HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 8 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #211
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    Samu, kuluu ihan liikaa tuubeja... Ajelen silloin tällöin hiekkateillä ja lähes joka lenkillä (3-4x/vko) huonokuntoista asvalttia. Kun tuossa juuri kävin, btw, kynnellä painelemassa "tuubikokoelmani" kulutuspintoja, ja vertasin niitä kestäväksi osoittautuneeseen avorenkaaseen (...juu, sellainen vähän "muovisen tuntuinen" kova pinta...), niin kylläpä oli tuubi(e)n pinta hyvin, hyvin pehmeä... Jep, tietysti pehmeäkin voi olla sitkeä (-- hieman kalliimpi, C:llä alkava merkki --)

    Tufon Elite Ridessä näkyy olevan suosituspaineena 8-15 bar (23 milliselle) ja 6-10 bar (25 mm:lle). -- Tuttu pyöräkauppias mainitsi kerran, että usein syynä (nyky)tuubien vioittumiseen on liian alhainen paine, jota kuskit käyttävät (etenkin pienen ilmatilan) renkaissa. -- Ajomukavuus tosin alkaa kärsiä >8,5-9 barin (125-130 psi) jälkeen, mutta tämä on toinen juttu... -- Contin "Giro" halpistuubin pakkauksessa, btw2, suositellaan "When riding, choose the inflation pressure for your comfort. For low rolling resistance it should not be under 125 psi".

    J.k. En malta olla mainitsematta, että minulla on varakiekoissa vanteen suojana wanhat neuvostoliittolaiset tuubirenkaat (v:lta 1989-90 -- ks. kuva:

    -- --), ja niiden kulutuspinnat + sivuvallit ovat edelleen hämmästyttävän hyvät ...verrattuna esim. toisen vanteen suojana olevaan, vain 4-5 vuoden takaiseen modernimpaan renkaaseen -- H:lla alkava merkki -- jonka pinnat ovat jo halkeamien ja "hapertumien" käyttökelvottomaksi kirjomia...
    Pekka Sirkiä muokkasi tätä : 03.06.2011 at 14.36 Syy: Todistusvoimaisen (!) foton lisäsin...
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  2. #212
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka Sirkiä Katso viesti
    J.k. En malta olla mainitsematta, että minulla on varakiekoissa vanteen suojana wanhat neuvostoliittolaiset tuubirenkaat (v:lta 1989-90 -- ks. kuva:

    -- --), ja niiden kulutuspinnat + sivuvallit ovat edelleen hämmästyttävän hyvät ...
    ...tuohan taitaa olla veli neuvostovenäläisen se toinen toimiva tuote kuurakettien jälkeen!

    Ne on varmaankin pujotettu joidenkin monikäyttöisten USSR-bakeliittikehien päälle?

  3. #213
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Mulla on myös Tufo Elite Ride 23:t Cervelossa ensiasennus kumeina. Ajettu on nyt n.1500km, muutama viilto on takarenkaassa ja takarengas on jo yllättävän paljon kulunut. Ovat nähneet vähän sepeliä ja paljon rupista aslfaltti.
    Rullaa oikein mukavasti, no muista tuubeista ei ole kokemusta, paineet on takana ~10bar ja edessä ~9bar.
    Todennäköisesti sitten kun takarengas on vaihtokunnossa tilalle tulee edelleenkin Elite Ride.
    Nyt reilu 200km lisää ja takarenkaasta paistaa iloisesti punainen väri, eli tie käy rengaskauppaan. Ylättävän nopeasti ovat kyllä kuluneet, 1.5kk olleet ajossa.
    Pitää vielä kyllä miettiä laitanko samanlaisen tilalle vai jotain muuta

  4. #214
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Tänään puhkesi takarengas, sen verran on jo kulunut, että meni joku terävä kivi läpi. Tufon Extreme paikka-aineella renkaan paikkaus, c02 sisään ja matka jatkui.
    Tilasin myös Samulta uuden takarenkaan, eli Elite Ride 23.

  5. #215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Tänään puhkesi takarengas, sen verran on jo kulunut, että meni joku terävä kivi läpi. Tufon Extreme paikka-aineella renkaan paikkaus, c02 sisään ja matka jatkui..
    paljonko tähän operaatioon meni aikaa?

  6. #216
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pirkka Katso viesti
    paljonko tähän operaatioon meni aikaa?
    Ehkä viisi minuuttia, kun älysi kaata tarpeeksi hitaasti aineen venttiilin aukosta. Sitten pyörittelyä, että aine leviää renkaan sisään ja co2 sisään. Hetken aikaa paikka-aine kupli reiästä ja tämän jälkeen piti ilmat sisällä.

  7. #217
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    311
    Olen änkeämässä vanteille Continental Competitionin 22 millisiä versioita. Eturengas on jo paikoillaan ja ollut jo ajossakin. Takarengas on nyt vanteella venymässä. Ei voi muuta sanoa, kuin että onpahan tiukat saada vanteelle. Kaksi kättä ja kaikki varpaat eivät meinaa riittää. Eturenkaan laitossa sain veret purskahtamaan vas. peukalon kynnen alta.

    Älkää nyt vaan tulko sanomaan, että ovat ihan skeidaa, paino ja vierintävastus kuin laahausankkurilla tms. Näillä kohta ajetaan toivon mukaan joitakin tuhansia kilometrejä.

    Vaihdoin nyt Vätterniin varmuuden vuoksi uudet kumit. Lisäksi huomasin Tufon S3 Lite eturenkaassa semmoisen oudon ilmiön, että lähellä venttiiliä on soukempi kohta renkaassa ja sen huomaa tasaisella pinnalla. Siis pomputtaa. On vaan ollut niin vähän niitä tasaisia baanoja, että huomasin vasta vähän aikaa sitten. Marraskuussa laitoin uudet kumit Kanariaa varten, mutta silloin en huomannut moista - kai sen on silloinkin täytynyt olla olemassa.
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

  8. #218
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Tallinna
    Viestit
    288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilier Katso viesti
    Olen änkeämässä vanteille Continental Competitionin 22 millisiä versioita. Eturengas on jo paikoillaan ja ollut jo ajossakin. Takarengas on nyt vanteella venymässä. Ei voi muuta sanoa, kuin että onpahan tiukat saada vanteelle. Kaksi kättä ja kaikki varpaat eivät meinaa riittää. Eturenkaan laitossa sain veret purskahtamaan vas. peukalon kynnen alta.
    Ei ole tiukat, jos vertaa niihin uusiin GP4000SRiin...
    Sellaisen änkesin ensin takavanteelle ja pelonsekaisin tuntein kattoin sitä Competitionia josta ollu täällä lukenu, mutta se menikin sitten melko helposti vanteelle tuon GPn jälkeen..

  9. #219
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Yhden Continentalin Competitionin erehdyin ostamaan. Toiseen en viitsi rahojani laittaa. Juurikin tuon tiukkuuden vuoksi. Saa sormet verillä punnertaa sitä rengasta kehälle. Lukeehan siinä tietysti kyljessä "hand made"...

  10. #220
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Todettakoot, että mun mielestä on kivempi laittaa kehälle tuubi jota ei välttämättä tarvitse etukäteen venyttää jotain sataa vuotta, mieluiten ollenkaan.

  11. #221
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Tuo venyttely tekee hyvää itse kullekin.
    Huomasin myös, että tuubi jossa on Tufon litkut sisällä on syytä pitää kehällä täynnä koska muuten se liimautuu sieltä täältä kiinni ja menee käyttökelvottomaksi.
    Jos et aja et voi ottaa!

  12. #222
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    311
    Venyttelyn tarpeestahan on kahdenlaisia käsityksiä. Mutta anyway, toinen tuubi meni paikoilleen ilman verenvuodatusta. Työ tekijäänsä opettaa, ilmeisesti.

    Continentalin ohjeen piirtäjä on kyllä varsinainen humoristi: tuubiin laitetaan 10 barin paine ja sitten peukaloilla painellen keskitetään vanteelle. Helpommin kävi kyllä ilman ilmoja ja oikeastaan aika helpostikin.

    Miten muuten se Tufon teippi suhtautuu tällaiseen tuubiin, jossa on aika voimakkaasti ulkoneva tikkaus sisäpuolella?
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

  13. #223
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Posti toi setin Veloflex Carboneita (320TPI). Näppituntumalta aika lailla Vittorian Corsa CX:ien kaltaiset. Veloflex mainostaa eteen 6000km ja taakse 3000km, saa nähdä kuinka hyvin pitää paikkansa. Venttiili ainakin on järkevä verrattuna Vittorian punaiseen.

  14. #224
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Contin Gatorskin meni kyllä vanteelle ihan yhtä helposti kuin Tufotkin. Enkä ole yleensä pitänyt tuubeja venymässä kuin päivän. Tufot kyllä pitää paremmin ilmat sisässä, kun taas Conteihin tarvii lisätä parin ajon välein.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  15. #225
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Kannattaa niitä tuubeja venyttää ainakin 24 tuntia. Siinä samalla huomaa jos kumi on puhki tai kumissa on muuta vikaa.
    6.7 WTF/kg


  16. #226
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Tufot kyllä pitää paremmin ilmat sisässä, kun taas Conteihin tarvii lisätä parin ajon välein.
    Tota, tota.... Minä päästän aina paineet pois tuubirenkaista (kovat siis, ei kaikkia) lenkin jälkeen, koska tuubirenkaallahan on kovia paineita koko ajan pidettäessä taipumus venyä edelleen jopa yli sen vannekoon hiukan.

    Muistan kerran kun yksi kaveri piti aina paineet tuubirenkaassa, niin sillä alkoi lenkillä se tuubi sitten vähän falskata siinä vanteella. Tästä tosin on aikaa, enkä muista tuubirenkaan merkkiä.

    Miten on nykypäivänä? Kestääkö ne renkaat paremmin tuon suhteen?

  17. #227
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Kannattaa niitä tuubeja venyttää ainakin 24 tuntia. Siinä samalla huomaa jos kumi on puhki tai kumissa on muuta vikaa.
    Veloflexin ohjeissa taidettiin juuri neuvomaan niin, liimattua on kuulemma turha yrittää reklamoida. Lienkö sitten yleinenkin yritys...

    Minusta ihan hyvä idea joka tapauksessa, kotona. Firmalla noita saisi olla venymässä järjetön määrä malliston laajuuden takia joten se ei onnistu, yleisempiä kyllä yleensä on joten valmiiksi venyteynkin saa ostaa jos laiskottaa.

    Tufon teippi pelittää hyvin Contin,Misukan tai Vittorian muhkurapohjaiselle tuubille myös. Ja voi olla jopa parempi vaihtoehto joissakin levyissä joissa ei ole kovin syvä rengas ura eli istuvuus ei ole ihan ideaalinen em. renkaille. Velolla ainakin kuulee jo äänestä, kellä on reunoista irtioleva Vittoria alla...

  18. #228
    DeLillo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Merckx Katso viesti
    Tota, tota.... Minä päästän aina paineet pois tuubirenkaista (kovat siis, ei kaikkia) lenkin jälkeen, koska tuubirenkaallahan on kovia paineita koko ajan pidettäessä taipumus venyä edelleen jopa yli sen vannekoon hiukan.

    Muistan kerran kun yksi kaveri piti aina paineet tuubirenkaassa, niin sillä alkoi lenkillä se tuubi sitten vähän falskata siinä vanteella. Tästä tosin on aikaa, enkä muista tuubirenkaan merkkiä.

    Miten on nykypäivänä? Kestääkö ne renkaat paremmin tuon suhteen?
    Minulla on ollut edessä sama Vittoria Corsa Evo jo monta vuotta (olisiko jo viidettä kesää) enkä päästä paineita ikinä lenkin jälkeen. Rengas aivan samoissa mitoissa kuin taakse kaksi viikkoa sitten liimatussa. Vittorian tuubeissa olevat lateksisisärenkaat päästävät tietenkin paineita pois, mikä saattaa vaikuttaa asiaan. Muitakin kiekkoja on käytössä, joten tuubeja ei tule jatkuvasti pumpattua käyttöpaineisiin. Talvella tietenkin renkaat tyhjinä.

    Kilometreistä en tiedä, mutta kyllähän tuo Vittoriakin tuntuu edessä kestävän aivan hillittömän kauan. 8000 km? 10000 km?

  19. #229
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Aika hyviä kilsoja? Vaatii kevyen painon ja rauhallisen ajotyylin?

    Luulempa että Vittorian tuubeille tekee hyvää jos niilla kerkiää ajaa edes talven rullilla/trainerilla ensin ja/tai säilytteleen muutaman vuoden että gummi kovettuu hieman. Kesto paranee varmaan silmissä?

    Samu

  20. #230
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Veloflexin ohjeissa taidettiin juuri neuvomaan niin, liimattua on kuulemma turha yrittää reklamoida. Lienkö sitten yleinenkin yritys...
    Muistaakseni Veloflexin ohjeissa neuvotaan liimaamisen kanssa ja toi renkaan tarkistus on muistaakseni parin nettikaupan sivuilla. Jos liimattu tuubi kelpaa takuuseen, niin käytännössä takuu kattaa myös ensimmäisen lenkin tai parikin.

    Liimaamalla kasattujen tuubien kumi on tuoreena aika pehmeää, mutta ihan uunituoreita kumeja ei kai myydä kuluttajille. Vuoden vanhan Vittorian kumi tuntuu melko erilaiselta uuteen verrattuna ja vaikuttaisi olevan sitkeämpää. Veloflex lyö valmistuskuukauden leimalla renkaaseen, että tietää suunnilleen kuinka vanhasta kumista on kyse. Ei noiden tuubien vanhentamisesta varmaan mitään haittaa ole, mutta kumit kannattaa siinä tapauksessa ostaa talvea vasten ja ottaa käyttöön vasta seuraavana keväänä/kesänä.
    6.7 WTF/kg


  21. #231
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Liimaamalla kasattujen tuubien kumi on tuoreena aika pehmeää, mutta ihan uunituoreita kumeja ei kai myydä kuluttajille.
    Ööö?

    Tufo tekee renkaat mulle ainakin tilauksesta eli meillä ne on tuoreita koska varastoaika ei ole kovin pitkä. Tosin gummiseos on inansa kovempaa ja ei minusta vaadi vanhennusta (eri kovuus, eri malleissa myös) , ja Vittoria/Misukka/Veloflex on minusta neulottuja renkaita? Tai mitä sillä sitten tarkoittaa, liimataan ne kaikki läjään ensin kuitenkin. Tufo vaan kootaan kokonaan liimaamalla,ilman neulosta.

  22. #232
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Tarkoitin niitä, joissa liimataan se kulutuspinta renkaalle, eli ei ainkaan Contin maantietuubit, mutta ilmeisesti kumin pehmeys on merkistä kiinni. Viimeisin Veloflex pari jonka liimasin kiekoille oli 2010 Joulukuulta ja paketista repiessä huhtikuussa ne olivat aika pehmeän oloista kamaa. Nyt vaikuttaisivat sitkeämmältä, mutta voipi olla mutua vaan kun on niillä tullut jo pari kertaa ajettua eikä mitään viiltoja tms. ole ilmestynyt.
    6.7 WTF/kg


  23. #233
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Takarengas alkoi pykiä, mutta onhan tuolla Stelviolla ajettu jo monena vuotena. Eturengas takarenkaaksi ja eteen Ultremo.
    Vittoria venymään vararenkaaksi.

    Onkos noita 25 millisiä tuubeja muita kuin tuo Ultremo enää saatavissa?
    Tiedättekö 25 millisiä tai kapeampia halpistuubeja joista saisi venttiilin irti?
    Laittaisin varakiekkoihin.

    Kokeilin nyt Velfleksin teippiä. Vaikutti helpolta hommalta liimaan verrattuna, mutta Ultremon keskittäminen täysin suoraksi oli vaikeaan kun siinä ei ole minkäälaista linjaa josta mutkat olisi selvästi huomannut. Tietenkin sormimenetelmällä vähitellen sai heiton pois.

    Pitääkös teipatun renkaan olla myös vuorkauden liimaantumassa? Aika tiukalle tuntuivat liiamutuneen jo kun suoristin rengasta.
    Jos et aja et voi ottaa!

  24. #234
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti

    Pitääkös teipatun renkaan olla myös vuorkauden liimaantumassa? Aika tiukalle tuntuivat liiamutuneen jo kun suoristin rengasta.
    Eikun ajaan vaan. Hyvin on pysyneet, kyllä teippi tarraa kiinni heti....

  25. #235
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Meikä tilasi nämä:



    Joo, ja ihan yhteislähtörenkaaksi



  26. #236
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Tuli äsken testattua Veloflex carbonia takarenkaana parinsadan kilsan verran. Oli oikein miellyttävän tuntuinen jopa noilla raaoilla 10 barin paineilla.

  27. #237
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Tuli äsken testattua Veloflex carbonia takarenkaana parinsadan kilsan verran. Oli oikein miellyttävän tuntuinen jopa noilla raaoilla 10 barin paineilla.
    Onkos normaalia että tuommonen rengas pudottaa painetta 4 baria yhdessä yössä 10-6? Sisuri on latexi mutta silti tuntuu oudolta.....

  28. #238
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Tuollainen on normaalia lateksisisurilla. Ne ei pidä ilmaa.

    Oi että kun ne lateksit on kivat mutta aina saa pumpata.

  29. #239
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Onkos normaalia että tuommonen rengas pudottaa painetta 4 baria yhdessä yössä 10-6? Sisuri on latexi mutta silti tuntuu oudolta.....
    Ootko tsekannut, että venttiilin sielu on kiristetty?
    6.7 WTF/kg


  30. #240
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    586
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Onkos normaalia että tuommonen rengas pudottaa painetta 4 baria yhdessä yössä 10-6? Sisuri on latexi mutta silti tuntuu oudolta.....
    Vittoria Corsalla tuo olisi normaalia, mutta Veloflexit (Carbon ja Extreme) ovat vajuneet vähän hitaammin. Yksi Carbon vajui ennen liimausta testatessa, mutta syynä oli tehtaalla löysäksi jätetty venttiili.

    Vajaan parin tonnin kokemuksella Veloflex Extreme vaikuttaa erinomaiselta renkaalta - kulutusta ei varmaankaan kestä paljoa yli luvatun (takana 2500 km). Tähän mennessä en ole löytänyt renkaista yhtään viiltoa tai muuta ylimääräistä jälkeä, joita normaalisti ilmestyy (vaikka tammikuussa 2011 valmistettujen renkaiden kumi vaikuttaa varsin pehmeältä).

    10 barin paineilla vajuvat useimmat butyylisisuritkin ja niihinkin joutuu joka lenkille pumppaamaan lisää ilmaa. Lateksisisurin saa pitämään paremmin, jos käyttää paikkauslitkua tai -vaahtoa (ainakin Vittoria Corsa CX vajui aikaisempaa hitaammin, kun paikkasin lasinsirun rikkoman renkaan CRC Bike Fixillä).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •