GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 32 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 82 132 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #931
    mutanaama Guest
    Nyt on uudenmallisella tubelessready FA 2.4:lla jokunen rapakko ajettu. Toimii hyvin, vaikka onkin vähän reilummat paineet kuin vanhassa. Pari kertaa on sutaissu, mutta puree kiinni uudelleen kun vaan pyörittää.

  2. #932
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Joo, oon kans huomannut tuon kovempien paineiden vaatimuksen kun takana oli parilla lenkillä uusi allu, röyhtäilee komeesti pienillä paineilla ja oksentaa litkuja. Pito hienoinen pettymys trailstar bettyn jälkeen, mutta yllätyksiä ei ole tullut.

  3. #933
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    On ja on. Öh? Pito parempi?!? On siinä pitoa niin paljon ettei se tasamaalla rullaa takarenkaana yhtikäs mihinkään.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    On tuo Maxxiksen 42a kuulemma jo sellainen tahma, ettei sillä mielellään tasamaata ajele. Jos hissienskaan tai DH-käyttöön ajattelit, niin niissä vois olla ihan ok. Trail-ajossa jättäisin väliin.
    Jep. Jäi sitten tilaamatta kun paikallisesta löytyi tämmönen hyvään alennukseen (25e). Kuullut pelkkää hyvää renkaasta ,joten odotukset on korkeella.
    Hyvin pamahti vanteelle kompuralla ja piti ilmat heti yhellä kupilla stania.

    Jos jotain kiinnostaa niin mahtuu juuri ja juuri pyörimään stumpjupper fsr:ssä. Korkeudessa no broblemo ,mut sivuille jäi vaan 3-4mm tilaa puolelleen.
    - Fear is a mindkiller -


  4. #934
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Kukas on paikallinen?

  5. #935
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Kukas on paikallinen?
    Niitä on täällä kuopiossa kolme. Tämä tarttui mukaan puijon pyöräpisteestä. Viimesen tosin vein.
    - Fear is a mindkiller -


  6. #936
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Jep. Jäi sitten tilaamatta kun paikallisesta löytyi tämmönen hyvään alennukseen (25e). Kuullut pelkkää hyvää renkaasta ,joten odotukset on korkeella....
    Lukeeks kumin kyljessä ORC

  7. #937
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Lukeeks kumin kyljessä ORC
    Kyllä lukee. Mikähän seos kyseessä??
    - Fear is a mindkiller -


  8. #938
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Netistä mulasin ja ORC on näemmä 'paljon kilometrejä ja liukkaita hetkiä märällä' seos, meniks lähelle, PaH?

  9. #939
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Kyllä lukee. Mikähän seos kyseessä??
    Kulutusta kestävä karvahattuseos. Taitaa olla aina edukkaamman Performance Linen seoksena.

  10. #940
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    ORC on se kumi jota Schwalbe käyttää noissa ns performance-line kumeissa eli on noita
    seoskumeja kovempi (ORC:n duro-lukema on muistaakseni 70A) ja edukkaampi. Viime vuosina
    tuota ei BB:ssä ole ollu kun vaijerireunaisissa tarjolla. Kulutusta tuo varmaan kestää ja rullaakin
    kovalla pohjalla muita bigbettyjä paremmin, mut liukkaudesta oon jäävi sanomaan mitään.

    Yhtä ORC-kumista nobbynicciä oon testannu märässä (paremman puoliskon kuutiossa oli sellaiset
    orkkiksena alla) ja mulle tossa oli tarpeeks. Jos mätömärässä hauskuutta haluaa niin sit rehellinen
    slicksi alle ...

    obs. kovempi hinta ja mitäkummallisemmat kirjainyhdistelmät leimoissa eivät kumeissa automaattisesti
    tarkoita parempia ominaisuuksia, ORC-kumikin voipi olla hyvin jees jossain käytössä

  11. #941
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Netistä mulasin ja ORC on näemmä 'paljon kilometrejä ja liukkaita hetkiä märällä' seos, meniks lähelle, PaH?
    No voi helvata. Eikai tuo nyt ihan pulkka voi olla. Tommosen bongasin netistä.
    Two compounds: Soft or hard?

    Big Betty is offered with two rubber compounds. Gooey Gluey compound is soft, viscous ("gooey") and almost sticky ("gluey") and thus particularly grippy. If better wear characteristics are required, then Big Betty is also available with the harder Offroad Racing Compound (ORC).

    Kovempi kuin gooey glouey ,mutta kuinka paljon. Takarenkaana toivottavasti menettelee. Ainakin nappuloissa on kokoa. Noh. Eipä tuo kalliks tullut. Jospa tuolle antas tsäänssin.
    - Fear is a mindkiller -


  12. #942
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Kannattaisko savon miehen harrastaa sen verran lähdekritiikkiä et tsekkais miltä vuodelta guukkelin
    tarjooma tieto on <virniö> ?

  13. #943
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    En ole tuommoista BB:tä testannut mutta Perf -linjan Schwalbessa pysyy nuo nappulat terävinä ja purevina helkkarin pitkään (2-3 pidempään kuin normi F-A:ssa), sen vuoksi voi toimia joissakin maastoissa hyvinkin. Otsikon mukaisessa kelissä ei välttämättä.

  14. #944
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Kannattaisko savon miehen harrastaa sen verran lähdekritiikkiä et tsekkais miltä vuodelta guukkelin
    tarjooma tieto on <virniö> ?
    Varmaan vuodelta miekka ja kirves niinkuin luultavasti rengaskin.
    Savon mies kävi testaamassa bettyn arvoisessaan ympäristössä. Sateen kastelemilla kuopion huuhan poluilla ,joissa kivikkoa ja kaltevia juuria riittää ja (huoh.) takakumin metsästys jatkuu.....
    Johdonmukaisen liukas ja mikä pahinta jarrutuspito on olematon kalliolla. Oikeastaan kun paineet puotti niin alas ,että kokoajan sai pelätä vanteen puolesta pitoa löytyi jonkin verran. Mitähän sitä seuraavaks.??? Pitäsköhän tilata muddy mary myös taakse vai ajelisko sen purgatoryn loppuun nyt syssyllä.
    - Fear is a mindkiller -


  15. #945
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    ajelisko sen purgatoryn loppuun nyt syssyllä.
    Ei ole kyllä kovin huima tuo Purgatoryn pito takarenkaana, kokoisekseen hyvin kevyt ja korkea on kyllä. Tuo ei ole äS-works vaan Armadillo 2Bliss mikä ilmeisesti tarkoittaa astetta kovempaa kumia. Tuo vaatii noin 1.8 baria painetta 819:llä jotta ei kaadu alle.

  16. #946
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Ei ole kyllä kovin huima tuo Purgatoryn pito takarenkaana, kokoisekseen hyvin kevyt ja korkea on kyllä. Tuo ei ole äS-works vaan Armadillo 2Bliss mikä ilmeisesti tarkoittaa astetta kovempaa kumia. Tuo vaatii noin 1.8 baria painetta 819:llä jotta ei kaadu alle.
    Mulla on kyllä s-works ja se on kyllä pitävä ,mutta kallis ja kuluu takana mun painosella (92kg) äijällä silmissä.
    http://www.specialized.com/dk/en/bc/SBCEqProduct.jsp?spid=41753

    Joutuu tossa pitämään sitä painetta sen 1.8 bar minim tosiaan.
    - Fear is a mindkiller -


  17. #947
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Johdonmukaisen liukas ja mikä pahinta jarrutuspito on olematon kalliolla. Oikeastaan kun paineet puotti niin alas ,että kokoajan sai pelätä vanteen puolesta pitoa löytyi jonkin verran. Mitähän sitä seuraavaks.??? Pitäsköhän tilata muddy mary myös taakse vai ajelisko sen purgatoryn loppuun nyt syssyllä.
    Jos kallioilla ja kivikoissa paljon pääsee ajamaan niin ei se Super Tacky mikään mahdoton ole. Lähinnä (eritoten) siirtymät ja pehmeähköt kangastasamaapolut saattavat hatuttaa jos on menemisen meininkiin tykästynyt (sikäli kun se meneminen renkaanvaihdon myötä hyytyy). Sanoisin, että rauhallisessa 10-20km/h kivikkojuurakkokallio ajelussa menee ihan ok ja alamäissä sitten ihan miten kantti kestää. Asfalttiylämäet vastatuuleen ajettuna taasen saavat aivan uuden ulottuvuuden.

    High Rollerista sanoisin vielä, että reunanappula ei ole paras mahdollinen reilusti sivulle kaltevalla juurakolla jos kyseessä on hitaasti ajettava kohta. Kuskin massa saattaa vaikuttaa asiaan toki, multa sitä puuttuu.
    ..makes Jack a dull boy...

  18. #948
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Jos oikeasti miettii jotain supertacky Maxxiksia niin noi Spessun Clutch SX't voisi myös olla rullaavampi vaihtoehto. Niissä keskinappulat ovat 50a seosta, reunat 45a, ja rullasivat kyllä paljon paremmin. Pitoa noissa oli todella hyvin, kuitenkin omaan makuun rullaus vielä vähän heikkoa pyörään jolla ajan myös töihin...

    Ymmärtääkseni nekin tulee Maxxiksen tehtaalta.

  19. #949
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    ...High Rollerista sanoisin vielä, että reunanappula ei ole paras mahdollinen reilusti
    sivulle kaltevalla juurakolla jos kyseessä on hitaasti ajettava kohta. Kuskin massa saattaa vaikuttaa asiaan toki,
    multa sitä puuttuu.
    Jep. Kompsis. Kuulun itsekin näihin painorajoitteisiin ja sama ilmiö on havaittavissa paitsi HR:ssa, niin monessa
    muussakin suhteellisen ison reunanappulan omaavassa kumissa. Tuntuu että kun pito(?) jää muutaman kanttinappulan
    varaan (useempia ei paino riitä painamaan alustaan kiinni) niin ne pettää tai lipsahtaa. Vauhdilla voi jotain kompensoida,
    mut aina löytyy niitä paikkoja jossa sitä korttia ei voi käyttää.
    Off-camber-juurakko on yks, kivenmukulat on toinen missä tuon voi helposti todeta. Juurikin tuon fiiliksen takia noi
    järeemmät kumit ei mullakaan pelitä. Kummastelin tuota viimeks eilen, illansuussa sadekuuroja lähikulmilla väistellessäni
    (huonolla menestyksellä) sahasin sellaista parin km:n juurakko/kivikko-pätkää kolmella eri rengassetillä
    (takana SlantSix / HansDampf/ Minion) ja noin se vain oli.

    Jos toi ST-versio highrollerista ei rullaa tarpeeks, niin ottaa samakumisen SemiSlick-highrollerin?

  20. #950
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Spessun Clutch SX:t näyttäis vähän painavilta, hmm... 900 grammaa on kyllä jonkinlainen kipuraja, tuntuu että sitä raskaammat on jokseenkin överit muuhun kuin DH-käyttöön. Seosten puolesta vois olla kyllä kokeilun arvoinen tekele! Onko Schwalben TrailStarista pitokokemuksia takarenkaana? Edessä tuntuu olevan tosi jees, mutta onko takana jo pahakin riippa?
    Mud, sweat and beers.

  21. #951
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    ...Onko Schwalben TrailStarista pitokokemuksia takarenkaana? Edessä tuntuu olevan tosi jees,
    mutta onko takana jo pahakin riippa?
    Näissä aihetta sivuavissa topiceissa on kokemuksia kai useammaltakin. Ei toi paha riippa ole, toki eroa on rullaavuudessa
    sen mukaan mikä rengasmalli noista on käytössä. Enemmän kai noiden käyttöä takana on rajoittanut Schwalben epätasainen
    laatu - näyttää olevan trailstar-kumeja jotka kestää viikon ennenkun nappulat strippautuu irti ja sit niitä joissa ne kestää.

  22. #952
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Jos oikeasti miettii jotain supertacky Maxxiksia niin noi Spessun Clutch SX't voisi myös olla rullaavampi vaihtoehto.
    Perstuntumalta väittäisin että 1-ply Maxxis ST rullaa paremmin kuin Spessun SX sarjalaiset. Spessuissa on paksummat kyljet nääs, mutta ei niin paksut kuin dual ply Maxxiksella. Ja jotenkin musta tuntuu myös että spessun 45/50 seoksena mainostettu tahna kuluu nopeammin kuin Maxxis 42...

    Nyt alla otsikonmukaisissa keleissä on HR ST 1ply edessä, spessun Chunder SX takana. Eturengas tykkää, kuten todettua, vauhdista. Täysin kävelyvauhdissa se lipsuu juurilla, perkele. Takarengas pitää aina, ei rullaa mihinkään, eikä puhkea pienillä paineilla jämympien kylkiensä ansiosta.
    --

  23. #953
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    High Rollerista sanoisin vielä, että reunanappula ei ole paras mahdollinen reilusti sivulle kaltevalla juurakolla jos kyseessä on hitaasti ajettava kohta. Kuskin massa saattaa vaikuttaa asiaan toki, multa sitä puuttuu.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Jep. Kompsis. Kuulun itsekin näihin painorajoitteisiin ja sama ilmiö on havaittavissa paitsi HR:ssa, niin monessa
    muussakin suhteellisen ison reunanappulan omaavassa kumissa. Tuntuu että kun pito(?) jää muutaman kanttinappulan
    varaan (useempia ei paino riitä painamaan alustaan kiinni) niin ne pettää tai lipsahtaa. Vauhdilla voi jotain kompensoida,
    mut aina löytyy niitä paikkoja jossa sitä korttia ei voi käyttää.
    Mulla ei ole alla High Rolleria (pyörän mukana itse asiassa tuli ne mutta myin uutena pois) mutta eikö kevyt kuski voi ja kuulukin kompensoida asiaa vastaavasi laittamalla muutaman kymmenyksen baria vähemmän painetta renkaisiin. Ottaa siten vähän suurempi ala (saman verran kuin raskaammalla kuskilla kovemmalla paineella) renkaasta kiinni juuriin tai kivikoihin. Toki painetta on sen verran oltava ettei käärme puraise.

  24. #954
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Mitähän sitä seuraavaks.??? Pitäsköhän tilata muddy mary myös taakse vai ajelisko sen purgatoryn loppuun nyt syssyllä.
    Nyt on sit s-works stanin flow:lla. Täytyy sanoo ,että näyttää aivan eri renkaalta kun spessun orkkisvanteella. Vanteen sisäleveys leveni sen 5mm. Toivottavasti se tuo pitopintaa lisää. Nyt täytyy keskittyä ajamiseen speksaamisen sijasta.
    - Fear is a mindkiller -


  25. #955
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Kummastelin tuota viimeks eilen, illansuussa sadekuuroja lähikulmilla väistellessäni
    (huonolla menestyksellä) sahasin sellaista parin km:n juurakko/kivikko-pätkää kolmella eri rengassetillä
    (takana SlantSix / HansDampf/ Minion) ja noin se vain oli.
    Mitkäs ne tulokset siis oli? Kaikki kolme paskoja? Oliko Hanssinkin reunanappulat liian järeät?

  26. #956
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Mitkäs ne tulokset siis oli? Kaikki kolme paskoja? Oliko Hanssinkin reunanappulat liian järeät?
    Kaikilla pärjäs hyvin. Slant6 kivoin. HD helpoin. Minion raskain. HD:n nappula imo jees.

  27. #957
    mutanaama Guest
    Ei näemmä kannata liioitella paineiden kanssa, kun meinas käydä vanhanaikainen. Nyt on paineet takana jossain 2.2 tuntumassa ja pito tuntuu paremmalta, sekä juurakot tasoittu kummasti.

  28. #958
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Nypläsin tuollasta muddy maryn verttiseoksella olevaa kumia tuossa.. oli aika pitävän oloinen seos, hmmmm.

  29. #959
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mulla ei ole alla High Rolleria (pyörän mukana itse asiassa tuli ne mutta myin uutena pois) mutta eikö kevyt kuski voi ja kuulukin kompensoida asiaa vastaavasi laittamalla muutaman kymmenyksen baria vähemmän painetta renkaisiin. Ottaa siten vähän suurempi ala (saman verran kuin raskaammalla kuskilla kovemmalla paineella) renkaasta kiinni juuriin tai kivikoihin. Toki painetta on sen verran oltava ettei käärme puraise.
    Käärmeet ne puree, tänä kesänä joku 5 kertaa dh-sisuriin (kertaalleen yli 3bar paineestakin!!). Mutta ei mun tartte HR:n 1ply ST:iä takarenkaana käyttää, on noita renkahia hallussa muutama muukin kpl.. jos oikeasti johonkin tahmaa taakse tarvitsen niin löytyy aiemmin mainittu Prowler MX Team DH 40a yhäkin, ei tarvi reunanappuloita ihmetellä ja pitoakin löytyy.
    ..makes Jack a dull boy...

  30. #960
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    578
    Osaako joku suoralta kädeltä kertoa mikä on 2.2" Rubber Queenin vanteella mitattu leveys (ja korkeus)? Kovasti yritin tietoa etsiä, mutta ei tähän hätään löytynyt.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •