ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 11 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

Mitäs tuubeja käytätte varatuubeina?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Ihan samoja kuin allakin. Vanha vähän kanttinen tuubi käy hyvin tai sitten uusi johon on laitettu liimaa valmiiksi ja venytetty kehällä.
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Ihan samoja kuin allakin. Vanha vähän kanttinen tuubi käy hyvin tai sitten uusi johon on laitettu liimaa valmiiksi ja venytetty kehällä.
    Oon ihan amatööri tuubi hommien kanssa mut nyt joutuis opettelemaan kun tuli hankittua niin mukava projektipyörä Sellasta vaan mietin että mikä idea tossa varatuubin liimaamisessa on? Eikös se kuitenkin kuivu jossain X ajassa?
    Gravity, what a heartless bitch.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Oon ihan amatööri tuubi hommien kanssa mut nyt joutuis opettelemaan kun tuli hankittua niin mukava projektipyörä Sellasta vaan mietin että mikä idea tossa varatuubin liimaamisessa on? Eikös se kuitenkin kuivu jossain X ajassa?
    Liimattu tuubi tarttuu kehälle, jossa on ollut liimattuna vanha tuubi. Kuiva tuubi ei tartu. Tuubiliima ei kovetu lainkaan täysin.
    Jos et aja et voi ottaa!

Samu tais joskus mainostaa että noi tufon kevyimmät menee oikeen pieneen pakettiin. S3 lite 215g menee jo kohtuu pieneen tilaan. S33 pro vaatii huomattavasti enemmän tilaa 260g painoisena.

Tänään ajoin 60km uudella tuubilla takana ja on todettava, että Veloflex Extreme on todella mukava rengas verrattuna Tufo Elite Rideen. Veloflex rullaa Tufoa kevyemmin, suodattaa hyvin tien epätasaisuudet(paineet samat molemmilla renkailla). Veloflex on huomattavasti pehmeämpää kumia kuin Tufo, saa nähdä miten kestää viiltoja jne. verrattuna Tufoon.
    Nyt vaan pitää saada myös eteen Veloflex alle, peulakotkin alkaa olla siinä kunnossa, että voisi taas ruveta repimään vanhaa rengasta pois
    Jos peukaloita särkee käytä jotain litteää rengasrautaa.

Mää olen käyttänyt Tufon S2 <215g (21mm),S2 <195g (19mm) tai Elite Jet <160g (20mm) tuubia varagummina. (Budjettiversio varatuubiksi noista on S3 Pro,195g ratareenituubi jolla me ajetaan tempot yleensä levyissä,edessä tempoissa Elite Jet 160g joka ei pilaa vanteen aeroprofiilia kuten useimmat renkaat useimmissa vanteissa.)

Sitä varatubia tarttee kuitenkin niin harvoin (riippuu kai lähinnä tsäkästä, tain en tiedä, mulla menee tosi harvoin renkaita puhki) että on kiva että sen saa kelattua aika samaan tilaan kuin vakiosisurin ja kaikilla noille pääsee kotia vaikka olisi pari sataa ajettavana viä. Sippoisemmat alkaa oleen jo mun mielestä riski. Paikka-aineella pärjää yleensä mutta kun meillä ajaa yleensä 2 kuskia tuubikiekoilla kaikki lenkit+kisat niin todennäköisyys tarpeella on tietenkin suurempi.

Btw, on tuossa tullut hankittua aika kasa erilaisia ja eri merkkisä tuubeja kokeeksi. Pari Ranskismerkkiä on lähinnä enää kokeilematta, täytyy kokeilla kaikkia että tietää enempi, nääs. Jo kokeiluun päätyy lähinnä ne joissa voi olla edes mitään potentiaalia, piruako sitä "autonrenkaita" testaisi... On todellakin herännyt kyseenalaisia kysymyksiä lähinnä Tour:in rengastesteistä. Jos nyt miettii tavallisen kuolevaisen järkevää (eli edes vähänkään luotettavaa) tapaa etsiä todella nopeaa rengasta, mieleen tulee lähinnä viikkotempo. Mikään mäkien rullailu on aivan haku-ammuntaa.

No hommasimpa kasan hyvin menestyneitä renkaita, esim 20 ja 22mm Veloflex Recordeja, Misukkaa, Vittoriaa, Hutsua oli jo ennestään. Toki, maksoi ihan tarpeeksi ja 22mm ei ollut ihan helpoin saada. Kun lukee jotain testejä niin luulisi että ihan hyvässä kunnossa ja aika vakio-aikoja naputtavan kuskin ajoissa kisa-stressittämällä paikallisella viikkotempossa aikahan paranee silmissä? Ja pask...at.

Olenkin sitten kysellyt kisoissa jampoilta joiden tiedän "pelavan" samaa peliä eli hakevan eri renkaista eroja, että paraniko aika? Ei siis mitään fiiliksiä, vaan selkeästi, "Paraniko aika?"

Eli:
    -Mitä lujempaa ajaa, on ilmanvastuksen osuus suurempi ja renkaan osuus pienempi.
    -Mitä suurempi rengaspaine, sen pienempi rullausvastus Tour-lehdes testeissä. Käytännössä näin ei ikuna tapahdu tietyn rajan jälkeen paitsi parkettivelolla....

Ainakin mun tuuri loppui sillä kertaa kun kokeilin sellasta 22mm Recordia mutta Pia:lla taas vauhti parani rutkasti (ihan kellon mukaan) kun laitoin sille Tufon takaisin. Vakioviikkotempossa tuli vauhtia lisää +1,03km/h kun vaihdoin Veloflex Record 22mm-> Tufon S3 Pro. Pelkästään takana levyssä. Etuorenkaassa kannatta mielumminn katsoa mikä rengas ei pilaa vanteen profiilia, ja edessä kestää kevyempikin rengas jotka nyt yleensä myös myös rullaa hyvin...Toki varmaan reenaamisen ansiota mutta ei kai nyt renkaan joka maksaa muutaman kerran enempi ja kulutus-/pistonkesto on ainakin meidän pienen otannan perusteella selkeästi huonompi olla EDES saman vauhtinen huonolla asfaltilla..?

Kokeilimpa myös Elite Pulse 22mm rengasta maantiekeikkoihin kun sattui tulemaan Enven uusi 6.7 Simon Smart malli johon tuo Pulse tuntui sopivan oivasti monestakin syystä, eikä vähiten aerodynamiikan. Pia kinnasi niillä Liedossa eilen N-eliten voittoon ja oli kisan jälkeen samaa mieltä mun kanssa että rengas/kiekko yhdistelmä oli oiva tuulessa ja rivakan oloinen kulkemaan. 60/70mm setti on naisille jo kuitenkin yleenä kohtuu pideltävä tuulessa mutta noissa on sivutuuleen optimoitu profiili joten olivat kuulemma myös helpot ajaa.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 08.08.2011 at 09.11

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Minigrip ja pari kierrosta sähköteippiä ympärille, pysyy hyvin kasassa ja puhtaana (ja on sitten teippiä jos sellaista sattuu tarvitsemaan).
    Ja helpoimmalla pääsee, kun laittaa sen renkaan satulan kiskoihin kiinni remmillä, niin ei häiritte taskussa. Mahtuu kummasti hieman isompikin rengas, ei tartte ratarenkaita hankkia tuota varten..

Tufot tulee muovipussissa. Avaa sen toisesta päästä, kelaa ilmat tiukasti pois, laittaa takaisin ja paketin teippaa kiinni. Ei ole kurainen sitten ja menee pienee. Eikä teipin liimoja renkaassa. Ite laitan mielummin laitan taskuun kun ei viitsi joka pyörään ripustella pussukoita ja irrotella niitä kisoihin.

Samu, onko kokemusta Vittoria crono evo;sta? näytti olevan 22mm bike24;ssä. about 165g ja hirveet myyntipuheet..

On mulla sellasia nytkin. Edellinen kesti 2x 10km tempot että en ole ite kyllä sitä hirveesti ajatellut laittaa kuin Hesan velolle. Pehmeä kumi ja vähän sitä. Kestävyys on sen mukaan. Ja muistaakseni 20mm gummi painaa jonkun 182g, Vittoria on tyypillinen italo-firma painojen suhteen, harvoin ne pitää paikkansa.

Jos olet sillä tasolla että Suomen ennätykset on lähellä, ehkä, muuten harkitsisin jotain muuta.

Täytyy kokeilla Hesan Velolla jollain 3km matkalla sitä tehomittarin kanssa mutta se lienee turhaa koska pidän Veloflex Recordia ainakin tällä hetkellä parempana kokonaisuutena ja sekin oli lievä pettymys. Turun velolle lienee turha mennä sillä renkaalla. Mielummin kyllä kiinnostaisi kokeilla Contin Sonderclassea kun sellanenkin löytyy ja soon legenda. Taitaa pahimmillaa olla hyllyssä joku rapia 40 tuubimallia...

A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    On mulla sellasia nytkin. Edellinen kesti 2x 10km tempot että en ole ite kyllä sitä hirveesti ajatellut laittaa kuin Hesan velolle. Pehmeä kumi ja vähän sitä. Kestävyys on sen mukaan. Ja muistaakseni 20mm gummi painaa jonkun 182g, Vittoria on tyypillinen italo-firma painojen suhteen, harvoin ne pitää paikkansa.

Jos olet sillä tasolla että Suomen ennätykset on lähellä, ehkä, muuten harkitsisin jotain muuta.

Täytyy kokeilla Hesan Velolla jollain 3km matkalla sitä tehomittarin kanssa mutta se lienee turhaa koska pidän Veloflex Recordia ainakin tällä hetkellä parempana kokonaisuutena ja sekin oli lievä pettymys. Turun velolle lienee turha mennä sillä renkaalla. Mielummin kyllä kiinnostaisi kokeilla Contin Sonderclassea kun sellanenkin löytyy ja soon legenda. Taitaa pahimmillaa olla hyllyssä joku rapia 40 tuubimallia...
    Kyllä mulla 20mm Cronot on painaneet sen 159g, tää uusi leveempi muistaakseni jotain 180g, ja samaa mieltä tosta Veloflex Recordista (tuubi). Tai Cronosta pidän enemmän, mutta Veloflex Recordista odotin enemmän. Mulla on kai ollut tuuria, kun ajoin mun käytettynä tuleella 20mm Cronolla 600km tempoa, sitten venttiili irtosi tyvestä. Paljonkohan sillä oli ajettu mua ennen? Tampere, hoi! (Hed levy ja Crono kiinni, 300€ 4-5 vuotta sitten?)

Loppuun muuta: Tiedossani on 5 kpl samanlaisia renkaantuhoutumisia. Veloflex Record (AVORENGAS) uusi malli.

Tämän vanhan mallin kanssa ongelmia EI ollut.

Tämän uuden mallin kanssa ongelmia ON ollut.

Eli uusi malli voi revetä kyljestä. Kevlarnauhan liimaus pettää muutaman sentin matkalta, rengas nousee ylös, sisuri tulee ulos ja repeää.

Loppu tuuri alkuunsa veloflexin kanssa, 8km pääsi eturenkaalla kun puhkesi kyljestä, ei auttanut caffelatex. Tänään asennan sitten tufot takaisin kun niissä on vielä pintaa jäljellä ja tuntuvat kestävän lähes kaikki kivikot ja paikka-aine toimii.
    Mukavammat renkaat veloflexit on, mutta jos kestävyys on heikompi tufoon verrattuna niin sillon pysyn tufoissa. Ennemmin vaihdan renkaita kulumisen takia kuin puhkeamisen.

Loppu tuuri alkuunsa veloflexin kanssa, 8km pääsi eturenkaalla kun puhkesi kyljestä, ei auttanut caffelatex.
    Kuinka pian laitoit veloflexin alle valmistuspäivämäärästä? Kumi kuulemma kestää paljon paremmin kun antaa sen seistä 6kk ennen käyttöönottoa.

Ainakin noi mun carbonit on tosi pehmeän oloiset ja annan niiden kyllä seistä talven yli ensi kauteen.

Tammikuussa oli valmistuspäivä noilla veloflexeillä ja tiedossa on noiden vanhentaminen. Ehkä huonoa tuuria, mutta tufoilla on uskaltanut ajaa huoletta.

No jopas. Mä ajelen säännölisesti soratielenkkejä Veloflexeillä, eikä niihin ole tullut edes viiltoja.

Tammikuussa oli valmistuspäivä noilla veloflexeillä ja tiedossa on noiden vanhentaminen. Ehkä huonoa tuuria, mutta tufoilla on uskaltanut ajaa huoletta.
    Kannattaa koittaa lähettää rengas myyjälle tai Veloflexille suoraan ja reklamoida. Voipi saada uuden tuubin.
    Joku sanoo, että takuuta ei ole jos rengas on liimattu, mutta näkeehän kulutuspinnasta kuinka paljon se on ajettu ja jos rengas on haljennut kyljestä niin valmistusvikahan voi olla kysymyksessä.
    Jos et aja et voi ottaa!

Mä en ole jaksanut "vanhennuttaa" erikseen Veloflexejä. Kai siitä on jotain hyötyä, mutta käytännön tasolla en ole tuollaista huomannut. Renkaiden kesto on tuollaisilla ei-vanhentuneilla Veloflexeillä selkeästi parempaa kuin esimerkiksi Tufoissa (joista mulla oli taannoin Elite Pulse). Veloflexeistä mulla on käytössä Carboneita ja Criteriumeja.

Olen kyllä tykitellyt kaikenlaisia santateitä noilla. Vastaavan käytön kanssa Tufoista olisi jo lähtenyt sellaisia pieniä paloja sieltä täältä irti.

Pitää kyllä noita Tufojakin kehua, että kestiväthän ne järjestään (edessä/takana) yli 3000km. Näyttää vaan siltä että Veloflexit kestää huomattavasti enemmän. Lisäksi se Tufojen puutarhaletkutuntuma...

Mun Veloflexit oli jotain 2010' erää että eiköhän niitäkin oltu jo palvottu tarpeeksi kaapissa. Kannattasi ehkä pitää niitä kesä auton hattuhyllyllä...

Punnasin just yhden 20mm Crono CS:n, oli 181g. Ainakin 20mm:senä ostettu Veloflex Record oli 199g.

Tuubeja on melko turha reklamoida jos menee kyljestä, minkään merkin. Ainakaan tehtaalle asti. Ostopaikkaan ehkä ja sekin melko turhaa jos on netin yli tilattu.

Sunnuntain maantiekisassa loppukiriin selvinneistä N-Elite:ssä 100% ajoi Tufoilla ja ja M-elite+M18 lähdön nopein samoin. Ei ihan huonosti?

Ok, Roope on kovassa iskussa kuten kuvasta näkyy mutta on hienoa että kesken kauden vähän tarkoituksen mukaisempaan pyörään vaihto ei ainakaan hidastanut vauhtia. Kuvaa ja kiekkoja kun kattoo, taitaa yksi ajaa ihan alumiinivanteilla.

Samu Ilonen muokkasi tätä : 09.08.2011 at 09.38

Todennäköisesti oli vaan huonoa tuuria tuo puhkeaminen, eipä tuota kannata alkaa reklamoimaan.
    Tufo Elite Ride 23 edessä ajettuna noin 4100km ja ei havaittavaa kulumaa, takana kestää noin 1500km. Laitan tänään nuo vanhat Tufot takaisin, tosin vanhan eturenkaan laitan taakse. Pitänee taas tilata Samulta renkaita lisää.

A.A Guest
    Ainakin 20mm:senä ostettu Veloflex Record oli 199g.
    Totta. Siinä yksi syy lievään pettymykseen Veloflexin tuubiin.

Noi mun Cronot 20mm on aika vanhoja, 290tpi vielä. Mutta ei sitä taida nykyään edes olla 20mm ja 320tpi. Vai onko?

Todennäköisesti oli vaan huonoa tuuria tuo puhkeaminen, eipä tuota kannata alkaa reklamoimaan.
    Tufo Elite Ride 23 edessä ajettuna noin 4100km ja ei havaittavaa kulumaa, takana kestää noin 1500km. Laitan tänään nuo vanhat Tufot takaisin, tosin vanhan eturenkaan laitan taakse. Pitänee taas tilata Samulta renkaita lisää.
    Mulla taitaa olla reilu 3 000 km edessä, ja tosiaan ihan hyvältä näyttää vielä.

btw, mitä paineita käytätte? Ite oon laittanut Elite Rideen 9 b eteen ja n. 10 b taakse.

Jos rengas repeää kyljestä omia aikojaan, niin voi mun mielestä yrittää saada uutta kumia takuuseen.

Mulla on tänä kesänä Veloflexin Carbonit toimineet "kisakiekoissa" jonkun 1000 km oikein hyvin eikä vielä ole kummempia kulumisen merkkejä tai viiltoja renkaissa. Paremman puoliskon kiekoissa on Contin Sprinterit kun luulisin niiden kestävän väärinkäyttöä vähän paremmin ja kyllä ne ovat hiekkatiet ja öljysorat kestäneet tähän saakka. Tufoja en ole edes käsissäni pidellyt neljään vuoteen.
    6.7 WTF/kg

Sunnuntain maantiekisassa loppukiriin selvinneistä N-Elite:ssä 100% ajoi Tufoilla ja ja M-elite+M18 lähdön nopein samoin. Ei ihan huonosti?

Ok, Roope on kovassa iskussa kuten kuvasta näkyy mutta on hienoa että kesken kauden vähän tarkoituksen mukaisempaan pyörään vaihto ei ainakaan hidastanut vauhtia. Kuvaa ja kiekkoja kun kattoo, taitaa yksi ajaa ihan alumiinivanteilla.
    Kerrotko miten fillari ja kiekot liittyvät keskustelunaiheeseen?

Luulen, että porukalla on Tufoja käytössä sen takia, kun niitä Suomessa tietyllä palstalla kovasti markkinoidaan ja mainostetaan. Jos ja kun vaikkapa Veloflexejä myytäisiin Suomessa ja mainostettaisiinkin yhtä aktiivisesti kuin aiemmin mainittua rengasmerkkiä, olisiko tilanne sama?

Asiastahan olisi ihan kiva nähdä joku tutkimus, vaikka juuri %-osuuksia kilpailuissa käytetyistä renkaista. Näinhän juoksukenkiäkin mainostetaan. Offarointia hieman jatkaakseni vaikka mainitulla kenkärintamalla tietyt merkit eivät ole Suomessa niin suosittuja kuin toiset (esimerkiksi Asics vs. Saucony) vaikkei tietoa toisen ylivertaisesta paremmuudesta olekaan. Toisen suosio johtuu ainakin osittain juuri merkkien saatavuuksista Suomen kaupoista.

Että välillä melko suuri osa jonkin asian "suosiosta" tai "paremmuudesta" tuntuukin oikeasti johtuvan vain siitä, että sopivasti markkinoinnin hallitsevat tahot sattuvat näitä tiettyjä brändejä myymään.

Jos minä saisin ilmaiseksi Tufoja, varmaan niillä ajaisin. Moniko mainitun kilpailun kuskeista joutuu itse, omasta henkilökohtaisesta lompakostaan, maksamaan tuubinsa? EDIT: Pyrin viimeiseen asti välttämään edellä mainitun kaltaista kommentointia (siis tämän postaukseni), mutta olisi hyvä muistaa pitää keskustelu sellaisella neutraalilla tasolla, kun muuten näistä joitakin tuotemerkkejä edustavien asiantuntijoiden kommenteista tuppaa tulemaan yleisempiäkin totuuksia monien keskuudessa.

Rissanen oli viime vuonna ainoa joka sai Tufoja muutaman ilmaiseksi. Kaikki muut maksavat ne itse. Continental sponssaa kyllä yhtä tiimiä, ja Henri ajoikin niillä komeasti Eliten kolmanneksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    Totta. Siinä yksi syy lievään pettymykseen Veloflexin tuubiin.

Noi mun Cronot 20mm on aika vanhoja, 290tpi vielä. Mutta ei sitä taida nykyään edes olla 20mm ja 320tpi. Vai onko?
    Mun 20mm on ainakin vanhaa mallia kun uutta en ole nähnyt siinä mitassa. Tosin ero vanhoijen ja uusien on lähinnä painossa, rekenne tuntuu varsin samanlaiselta muuten ja tpi-erohan on vain 10%.

Minusta Velon Record on varmasti oiva gummi ja tulevaisuudessa pidän niitä hyllyssä siinä missä Vittoriaa ja Misukan tuubiakin. Se että Tour-lehden testistä pääteltyä lisävauhtia ei asfaltilla saa näkyviin, oli mun lievän pettymyksen syy. Miksi maksaa minusta rumasta, kellertävä kylkisestä, tuubista muutama kerta enempi jos vauhtia ei tule lisää? Kesto oli ennalta arvattavissa koska ominaisuudet muuten ovat lähellä Vittoriaa. Ja otanta niin pieni, 3 rengasta, että en siitä suuria linjoja kestävyyden suhteen vetäisi mutta odotin silti hieman enemmän siti kun ottaa huomioon että normaalisti sen tilalla ajatetaan ratarengasta....

... Se että Tour-lehden testistä pääteltyä lisävauhtia ei asfaltilla saa näkyviin, oli mun lievän pettymyksen syy...
    Jos tässä viitataan Tourin numeroon 9/2010, niin mukana ollut Veloflexin Record oli avorengas, ja rullausominaisuuksiltaan paras. Tuubeissa mukana oli Veloflexin Extreme, jonka rullaavuus ei ollut testin mukaan mitenkään erityisen hyvä ( arvosana 3,7 asteikolla 1-5, jossa 1 paras ).
    elcondorpasa muokkasi tätä : 09.08.2011 at 18.19

Ei tuota lehteä ole käsillä, niin miten muut tuubit pärjäsivät tuossa testissä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Mulla taitaa olla reilu 3 000 km edessä, ja tosiaan ihan hyvältä näyttää vielä.
    btw, mitä paineita käytätte? Ite oon laittanut Elite Rideen 9 b eteen ja n. 10 b taakse.
    Paineet Tufo Elite Ride 23:lla ollut 10 bar sekä edessä että takana. (Kuskin paino ~77-78kg) Takarengas meni vaihtoon 2300km kohdalla , eturenkaalla nyt ajoa ~2800km eikä punaista pistosuojaa ole vielä näkyvissä eikä edes havaittavaa kulumista . Takana nyt tufo s33, mutta taidan kokeilla Tufo S3 Lite 215 seuraavaksi. Nykyset vois jättää varatuubeiks. Pitää katsoa miten jaksaa säätää/asentaa ja onko noita tampesterin kauppiaalla varastossa miten
    -- not fast but furious --

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •