ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 35 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #1021
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Koikkari
    Viestit
    551

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Vai että munkitkin ajavat Cervelolla! Hyvää iltaa vain munkin puolesta

    Onnea joka tapauksessa uudesta pyörästä! Kovasti tekisi minunkin päivittää S2 ta R3 malliin nykyinen fillarini. S3 menee jo ehkä turhan tyyriiksi. Vaan taidanpa passata tänäkin kesänä ja ostaa suunnilleen samalla hinnalla uuden sängyn, koska selkä kipeytyy nukkuessa, ei pyöräillessä...
    Osta ny ihmeessä se uus pyörä...kyllä se selkä siitä

    Joo..tää kevät ajeltu S2:lla on se nöyrä ja tottelee käskyjä

  2. #1022
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    tilasin sängyn...

  3. #1023
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Niki9 Katso viesti
    Joo..tää kevät ajeltu S2:lla on se nöyrä ja tottelee käskyjä
    Eka lenkki eilen uudella 2010 mallisella S2:lla ja FFWD kiekoilla JA kyllä !!! On se Pyörä Upea tuntuma heti alkukilometreistä lähtien ... edessä paljolti yhteisiä kilometrejä

    Iso kiitos Samulle asiantuntevasta palvelusta
    -- not fast but furious --

  4. #1024
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Oikeastaan yllätyin kuinka mukava pyörä oli, renkaat ei olleet tosin kivikovat, mutta yllättävänkin pieni ero cycloon.
    Kai huomasit pumpata niihin renkaisiin riittävästi painetta? Kyllä se 23mm perusmaantiekumin ja cyclorenkaan ero on kuin yöllä ja päivällä. Jos ei sitten satu yötön yö kohdalle

    ---
    Ontopic: itse ajattelin viedä R3SL:n ensimmäistä kertaa tänä keväänä ulos, P2C onkin jo ulkoillut pariin otteeseen.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  5. #1025
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Kai huomasit pumpata niihin renkaisiin riittävästi painetta? Kyllä se 23mm perusmaantiekumin ja cyclorenkaan ero on kuin yöllä ja päivällä. Jos ei sitten satu yötön yö kohdalle
    ei liity cerveloon mitenkään, mutta tuo riippuu aika paljon renkaasta?
    maxxis xenith hc oli 8bar paineellakin vähän löysän tuntuinen ylämäkeen putkelta ajaessa, vittoriat taas selvästi jäykempiä. mukava (ja nopeakin) tuo maxxis oli mutta en siitä löysyydestä oikein tykännyt.

    onko muunlaisia tai tätä tukevia havaintoja?

  6. #1026
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Cervelo P4 pärjäsi mainiosti Tourin (5/2011) aika-ajopyörätestissä. Oli aerompia. Trekin ne sai voittajaksi.

    Canyon oli toiseksi viimeinen, eli aikas mielenkiintoinen juttu se. Eli jos Tour saa Canyonin tuon tuloksen, niin seuraavaksi lehmille kasvaa siivet ja vihtahousun kotipaikka kylmenee kovaa vauhtia.... No ainakin Tourin uskottavuus riippumattomana testintekijänä palaili ainakin jonkin verran omissa silmissä.

    Niin ja 500€ runkosetin Alu-Poison 808 Zippeillä oli paljon nopeampi kuin yli 12k€ Storck!!

  7. #1027
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Koikkari
    Viestit
    551
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Eka lenkki eilen uudella 2010 mallisella S2:lla ja FFWD kiekoilla JA kyllä !!! On se Pyörä Upea tuntuma heti alkukilometreistä lähtien ... edessä paljolti yhteisiä kilometrejä

    Iso kiitos Samulle asiantuntevasta palvelusta
    Parhaimmillaan vuoristossa
    Ja nyt hakeen Samulta vähän madallettu tyttö kotiin!

    Jep..Samulle kiitokset multakin! Palvelu pelaa!

  8. #1028
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Sepä oli sitten siinä. Saa nähdä miten takuuasioiden kanssa menee...


  9. #1029
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    566
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OMT Katso viesti
    Sepä oli sitten siinä. Saa nähdä miten takuuasioiden kanssa menee...

    Onkos saanut siipeensä vai muuten mystin vaiva


  10. #1030
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Tuo keskiö ei ole kyllä mihinkään kolahtanut, että ei pitäisi olla siitä kiinni. Näitä on kai mennyt enemmänkin tuosta kohtaa rikki. Myyjä sanoi, että Cervelo on yleensä lähettänyt uuden rungon ilman sen suurempaa säätämistä. Toivon todella, että näin tapahtuu ja uusi runko saapuu nopeasti. Näillä keleillä harmittaa, että ei pääse ajamaan.

  11. #1031
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OMT Katso viesti
    Tuo keskiö ei ole kyllä mihinkään kolahtanut, että ei pitäisi olla siitä kiinni. Näitä on kai mennyt enemmänkin tuosta kohtaa rikki. Myyjä sanoi, että Cervelo on yleensä lähettänyt uuden rungon ilman sen suurempaa säätämistä. Toivon todella, että näin tapahtuu ja uusi runko saapuu nopeasti. Näillä keleillä harmittaa, että ei pääse ajamaan.
    Mulla käytännössä identtisennäköinen jälki tämänvuotisen P3:n satulatolpan putkessa. Oikeastaan jopa vähän pienempi. Omalla kohdalla Cervelo vaihtoi rungon suoraan uuteen valokuvien perusteella.

    Ei tietty vakuuta, kun 1000km ajon jälkeen runko ei kestä. Tuo on ilmeisesti R3?

  12. #1032
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nga Katso viesti
    Ei tietty vakuuta, kun 1000km ajon jälkeen runko ei kestä. Tuo on ilmeisesti R3?
    Joo, R3 kyseessä. Ajettu ehkä 400-500 kilometriä. Hyvä tietää, että valokuvien perusteella tuli uusi runko. Omat valokuvani tarkastetaan varmaankin maanantaina.

  13. #1033
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikrometri Katso viesti
    Italialaisissa ei kyllä noin käy. Autoa ja fillaria ei siis kannata ostaa jos niissä ei ole pientä Italian lippua.
    Tuo halkeama varmaan korjautuisi itsestään jos siihen liimaisi päälle pienen Italian lipun?

  14. #1034
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OMT Katso viesti
    Sepä oli sitten siinä. Saa nähdä miten takuuasioiden kanssa menee...
    Onko runko 2010 vai 2011 mallia?

  15. #1035
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Tuo ei kyllä vaikuta ajamiseen mitenkään, on maalivika vain. Käyt näyttään ostopaikassa, he täyttävät takuulaput, ja kun uusi runko tulee ja se vaihdetaan sitten. Sattuuhan noita. Toki jokainen takuukeissi on turha, parempi jos niitä ei ikuna tulisi.
    Markku Liitiä muokkasi tätä : 06.06.2011 at 14.12

  16. #1036
    di luca Guest
    Mulla ei kyllä ole ollut B:n takuiden kanssa mitään ongelmia: olen saanut aikoinaan uuden keskiön ja toisen kerran rungon&satulatolpan ilman erityistä itkemistä.
    Oman Cervelon kanssa ei ole ollut onkkelmia, joten tuota ei ole tullut testattua. Uskon kuitenkin takuiden toimivan hyvin, niin huhut kertovat.

  17. #1037
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Jos kyseessä on vain halkeama maalikerroksessa, niin on jopa yllättävää että noin vain lähettelevät uusia runkoja kuvien perusteella. Mutta mikäs sen kivempi jos lähettävät.

  18. #1038
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Tuo ei kyllä vaikuta ajamiseen mitenkään, on maalivika vain.
    Voiko tuota jotenkin helposti selvittää, että onko halkeama vain maalikerroksessa eikä mitään rakenteellista vikaa ole? Halkeama löytyi, kun aloin ihmettelemään keskiön suunnalta kuuluvaa napsumista. Ajattelin, että kyseessä on varmaan joku laakerivika tms., mutta huoltomies huomasi tuon halkeaman heti ja sanoi, että ei ole ensimmäinen vastaava tapaus. Kuvat ovat jo lähteneet Cervelolle ja toivon, että alkuviikosta tulee ratkaisu asiaan.

  19. #1039
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Niin mäkin mietin oman runkoni kohdalla, että kyseessä on halkeama, kun pohdin tuota pelkän maalipinnan vioittumisen mahdollisuutta. Toistan, että kyseessä on siis ulkonäöltään täysin identtinen "maalivika", mitä edellä esitetyn R3:n kuvissa on. Yhdellä lenkillä sitten vähän räsähti ikävämmin. Ei halkeavasta maalista sellaista ääntä tule.

    OMT, mulla hajosi yksi runko taannoin. Vein Tikkurilan Ajomieheen jossa maalikerros hiottiin nätisti vauriokohdasta pois. Tämän jälkeen pystyttiin toteamaan, että halkeama on rungossa eikä ainoastaan maalissa -> runko vaihtoon. Itse en kuitenkaan tekisi Cerveloon tuollaista koska se olisi kuitenkin varma merkki takuun raukeamisesta. Eli eipä taida olla oikein muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa runko.

    Cervelon halkeamaa tuli painettua kovaa peukalolla ja katsottua samalla liikkuvatko maalin halkeaman vastakkaiset kohdat erilleen toisistaan. Olisi varmaan pitänyt olla jokin suurennuslasi tätä varten. Jollain kirkkaalla lampullakin voi tietysti yrittää katsoa... Kenties parhaan takuun omaavan pyörämerkin jälleenmyyjä osaa neuvoa vähän paremmin tähän liittyen?

    BTW, ei ole O:n takuupolitiikka ihan huonoa...

  20. #1040
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    ^ Tämä nyt ei liity pelkästään Cerveloihin, mutta kilpapyöän keskiö on kovan kuormituksen alainen rakenne. Ilman valmistusvikaa keskiön ei pitäisi staattisesti rikkoutua ollenkaan sillä ne on jouduttu mitoittamaan dynaamista kuromitusta vastaan. Kuormanvaihtoluvut ovat jo harrastekäytössä 1-2miljoonaa 5 vuodessa. Mutta jos valmistuksessa rakenteeseen jää säröjä tai epäjatkuvuuskohtia rakenne vaurioituu vääjäämättä tälläisestä kohdasta alkaen. Keskiön muotoiluun vaikuttaa siis jäykkyyden ja aerodymamiikakan lisäksi valmistetavuus. Koska kilpapyörätkin ovat sarjavalmisteisia, niin lounnolinen hajonta aikeuttaa sen, että mitä enemmän ko. pyörää on valmistettu sitä enemmän viallisia kappaleita löytyy. Koska lähes kaikki laadukkaatkin hiilikuiturungot tehdään käsityönä kaukoidässä pääosin muutamassa tehtaassa on luultavaa, että erivalmistajien laattuerot ovat pieniä itse valmistuksessa. Tästä voisi ajatella että tuotteen muotoilulla on ratkaiseva merkitys kun pyöriä verrataan keskenään.

    Sitten itse asiaan: Tuossa ylempänä olevassa kuvassa murtuma on syntynyt juuri rakenteessa olevaan epäjatkuvuuskohtaan (voi olla että van pelkkä maali on murtunut).
    Särön tyntymiseen lienee muutama mahdollinen syy 1) Mekaaninen isku (kolari). Tämä on kyllä aika epätodennäköistä, sillä tarvittava voima on niin hirmuinen että muitakin vaurioita olisi. 2) Virheelinen keskiön asennus: Suoruus, välykset ja laakerikireys? Kun en tunne tuota laakerointia en tohdi tästä enempää sanoa. 3) Valmistusvika. Koska pyörä oli melko uusi vaikuttaa valmistusvika todennäköiseltä. Toisaalta tuon tyyppisen särön syntyminen edellytää yleensä pitkää kuormittamista ja tässä tapauksessa sitä että tuolla kohtaa ei olisi juurikaan kuidun säikeitä.
    Cycledrophis muokkasi tätä : 06.06.2011 at 13.04

  21. #1041
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    ^ Tämä nyt ei liity pelkästään Cerveloihin, mutta kilpapyöän keskiö on kovan kuormituksen alainen rakenne.
    Käytännössä runkojen joissa on keskiössä kierteet, keskiörakenteet voidaan jakaa kahteen tapaan:

    1. rungossa on reikä johon tuupataan yhteinäinen putki liiman kanssa. Liima joutuu rasitukseen lähinnä päädyissä ja näitä hajoaa eniten. Vanhanaikainen tapa jonka käyttö vähenee kokoajan.
    2. tapa on nykyään yleistynyt nopeasti. Rungon laitoihin liimataan laipat joissa sisäänpäin putkenpätkät jotka liittyvä toisen puolen vastaavaan. Keskiön päätyihin kohdistuvat kuormat siirretään suoraan rungon kylkiin. Mekaanisesti huomattavasti tehokkaampi tapa. Laippojen ja rungon liitoskohta ja niiden eläminen on ongelma tässä. Tämä on syys miksi miksi kuvan maali on rapsahtanut halki.

  22. #1042
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Käytännössä runkojen joissa on keskiössä kierteet, keskiörakenteet voidaan jakaa kahteen tapaan:

    2. tapa on nykyään yleistynyt nopeasti. Rungon laitoihin liimataan laipat joissa sisäänpäin putkenpätkät jotka liittyvä toisen puolen vastaavaan. Keskiön päätyihin kohdistuvat kuormat siirretään suoraan rungon kylkiin. Mekaanisesti huomattavasti tehokkaampi tapa. Laippojen ja rungon liitoskohta ja niiden eläminen on ongelma tässä. Tämä on syys miksi miksi kuvan maali on rapsahtanut halki.
    Tämä selittää tuon naarmun! Kyseessä on siis paremminkin ominaisuus kuin virhe, eikä vaikuta keskiön lujuuteen mitenkään. Kohta on kumminkin haluttu tehdän virtaviivaiseksi ja muotoilla nätisti ilman saumaa.

    Jari

  23. #1043
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.139
    Täällä olikin hyvän tovin aika rauhallista... Poistin juuri 8 viestiä, joissa arvioitiin Cervélon ja eräiden muiden pyörämerkkien hajoamisalttiutta sekä Samun persoonaa yms.

    Kerrataan: Asiallinen tuoteinformaatio ja vastaava on ihan ok, myös jos sitä tekee kauppias omalla nimellään. Varmaan minkä tahansa merkkisen rungon on joku saanut joskus ratkeamaan ja epäilemättä jonkin merkkisiä runkoja ratkeilee enemmän kuin jonkin toisen. Ei sotketa niitä tähän aiheeseen, siitä tulee tässä yhteydessä vähän hapan maku.

    Terv. Mode

  24. #1044
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OMT Katso viesti
    Voiko tuota jotenkin helposti selvittää, että onko halkeama vain maalikerroksessa eikä mitään rakenteellista vikaa ole? Halkeama löytyi, kun aloin ihmettelemään keskiön suunnalta kuuluvaa napsumista. Ajattelin, että kyseessä on varmaan joku laakerivika tms., mutta huoltomies huomasi tuon halkeaman heti ja sanoi, että ei ole ensimmäinen vastaava tapaus. Kuvat ovat jo lähteneet Cervelolle ja toivon, että alkuviikosta tulee ratkaisu asiaan.
    Jos napsuminen kuului tuosta vauriokohdasta, niin ei pelkän maalikerroksen ohut halkeama varmaan tosiaan sellaista saisi kuulumaan. Viittaisi siis isompaan vaurioon tai näiden Samun selittämien laippojen liikahtelemisiin enemmän kuin kuuluisi tms. Toisaalta saattoihin napsuminen taas kuulua esim. kammista tai voimansiirrosta muualta. Varmaan joku röntgenkuvaus ainoastaan paljastaisi tilanteen mutta sellaisen teettäminen ei kannattane ja tehtaan on helpompi pitää erinomaisen takuun maine yllä ja lähettää uutta runkoa tulemaan pikavauhtia.

  25. #1045
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    ^aika vaikeasti testattavissa. Tunkeumanestekään ei tomi maalin takia. Ääni voi kyllä kuulua siitä että keskiölaakeri on löysällä. Samu tiennee laakerin rakenteen, mutta siinä "mutterissa" lienee kiristysmomentti?

    Jari

  26. #1046
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Jos napsuminen kuului tuosta vauriokohdasta, niin ei pelkän maalikerroksen ohut halkeama varmaan tosiaan sellaista saisi kuulumaan. Viittaisi siis isompaan vaurioon tai näiden Samun selittämien laippojen liikahtelemisiin enemmän kuin kuuluisi tms. Toisaalta saattoihin napsuminen taas kuulua esim. kammista tai voimansiirrosta muualta.
    Samaa olen itse miettinyt, mutta napsuminen kuuluu juuri tältä samalta puolen ja ääni on voimakkaampaa jos polkee voimakkaammin. Hankalaa tuota on itse selvittää.
    Cervelolta oli tullut pyyntö lähettää lisää kuvia vauriokohdasta eli ei tämä ihan heittämällä ole takuuseen menossa, vaikka pyörällä on ajettu vasta parisen kuukautta.

  27. #1047
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Jos nyt ei menisi takuuseen heti, niin kovaa ajoa vain vähän aikaa lisää, niin eiköhän tilanne ns. repeä hiljalleen käsiin, jos oikeita vaurioita maalin lisäksi on. Sitten vain uusia kuvia menemään.

  28. #1048
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    eiköhän tilanne ns. repeä hiljalleen käsiin
    Toivottavasti ei kirjaimellisesti...

  29. #1049
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Luulempa että keskiö pitää vain kiristää uudestaan. Melko varmasti napsuna lähtee sillä. Myö ainakin irrotetaan joka ainoasta pyörästä keskiö ja rotsataan, rasvataan kunnolla, joka pyörän koonnin yhteydessä. Jos joku sanoo että kierteellistä keskiöholkkia ei tartte rotsata, hän ei joko omista työkaluja (kalliit) tai on vain laiska.

    Samu

  30. #1050
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OMT Katso viesti
    Sepä oli sitten siinä. Saa nähdä miten takuuasioiden kanssa menee...
    Jahas, näyttääpä TÄYSIN samalta miltä Pinarello Princen keskiö näytti viime syksynä... Eli alkoi juuri tuommoisella maalissa olevalla keskiön kaaren muotoisella murtumalla rungossa. Muutama lenkki lisää niin alkoi kuulumaan nakse aina pienen ajon jälkeen. Nakse lopulta koveni ja murtuma levisi maalissa puolen keskiön kaaren mittaiseksi.

    Tämän jälkeen pari ystävällistä mailia Pinarellon pyörätehtaan kanssa että miten näin jalo pyörä voi hajota ja sovittiin että keskiön repeäminen rungosta korjattiin tuommosella punamustalla maalilla minkä lopputuloksen voi nähdä tuolta pyöräsi kuva ketjusta parin kuukauden takaa...

    Eli oman kokemuksen perusteella väittäisin että runko paskana tuossa sinun kuvassasi!

    Edit: Tuossa vielä kuva vauriosta:


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •