Mikähän Tampereen pyörähuoltoliikkeissä yleensä on systeemi pyörien huoltojonojen hanskaamiseen ruuhka-aikoina? Saako jostain oikein varattua huoltoaikoja, vai pitääkö pyörä aina viedä paikan päälle huoltoa odottamaan?

Taustavuodatusta: Ostin keväällä itselleni sähköpyörän ja aloitin työmatkapyöräilyn muutaman vuoden tauon jälkeen. Ensimmäiset 250 km olis nyt mittarissa, ja pyörän myyneen Emilia Sportin ohjeen mukaan 200 - 300 kilometrin jälkeen pitäisi tehdä ensihuolto. No jarrukahvat alkaa painua pohjaan, joten alkaisi ollakin hyvä aika kiristellä vähän sieltä täältä. Soittelin tänään liikkeeseen, että tuon fillarin huoltoon, ja ohje oli, etä juu tuo pyörä tänne vaan, saat sen puolentoista viikon jälkeen huollettuna takaisin. Siis pyörä puoleksitoista viikoksi fyysisesti jonoon, että sen saa ensihuollettua myyjän liikkeessä puoleen hintaan normaalista. Mitään varausta jonoon ei huolittu. Voi aaargh sentään, en todellakaan aio keskellä kaunista kesäkuuta viedä pyörääni seisomaan pyöräliikkeen varastoon viikoksi tai pariksi! Pitää varmaan opetella kiristelemään jarruja ihan itse, ja hoitaa se ensihuolto sitten joskus syksymmällä. Voikohan ensihuolloin viivyttämisestä olla jotain haittaa?