HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 64 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 74 114 164 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1891
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Satavitosesta 12-27 löytyy, toimii yhtä hyvin kuin Ultegrakin.

  2. #1892
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti P3t3 Katso viesti
    Kokemuksia Reynolds Solitude kiekoista?

    Nykyinen takapakka 12-27. Jos hankin uusiin kiekkoihin 12-25 tai 11-28 pakan, niin tarvitseeko ketjun pituutta muuttaa?
    Omasta mielestäni ei pitäisi tarvita, koska molemmilla vaihtoehdoilla välitys ei paljoa muutu. Ultegran 6700 sarjassa ei tuota
    12-27 pakkaa ole.

    Tavoite olisi, että pystyisi myös vanhoja kiekkoja käyttämään.
    Ei tarvinne tehdä ketjulle mitään, ellei se ole ihan äärilyhyeksi viritetty.Pistä iso eturatas ja 27 takaa ja katso että on vielä varaa se 27->28.
    Jos ei ole niin "väärin" asennettu joskus. tai pari kertaa katkennut tms.

  3. #1893
    Veltec Typhus voisi olla kanssa yksi vaihtoehto. Aika painavan oloiset kylläkin jos vertaa noihin Reynolds Solitude kiekkoihin.
    Onko kenelläkään tietoa/kokemusta näistä kiekoista?

  4. #1894
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PauliAnkka Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Nyt olis Racing Zerot odottelemassa fillarirunkoa mihin ne saisi kiinni. Noiden varapinnojen saaminen on käsittääkseni aika kiven alla ja googlettelemalla ainakaan noita tämän vuoden mustia pinnoja ei tahtonut löytyä mistään. Mietin hankkivani "varastoon" varapinnat, että ajokausi ei keskeydy pidemmäksi aikaa yksittäiseen pinnarikkoon. Olisiko jollakulla heittää vinkkiä ostopaikasta.
    Zerot tulossa myös tänne. Laita infoa jos löydät? Punaisina löytyy amerikanihmemaasta kohtuu hintaan, mutta mustat olisi varapinnoiksi hakusessa.
    Vuoden viiveellä vastaus omaan kysymykseen mutta nyt noita löytyy ainakin Bike-Componentsista ~10e hintaan: http://www.bike-components.de/produc...fenfelge-.html

  5. #1895
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Taas on aikaa haaveilla. Mikä olisi näille Roval kiekoille järkevä päivitys? Ei mitään kokemusta miltä paremmat kiekot tuntuvat. Eikä nämäkään hinnan puolesta (tuli fillarin mukana kuitenkin) ole ihan huonoimmasta päästä.

    Tahtoisi ehkä pikkuisen aerompaa kiekkoa. Tuubi ja hiilari(jarrupinta) hommiin en treenikiekoissa lähtisi. Voi myös kyseenalaistaa koko päivityksen ja tarjota vaihtoehdoksi hankkia fiilistelyyn ja kilpailuihin(lue kuntoajo) hiilarituubit. Hintakatto n.1200€.

    Olisiko Mavic Cosmic Carbone SLE typerä päivitys?
    Iletys muokkasi tätä : 09.09.2011 at 20.27
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  6. #1896
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Tuli päivitettyä Ksyriumit Samulta ostettuihin FFWD F6R kiekkoihin. Ensimmäinen satakilometriä takana nyt noilla kiekoilla. Verrattuna aiempiin herkemmät, jäykemmät ja mittarin mukaan nopeammat.
    Tuntumassa ei ollut niin isoa eroa kuin ehkä odotin. Tuubit taasen (Tufo elite ride) huomattavasti mukavammat ajaa kuin edelliset kiekot Ultremon R1:llä. Jarrupalat näyttäisivät kuluvan aika kovaa kyytiä verrattuna vanhoihin.

  7. #1897
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Tuli päivitettyä Ksyriumit Samulta ostettuihin FFWD F6R kiekkoihin. Ensimmäinen satakilometriä takana nyt noilla kiekoilla. Verrattuna aiempiin herkemmät, jäykemmät ja mittarin mukaan nopeammat.
    Tuntumassa ei ollut niin isoa eroa kuin ehkä odotin. Tuubit taasen (Tufo elite ride) huomattavasti mukavammat ajaa kuin edelliset kiekot Ultremon R1:llä. Jarrupalat näyttäisivät kuluvan aika kovaa kyytiä verrattuna vanhoihin.
    Vedät siis noilla satoi tai paistoi? Treenit ja kisat? Ei ollut mikään kettuilu vaan oikea kysymys.
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  8. #1898
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Vedät siis noilla satoi tai paistoi? Treenit ja kisat? Ei ollut mikään kettuilu vaan oikea kysymys.
    Hyvin nuo toimii kurakelilläkin, testattu on. Jarruteho on tosin heikohko jos märässä kiekossa on likaa. Ei kai ne siitä rikki mene? Pyörivistä pinnoista hävisi 700 grammaa päivityksen myötä.

  9. #1899
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Malaga, Spain
    Viestit
    454
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Taas on aikaa haaveilla. Mikä olisi näille Roval kiekoille järkevä päivitys? Ei mitään kokemusta miltä paremmat kiekot tuntuvat. Eikä nämäkään hinnan puolesta (tuli fillarin mukana kuitenkin) ole ihan huonoimmasta päästä.

    Tahtoisi ehkä pikkuisen aerompaa kiekkoa. Tuubi ja hiilari(jarrupinta) hommiin en treenikiekoissa lähtisi. Voi myös kyseenalaistaa koko päivityksen ja tarjota vaihtoehdoksi hankkia fiilistelyyn ja kilpailuihin(lue kuntoajo) hiilarituubit. Hintakatto n.1200€.

    Olisiko Mavic Cosmic Carbone SLE typerä päivitys?
    http://www.cyclecenter.fi/PublishedS...code=D-A+c50-2 ?
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

    www.pauliinapohtii.blogspot.com

  10. #1900
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Vedät siis noilla satoi tai paistoi? Treenit ja kisat? Ei ollut mikään kettuilu vaan oikea kysymys.
    Tietysti. Ajamista varten se fillari on.

  11. #1901
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Jep. On osunut silmään. Toinen vaihtoehto olisi tämä Mavic snadisti kalliimpana, mutta paremman näköinen. Se vaan, että huomaako mitään eroa näiden nykyisten ja tuollasen Shimanon tai Mavicin välillä?
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  12. #1902
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Tietysti. Ajamista varten se fillari on.
    Fillari joo, mutta kun ulkolaisia voorumeita selailee, niin porukka on hirveen varovaisia hiilarikiekkojensa kanssa. Eli siis sateella treeneihin alut.
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  13. #1903
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Fillari joo, mutta kun ulkolaisia voorumeita selailee, niin porukka on hirveen varovaisia hiilarikiekkojensa kanssa. Eli siis sateella treeneihin alut.
    No palstapyöräilyä… varmaan olisi kannattanut ostaa kahdet kohtuuhintaiset hiilarituubit niiden Lightweightien sijaan.

  14. #1904
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    No palstapyöräilyä… varmaan olisi kannattanut ostaa kahdet kohtuuhintaiset hiilarituubit niiden Lightweightien sijaan.
    Eli huomenna HePo lenkki hiilarituubeilla?
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  15. #1905
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Eli huomenna HePo lenkki hiilarituubeilla?
    Asked and answered.

  16. #1906
    Kauhoja Guest
    Onkos jollain Ritcheyn kuituvanteista kokemusta. Ei mitkään huippukevyet kyllä, mutta mites muuten?

    http://www.bikepalast.com/product_in...ampagnolo.html

  17. #1907
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Malaga, Spain
    Viestit
    454
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Jep. On osunut silmään. Toinen vaihtoehto olisi tämä Mavic snadisti kalliimpana, mutta paremman näköinen. Se vaan, että huomaako mitään eroa näiden nykyisten ja tuollasen Shimanon tai Mavicin välillä?
    Ihan varmana huomaa kiihtyttäessä ja mäkeä ajaessa, rullaavuus on varmasti eri planeetalta. Itselläni on D-A c24 ja ero on huikea mihin tahansa muuhun kiekkopariin mitä kotoa löytyy.
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

    www.pauliinapohtii.blogspot.com

  18. #1908
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Ihan varmana huomaa kiihtyttäessä ja mäkeä ajaessa, rullaavuus on varmasti eri planeetalta. Itselläni on D-A c24 ja ero on huikea mihin tahansa muuhun kiekkopariin mitä kotoa löytyy.
    No se luultavasti nyt jää näkemättä/tuntematta kun päätin lähteä tuubileiriin. Sellaset tykkikiekot tulee, että ihan vaan pyhänä ja silloinkin vaan poutasäässä mennään. Pitää seuraavaksi alkaa kyselemään tällä palstalla hiilikuituisista treenituubikiekoista.
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  19. #1909
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    27
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    No se luultavasti nyt jää näkemättä/tuntematta kun päätin lähteä tuubileiriin. Sellaset tykkikiekot tulee, että ihan vaan pyhänä ja silloinkin vaan poutasäässä mennään. Pitää seuraavaksi alkaa kyselemään tällä palstalla hiilikuituisista treenituubikiekoista.
    Sinulla ei ole aiemmin ollut tuubeja käytössä? Itse en ole uskaltanut tuubeihin sekaantua kun täältä saa lukea liimauksesta, litkuista, venytyksistä, teipeistä yms, mutta olisi mielenkiintoista kuulla aloittelevan tuubistin kommentteja sitä mukaa kun kokemuksia kerääntyy, josko itsekin uskaltaisi tuubeihin jossain vaiheessa koskea...

  20. #1910
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    No se luultavasti nyt jää näkemättä/tuntematta kun päätin lähteä tuubileiriin. Sellaset tykkikiekot tulee, että ihan vaan pyhänä ja silloinkin vaan poutasäässä mennään. Pitää seuraavaksi alkaa kyselemään tällä palstalla hiilikuituisista treenituubikiekoista.
    Jos ja kun hommaa hiilarituubikiekot niin on hyvä huomata sitten että niille on eri jarrupalat kuin aluvanteille. Tämä taas johtaa siihen ettei niitä kiekkoja jaksa jatkuvasti puljata ellei sitten ole kahta maantiefillaria (tai sitten CC). Mä olen ratkaissut asian siten että käytän hiilarikiekkoja säässä kuin säässä suvikauden ja sitten kauden alussa ja lopussa mennään aluvanteilla ja gp4000 kumeilla. Ton pari kertaa vuodessa jaksaa vaihtaa noi palat. Helpointa on jos hommaa toiset jarrukengät niin ei sitten tarvi aina irroitella niitä paloja kengistä kun vaihtaa kiekot. Isomman satulalaukun joudut kanssa hommaamaan ellet sitten kuljeta varatuubia paidan taskussa, mutta mukavammin se menee siellä satulan alla.

    ps. Hommaa sitten heti aluksi kolme tuubia jotta on se varatuubikin. Kannattaa käyttää hieman aikaa mieleisen tuubin hakemiseen ne on ovat aika arvokkaita. Halvimpia tufoja en suosittele.

  21. #1911
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    311
    Tuubeista on paljonkin keskustelua tuolla rengasosastolla. Lyhyesti vastaan kuitenkin, että parin vuoden kokemuksella ei tuubien kanssa eläminen tunnu hankalalta, liimauksen oppii ja tuubin keskittämisen vanteelle. Pari kertaa olen paikannut puhjeneen kumin litkulla ja sekin toimii. Siis kerran vuodessa tapahtunut ja märällä kelillä kumpikin. Tufon tuubi näissä kyseessä, Conti Competition ei ole puhjennut, vaikka sateessa olen ajanut. Varatuubia en ole kuljettanut mukana.

    Niin ja SwissStopin keltaisten palojen pitäisi toimia sekä kuidulla että alumiinilla. Ei vielä omakohtaista kokemusta.
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

  22. #1912
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    ^Joo mutta SAMOJA paloja ei pidä sotkea keskenään. Siitä aluvanteessa irtoaa metallia joka sitten kuluttaa sen hiilarivanteen puhki nopeasti.

  23. #1913
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Helpointa on jos hommaa toiset jarrukengät niin ei sitten tarvi aina irroitella niitä paloja kengistä kun vaihtaa kiekot.
    Eikös se ole paljon hankalampaa säätää jarrukengät aina uusiks kohdalleen kuin ujuttaa vanha pala pois ja uusi tilalle?

  24. #1914
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Eikös se ole paljon hankalampaa säätää jarrukengät aina uusiks kohdalleen kuin ujuttaa vanha pala pois ja uusi tilalle?
    No ei niitä paloja ole helppo vaihtaa jos ei ota holdereita(kenkiä pois) tai kai ne saa kiskottua, mutta ei tuo säätäminen ole 10 sekuntia vaativampi juttu. Jos on oikein nakkisormi niin voi siihen puoli minuuttia mennä.
    Jos et aja et voi ottaa!

  25. #1915
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Jep, Aika tarkkaan oon foorumin lukassut läpi tuubeista. Contin tuubeilla varmaan aloitan ja teipeillä kiinni. Liimasta en ole löytänyt mitään hyvää puolta mainittavan. Paikkauslitkut mukaan ja pidemmille lenkeille myös varatuubi. Kevään ja loppusyksyn voi ajella aluilla ja kahtelee miten sitten paloja jaksaa vaihdella. No nää on sitten ens kauden juttuja. Talvi on aikaa venytellä tuubeja (ja ilmeisesti contin tuubeille se on tarpeellistakin).
    Pakkohan tää on kokeilla... Siis tämäkin.
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  26. #1916
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Huomasin tuossa juuri, että mun Ultegra 6700 takapakan jotkut rattaat on hieman syöneet itseänsä DT:n RR1450 Mon Chasseral kiekkojen vapaarattaan runkoon. Onko tuo kuinka vakavaa? Lähdin selvittelemään sellaista pientä kilinää/helinää joka joskus polkiessa kuuluu ja huoltopukissa paikansin tuon äänen takapakan alueelle. Sormilla kokeilemalla useimmat rattaat liikkuivat eteen ja taakse hieman, joten irrotin pakan ja tuo selvisi. Ne rattaat lähti kyllä ihan nätisti irti, mutta ikävän näkösiä koloja ovat poranneet aina kiinnityskohdan etupuolelle... Laitoin takaisin kiinni ja kiristin lukkorenkaan varmasti riittävän tiukalle ja nyt ei ainakaan huoltopukissa pyörittelemällä ääntä tullut. Ne rattat liikkuu siinä silti hieman. Ei oikeen DT:n sivuiltakaan selvinnyt yhtään mikä takanapa tuossa kiekkosetissä on ja mitähän materiaalia sen vapaarattaan runko mahtaa olla. Maasturissa mulla on DT240s takanapa, joka vaikuttaisi ulkoisesti aika samalta tuon kanssa, mutta siinä ei mitään ongelmia ole ollut esim. XTR pakan kanssa, joka koostuu myös noista irtorattaista.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  27. #1917
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Onko sulla kasetin alla se 1 mm vahvuinen prikka? Jos toi on jäänyt pois, niin lukkorengas ei välttämättä kiristä pakkaa. Tosin alumiiniseen kasettirunkoon noi rattaat tuppaa pureutumaan jossain vaiheessa enemmän tai vähemmän.
    6.7 WTF/kg


  28. #1918
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Onko sulla kasetin alla se 1 mm vahvuinen prikka? Jos toi on jäänyt pois, niin lukkorengas ei välttämättä kiristä pakkaa. Tosin alumiiniseen kasettirunkoon noi rattaat tuppaa pureutumaan jossain vaiheessa enemmän tai vähemmän.
    Muistaakseni ei ole, mutta jos ihan oikein muistan, niin ohjeissa sanottiin ettei sitä tuohon yhdistelmään tarvitse? Täytyy vielä tarkastaa asia. Sivuttaisliikettä ei rattaissa ole joten tuntuu siltä, että lukkorengas jaksaa kiristää pakan tarpeeksi tiukkaan nippuun. Eli siis tuo vapaarattaan runko noissa kiekoissa on alumiinia?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  29. #1919
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Aluvapaarattaaseen pakka on syytä kiristää kunnolla. Jos pakka on löysällä, tulee suuremmat kolot.

    Vanhempia Shimanon 10-pakkoja (ajalta ennen 6700/7900-sarjoja) ei minusta ole syytä käyttää koska niiden kiinnitys ottaa vain reunoista.

    Nykypakoilla ja järkevällä kiristyksellä ei minusta käytännössä ongelmaa ole.

  30. #1920
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Muistaakseni ei ole, mutta jos ihan oikein muistan, niin ohjeissa sanottiin ettei sitä tuohon yhdistelmään tarvitse? Täytyy vielä tarkastaa asia. Sivuttaisliikettä ei rattaissa ole joten tuntuu siltä, että lukkorengas jaksaa kiristää pakan tarpeeksi tiukkaan nippuun. Eli siis tuo vapaarattaan runko noissa kiekoissa on alumiinia?
    Kannattaa kokeilla sen prikan kanssa. Vaikka rattaat eivät liikukaan sivuttain, niin pakka saattaa olla liian löysällä jos lukkorengas alkaa kiristymään kasettirunkoa eikä pakkaa vasten.
    6.7 WTF/kg


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •