FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 63 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 53 61 62 63 64 65 73 113 163 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.861 - 1.890 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1861
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Jep vakiovastaus.

    Itse myös raskassarjalaisena voin suositella noita ym. Campan Zondia. Olleet jonkun aikaa ajossa tänä kesänä ja ei mitään ongelmia ole ollut, vaikka välillä ajo on ollut retkityylistä meininkiä junnutraileri perässä huonokuntoisilla kevyen liikenteen väylillä sis. kanttareita jne.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  2. #1862
    AION Guest
    Taas kysellään tyhmiä mutta antaa mennä:

    Eli olisin mahdollisesti hakemassa Mavicin Aksiumeille korvaajia.
    Tarkoitus ois siirtää Aksiumit kakkos pyörään jos löytys joku hyvä korvaaja niille.
    Sivuttaisjäykkyyttä sais olla, ei viittis rihtauttaa jatkuvasti kiekkoja
    Hintaluokka ~250€. Mitä halvempi ja kevyempi sitä parempi :P

    Kuskin paino on 65Kg.

  3. #1863
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AION Katso viesti
    Taas kysellään tyhmiä mutta antaa mennä:

    Eli olisin mahdollisesti hakemassa Mavicin Aksiumeille korvaajia.
    Tarkoitus ois siirtää Aksiumit kakkos pyörään jos löytys joku hyvä korvaaja niille.
    Sivuttaisjäykkyyttä sais olla, ei viittis rihtauttaa jatkuvasti kiekkoja
    Hintaluokka ~250€. Mitä halvempi ja kevyempi sitä parempi :P

    Kuskin paino on 65Kg.

    Tuossa Shimano wh-6700 eli Ultegra kiekot!

  4. #1864
    AION Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Noi ois kyllä leuhkat kun kaikki muuten on täys Ultegran gruppo.
    Kuiteski on aika painavat verrattuna johonkin muihin saman hintasiin ja hinta meneekin vähän yli mun budjetin. Eikö noissa kaikenlisäks oo jotain tubeless höpötystäkin?

  5. #1865
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AION Katso viesti
    Noi ois kyllä leuhkat kun kaikki muuten on täys Ultegran gruppo.
    Kuiteski on aika painavat verrattuna johonkin muihin saman hintasiin ja hinta meneekin vähän yli mun budjetin. Eikö noissa kaikenlisäks oo jotain tubeless höpötystäkin?
    Ne ovat tubeless-yhteensopivia, mutta tavalliset renkaat käyvät yhtä hyvin. Niissä ei ole reikiä ulkokehällä vanteessa muualla kuin venttiilin kohdalla. Painossa säästät vannenauhan verran koska sitä ei tarvita.
    Nämä ovat samankaltaiset keikot kuin Dura-Ace paitsi että vanne on aluumiinia (DA vahvistettu hiilikuidulla), vapaarattaan rungon kasettiurat ovat terästä (DA titaania).

  6. #1866
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Entäs nämä kiekot sitten. Mikä kummajainen tämä on, kun speksejä ei löydä. Vai löytääkö joku muu?
    DT Axis 3.0

    Onko nuo DT Swissin tekemiä, vai jonkun muun pajan? Mitkä on speksi? Pelkkä "race ready" ei kerro kuin sen, että niillä voi ajaa.
    RM

  7. #1867
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elcondorpasa Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elcondorpasa
    Roues Artisanales vuoden 2011 kiekkotestin ( täyshiilikuitu ) esittely on julkaistu:

    http://www.rouesartisanales.com/arti...#more-53429055
    Kappas, osa 2 on julkaistu jo nyt ( vain ranskaksi ):
    http://www.rouesartisanales.com/arti...#more-53429272
    Yhtä lukuunottamatta noi kiekot ei taida läpäistä villarivoorumin suoruuskriteerejä.
    6.7 WTF/kg


  8. #1868
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Kyllä oli yllättävän suuret heitot noissa hipokiekoissa!! Eipä olisi uskonut. Tehdäänkö niitä sen verran suurina sarjoina kuitenkin, ettei heittoja ole aikaa hieroa pienemmiksi?

    Just tein itse yhdet kiekot 32-reikäisillä DT Swiss RR465 kehillä; sivuheittoa jäi 0,08mm ja pystyä 0,18mm.
    Tuota pystyheittoa pitää pyrkiä saada vastaisuudessa vielä pienemmäksi, vaikka hyvä jo noinkin.



  9. #1869
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    57
    Uusia kiekkoja ajattelin ensi kesäksi hankkia nyt (mahdollisista) alennuksista.

    Mitään kommentteja tai tietoja näistä kiekoista? Google ei osannut kertoa oikein mitään...

    FRM R-Ariel Aero Race (1400g) 459€ http://www.bike-components.de/produc...fradsatz-.html
    FRM R-Ariel Aero Team (1320g) 569€ http://www.bike-components.de/produc...fradsatz-.html

    Hinta-painosuhde tuntuu olevan kohdillaan..
    Parantumaton haaveilija.

  10. #1870
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    ^^sulla on vissiin heittokello kuin noin tarkasti ilmoittelet. Eipä siinä mitään. Jos pysyvät tommosissä lukemissä vielä leipomisen jälkeenkin niin vaikuttaa kelpo kiekoilta. Vielä kun pinnakireyden on about tasan niin avot.

  11. #1871
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Kyllä oli yllättävän suuret heitot noissa hipokiekoissa!! Eipä olisi uskonut. Tehdäänkö niitä sen verran suurina sarjoina kuitenkin, ettei heittoja ole aikaa hieroa pienemmiksi?

    Just tein itse yhdet kiekot 32-reikäisillä DT Swiss RR465 kehillä; sivuheittoa jäi 0,08mm ja pystyä 0,18mm.
    Tuota pystyheittoa pitää pyrkiä saada vastaisuudessa vielä pienemmäksi, vaikka hyvä jo noinkin.
    Mä en vie hommaa ihan noin pitkälle, mutta joku 0,6-0,7 millin heitto ns. överikalliissa kiekoissa on vähän liikaa.
    6.7 WTF/kg


  12. #1872
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    31
    En jaksa lähteä kaivelemaan, kun jollakin on kuittenkin tieto heittää heti. Minkähän kokoisen kuskin nuo zipp 202t kestää? Mikähän olisi aluvaihtoehto matalan kehän tuubikiekoksi? Painoa vähän alta 100. FFWD:llä ei tainnut enää olla mallistossa F2(vai mikä se oli) tuubiversiota? Ventouxit ovat liian kalliit minun budjettiini.

  13. #1873
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    2012' FFWD mallistossa on uusi tuubi-F2. Kehä on täysin uusi, jarrupinta ja kehän on muutoinkin parantunut, max paino kuskille on 90kg vs. vanhan 80kg.

  14. #1874
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    311
    Zipp 202:n painoraja on 225 lbs, mikä käsittääkseni on 84 kg.
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

  15. #1875
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    77
    225 paunaa on 102 kiloa.

  16. #1876
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    57
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilier Katso viesti
    Zipp 202:n painoraja on 225 lbs, mikä käsittääkseni on 84 kg.
    http://lmgtfy.com/?q=225+lbs+in+kg

    edit: Yllä jo ehdittiinkin korjaamaan... en ollut päivittänyt sivua joten ei näkynyt...
    Parantumaton haaveilija.

  17. #1877
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    2012' FFWD mallistossa on uusi tuubi-F2. Kehä on täysin uusi, jarrupinta ja kehän on muutoinkin parantunut, max paino kuskille on 90kg vs. vanhan 80kg.
    Tämäpä mielenkiintoinen tieto! Omistin 2010 mallin F2R:t ja kun ne nyt kesäkuussa viimeisen eli kolmannen kerran lähetin takuukorjaukseen tehtaalle, niin sovittiin, että muuttavat nuo F4R malliksi, jonka uskon kestävän paremmin. Sain nuo F4R:t vasta pari viikkoa viikko sitten käyttööni ja vaikka painoero F2R:iin ei olekaan kuin pari sataa grammaa, niin ero kyllä tuntuu. Niin hyvässä kuin pahassa. F2R:ien superherkkyys valitettavasti puuttuu, mutta toisaalta kiekot ovat _huomattavasti_ tukevammat (ja sairaan paljon kovemmat!). No, jos olisin tiennyt, että uusi F2R konstruktio on tulossa, olisin ehkä saattanut niitä vielä jaksaa kokeilla. Kumma, että tehdas ei maininnut asiasta mitään. Toisaalta olin kyllä niin kypsä jatkuvaan takuupalautusrumbaan ja asian perään soitteluihin, että nyt olen enemmän kuin tyytyväinen, kun uskon kiekkojen viimein kestävän läjässä. Kop kop.

  18. #1878
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    311
    Käytin tietenkin troy-naulaa, jota käytetään jalometallien kuten kullan ja hopean painomittana. Ihan vaan hinnan perusteella päädyin tähän (vaikka jostakin nettilähteestä tämän 84 kiloakin otin, nyt vaan en löydä).
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

  19. #1879
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    311
    Tässä vielä Bike-Componentsin saksalaisteitämys asiasta:

    Spezifisch:
    - Zipp® 202/303 Schlauchreifen: maximal 86kg Systemgewicht

    Systemgewichtissä olis juomapulloja, vaatetusta jne 11 kilon edestä, jolloin kuskin painoksi jäisi 75 kiloa.

    Zippin omilla sivuilla asia ilmaistaan sanomalla 225 lbs.

    No, mulle käy kumpikin: olen uusi onnellinen omistaja.
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

  20. #1880
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Yleensä kaikki uutuudet julkaistaan syksyn messuilla eli tällä viikolla. Vanhan F2 ja F4 välillä oli kyllä suuri ero tukevuudessa joten F4 on monille se paras kompromissi painon ja tukevuuden välillä. Moni pitää erodynaamisempaa profiilia myös paremman näköisenä. F2 kehäpaino oli vain 220g eli se oli todellä kevyt, ehkä liian kevyt monille, kun ajotyylejä on vaihtelevia. Mulla on ittellä pari paria noita ja niissä ei ole ollut mitän ongelmaa edes n. 90kg painolla kisoissakin ajettuna. Uusi F2 painaa hieman empi kuin vanha, pari on 1050g (DT180 navoilla).

  21. #1881
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Ihan mielenkiinnosta, mikä olisi Samun ehdotus kiekoiksi kookkaalle n.100-110kg haarukassa olevalla maantiekuskille? Ajo ihan peruslenkkeilyä eli toisinaan pidempää 100-200km rauhallisempaa pk:ta ja sitten toisinaan hieman lyhyempiä vetoja kovemmilla kierroksilla. Kisat ja tempoilut eivät kuulu epistolaan ollenkaan..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  22. #1882
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    F4C tai Enve 3.4?

    FFWD C-sarja on käytössä kisatandemeissa ja normaalia F9 mallillakin ajetaan niillä kisaa ilman ongelmia joten 120kg ei ole lähelläkään samaa.

    Smart Enve System on erihintaluokassa mutta nykyaikaisin kiekkosarja jota on myynnissä markkinoilla. Pinnanreiät laminoimalla tehty ja suosituspinnankireys takana 120-140kg...etc...

    http://www.enve.com/wheels/road/3.4.aspx

  23. #1883
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Enve pomppaa jo hintaluokan ja useammankin sen yli, mitä kuntoilijana olen valmis kiekkoihin satsaamaan. Sen sijaan nuo F4C:t ovat ihan mielenkiintoiset ja hintakin jäänee sinne lompakon kipurajoille. Näytti olevan jossain cx-hommissakin käytetty hyvällä menestyksellä noita. Pistetään siis suositus korvan taakse ensi kautta ajatellen, jos innostuis päivittämään ja laittamaan nykyiset Campan kiekot kakkossetiksi.

    Luonnollisesti muutkin ovat tervetulleita vaihtehtoisten hoitomuotojen kera. Tällä hetkellä alla Campan Zondat, joihin olen ollut erittäin tyytyväinen, mutta mieli hieman halajaisi takaisin tuubien pariin.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  24. #1884
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    satakunta
    Viestit
    129
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eupa Katso viesti
    Eli jokavuotinen "pakkosaadajotainuutta" olotila on päällä. Mulla on tällä hetkellä ihan passeli vm. 2008 hiilikuituinen Focus Cayo -maantiefilo Mavic aksiumeilla. Aksiumit ovat ihan jees, kun en paremmista tiedä.
    Nyt kiinnostaisi tietää, muuttuisiko pyöräni radikaalista, jos sijoittaisin esim. 500€ uusiin kiekkoihin?
    Tuolla näyttäisi saavan vaikkapa Ksyrium Elitet.
    VOI elämän kevät!. Nyt tosiaan näyttäisi olevan cycle centerissä Dura-Ace kiekot 550€. Nykyiset 2008 aksiumit painavat 1855g?, joten painon säästöä 550€ saisi noin 450g. Tuo taitaa olla jo sellainen painoero, jotta sen harrastelijakin huomaa. Toisaalta 550€ on paljon rahaa pois läskipyörä -säästöpossusta...hmmm??
    eupa muokkasi tätä : 05.09.2011 at 20.33

  25. #1885
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eupa Katso viesti
    VOI elämän kevät!. Nyt tosiaan näyttäisi olevan cycle centerissä Dura-Ace kiekot 550€. Nykyiset 2008 aksiumit painavat 1855g?, joten painon säätöä 550€ saisi noin 450g. Tuo taitaa olla jo sellainen painoero, jotta sen harrastelijakin huomaa. Toisaalta 550€ on paljon rahaa pois läskipyörä -säästöpossusta...hmmm??
    Kävin viime viikolla hakemassa tuon setin. Mietin itse samaa, kannattaako omaa fillaria (n. 9,5kg cyclocrossari) tuunata tuollaisella rahalla mutta tilapäisessä mielenhäiriössä tuollaiset sitten hain. Päälle ripustin hyvät kumit, niin pyörän paino tippui yli 600g. Huomaako tuon ajossa? Omasta mielestäni kyllä. Eilen vedin TDH:n ko. setillä ja pyörä kulki ihan mukavasti, osa tietenkin ihan lumevaikutusta.... Ja jos ja kun nyt sitten myöhemmin laittaa maantiepyörän, niin onpahan kunnon kiekot valmiina.

  26. #1886
    Pyöräpummi Guest
    Shimano Dura-Ace wh-7900 c24 cl -kiekkoihin on tullut ehkä noin 700 km ja nyt on pienen arvion aika. Voin verrata niitä ainoastaan Mavic Ksyrium Elite -kiekkoihin koska vain niistä on kokemusta. M. K. Elitet ovat erittäin yleisiä johtuen jo siitäkin että Mavic on erittäin vahva OEM-toimittaja pyörävalmistajille.

    Jarrut toimivat erittäin hyvin Dura-Ace:n alumiinipinnassa.
    Elitet ovat jänisräikkä verrattu DA:n hiljaisuuteen.
    DA on huomattavan aero Eliteen verrattuna .
    DA kiekoista ei saa klappia hakemallakaan.
    DA:n työn jälkin on melkeinpä täydellistä.

    550 euron hintaan saa hyvän vastineen. Ajeassa nämä kiekot aiheuttavat mielihyvää koska voi aistia niiden responsiivisuuden, aero-ominaisuudet sekä jarrutusominaisuudet.

  27. #1887
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Mulla oli kanssa pari kautta nuo Dura-Acet. Hyvät kiekot, mutta eivät sentään mitkään aerot.



  28. #1888
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Mulla oli kanssa pari kautta nuo Dura-Acet. Hyvät kiekot, mutta eivät sentään mitkään aerot.
    No, eihän ne mitkään aero-kiekot ole mutta verrattuna näihin Ksyrium Eliteihin verrattuna DA:t ovat aeroja.

  29. #1889
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Meneeköhän ihan pieleen seuraavanlainen "päivitys": Vaihtaisin Mavic Ksyrium Equipet Shimpan RS80-C24 kiekkoihin noin 150€ välirahalla
    Equipet ovat vähän kumma malli kun ovat lähes yhtä painavat kuin Aksiumit mutta silti lähellä Ksyrium Eliten hintaa. Nuo RS-80 olisivat lähemmäs 200g (punnitsin Equipet 1760g, luvattu kait 1690g ja RS-80 luvataan 1530g) kevyemmät.
    Mielestäni ihan hyvän kuuloinen diili, mutta meneeköhän paremmin tietävien mielestä pieleen?

    Nuo kiekot tulisivat (ainakin toivottavast) kakkoskiekoiksi kun toivon mukaan keväällä olisi jotkut kivat hipokiekot aurinkoisia kelejä varten.

  30. #1890
    Kokemuksia Reynolds Solitude kiekoista?

    Nykyinen takapakka 12-27. Jos hankin uusiin kiekkoihin 12-25 tai 11-28 pakan, niin tarvitseeko ketjun pituutta muuttaa?
    Omasta mielestäni ei pitäisi tarvita, koska molemmilla vaihtoehdoilla välitys ei paljoa muutu. Ultegran 6700 sarjassa ei tuota
    12-27 pakkaa ole.

    Tavoite olisi, että pystyisi myös vanhoja kiekkoja käyttämään.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •