Vittorian Corsa Evo CX:n kanssa voi käyttää venttiilinjatketta.
Vittorialta saa näihin kumeihin myös pidempiä venttiilejä (ad 110mm) profiilivanteita varten:
![]()
...paljonko tuo "järkevämpi hankinta" maksaa...?!? Näyttää kyllä ihan kiinnostavalta...!!!
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
Helevetin hyvä.Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen @letsyne;
![]()
[mainosmainos]
36€ PBK:lta, tulee kotiin alle viikossa.
[/mainosmainos]
Vittorian tuubeissa vaan voi huumori kukkia jos sellaiseen laittaa paikka-aineen ja venttiiliä ei voi tarvittaessa puhdistaa. Eli kannattaa hankkia sitten noita varaventtiilejä kasa samalla. Aivan typerä keksintö. Voisi venttiilin varren tehdä alumiinista perinteiseen tapaankin...?
Vittorian PitStop ei tuota venttiliä minulla tukkinut, kun jouduin kerran lenkillä kokeilemaan. Jos niin olisi käynyt, olisi renkaan joutunut irroittamana vanteelta, että olisi päässyt putsaamaan venttiiliä... En minäkään kyllä näe tuossa ratkaisussa erityisen hyviä puolia. Vaikka Vittoriat muuten "ihan kivat" renkaat olivatkin, laitoin sittemmin tuubit joissa on tavallinen venttiili ("sielun" saa irti). Helpompi sitten puljata paikkauslitkujen kanssa, jos tarve tulee.
Veloflexit maksaa saman verran, löytyy ainakin Güntherin hyllystä ja sisältää normaalin venttiilin. Vähintään yhtä mukavat kuin Vittorian 320TPI renkaat... Tuo Vittorian venttiili on aika älytön kieltämättä.
Onkos ne vittorian jatkeet tällaiset? Mikäs pituus FFWD F4R-kiekkoihin pitää valita?
http://www.bike24.com/1.php?content=...8;mid=26;pgc=0
Niin ja mihinkäs renkaisiin ko. värkit käyvät? Corsa Evo CX 320 TPI ilmeisesti vaan? Näytti olevankin vastaus tuolla ylempänä.
Tarvitaanko näihin sitten joku tavallinen jatke? Onkos nämä tuulennopeat tai muuten kelvot vai ihan kuraa?
http://www.bike24.com/1.php?content=...=26;pgc=35:145
Vai kuitenkin Veloflexit? Carbon vai Roubaix? Vai näiden sekotus - Carbon eteen ja Roubaix taakse?
Opiksi ja onneksi itselle ja ehkä muillekin.
Minulla on 38 senttiset karpoonivannekiekot. Etukiekosta alkoi kuulua napsuntaa ja vain silloin kun ajoin vähän kovempaa.
Paikalla pyöritellessä ei kuulunut mitään. Epäilin napoja. Vaihdoin laakerit.
Ei tulosta. Vaihdoin navan ja linkut toisista kiekoista, joissa on samanlainen napa. Ei tulosta. Pyörittelin kiekkoa voimalla asennustelineessä. Olin kuulevinani kehältä jotain. Kiristin pinnoja jokaista puoli kierrosta. Ei apua. Päätin vaihtaa toiset kiekot.
Kun laitoin näitä karpooneja pussiin koskin vahingossa venttiiliä, jota oli tietenkin jatkettu. Kolahteli väljässä reiässä. Kiilasin venttiilinjatkeen tulitikulla ja koealolle. Meteli oli poissa.
No onpa kiekoissa tonnin ajon jälkeen uudet laakerit.
Miksi tämä on tässä topikissa?
Siksi, että kyseessä on hyvä tuubirengas, mutta liian kapea venttiilinjatke.
Jos et aja et voi ottaa!
Juuh, ihmettelin kanssa Samun kaupassa miksi laittavat uusiin jatkoihin teipit ympärille. Sain kyllä selityksenkin siinä paikassa, että muuten kilkattaa.
Ja topicciin kanssa, itse oon nyt ajellut Tufon Elite rideillä. Hyvin ne mun mielestä toimii, en rullaavuudessa ainakaan avoihin mitään eroa käytännössä huomannut. Paineita 9-10 b olen pitänyt. Muista ei sitten olekaan kyllä kokemusta, mutta ei tarvetta ainakaan heti merkkiä vaihtaa.
Sama kilkatus esiintyi myös avorenkaisilla Mavic Cosmic Carbone SL -kiekoilla ja pitkällä venttiilillä. Ratkaisuna laitoin venttiiliputken ympärille sisärenkaan mukana yleensä tulevan mustan kuminauhan muutamaan kertaan taiteltuna. Napsuminen hävisi.
Tufo Elite Ridet 23 on minullakin, eikä varsinaisesti ole mitään valittamista. Kokemukset ei kerry, jos pitäytyy aina samassa. Tufojen kesto ei ollut ihmeellinen, takakumi vaihtoon 1400km kohdalla. Ei se minua kyllä häirinnyt, kun kuskilla on kuitenkin painoa reilusti. Mieluummin rullaavutta vielä lisää keston kustannuksella. Rengasrikkoja ei ole sattunut, mutta minun vauhdeilla ennättää väistellä esteet.
Mulla nyt 1500 km takana, ja vielä on pintaa hyvin jäljellä (kai), en ole kovin tarkasti edes vielä katsonut. En vielä ainakaan valita kestosta. Yksi rengas meni parin sadan km:n jälkeen olutpulloon, sentin viilto, sitä ei sitten enää paikka-aineella saatukaan kuntoon. Onhan se vähän kallista, jos pitää usein vaihtaa, mutta nyt ei ole sen koommin rikkoja ollut, vaikka hiekkaa ja sepeliäkin on tiellä ollut enemmän kuin riittävästi välillä. Kait se olisi hyvä pitää varatuubiakin mukana, mutta toistaiseksi vain paikka-aineet olleet mukana.
ihan sama homma tänään lenkillä; ihmettelin mikä napsuu joka kierroksella etukiekossa. loppupäätelmä, venttiilinjatke osuu vanteeseen.
Palataas tähän. Tarkastelin takarengasta sitten lähemmin ja olihan se kahdesta paikasta kulunut jo siihen punertavaan pistosuojaan(?). Vaihtoon meni nyt sen 1500 km:n jälkeen. Pari kertaa on mennyt takarengas lukkoon tiukassa tilanteessa, joten siinä varmasti syy näihin kulumiin. Leikkelin rengasta poikki muutamasta muusta kohtaa ja pintaa oli muualla vielä aika reilusti. Pitää olla tarkempi jatkossa takajarrun suhteen, niin kestää pidempään.
Niin ja ekaa kertaa vaihdoin nyt itse tuubin, Tufon teippiä käytin. Aikaa meni sählätessä, ei vaan ensin löytynyt oikeaa tekniikkaa millä sen tuubin siihen vanteelle saa kätevästi. Menihän se lopulta ähinän kanssa ja suurinpiirtein suoraankin toivottavasti tuli. Ensi kerralla helpompaa. Teipin laittaminen sinänsä aika yksinkertaista. Jotain vanhoja teippijäämiä sinne alle vähän jäi, mutta ei kai ne siellä haittaa?
Asensin tänään taakse Veloflex Extremen, mutta ajamaan en ehtinyt kun 2km sateen takia, eturengas jäi asentamatta kun peukalot on liian hellänä vanhan renkaan irtirepimisestä. Aika herkältä tuo vaikuttaa verrattuna Tufoon, eipä tuossa kahden kilometrin aikana tosin kovin erikoista kuvaa renkaasta ehdi saada.
Laiton myös Caffelatexit renkaaseen sisään, saa nähdä onko tuosta mitään hyötyä.
Ensimmäistä tuubiani minäkin tässä taannoin asentelin ja hommaa helpotti, kun älysin ensivenyttää tuubia. Tämän tein niin, että tuubi jalkojen alle ja sitten venytin minkä kropasta irtosi. En tiedä oliko tapa kuinka väärä, mutta sen jälkeen tuubin onnistuin vanteelle laittamaan ilman erityistä tuskaa.
Veloflex carbonit on minulle nyt tulossa, joten niitä testataan kun tufot kuluvat loppuun.
Tuolla tavalla voi saada revittyä tuubin rikki. Parempi tapa on laittaa tuubi ensin ilman liimaa vanteelle (tätä varten tietysti on hyvä olla varastossa pari ajokelvotonta vannetta niin seuraava tuubi voi aina olla humidorissa valmiiksi venymässä) ja paineet sisään ainakin yön yli.
”Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.”
Joo,surffailin vähän netissä ja tuo käyttämäni tyyli ei ollut suositeltavien listalla. Täytyy kehittää tekniikkaa....
Jatketaas taas tarinaa tuubeista. 40 km pääsin näillä vastalaitetuilla Tufoilla, kun ajoin terävään kiveen, prkl. Ei auttanut litkut tienpäällä vaan piti soittaa kyyti kotiin. Reikä löyty tuubin kyljestä, paikka-ainetta renkaan sisällä jo melkin yksi puteli. Painetta kun nosti yli 5 bar, niin hetken kesti ja iloisesti sihisi ja paikka-ainetta sinkosi joka paikkaan. Jätin renkaan oleilemaan muutamaksi tunniksi pienillä paineilla ja sitten kesti nostaa paineet 9 baariin. Ikävästi on pullistuma sitä paikka ainetta siinä kyljessä. Ei tuohon renkaaseen kyllä voi enää varmaan luottaa, pakko kai vaan pistää vaihtoon. Vai mitä kokemuksia teillä on kuinka litkulla paikatulla uskaltaa ajaa?
Kai se on pakko pitää varatuubia jatkossa mukana. En nyt ole vielä ketjua kahlannut läpi, mutta löytyykö suosituksia tuubeista mitkä menee pieneen tilaan?
Tänään ajoin 60km uudella tuubilla takana ja on todettava, että Veloflex Extreme on todella mukava rengas verrattuna Tufo Elite Rideen. Veloflex rullaa Tufoa kevyemmin, suodattaa hyvin tien epätasaisuudet(paineet samat molemmilla renkailla). Veloflex on huomattavasti pehmeämpää kumia kuin Tufo, saa nähdä miten kestää viiltoja jne. verrattuna Tufoon.
Nyt vaan pitää saada myös eteen Veloflex alle, peulakotkin alkaa olla siinä kunnossa, että voisi taas ruveta repimään vanhaa rengasta pois![]()
Minulla on nytkin litkulla paikattu Ultremo edessä. Jos kumissa on pullistuma niin sitten vähän kyllä epäilisin kestävyyttä.
Varatuubin tulee olla valmiiksi venytetty ja liimattu. Jos vain varatuubia hakee niin sitten 19 millinen mahdollisimman kevyt ehkä 200 grammanen tuubi. Tosin 22 ja 50 grammaa painavampi kulkee yhtä hyvin taskussa.
Tuolla uudet maantierenkaat topikissakin on hyvä vinkki siitä miten varatuubin saa pieneen tilaan. Kääri se tiukkaan pakettiin tuorekelmun avulla.
Jos et aja et voi ottaa!
Kirjanmerkit