GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 15 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #421
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309

    Nauraa

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Nufan hyvä. Jos et aja tosissaan kilpaa niin s-worksit ei oo ehkä parhaat vaihtoehdot. Ota suosiolla se parisataagrammaa takkiin ja hommaa kumit mitä ei tarvii olla kokoajan paikkaamassa.

    S-worksit oli kisakiekoissa kii ja jostain syystä en jaksanut vaihtaa toisia kiekkoja alle, kun lähin lenkille. Ja kaikenlisäks, ei ollut maastokaan aivan selvillä, kun uusia reittejä etsittiin. Eli monen sattuman summa.

    Kyl mul oli tiedossa, että ei noi louhikossa ajoa kestä.

    Toisilla kiekoilla pyörii Rocket Ronin UST versiot.

  2. #422
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    S-worksit oli kisakiekoissa kii ja jostain syystä en jaksanut vaihtaa toisia kiekkoja alle, kun lähin lenkille. Ja kaikenlisäks, ei ollut maastokaan aivan selvillä, kun uusia reittejä etsittiin. Eli monen sattuman summa.

    Kyl mul oli tiedossa, että ei noi louhikossa ajoa kestä.

    Toisilla kiekoilla pyörii Rocket Ronin UST versiot.
    Ai. Sie siis ajat kilpaa. Mulla on yks s-worksin purgatory ,mut en oo vielä uskaltanut laittaa ajoon kun pelottaa just kestävyys.
    - Fear is a mindkiller -


  3. #423
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.326
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Jos siis kyse on edelleen tuosta E2200- setistä, niin homma on helppoa kun heinänteko.
    Renkaan jämähtämisen täytyy johtua osittain myös tuosta vanteen maalipinnasta, ei kai tuo pelkästä profiilista olla kiinni kun esim. EX500 -vanne anodisoituina ei ottanut yhtä tiukasti kiinni?
    Kelpo kiekot kuitenkin, kyllä noilla kelpaa munkkikahville ajella.

  4. #424
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JanneR Katso viesti
    Mulla SW Renegade tiivistyi parissa minuutissa. Ohuet ne kyllä on.
    Laitoin eilen Mavicin XC717:lle SW Renegadet Stanin vannenauhoilla. Aika säätö saippuaveden ja lattiapumpun kanssa, mutta jahka noi nousi niin piti kyllä todella hyvin ilmaa ennen litkujen laittoakin. Annoin kokeeksi olla kolmisen tuntia paineet sisällä ilman litkuja eikä paineet laskeneet (näppituntumalla) yhtään.

    Sealantit on nyt olleet yön yli, eikä mistään ole tullut näkyvästi läpi vaikka ravistelin ja pyörittelin renkaita pitkälle toista tuntia eilen. Paineet eilisillan lukemissa edelleen.

    Sillon viimeks sen Purgatoryn alla oli seuraavana aamuna iso lätäkkö ja kummi tyhjä.

    Eli näyttää olevan S-Workseissakin eroja.
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

  5. #425
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    373
    Onko kokemusta taittuvakylkisen Nokian NBX liten litkuttamisesta XTR kehille? Parissa päivässä ei ole vielä tiivistynyt stanin litkuilla (1 mitta/rengas). Vuotaa kyljistä, melkein renkaan juuresta koko matkalta. Painetta kun laittaa 3 baria niin tunnin päästä ei ole enää kuin 2 bar. Tahkolla tulee kiire maaliin jos meinaa selvitä reitistä ilman rengastöitä..

  6. #426
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esaak Katso viesti
    Onko kokemusta taittuvakylkisen Nokian NBX liten litkuttamisesta XTR kehille? Parissa päivässä ei ole vielä tiivistynyt stanin litkuilla (1 mitta/rengas)..
    Siis yks kipollinen eli noin puoli desiä.?? Kuulostaa kyllä aika vähältä ei tubeless kumille. Eikös sinne pitäs ainaskin pari kippoo heittää.
    - Fear is a mindkiller -


  7. #427
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    373
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Siis yks kipollinen eli noin puoli desiä.?? Kuulostaa kyllä aika vähältä ei tubeless kumille. Eikös sinne pitäs ainaskin pari kippoo heittää.
    Kiitos vinkistä, ensimmäiset kokeilut menossa ei-tubeless renkailla. Aiemmin olen käyttänyt pelkästään tubeless kumeja, ja silloin riittänyt vähempikin tai kokonaan ilman litkuja. Täytyy kokeilla annoksen tuplaamista.

  8. #428
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esaak Katso viesti
    Onko kokemusta taittuvakylkisen Nokian NBX liten litkuttamisesta XTR kehille? Parissa päivässä ei ole vielä tiivistynyt stanin litkuilla (1 mitta/rengas). Vuotaa kyljistä, melkein renkaan juuresta koko matkalta. Painetta kun laittaa 3 baria niin tunnin päästä ei ole enää kuin 2 bar. Tahkolla tulee kiire maaliin jos meinaa selvitä reitistä ilman rengastöitä..
    2007-2010 ajelin tosi paljon tuolla kokoonpanolla, olen laittanut aina sen noin 2 mittaa Stania ja homma on pelannut kuin junan vessa. Toki alussa voi olla pientä vuotoa reunoissa, mutta tosi nopeesti noi asettuu pienellä kiekon heiluttelulla...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  9. #429
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    373
    Nyt alkoi pitämään ilmaa sisällä kun lisäsi toisen kipollisen litkua renkaisiin. Koelenkki suoritettu, ja huomenna jännittämään kestääkö Jyväskylässä ilmat maaliin saakka.

  10. #430
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Ompa miellyttäviä litkuttaa noi Spessun 2-bliss kumit.
    Kumi menee helposti käsin vanteelle, litkut sisään ja ilmat perään.
    Ei edes tullut hiki jalkapumpulla pumpatessa. Ilmaa ei vuotanu yhtään ohi ja litkuakaan ei pursuile mistään.

  11. #431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esaak Katso viesti
    Onko kokemusta taittuvakylkisen Nokian NBX liten litkuttamisesta XTR kehille? Parissa päivässä ei ole vielä tiivistynyt stanin litkuilla (1 mitta/rengas). Vuotaa kyljistä, melkein renkaan juuresta koko matkalta. Painetta kun laittaa 3 baria niin tunnin päästä ei ole enää kuin 2 bar. Tahkolla tulee kiire maaliin jos meinaa selvitä reitistä ilman rengastöitä..
    Tiivistymistä odotellessa ei kannata käyttää liian korkeaa painetta. Notubesin ohjeissakin sanotaan:
    "Hang the tire with valve stem at the top or side (see photo 3). Inflate the tire to 35-40 psi (never inflate over 40 psi)." (40psi = 2.7bar)

    Tiivistyminen tapahtuu nopeammin kun painetta ei ole liikaa siinä vaiheessa kun rengasta ravistellaan tai pidetään kylki alaspäin heti asennuksen jälkeen.


    - Tomi

  12. #432
    Taistelin eilen toisen tubeliskokiekon kanssa oikein urakalla.

    Laitoin aikanaan etukiekkoon teipiksi jesaria kun ei ollut muuta käsillä ja piti saada ryttääntynyt teippi vaihdettua. Toimi muuten mutta teippi oli sen verta huokoista että suunnilleen joka lenkille lähtiessä sai pumppailla.

    Taistelu olikin sitten melkoinen. Stan's kertoo että se heidän leveämpikin teippi sopii ZTR Crest-kehälle. Minä olen kyllä toista mieltä. Ei sovi kaventamatta. Joten ostakaa cresteihin sitä kapeampaa. Toinen vika kiekossa oli huono venttiilin runko, kumi oli hieman kärsinyt. Vasta tokalla yrityksellä tajusin jättää teipin pois venttiilin kohdalta, niin sai sen kunnolla tiivistymäänkin, venttiili on Stanin perusmalli.

    Rengas meni suht helposti vanteelle, mutta tieysti asensin sen taas takaperin. Oli tarkoitus kääntää se oikein päin, mutta siinä potutuksessa taas tajunnut tarkistaa asiaa kunnolla. Tosin edellisenkin remontin jäljiltä olen ajanut satoja kilometrejä kumi peruutusasennossa ja toiminut on. Renkaana Spessun The Captain Control 2Bliss. Litkua laitoin ~35ml (ruiskulla venttiilistä) niin hyvin tiivistyi. Se on vähän penaalista, että jos renkaasta laskee paineet pois litkun lisäämistä varten, kumi tuppaa pomppaamaan pois reunalta. Nousee kyllä hyvin takaisin mutta teipin pysyvyys vaarantuu...

  13. #433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Baas 009 Katso viesti
    Taistelin eilen toisen tubeliskokiekon kanssa oikein urakalla.

    Laitoin aikanaan etukiekkoon teipiksi jesaria kun ei ollut muuta käsillä ja piti saada ryttääntynyt teippi vaihdettua. Toimi muuten mutta teippi oli sen verta huokoista että suunnilleen joka lenkille lähtiessä sai pumppailla.

    Taistelu olikin sitten melkoinen. Stan's kertoo että se heidän leveämpikin teippi sopii ZTR Crest-kehälle. Minä olen kyllä toista mieltä. Ei sovi kaventamatta. Joten ostakaa cresteihin sitä kapeampaa. Toinen vika kiekossa oli huono venttiilin runko, kumi oli hieman kärsinyt. Vasta tokalla yrityksellä tajusin jättää teipin pois venttiilin kohdalta, niin sai sen kunnolla tiivistymäänkin, venttiili on Stanin perusmalli.

    Rengas meni suht helposti vanteelle, mutta tieysti asensin sen taas takaperin. Oli tarkoitus kääntää se oikein päin, mutta siinä potutuksessa taas tajunnut tarkistaa asiaa kunnolla. Tosin edellisenkin remontin jäljiltä olen ajanut satoja kilometrejä kumi peruutusasennossa ja toiminut on. Renkaana Spessun The Captain Control 2Bliss. Litkua laitoin ~35ml (ruiskulla venttiilistä) niin hyvin tiivistyi. Se on vähän penaalista, että jos renkaasta laskee paineet pois litkun lisäämistä varten, kumi tuppaa pomppaamaan pois reunalta. Nousee kyllä hyvin takaisin mutta teipin pysyvyys vaarantuu...
    Olet varmaan asentanut teipin oikein, eli teippaamisen jälkeen laittanut vanteelle renkaan ja sisäkumin ja antanut olla yön yli, jotta teippi painautuu kunnolla kiinni vanteeseen?

    - Tomi

  14. #434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Olet varmaan asentanut teipin oikein, eli teippaamisen jälkeen laittanut vanteelle renkaan ja sisäkumin ja antanut olla yön yli, jotta teippi painautuu kunnolla kiinni vanteeseen?

    - Tomi

    No E. Saas nähä onko renkaassa tänään enää ilmaa yhtään. Onpas tosi hienoa jos joutuu näinkin puljaamaan....

  15. #435
    Ohjeissahan se kerrotaan: http://www.notubes.com/ZTR_tubeless.aspx

    "Complete the installation by installing a tire with either a tube or the Olympic rim strip to allow the air pressure to press the tape in to the rim cavity. Allow the inflated tire to sit for at least one hour"

    - Tomi

  16. #436
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Ompa miellyttäviä litkuttaa noi Spessun 2-bliss kumit.
    Kumi menee helposti käsin vanteelle, litkut sisään ja ilmat perään.
    Ei edes tullut hiki jalkapumpulla pumpatessa. Ilmaa ei vuotanu yhtään ohi ja litkuakaan ei pursuile mistään.
    Jep. Mulla tuli stumpyn mukana tubelesready kiekot ja kumit ,sisureilla tosin.
    Ne oli seissy tossa nurkassa ajamattomana kun pyörässä muut kiekot alla.
    Nyt tuli mieleen ,että mitenkähän tuo s-works purgatory toimis märällä takarenkaana. Eikun tuumasta toimeen ja sisurit helvettiin ja valmiiks teipattujen kiekkojen mukana tulleet ust-venttiilit kehiin.
    purgatory vanteelle (meni käsin) ,pari kippoo stania ja avot.
    Nous vanteelle jalkapumpulla ja tiivisty parin minuutin ravistelulla täydellisesti.
    Eipä ois voinu helpommin mennä.
    Tuli samalla koettua ,et spessujen mukana tulevat valmiiks teipatut kiekot todella toimii tubeleksena ilman mitään kommerverkkejä.
    Tosin tämä tarina sopis paremmin topicciin jonka nimi ois vaikka-Tubeless ,helppoa ja hauskaa.
    - Fear is a mindkiller -


  17. #437
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    373
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esaak Katso viesti
    Nyt alkoi pitämään ilmaa sisällä kun lisäsi toisen kipollisen litkua renkaisiin. Koelenkki suoritettu, ja huomenna jännittämään kestääkö Jyväskylässä ilmat maaliin saakka.
    Kestiväthän nuo, ja kisan jälkeen on pysyneet paineet lähes ennallaan jo reilun viikon.

    Vauhtia tosin eivät tuloslistan mukaan tuoneet yhtään lisää.

  18. #438
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Tilasin kuitenkin BD:stä UST-Rocket Ronit kun 2010-malleja sai törkeän halvalla poistosta(foldi 2.25" ~22€/kpl).

    Ja kun nuo nyt alla olevat RMetalit on UST-vanteet. Tilasin samalla sitä liukastetta jolla menee helpommin vanteelle ja Schwalben litkua jos tarvitsee. Ajattelin kyllä ihan kuivana pitää renkaan, mielestäni ei ole sopivaa jos renkaan sisällä on jotain nestemäistä.

    Painoahan noista tulee enemmän kuin normaali RR+sisuri, jos en pidä niin vaihdan takaisin.

  19. #439
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.326
    Höpöhommaa tilata Fairy+vesi -yhdistelmää vastaavaa lientä Saksasta ja jättää sitten litkut laittamatta renkaaseen.

    Otsikon aihe oli taas kaukana kun pari päivää sitten vaihtelin kiekoilta 5kpl UST -rengasta ja aikaa meni vähemmän kuin sisäkummien kanssa. Vanteina Mavic ja Shimano UST, Stan's + teippi ja DT + teippi.

  20. #440

    Mielenkiintoinen havainto

    Renkaan profiili muuttuu, kun sisäkumin tilalle pannaan litkut.
    Puolivuotta ehdin ajella sisäkummeille ja Continental Race King 29 2.2” –renkailla + tubeless-ready-kiekoilla. Takarenkaan ulkokehän etäisyys SLX-etuvaihtajaan (melkoinen möhkö) oli vain n. 5 - 6 mm. Litkutettuani renkaan, etäisyys etuvaihtajaan muuttui käytännössä nollaksi. Täytynee hommata sirompi etuvaihtaja.

    Tarkennusta: Saattaa olla hätäinen johtopäätös, pieni tönäisy renkaan vaihdon yhteydessä voi vääntää vaihtajaa muutamia millejä. Luulisin, että halkaisijan muutos ei voi olla montaa milliä.
    Joka tapauksessa mud clearance on aivan liian pieni.
    Paakku muokkasi tätä : 26.06.2011 at 14.56 Syy: Tarkennus

  21. #441
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Jaaha. Päätit laittaa litkua RR-UST kumiin, kun se ei oikeen pitänyt ilmaa.
    Litkujen lisäämisen jälkeen en saanutkaan jalkapumpulla kumia nousemaan vanteelle.

    Onko olemassa jotain halpaa kompuraa tähän tarkoitukseen?

  22. #442
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Eiköhän jostain Motonet/IKH/Biltema/HongKong halpiskuramyymälöistä löydy joku halpa ja huono säiliöllinen kompura alle satasen hintaluokassa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  23. #443
    mutanaama Guest
    Karvan päälle satasen tais olla Sencon viimeistelynaulain kompura. Laadukas, hiljainen ja halpa. Muuten ihan mainio peli.

  24. #444
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Tota Sencon kompuraa on tullutkin sillä silmällä katseltua.

  25. #445
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Jaaha. Päätit laittaa litkua RR-UST kumiin, kun se ei oikeen pitänyt ilmaa.
    Litkujen lisäämisen jälkeen en saanutkaan jalkapumpulla kumia nousemaan vanteelle.

    Onko olemassa jotain halpaa kompuraa tähän tarkoitukseen?
    Itse tuskailen samanlaisen ongelman kanssa tällä hetkellä...aattelin presta/shrader-adapterin hommailla ja ettiä huoltsikan tai huoltamon jossa olisi vanha kunnon kiinteä kompura (ei siis niitä kannettavia malleja) ja sillä suhauttaa ilmat sisälle. Tulee ainakin halvemmaksi kuin uuden kompuran ostaminen, tosin ei ehkä helpommaksi

    EDIT: Vai mistä noita sencon kompuroita oikein saa?

  26. #446
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Vaihdoin ton XT-kiekkojen oman UST-venttiilin stanin venttiiliin, niin johan nousi vanteelle helposti. Sai samalla irroitettavan sielun venttiiliin. Se XT-kiekkojen oma venttiili oli aikamoinen mötikkä. Ehkä se vaikeutti kumin asettumista vanteelle.

    Mulla tuli toi adapteri molempien kiekkojen XT, sekä SLR mukana.

  27. #447
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Itse tuskailen samanlaisen ongelman kanssa tällä hetkellä...aattelin presta/shrader-adapterin hommailla ja ettiä huoltsikan tai huoltamon jossa olisi vanha kunnon kiinteä kompura (ei siis niitä kannettavia malleja) ja sillä suhauttaa ilmat sisälle. Tulee ainakin halvemmaksi kuin uuden kompuran ostaminen, tosin ei ehkä helpommaksi
    Adaptereja on prismassa. Niiralan abc:llä on ainakin kunnon kompura.
    Siellä ite käynyt rengas kainalossa hiippailemassa.
    - Fear is a mindkiller -


  28. #448
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Adaptereja on prismassa. Niiralan abc:llä on ainakin kunnon kompura.
    Siellä ite käynyt rengas kainalossa hiippailemassa.
    Hittolainen ku ois Kuopiossa...pitäsköhän vaihtaa kaupunki Kouvostoliitoksi näin kesän ajaksi? Oisko paikallisilla hajua missä ois kompuraa täällä Kouvolan seudulla?

  29. #449
    mutanaama Guest
    Omani ostin K-raudasta. Niillä tais olla joku kamppis siitä.

  30. #450
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Laitoin ekan kumin vanteelle(etukiekko), kuuluuko noi olla noin helvetin vaikeita laittaa päälle? Virallista liukastetta oli ja silti piti 2 rengasraudan(muovia toki) kanssa vääntää niin kovaa kuin jaksoi. Ja sitten pumpatessa ei meinannut millään lähteä paisumaan. Miten tuollaisen korjaa baanalla jos se puhkeaa? Ei vaikuta kovin fiksulta systeemiltä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •