FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 14 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 64 114 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #391
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ar Katso viesti
    Otitko venttiilistä sisuksen irti? Venttiili jarruttaa ilman läpimenoa niin paljon, ettei kompurakaan auta, jos ei rengas ota noustakseen. Ilman ydintä ilmaa menee renkaaseen moninkertaisella vauhdilla.

    Ensimmäisen noston voi siis tehdä ilman litkuja, niin ei tule sotkua. Litkut sisään vasta, kun kumi on napsahtanut vanteen reunan alle.
    On ollut sielu irti.
    www.mckramppi.com

  2. #392
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    http://www.youtube.com/watch?v=WyF29qi82Ws

    Tuossa video, johon viittasin aiemmin tässä ketjussa. Ei se niin hankalaa ole. Jää myös aika monta työvaihetta pois välistä. Lisäksi kun käyttää vielä kompuraa, niin ei tarvitse kovin pitkältä matkalta nostaa per puoli tuota kumin reunaa paikoilleen.

  3. #393
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nicce Katso viesti
    No ei sitten testattu, kun ei perjantai-iltaan mennessä suostunut paineet pysymään kuin 30 minuuttia no ehkä aika ja kärsivällisyys loppu kesken. Ja mitä nyt jenkkifoorumeilta luin niin vaatii hieman aikaa, että saa tiivistymään.

    Paremmalla ajalla pitää yrittää uudestaan.
    Uusi yritys Race King Race Sport 2.2 kanssa. Eturengas tiivistyi yhdessä illassa, mutta takarengas päästää vielä kyljistä ilmaa läpi. Erona renkaiden kanssa, että eturenkaan putsasin sisäpuolelta kunnolla kun takarengas vain puoli huolimattomasti. Eli contin renkaiden kanssa kannattaa puhdistaa sisäpinnat huolellisesti niin litku tarttuu paremmin kiinni.

    Mutta ajotuntuma tubeless-versioihin verrattuna vaikuttaa kyllä tosi lupaavalta - rullaa paremmin, pitää paremmin ja kun ovat 200g kevyemmät niin kiihtyvyydenkin huomaa.

    Ja huomautuksena, että vaatii kyllä kompuran, että nousee kehälle (tässä tapauksessa Crossmax SLR)

  4. #394
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lartsatee Katso viesti
    Aiemmin kokeilin Bontragerin litkua ja nyt ostin vaihteeksi Hudginsonin litkua ja laitoin spessun sworks renegadet (2bliss) -renkaat xt kiekoille. Illalla duunasin renkaat ja jätin yön yli fillariin kiinni, ja aamulla jännäkakka housuissa menin kattomaan mikä tilanne: EI PIDÄ ILMAA!! Voiko johtua renkaista vai mikä hel...tti täs mättää? Nyt on niin lähellä sisärenkaiden osto!
    Spessun sivuilla kerrotaan että 2bliss-renkaisiin pitää laittaa litkua 2x enemmän kuin suosituksen mukaan, kun on niin ohuet kyljet. Mikä lie sitten on ohuempien kylkien hyöty jos litkua pitää laittaa tuplasti...

    Niin ja se Stan's, sitä kannattaisi kokeilla noiden muiden litkujen jälkeen....

    Tänään meni 2 kuuppaa 2bliss-renkaisiin (toinen Spessun Purgatory ja toinen on The Captain). Aamulla sitten katsotaan miten tiivistyi...

    Molemmat renkaat nousi DT Swiss 420SL-kehälle uhittelematta, jalkapumpulla ja ilman kikkakolmosia. Vanneteippi on tosin ammattilaisen laittama ja renkaat oli sisärenkaiden kanssa "asettumassa" yhden lenkin verran. Jos ei tahdo rengas nousta vanteelle niin kannattaa asentaa se sisäkumin kanssa ja yrittää parin päivän päästä uudelleen.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  5. #395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Spessun sivuilla kerrotaan että 2bliss-renkaisiin pitää laittaa litkua 2x enemmän kuin suosituksen mukaan, kun on niin ohuet kyljet. Mikä lie sitten on ohuempien kylkien hyöty jos litkua pitää laittaa tuplasti...
    Mitä ohuempi kylki, sitä paremmin rengas rullaa.

    Litkujen idea on nimenomaan vierintävastuksen pienentäminen ja siinä ohessa käyttövarmuuden lisääminen.

    - Tomi

  6. #396
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Tänään meni 2 kuuppaa 2bliss-renkaisiin (toinen Spessun Purgatory ja toinen on The Captain).
    Muuten ihan kiva (kevyt, tilava, kuvio, nousee) tuo 2bliss Purgatory kuivalla mutta alkaa viipottaa heti jos ei ole maksimipaineet sisässä.
    Saa nähdä miten kyljet kestää, melko ohuet ovat.

  7. #397
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    70ml laitoin omiin 2bliss S-works FastTrak LK kumeihin ja hyvin on pitänyt.
    Litkuakin vielä lotisee renkaan sisällä.

  8. #398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Muuten ihan kiva (kevyt, tilava, kuvio, nousee) tuo 2bliss Purgatory kuivalla mutta alkaa viipottaa heti jos ei ole maksimipaineet sisässä.
    Saa nähdä miten kyljet kestää, melko ohuet ovat.
    Juu tää on tällasta protoilua vaan. Oikeesti hyllyssä odottaa märkää keliä Muddy Maryt tai Nevegalit, vähän kuivemmalle on Maxxiksen settiä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  9. #399
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Spessun sivuilla kerrotaan että 2bliss-renkaisiin pitää laittaa litkua 2x enemmän kuin suosituksen mukaan, kun on niin ohuet kyljet. Mikä lie sitten on ohuempien kylkien hyöty jos litkua pitää laittaa tuplasti...
    Ettei toi koskis lähinnä S-Works -tasoisia kummeja. Viime vuonna säädin kans S-W Purgatoryn ja Captain Controllin kanssa, jälkimmäinen tiivistyi samantien ihan nätisti kun taas se S-Worksi kusi päiväkaupalla kylkien läpi.
    mjh78 muokkasi tätä : 31.05.2011 at 20.41 Syy: luetaas silmällä tätä ketjua
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

  10. #400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    70ml laitoin omiin 2bliss S-works FastTrak LK kumeihin ja hyvin on pitänyt.
    Litkuakin vielä lotisee renkaan sisällä.
    .... ja lotista pitääkin, mikäli toivoo että litku paikkaa reikiä ajon aikana.

    - Tomi

  11. #401
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjh78 Katso viesti
    S-Worksi kusi päiväkaupalla kylkien läpi.
    Noissa omissa ääs-workseissä ei tullu ku yhdesta kohtaa kyljestä läpi. Sekin vasta seuraavana päivänä, kun kiekkoa pyörittelin.

  12. #402
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjh78 Katso viesti
    Ettei toi koskis lähinnä S-Works -tasoisia kummeja. Viime vuonna säädin kans S-W Purgatoryn ja Captain Controllin kanssa, jälkimmäinen tiivistyi samantien ihan nätisti kun taas se S-Worksi kusi päiväkaupalla kylkien läpi.
    Mulla SW Renegade tiivistyi parissa minuutissa. Ohuet ne kyllä on.

  13. #403

    X-King RaceSport 2.4" kyljet ei kestä...

    Contin X-King RaceSport 2.4" asentuu ihan hienosti, mutta ei oikein kestä meikäläisen ajoa näemmä.

    Reilu kuukausi vasta kesäpolkuja takana ja takarenkaasta kylki niin repaleella että ei stani enää tiivistä, ja eturenkaastakin tulee satunnaisesti kyljistä suihkuja jotka kyllä menee kiinni. No kyllähän sitä vähän on kivikoissakin ajeltu, mutta Rocket Ron Evot sentään kesti koko kesän viime vuonna, kunnes syksyllä takakumi luovutti ja päästi kyljestä ilmat. Täytynee laittaa joku protection-versio taakse. Ehdotuksia?

  14. #404
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Rubber Queen tai Fat Albert kapeana versiona. Vai onko liian raskaat ajaa?
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  15. #405
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Takakiekkoa tarkastaessa huomasin että on kivi löynyt crossmaxin vanteeseen painauman (1-2 cm pitkä) Onko näistä yleensä tiedossa ongelmia (vanteelle asettumisen kanssa tms.) asennettaessa seuraavaa ust-tai normikumia litkuilla tai ilma? Ajan nykyiset kumit varmaan loppuun ennen seuraavien asentamista. Kehän alumiinista reunaa ei käsittääkseni kannata naputella suoremmaksi ettei murtuis kokonaan.

  16. #406
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Mun veikkaus on että ei. Omassa mavicin ust-kiekossa reilu 3cm flatspotti, ei ongelmia rengastöissä.
    edit. paljonko se painuma on vanteen leveys-suunnassa? pistä kuva niin viisaammat voi valistaa paremmin.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  17. #407
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Painauma on 1-2 mm vanteen sisäpuolen suuntaan. Vaikee arvioida kun on rengas kiinni.

    Mä kans järkeilin että ei olis haittaa ainakaan normaalin renkaan asettumisessa. Jos taas ust renkaalle tarkoitettu ura on kaventunut niin ongelmia voi tulla. Katotaan jos saan vielä kuvan.

  18. #408
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Eilen repes sitten S-Works Fast Trak kyljestä mahtavan äänen saattelemana.

    Onkos noihin ulkokumeihin olemassa sellassia paikkoja, että pääsis maastosta pois?

    Nyt tuli sellanen 2cm repeämä pystysuunnassa ja nippa nappa sai sen normaalilla sisuri paikalla korjattua sellaiseen kuntoon, että pääsi pois.

    Olis kiva tietää millä tota kannattais paikkalla. vanhalla ulkokumin palasilla ja jollain liimalla?

  19. #409
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    VIERUMÄKI
    Viestit
    947
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Eilen repes sitten S-Works Fast Trak kyljestä mahtavan äänen saattelemana.

    Onkos noihin ulkokumeihin olemassa sellassia paikkoja, että pääsis maastosta pois?

    Nyt tuli sellanen 2cm repeämä pystysuunnassa ja nippa nappa sai sen normaalilla sisuri paikalla korjattua sellaiseen kuntoon, että pääsi pois.

    Olis kiva tietää millä tota kannattais paikkalla. vanhalla ulkokumin palasilla ja jollain liimalla?
    Näitä kannattaa pitää mukana: http://www.parktool.com/product/emer...tire-boot-tb-2
    www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
    korsonkaikumtb.sporttisaitti.com

  20. #410
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskoaa Katso viesti
    Oho!Eskoseni,tommosia en tiennyt olevankaan,täytyy laittaa hankintaan.

    Ruotsissa yhellä meni nappulan kohdalta viiltokohta siinä ja yritettiin laittaa siihen sellainen työnnettävä mutta litkut sisällä teki sen että sekin pullahti pois,toi ilmeisesti liimautuu hyvin jos sen laittaa sinne vauriopaikkaan ja putsaa sen vauriokohkan litkusta ja muista epäpuhtauksista.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  21. #411
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    VIERUMÄKI
    Viestit
    947
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Oho!Eskoseni,tommosia en tiennyt olevankaan,täytyy laittaa hankintaan.

    Ruotsissa yhellä meni nappulan kohdalta viiltokohta siinä ja yritettiin laittaa siihen sellainen työnnettävä mutta litkut sisällä teki sen että sekin pullahti pois,toi ilmeisesti liimautuu hyvin jos sen laittaa sinne vauriopaikkaan ja putsaa sen vauriokohkan litkusta ja muista epäpuhtauksista.
    Eipä ole vielä joutunut kokeilemaan toimivuutta... kun noi auttaa jo pelkällä olemassaolollaan
    Varmaankin vaatii puhdistuksen vauriokohtaan.
    www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
    korsonkaikumtb.sporttisaitti.com

  22. #412
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskoaa Katso viesti
    Eipä ole vielä joutunut kokeilemaan toimivuutta... kun noi auttaa jo pelkällä olemassaolollaan
    Varmaankin vaatii puhdistuksen vauriokohtaan.
    Tota vaan epäilen kun tubeless kumit hylkii nykyisin noita liimapaikkoja,ennen pystyi paikkaamaan kaikki ulkorenkaat nyt on matskut muuttuneet ja varmaan sen myötä tavat korjauksessa mutta toi paikka jos kiinittyy renkaaseen niin OK!
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  23. #413
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskoaa Katso viesti
    Oletko saanut muka tuollaista toimimaan? Kerran kokeiltiin ja se lappu tippu heti kättelyssä pois.

  24. #414
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Pitäiskö olla jotain puhdistusainetta mukava, että sais puhdistettuu kumin? Vaikea uskoa, että noi paikat pysyy. No, täytyy ostaa noita ja kokeilla kotioloissa.

    Eihän tolla revenneellä kumilla oo mitään muutakaan käyttöä kuin pyhittää se tutkimuksiin

  25. #415
    jtt Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Mullon yks hillityn punainen kiekkosetti, DTSwissin E2200 ...
    Minkäslaisella set-upilla olet(te) noita kiekkoja muuntaneet tubeless-yhteensopivaksi?

    Tuli hommattua kyseiset kiekot uuteen projektiin, ja ajatuksena olisi kokeilla myös ensimmäistä kertaa sisuritonta ratkaisua. Ajattelin, että pääsen helpolla jos käyn hakemassa Stan's:n kitin. Kun ulkovanteen halkaisia on 28 mm, tuli hommattua tuo Freeride-versio, jota Stan's suosittelee 27-34 mm levyisille vanteille. Omissa vanteissa oli näköjään venttiilireikä mitoitettu presta-venttiilille, joten pitänee käydä duunissa leventämässä tuota reikää, että saisi schrader-venttiiliset vannenauhat sopimaan. Mitä kuitenkin kokeilin nopeasti noita vannenauhoja, niin vaikuttivat kuitenkin vähän turhan leveiltä että sopisivat nätisti vanteelle? No täytyy kuitenkin leventää nuo venttiilien reiät ensin ohjeiden mukaisesti ja kokeilla sitten uudestaan. Sanottakoon vielä, että tarjouskiekot tulivat ilman vannenauhoja, ja nyt alla on vain yksi kerros keltaista Stanin teippiä, joten ei pitäisi kiikastaa siitäkään...

  26. #416
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jtt Katso viesti
    Minkäslaisella set-upilla olet(te) noita kiekkoja muuntaneet tubeless-yhteensopivaksi ...
    Jos siis kyse on edelleen tuosta E2200- setistä, niin homma on helppoa kun heinänteko.
    Kierros tai kaks Stanin keltaista teippiä, 19mm tai 21mm käy noihin. Pyöreellä kannalla oleva
    UST-venttiili kiinni ja thäts it. Kiinteellä venttiilillä olevat vannenauhat sekä venan reikien
    porailu on no_go - enempi haittaa ku hyötyä.

    Noiden vanteiden reunavalli on sit "ottava" - rengas kun kerran paikalleen napsahtaa niin siinä
    pysyy... vaatii enempi voimaa irroittaa noista kun mistään vastaantulleesta oikeesta UST-vanteesta.

  27. #417
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Eilen repes sitten S-Works Fast Trak kyljestä mahtavan äänen saattelemana.

    Onkos noihin ulkokumeihin olemassa sellassia paikkoja, että pääsis maastosta pois?

    Nyt tuli sellanen 2cm repeämä pystysuunnassa ja nippa nappa sai sen normaalilla sisuri paikalla korjattua sellaiseen kuntoon, että pääsi pois.

    Olis kiva tietää millä tota kannattais paikkalla. vanhalla ulkokumin palasilla ja jollain liimalla?
    Nufan hyvä. Jos et aja tosissaan kilpaa niin s-worksit ei oo ehkä parhaat vaihtoehdot. Ota suosiolla se parisataagrammaa takkiin ja hommaa kumit mitä ei tarvii olla kokoajan paikkaamassa.
    - Fear is a mindkiller -


  28. #418
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Eilen repes sitten S-Works Fast Trak kyljestä mahtavan äänen saattelemana.

    Onkos noihin ulkokumeihin olemassa sellassia paikkoja, että pääsis maastosta pois?

    Nyt tuli sellanen 2cm repeämä pystysuunnassa ja nippa nappa sai sen normaalilla sisuri paikalla korjattua sellaiseen kuntoon, että pääsi pois.

    Olis kiva tietää millä tota kannattais paikkalla. vanhalla ulkokumin palasilla ja jollain liimalla?
    Metsässä korjaamiseen (että pääsee ajamaan kotiin) hyvä konsti on seuraava: ilmastointiteipistä tehdään riittävän iso vahvikelappu joka asennetaan repeämän kohdalle samalla kun sisärengas pistetään paikalleen. Näin sisäkumi ei pullahda siitä repeämän kautta ulos. Sisäkumi ja pieni erä ilmastointiteippiä kuuluu normaaliin lenkillä mukana pidettävään varustukseen, joten korjaus on helppoa. Ilmastointiteippiä voi vaikka kiepauttaa pumpun ympärille jolloin välttyy erillisen pikkurullan kanniskelulta.

    - Tomi

  29. #419
    jtt Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Jos siis kyse on edelleen tuosta E2200- setistä, niin homma on helppoa kun heinänteko. Kierros tai kaks Stanin keltaista teippiä, 19mm tai 21mm käy noihin. Pyöreellä kannalla oleva UST-venttiili kiinni ja thäts it. Kiinteellä venttiilillä olevat vannenauhat sekä venan reikien porailu on no_go - enempi haittaa ku hyötyä.

    Noiden vanteiden reunavalli on sit "ottava" - rengas kun kerran paikalleen napsahtaa niin siinä pysyy... vaatii enempi voimaa irroittaa noista kun mistään vastaantulleesta oikeesta UST-vanteesta.
    Jep, E2200-setti siis kyseessä. Olisi näköjään pitänyt kysellä täältä ennen kauppareissua, kun vastauksenkin saa näin pikaisesti. Nyt sitten on ilmeisesti pari ylimääräistä kiinteellä schrader-venttiilillä olevaa vanneneuhaa ja pitänee hankkia presta-malliset UST-venttiilit (tai leikellä vanhoista sisureista). Tarkennuksena vielä, ei siis mitään vannenauhoja Stanin teipin lisäksi? Tuntuu hieman ohkaiselta tuo pelkkä teippi, mutta kai se sitten toimii...

    Tuosta renkaiden kiinnijäämisestä löysinkin jo haulla infoa, mutta kiitoksia kuitenkin varoituksesta.

  30. #420
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Juuh. Ei vannenauhat oo tarpeen. Pari kiekkiä mainittua stanin teippiä riittää. Jos vannenauhaa haluaa käyttää,
    niin mun suositus on ohut, kova ja sininen Schwalben nauha, muistaakseni 21mm leveenä. Tuota olen käyttäny,
    samoin DT Swissin oman tubeless-kitin punaista nauhaa, joka kelpaa muttei oo yhtä hyvä ku toi S:n nauha.

    UST-venttiilit on prestoja, muihin ei kannata seota.

    Se tiukka reunavalli on ++, ei kumit burbi. Lähtee ne irti - voimalla - ei siitä kannata huolta kantaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •