MPMessutGarminGiantElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 30 / 4198

Aihe: Tee-Se-Itse valot

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viesti
    Varmaankin ihan päteviä ledejä katulamppuihin. Tähänastiset ledipohjaiset katuvaloviritelmät (ainakin ne mitä itse olen nähnyt) voisikin kategorisoida lähinnä asioita tuntemattomien ihmisten huijaamiseksi. Vika tosin ei ole ollut ledeissä, vaan ihmisissä jotka tekevät niistä katulamppuja.
    Hieman off-topic jatkoa:
    Isohkossa rivariyhtiössämme korvasimme reilut pari vuotta sitten pihavalaistuksen vanhat elohopeahöyryvalaisimet (parkkipaikat, yhteisalueet jne) Halikkolaisen Easy Ledin Starium Dragon ja Lillium Dragon katuvalaisimilla. Noissa Stariumeissa käytetään Osramin Dragon ledejä ja yhdessä yksikössä niitä on 60 kpl ja yhden yksikön valovirta on 5700 lm. Kun yksikön kokonaisottoteho on 41 W, niin sen valotehokkuus on siis 139 lm/W. Ne Lilliumit ovat sitten valovirraltaan noin puolta pienempiä.

Nämä ovat toimineet "buiccin" lailla, valoteho on erittäin hyvä eikä yhtään ole vielä rikkoutunut - ei edes yhtään yksittäistä lediä ole pimentynyt. Vaikka nämä valaisimet ovat investointina kalliit, niin takaisin tulee ainakin hieman rajusti vähentyneen huoltotarpeen ja vähentyneen energiankulutuksen muodossa (siis verrattuna entisiin).
    magnuken muokkasi tätä : 11.03.2011 at 19.24

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •