viesti
    Märkää juurakkoa ja kivikkoa löyty tän vkonlopun TdT:stä. Minkäslaisilla kumeilla porukka oli tyytyväisiä pitoon Kaupissa?
    Mulla oli tdt retkellä alla contin x king 2.4 molemmissa päissä ja melko hyvin niilläkin pärjäs aktiivi 1 ryhmän perällä.
    Vähän pelotti niillä ensin lähtee mut taitaa olla pito enemmänkin kiinni renkaan paineista ja siitä että retkiajossa
    voi säädellä polkuvoimaa tilanteen mukaan kun ei tartte hullunlailla runtata niinkuin kisassa.

  14. #974
    Wilbur Guest
    Mulla oli TdT:n tekniikkapuolikkaalla edessä MK 2.4 ja takana X King 2.4, molemmat black chiliä. Alussa vähän takana haki, mutta matkan edetessä ilmeisesti luotto lisääntyi ja toimi X Kingikin ihan hyvin. Niinkuin star trek sanoi: "taitaa olla pito enemmän kiinni renkaan paineista", piti paikkansa ja heikoilla jaloilla polkuvoimaa ei tarvinnut säädellä.

  15. #975
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Mun mielestä purgatory toimii nimenomaan paremmin takarenkaana. Edessä sivuttaispito ei ole paras mahdollinen. Kumiseos on 70/60 joten se voisi olla pehmeämpi. Mm ardent pitää paljon paremmin edessä. Myös Rampage on hyvä edessä ja takana. Rullaavuus on vain hieman heikompi joten takana on purgatory.
    Netissä ovat muutamat muutkin olleet samaa mieltä kanssasi Purgatorysta, että toimii paremmin takana. On se tosian näppituntumallakin hieman kovempaa seosta kuin Bronsonin dual dna, vaikka tuossa S-Worksissa taitaakin olla 65/55 seos. Pidän sen kuitenkin todennäköisesti eturenkaana kevääseen asti, koska taakse se ei mun jäykkäperäiseen xc-pyörään edes mahtuisi, eikä sen ohuet kyljet siellä kauaa kestäisikään. Olen ollut Purgatoryynkin tyytyväinen, se on toiminut mun ajossa ihan hyvin eturenkaana kosteallakin kelillä. Sattuu olemaan vielä juuri sopivan kokoinen ja silti kevyt, Rebaan ei isompaa rengasta mahdu.

    Pitää kuitenkin huomauttaa, että mä oon ehkä vähän väärässä ketjussa kommentoimassa renkaita: joskus tulee asfalttisiirtymää ensimmäiselle polulle 10-20 km suuntaansa ja olen ajanut samalla pyörällä työmatkaakin, joten rullaavuudesta ei voi kauheasti tinkiä. Tosin ei näin heikoilla jaloilla jaksaisi metsässäkään jytkymmillä renkailla ajaa
    Ajan mieluummin kuin lujaa.

  16. #976
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Kukaan mitannut WTB Bronson 2.1 ja 2.3 todellisia leveyksiä kuviosta ja kylkien kohdalta?

  17. #977
    Liittynyt
    07/2008
    Viestit
    34
    Ajattelin kans siirtää Purgatoryn takarenkaaks. Toimisko Maxxis Ardent kaverina edessä vai olisko joku muu vaihtoehto...

  18. #978
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    279
    Houkuttelis vähän testata Spessu Purgatory 2.2 / Eskar 2.3 -yhdistelmää. Purgysta on kokemusta takarenkaanakin mutta Eskarista ei oo mitään käryä. Ja tarkoituksena olis nimenomaan pysyä pystyhkössä limajuurakoissa. Ajokokemuksia kellään, vai joutuuko ihan itte ottaan selvää?
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

  19. #979
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Limajuurakoihin en kyllä laittais purgatorya - varsinkaan eteen. Ihan hyvä yleisrengas taakse tuo on mutta ei todellakaan mikään märänkelin optimirengas. Seos on aivan liian kovaa, jos olis vaikka 60/50 niin olis jo paljon parempi. Toki paineetkin vaikuttaa, itellä ollu takana 2.0bar ja 90kg kuski.

  20. #980
    Mulla ja vaimolla oli TdT:ssä alla WTB Weirwolf 2.3:t edessä ja takana. Ne on sitä vanhempaa mallia. Ajeltiin Aktiivi 2:ssa ja molemmat oltiin tyytyväisiä, vaikka mulla laukesi toinen poljin ennen puolta väliä ja loppu meni ilman lukitusta nilkuttaen. Renkaat siis hyvät, vispilät ei niinkään...

  21. #981
    Liittynyt
    12/2003
    Paikkakunta
    Hevonkuusi
    Viestit
    135
    2.3 Bronsonin leveys kyljistä 56 ja nappuloista 59 Flow:lle asennettuna. Käyttökokemuksia tähän mennessä: pidoltaan ja tuntumaltaan hyvä, mutta kestävyys hieman huolestuttaa. Muutaman tunnin hissienskalenkin jäljiltä näyttäisi, että takarenkaan kaikissa reunanappuloissa on alkavia repeämiä. Pitääpä seurata tilannetta...

  22. #982
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Limajuurakoihin en kyllä laittais purgatorya - varsinkaan eteen. Ihan hyvä yleisrengas taakse tuo on mutta ei todellakaan mikään märänkelin optimirengas. Seos on aivan liian kovaa, jos olis vaikka 60/50 niin olis jo paljon parempi. Toki paineetkin vaikuttaa, itellä ollu takana 2.0bar ja 90kg kuski.
    Ei tuo tosiaan juurakossa pidä mitenkään erityisesti. Märällä kalliolla mielestäni hyvä pito ja rullaa todella kevyesti. Aika hyvä kompromissi taakse.
    Takana purgatory s-works 1.8 bar ja kuski 95kg ajovarustuksessa. Rengas litkutettuna flow kehälle.
    - Fear is a mindkiller -


  23. #983
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    59
    Ite kun tuli lähdettyä tdthen kuiva(hko)n kesän jälijiltä rocketroneilla, niin ei ollut mikään pitävin valinta. Ainakaan 2.1 leveenä..

    Nyt pitäs hommailla vähän sopivammat kummit syksylle. Tätä threadia kun selaili niin vaihtoehtoja ja mielipiteitä ainakin tarpeeksi...

    Onkos jollain käyttökokemusta Rampage vs. Nevegal?

  24. #984
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Edessä Dissent 2,5", oikein hyvä yhdistelmä.
    2.3 Dissentistä tuli yhden lenkin perusteella mun uus suosikki eturenkaaksi. Aavistuksen rullaavampi, leveämpi ja kevyempi kuin 2.35 Highroller ST 1-ply. Pito noin about samaa luokkaa, märät juuret ja kylkien kestävyys on vielä testaamatta.
    --

  25. #985
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Limajuurakoihin en kyllä laittais purgatorya - varsinkaan eteen. Ihan hyvä yleisrengas taakse tuo on mutta ei todellakaan mikään märänkelin optimirengas. Seos on aivan liian kovaa, jos olis vaikka 60/50 niin olis jo paljon parempi. Toki paineetkin vaikuttaa, itellä ollu takana 2.0bar ja 90kg kuski.
    Tän vuoden mallissa näyttäis olevan 65/55, kuten kaikissa muissakin Spessun All Mountain -kategorian kummeissa. Viimevuotisessa oli 70/60. Taitaapi lähteä kokeiluun kaikesta huolimatta.
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

  26. #986
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AaJiiKoo Katso viesti
    2.3 Bronsonin leveys kyljistä 56 ja nappuloista 59 Flow:lle asennettuna. Käyttökokemuksia tähän mennessä: pidoltaan ja tuntumaltaan hyvä, mutta kestävyys hieman huolestuttaa. Muutaman tunnin hissienskalenkin jäljiltä näyttäisi, että takarenkaan kaikissa reunanappuloissa on alkavia repeämiä. Pitääpä seurata tilannetta...
    Mikä Bronson 2.3? Race vai AM tcs, mulla kehänä crest. Tcs on tubeless reunalla ja sen sopivuudesta stanin kehille ilman sisuria ei ole tietoa..

  27. #987
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Iskin Muddy Maryt (2011) Vertstarilla. Voi pojat että oli pitoa. Limaiset kivikot nousi heittämällä, tosin matalilla maastopainella siirtymät oli aika tahmeita, toisaalta ne ei olleet kovin tahmeita jos oli paineet 2.5+bar..

  28. #988
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Mä oon huomannu nyt jonkin verran ajeltua että rubber queenit pitää yllättävän hyvinkin tuolla märässä mettikössä. Juurakkopoluilla tuntee pidon hyvin ja äkkinäisiä arvaamattomia tilanteita ei tule. Takana paineet 1.8 ja edessä 1.6 bar. Kovin hyvin nuo ei kyllä sitten siirtymillä rullaa, ainakaan noilla paineilla mutta parempi että pitävät näillä keleillä sentään metsässä.
    Respect is not given, it is taken.

  29. #989
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Kerro sakuvaan miten vertstar toimii kylmällä jos jätät kiinni.

  30. #990
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Omien empiiristen tutkimusten mukaan Contin bläk tsili kummit tuntuvat vaativan kovin pitkän "sisäänajon" ennenkuin rupee toimimaan kunnolla. Nytten "trailikiekoilla" oleva baron/RQ kombo on ollut semi aktiivisessa ajossa puolisentoista kuukautta ja nytten vasta rupeaa pito olemaan yhtä hyvä kuin viimekesän käytössä olleessa RQ:ssa... Onko muilla minkälaisia kokemuksia näitten Bläk tsilien sisäänajovaiheen kestosta, ja mitenkä jos moista vertaa Schwalben trailstar seoksisiin renkaksiin?
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •