Nyt on uudenmallisella tubelessready FA 2.4:lla jokunen rapakko ajettu. Toimii hyvin, vaikka onkin vähän reilummat paineet kuin vanhassa. Pari kertaa on sutaissu, mutta puree kiinni uudelleen kun vaan pyörittää.
Nyt on uudenmallisella tubelessready FA 2.4:lla jokunen rapakko ajettu. Toimii hyvin, vaikka onkin vähän reilummat paineet kuin vanhassa. Pari kertaa on sutaissu, mutta puree kiinni uudelleen kun vaan pyörittää.
Joo, oon kans huomannut tuon kovempien paineiden vaatimuksen kun takana oli parilla lenkillä uusi allu, röyhtäilee komeesti pienillä paineilla ja oksentaa litkuja. Pito hienoinen pettymys trailstar bettyn jälkeen, mutta yllätyksiä ei ole tullut.
Jep. Jäi sitten tilaamatta kun paikallisesta löytyi tämmönen hyvään alennukseen (25e).Kuullut pelkkää hyvää renkaasta ,joten odotukset on korkeella.
Hyvin pamahti vanteelle kompuralla ja piti ilmat heti yhellä kupilla stania.
Jos jotain kiinnostaa niin mahtuu juuri ja juuri pyörimään stumpjupper fsr:ssä. Korkeudessa no broblemo ,mut sivuille jäi vaan 3-4mm tilaa puolelleen.

- Fear is a mindkiller -
Kukas on paikallinen?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Netistä mulasin ja ORC on näemmä 'paljon kilometrejä ja liukkaita hetkiä märällä' seos, meniks lähelle, PaH?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						ORC on se kumi jota Schwalbe käyttää noissa ns performance-line kumeissa eli on noita
seoskumeja kovempi (ORC:n duro-lukema on muistaakseni 70A) ja edukkaampi. Viime vuosina
tuota ei BB:ssä ole ollu kun vaijerireunaisissa tarjolla. Kulutusta tuo varmaan kestää ja rullaakin
kovalla pohjalla muita bigbettyjä paremmin, mut liukkaudesta oon jäävi sanomaan mitään.
Yhtä ORC-kumista nobbynicciä oon testannu märässä (paremman puoliskon kuutiossa oli sellaiset
orkkiksena alla) ja mulle tossa oli tarpeeks. Jos mätömärässä hauskuutta haluaa niin sit rehellinen
slicksi alle ...
obs. kovempi hinta ja mitäkummallisemmat kirjainyhdistelmät leimoissa eivät kumeissa automaattisesti
tarkoita parempia ominaisuuksia, ORC-kumikin voipi olla hyvin jees jossain käytössä
No voi helvata.Eikai tuo nyt ihan pulkka voi olla. Tommosen bongasin netistä.
Two compounds: Soft or hard?
Big Betty is offered with two rubber compounds. Gooey Gluey compound is soft, viscous ("gooey") and almost sticky ("gluey") and thus particularly grippy. If better wear characteristics are required, then Big Betty is also available with the harder Offroad Racing Compound (ORC).
Kovempi kuin gooey glouey ,mutta kuinka paljon.Takarenkaana toivottavasti menettelee. Ainakin nappuloissa on kokoa. Noh. Eipä tuo kalliks tullut. Jospa tuolle antas tsäänssin.
- Fear is a mindkiller -
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Kannattaisko savon miehen harrastaa sen verran lähdekritiikkiä et tsekkais miltä vuodelta guukkelin
tarjooma tieto on <virniö> ?
 Vanha jäärä
					
					
						Vanha jäärä
					
					
                                        
					
					
						En ole tuommoista BB:tä testannut mutta Perf -linjan Schwalbessa pysyy nuo nappulat terävinä ja purevina helkkarin pitkään (2-3 pidempään kuin normi F-A:ssa), sen vuoksi voi toimia joissakin maastoissa hyvinkin. Otsikon mukaisessa kelissä ei välttämättä.
Varmaan vuodelta miekka ja kirves niinkuin luultavasti rengaskin.
Savon mies kävi testaamassa bettyn arvoisessaan ympäristössä. Sateen kastelemilla kuopion huuhan poluilla ,joissa kivikkoa ja kaltevia juuria riittää ja (huoh.) takakumin metsästys jatkuu.....
Johdonmukaisen liukas ja mikä pahinta jarrutuspito on olematon kalliolla. Oikeastaan kun paineet puotti niin alas ,että kokoajan sai pelätä vanteen puolesta pitoa löytyi jonkin verran. Mitähän sitä seuraavaks.??? Pitäsköhän tilata muddy mary myös taakse vai ajelisko sen purgatoryn loppuun nyt syssyllä.
- Fear is a mindkiller -
 Vanha jäärä
					
					
						Vanha jäärä
					
					
                                        
					
					
						Mulla on kyllä s-works ja se on kyllä pitävä ,mutta kallis ja kuluu takana mun painosella (92kg) äijällä silmissä.
http://www.specialized.com/dk/en/bc/SBCEqProduct.jsp?spid=41753
Joutuu tossa pitämään sitä painetta sen 1.8 bar minim tosiaan.
- Fear is a mindkiller -
Jos kallioilla ja kivikoissa paljon pääsee ajamaan niin ei se Super Tacky mikään mahdoton ole. Lähinnä (eritoten) siirtymät ja pehmeähköt kangastasamaapolut saattavat hatuttaa jos on menemisen meininkiin tykästynyt (sikäli kun se meneminen renkaanvaihdon myötä hyytyy). Sanoisin, että rauhallisessa 10-20km/h kivikkojuurakkokallio ajelussa menee ihan ok ja alamäissä sitten ihan miten kantti kestää. Asfalttiylämäet vastatuuleen ajettuna taasen saavat aivan uuden ulottuvuuden.
High Rollerista sanoisin vielä, että reunanappula ei ole paras mahdollinen reilusti sivulle kaltevalla juurakolla jos kyseessä on hitaasti ajettava kohta. Kuskin massa saattaa vaikuttaa asiaan toki, multa sitä puuttuu.
..makes Jack a dull boy...
Jos oikeasti miettii jotain supertacky Maxxiksia niin noi Spessun Clutch SX't voisi myös olla rullaavampi vaihtoehto. Niissä keskinappulat ovat 50a seosta, reunat 45a, ja rullasivat kyllä paljon paremmin. Pitoa noissa oli todella hyvin, kuitenkin omaan makuun rullaus vielä vähän heikkoa pyörään jolla ajan myös töihin...
Ymmärtääkseni nekin tulee Maxxiksen tehtaalta.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Jep. Kompsis. Kuulun itsekin näihin painorajoitteisiin ja sama ilmiö on havaittavissa paitsi HR:ssa, niin monessa
muussakin suhteellisen ison reunanappulan omaavassa kumissa. Tuntuu että kun pito(?) jää muutaman kanttinappulan
varaan (useempia ei paino riitä painamaan alustaan kiinni) niin ne pettää tai lipsahtaa. Vauhdilla voi jotain kompensoida,
mut aina löytyy niitä paikkoja jossa sitä korttia ei voi käyttää.
Off-camber-juurakko on yks, kivenmukulat on toinen missä tuon voi helposti todeta. Juurikin tuon fiiliksen takia noi
järeemmät kumit ei mullakaan pelitä. Kummastelin tuota viimeks eilen, illansuussa sadekuuroja lähikulmilla väistellessäni
(huonolla menestyksellä) sahasin sellaista parin km:n juurakko/kivikko-pätkää kolmella eri rengassetillä
(takana SlantSix / HansDampf/ Minion) ja noin se vain oli.
Jos toi ST-versio highrollerista ei rullaa tarpeeks, niin ottaa samakumisen SemiSlick-highrollerin?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Spessun Clutch SX:t näyttäis vähän painavilta, hmm... 900 grammaa on kyllä jonkinlainen kipuraja, tuntuu että sitä raskaammat on jokseenkin överit muuhun kuin DH-käyttöön. Seosten puolesta vois olla kyllä kokeilun arvoinen tekele! Onko Schwalben TrailStarista pitokokemuksia takarenkaana? Edessä tuntuu olevan tosi jees, mutta onko takana jo pahakin riippa?
Mud, sweat and beers.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Näissä aihetta sivuavissa topiceissa on kokemuksia kai useammaltakin. Ei toi paha riippa ole, toki eroa on rullaavuudessa
sen mukaan mikä rengasmalli noista on käytössä. Enemmän kai noiden käyttöä takana on rajoittanut Schwalben epätasainen
laatu - näyttää olevan trailstar-kumeja jotka kestää viikon ennenkun nappulat strippautuu irti ja sit niitä joissa ne kestää.
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Perstuntumalta väittäisin että 1-ply Maxxis ST rullaa paremmin kuin Spessun SX sarjalaiset. Spessuissa on paksummat kyljet nääs, mutta ei niin paksut kuin dual ply Maxxiksella. Ja jotenkin musta tuntuu myös että spessun 45/50 seoksena mainostettu tahna kuluu nopeammin kuin Maxxis 42...
Nyt alla otsikonmukaisissa keleissä on HR ST 1ply edessä, spessun Chunder SX takana. Eturengas tykkää, kuten todettua, vauhdista. Täysin kävelyvauhdissa se lipsuu juurilla, perkele. Takarengas pitää aina, ei rullaa mihinkään, eikä puhkea pienillä paineilla jämympien kylkiensä ansiosta.
--
 Suurtietäjä
					
					
						Suurtietäjä
					
					
                                        
					
					
						Mulla ei ole alla High Rolleria (pyörän mukana itse asiassa tuli ne mutta myin uutena pois) mutta eikö kevyt kuski voi ja kuulukin kompensoida asiaa vastaavasi laittamalla muutaman kymmenyksen baria vähemmän painetta renkaisiin. Ottaa siten vähän suurempi ala (saman verran kuin raskaammalla kuskilla kovemmalla paineella) renkaasta kiinni juuriin tai kivikoihin. Toki painetta on sen verran oltava ettei käärme puraise.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Ei näemmä kannata liioitella paineiden kanssa, kun meinas käydä vanhanaikainen. Nyt on paineet takana jossain 2.2 tuntumassa ja pito tuntuu paremmalta, sekä juurakot tasoittu kummasti.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Nypläsin tuollasta muddy maryn verttiseoksella olevaa kumia tuossa.. oli aika pitävän oloinen seos, hmmmm.
Käärmeet ne puree, tänä kesänä joku 5 kertaa dh-sisuriin (kertaalleen yli 3bar paineestakin!!). Mutta ei mun tartte HR:n 1ply ST:iä takarenkaana käyttää, on noita renkahia hallussa muutama muukin kpl.. jos oikeasti johonkin tahmaa taakse tarvitsen niin löytyy aiemmin mainittu Prowler MX Team DH 40a yhäkin, ei tarvi reunanappuloita ihmetellä ja pitoakin löytyy.
..makes Jack a dull boy...
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Osaako joku suoralta kädeltä kertoa mikä on 2.2" Rubber Queenin vanteella mitattu leveys (ja korkeus)? Kovasti yritin tietoa etsiä, mutta ei tähän hätään löytynyt.
Kirjanmerkit