FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 50 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1471
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Pohditaampas nyt täälläkin.....

    Kesäksi siis meinasin rakentaa kevyen täysjouston.....tai siis kevyemmän kuin mun Mojo. Vaihtoehtoina on nyt enää MSC Koncept Carbon ja Cannondale Scalpel. MSC tietysti runkosettinä kun noita kevytosia pyörii nurkissa. Cännäristä olen etsinyt juttua foorumeilta ja jossain mainittiin että 2011 malleja saisi myös runkosettinä. Maahantuoja ei sellaista maininnut, mutta onkohan joku täältä tietoinen saako niitä oikeasti? Scalpelin valmiita kevyitä malleja saa vasta touko-kesäkuussa. Halvemmat ja painavammat jo tammikuussa, mutta eihän sitä kehtaa heti kaikkia osia ruveta vaihtamaan.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  2. #1472
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Pohditaampas nyt täälläkin.....

    Kesäksi siis meinasin rakentaa kevyen täysjouston.....tai siis kevyemmän kuin mun Mojo. Vaihtoehtoina on nyt enää MSC Koncept Carbon ja Cannondale Scalpel. MSC tietysti runkosettinä kun noita kevytosia pyörii nurkissa. Cännäristä olen etsinyt juttua foorumeilta ja jossain mainittiin että 2011 malleja saisi myös runkosettinä. Maahantuoja ei sellaista maininnut, mutta onkohan joku täältä tietoinen saako niitä oikeasti? Scalpelin valmiita kevyitä malleja saa vasta touko-kesäkuussa. Halvemmat ja painavammat jo tammikuussa, mutta eihän sitä kehtaa heti kaikkia osia ruveta vaihtamaan.
    Runkosettiä olisi saannut suomestakin tilaamalla (System1 ja Velosport) viimekeväänä. Tosin toimitusaika oli pitkä ja hinta aivan älytön. Runkosetit oli hinnoiteltu siten ettei niitä olisi ollut mitään järkeä ostaa. Eikä noissa Cännärin hinnoissa muutenkaan järkeä ollut.
    www.hypy.fi

  3. #1473
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    ...Tosin toimitusaika oli pitkä ja hinta aivan älytön. Runkosetit oli hinnoiteltu siten ettei niitä olisi ollut mitään järkeä ostaa. Eikä noissa Cännärin hinnoissa muutenkaan järkeä ollut.
    Sitä mä vähän epäilinkin runkosettien hinnoista, mutta kyllä noista ovh putoo aina joku 25 prossaa pois. Ja noita kalliimpia Scalpeleja saakin kuulemma jo helmikuussa.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  4. #1474
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aautio Katso viesti
    Mulla on lätkäerkka pettäny. DT:n XR400 kehällä ollu rengas poksahti ku yhen pinnan päältä antoi erkka periksi. Ei menny ajossa. Ja ehti olla noin 2-3 kk käytössä.

    Mut enää en erkkaa pistä. Nyt on jeesusteipit ja sit seuraavaks varmaan noi Kideen löydökset
    Schwalbella on kankaista vannenauhaa kohtuu isossa kelassa. Ei maksa juuri mitään ja on pikkuisen jämäkämpää, kuin normi lätkäerkka. Toiminut tosi hyvin tähän asti.

    Kiovan Dynamo muokkasi tätä : 16.11.2010 at 12.50 Syy: kuva

  5. #1475
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Miksi ei voisi käyttää juurikin vannenauhaksi tarkoitettua teippiä? Vaikkapa tuo KD:n mainitsema Schwalbe, tai sitten Velox tms. Ja leveys sellainen, että yltää vanteen pohjan reunasta reunaan. Yksi kierros riittää aina ja varmasti. Toinen juttu onkin sitten, jos aletaan kikkailemaan ja peippailemaan joittenkin soossien ja ei-ust-renkaiden sekä pahimmillaan lisäksi ei-ust-vanteiden yhdistelmien kanssa :O

    Ultralight-pierunkuorien kanssa on myös syytä käyttää kunnon vannenauhoja.

    edit. Tätä Veloxia löytyy (pitäisi löytyä) pyöräliikkeistä. Vastaa paksuudeltaan 2-3 kerrosta lätkäerkkaa ja kestää ainakin yhtä kauan kuin kiekkosetti itse, kunhan kiinnityspinnat ovat puhtaat.
    wanderer muokkasi tätä : 16.11.2010 at 16.27
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  6. #1476
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti phebis Katso viesti
    Mahtaa Akille tulla keponen mökki. Hiilikuituinen katto ehkä?
    Kaikki kiinni titaaniruuveilla?
    Luotin asiantuntijalausuntoihin, joiden mukaan titaani on pelkkää liiottelua hiilarikaton kiinnityksessä. Pysyy kuulemma ongelmitta alupulteilla kiinni, vaikka olis millainen myräkkä.

  7. #1477
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.524
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    essä. Pysyy kuulemma ongelmitta alupulteilla kiinni, vaikka olis millainen myräkkä.
    Muista laittaa nylonholkit, ettei alumiini lähde syöpymään. Talon kun toivoisi pysyvän kasassa vähän pitempään, kuin yhden MTB-kisakauden.

  8. #1478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Miksi ei voisi käyttää juurikin vannenauhaksi tarkoitettua teippiä?
    Ei muuten taida löytyä ihan joka toisestakaan putkasta Suomessa?

    Noh. Koko tarina. Tilasin Starbikesta justiinsa tavaraa, myös vannenauhat. Muistin, että ko. putka on suositellut sopivia nauhoja vanteen yhteydessä, niinpä tsekkasin ja kyllä, 20mm Schwalbea tarjottiin linkissä samalla sivulla.
    Itsepäisenä mutta huolimattomana tyyppinä päätin kuitenkin, että 18mm riittää varmasti. Niinpä valitsin alasvetovalikosta 18mm nauhat, mutta huolimattomuuttani 622-version. Nekin oli huomattavasti kevyemmät kuin nuo Herrmansin peruskaura, mutta pikkusen löysän puoleiset.

    Sen verran olen kuitenkin ns. virallisen teipinkin kanssa ollut tekemisissä, etten ihan hirveää eroa löydä kangasteipistä ja kangasteipistä joka myydään vanneteippinä. Maantievanteeseen en tuota erkkaa tosin laittaisi, mutta 1,5-2 bar paineen kestää takuulla.

    Ja se erkka oli jokseenkin tasan vanteen pohjan levyinen. Ei noussut reunoille, muttei jäänyt rakoakaan reunaan.


    What's in it for me?

  9. #1479
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.531
    Noi vannenauhathan painaa kuin synti. Itse käytän vannenauhan sijasta semmosii kepeitä "muoviplugeja" vanteessa kuin vanteessa...

  10. #1480
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911

    Peukalo ylös Magura MT8



    Maguralta tullut aika kepeet ja komeet jarrut Joka keventelijän must juttu. Ainakin hiilaripyöriin Painoo pitäs olla "huomattavasti" vähemmän kuin Formula R1:llä

    All-New Magura MT8 Hydraulic Disc Brakes Unveiled – With Carbotecture! Bikerumorilta lisää.

    E: Kannattaa pitää kiirettä noiden kanssa, tulee vaan 888 kappaletta myyntiin.
    pööräilijä muokkasi tätä : 07.12.2010 at 15.55
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  11. #1481
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Joe's No Flatsin vanneteippi toimii hyvin myös vannenauhana. Se on muuten läpinäkyvää, mutta seassa on jotain venymättömiä kuituja niin ei mene kuopalle pinnojen kohdalta. Stanin teippi taitaa venyä vähän enemmän.

  12. #1482
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    PX: Mikäs on kampien tilanne, saitko uudet? Onko syy hajoamiselle selvinny?
    www.hypy.fi

  13. #1483
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p-olkisin Katso viesti
    PX: Mikäs on kampien tilanne, saitko uudet? Onko syy hajoamiselle selvinny?
    Itse asiassa uudet kammet tulivat juuri eilen perjantaina. Ei mitään saatekirjeitä tai selityksiä. Palaan asiaan jos saan lisätietoa.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  14. #1484
    Yleisluonteinen kysymys runkojen painoista.

    Mitä painaa "normaali" 4-5" täpärirunko iskarin kanssa? WW on aika ulkona noista nykyään, kuten koko lailla muutenkin. Puhutaan nyt perus Trek-Kona-Felt-Giant-ym. -kaurasta. (ei oo oikein selvää kuvaa mitä ne takapään osat todellisuudessa painaa)
    Ja jatkokysymys, mikä paino on luettavissa jo kevyehköksi? Kun tuo Akin Sparkki lienee sellainen referenssirunko sinne kaikkein keveimpään päähän, niin paljonko saa runko lihoa että siitä saa vielä vähällä vaivalla vaikka 11,x kiloisen? Saako alumiinisesta vai tarvitaanko kuitua? Kysymyshän on kokonaisuudessaan tietty aika subjektiivinen

    Olikin monta kysymystä...

    +1, onko jotain parempaa lähdettä runkojen painoille?
    What's in it for me?

  15. #1485
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Mun 2006 S-works Stumjumper taitaa mennä nykyisin nippanappa alle 12 sisältäen polkimet. Palikat ovat hyviä, muttei mitään erikoista. Kierrejousikeula, rp 23, XTR-kammet, X0, alumiiniset putkiosat, Juice Carbon, DT240+xc717 ja oikeat maastorenkaat sisärenkailla.

    Runko painaa nähtävästi tolla iskarilla alle 2500 g. WW tais antaa brain-iskarilla sen verran ja se oli painavampi. Kai nykyiset nykyiset vastaavalla joustoilla olevat alurungot sit alle 2,5 kg kuitenkin painaa.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  16. #1486
    Pegxi Guest
    Mun 2011 Giantti anthem x medium alumiinisena oli korvakkeen kanssa n. 2500g atomivaa´an mukaan. Iskarina rp23 boostwalve.

  17. #1487
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Beetle Bailey Katso viesti
    Ja jatkokysymys, mikä paino on luettavissa jo kevyehköksi? Kun tuo Akin Sparkki lienee sellainen referenssirunko sinne kaikkein keveimpään päähän, niin paljonko saa runko lihoa että siitä saa vielä vähällä vaivalla vaikka 11,x kiloisen? Saako alumiinisesta vai tarvitaanko kuitua? Kysymyshän on kokonaisuudessaan tietty aika subjektiivinen
    Kyllä alumiinirunkoisesta Anthemista ainakin 11.x kiloisen saa polkimineen kaikkineen, jopa allekin kohtalaisen helposti. Riippuu toki mallista, mutta x1 ainakin menee ilman osavaihtojakin tuohon.

  18. #1488
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Tässä Akille seuraava projekti: 6.x-kiloinen maratontäysjousto

    http://www.forum.light-bikes.de/showthread.php?t=15921
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  19. #1489
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    103
    Tuollainen samanmoinen projekti tullaan todennäköisesti näkemään piakkoin fillarilehdessä.

  20. #1490
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Nyt kun tiän, kenen Fi-Cannari on tulossa, on odotukset korkeammalla. Akin pyörä on vaatinut tajuttoman työ-ajan mutta toi Gynther Cannarin työaika tai rahat....minusta toi on tosi hiano...ja tyylillä tehty. Ja tommonen oli ihan vakiona aika kivan oloinen kinnailla.

    Mitähän muuten toi satula/tolppa combo painaa? Toi on mekaaniseti samanlainen kuin mun eka tekele mutta kun immeisen arse on käynännössä 3-pistetuettu satulaan, en tuollaista toistakertaa tee. Ei ole mekaanisesti siis tehokkain ratkaisu joten painaa liikaa vs. mitä voisi.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 19.01.2011 at 07.46

  21. #1491
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Aika väsähtäny muuten ton cännärin hinta ihan vakiona. Noin euro per gramma. 8499€ / n. 8,5kg!!! Viimesimmässä saksalehdessä haukkuivat perän toiminnan "täysin" - herkkyys puuttuu kokonaan ja todettiin, että saattaa miellyttää jäykkiskuskeja, jotka eivät ole vielä oikeisiin täysjoustoihin tottuneet.

  22. #1492
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Minusta se on pitkäjoustoinen soft tail. Hintaa en kommentoi koska en ole edes harkinnut moisen hankintaa. Enkä sitä ajaessa edes tiennyt.

    Minusta se kiipi kuin ht ja alas tuli rutikuivassa erämaa kivikossa minusta ainakin tosi hienosti ja tuntuman oli mun mieleisen herkkä.

  23. #1493
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Calvisson, France
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti phebis Katso viesti
    Aika väsähtäny muuten ton cännärin hinta ihan vakiona. Noin euro per gramma. 8499€ / n. 8,5kg!!! Viimesimmässä saksalehdessä haukkuivat perän toiminnan "täysin" - herkkyys puuttuu kokonaan ja todettiin, että saattaa miellyttää jäykkiskuskeja, jotka eivät ole vielä oikeisiin täysjoustoihin tottuneet.
    Itsekin mietin Scalpelia kun yksi kaveri juuri tilasi Scalpel 1:sen, ja ennen sitä koeajoi Scalpel 3:sen.

    Kertoi että ranskalaisilla ja italialaisilla foorumeilla 2011 Scalpelien omistajat pitävät iskarissa huomattavasti suosituksia matalampia paineita, jotta perästä sai täysjouston tuntuisen.

    Sinänsä Scalpel on mielenkiintoinen, että jopa karvalakkimalli Scalpel 3, jossa on ankkurikammet FSA Afterburner, painavat CB polkimet, melko painavat kiekot, ja putkiosissa huomattavasti kevennettävää... Silti pyörä painaa M-koossa vain 10,5kg ilman ensimmäistäkään kevennysosaa.

    Laitoimme 3:seen kiinni frendin omat kiekot Stans Podium MMX vanteilla, mutta hänen 2008 Scalpel teamin vakionavoilla + WTB Silverado satula + hänen vanha stemmi + litkutettu Furious Fred takana ja Rocket Ron edessä.

    Paino tippui saman tien alle 9kg (8.9kg). Scalpel Ultimate on aika ultimate pakkaus, mutta jo 600-700€ hieman paremmin harkittuja osia, ja Scalpel 3 on 8.x kiloinen "jousitettu" jäykkäperä.
    https://www.strava.com/athletes/1783871


  24. #1494
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Tässä Akille seuraava projekti: 6.x-kiloinen maratontäysjousto
    Asiallisen oloinen laite, joka saattaisi jopa kestää kisaamista! Mutta uutta laiteprojektia ei ole nyt tarkoitus täällä viritellä, vaan pikemminkin yritetään saada ukkelista aiempaa enemmän irti. Ehkä jotain pientä saattaa kevääseen mennessä olla tulossa, mutta 7.5:n alle ei kuitenkaan mennä.

  25. #1495
    Tyylillä tehty! Renkaissa varmasti etsitty huippukevyt pari, sillä teoriassa Maxxlite 285 saattaisi löytyä kevyempiä yksilöitä, tosin keltaiset kylkitekstit saattaisi rikkoa väriharmonian. Eclipseistäkin ventiilinhatut poissa...

  26. #1496
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    En viittinyt tonne "grammanviilausta raharajoitteisille" tätä laittaa, koska kyseessä ei ole kuitenkaan mitkään ihan budjettikiekot, mutta tästä halvalla laadukas kisakiekkosetti: http://www.actionsports.de/gb/Wheels...tz::31160.html

    Vähän harmittaa kun viime keväänä tilasin samanlaisen setin, mutta Alpine kehillä ja hintaa oli vaan 10 euroa vähemmän. Tosin meneepähän sama kiekkosetti myös treenikiekkoina, mutta himottaisi tuollaiset tilata kisakiekoiksi...
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  27. #1497
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    En viittinyt tonne "grammanviilausta raharajoitteisille" tätä laittaa, koska kyseessä ei ole kuitenkaan mitkään ihan budjettikiekot, mutta tästä halvalla laadukas kisakiekkosetti: http://www.actionsports.de/gb/Wheels...tz::31160.html

    Vähän harmittaa kun viime keväänä tilasin samanlaisen setin, mutta Alpine kehillä ja hintaa oli vaan 10 euroa vähemmän. Tosin meneepähän sama kiekkosetti myös treenikiekkoina, mutta himottaisi tuollaiset tilata kisakiekoiksi...
    Onko nuo Podium kehät jollain tavalla merkittävästi paremmat kuin Alpinet? Painossa ei taida kumminkaan järisyttävää eroa olla?
    Ananasakäämä!

  28. #1498
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Onko nuo Podium kehät jollain tavalla merkittävästi paremmat kuin Alpinet? Painossa ei taida kumminkaan järisyttävää eroa olla?
    Podium (<290g) häviää alpinelle (<330g) neljällä osa-alueella:
    - heikompi kehä
    - paino-rajoitus kuskille
    - paine-rajoitus renkaille
    - huonompi lompakolle

    Plussat verrattuna alpineen:
    - 40g vähemmän pyörivää massaa per kehä (laskin plussaksi vaikken välttämättä laskis plussaks sitä ettei polulla voi ajaa niin kovaa kuin alpinella voi)
    - Kaiken maailman keventäjät saavat suuremman tyydytyksen ostaessaan nämä vrt. alpinet

    PS. Yllä luetellut ominaisuudet sisältävät vähän sarkasmia mutta ovat silti faktoja... Ai niin, piti vielä sanoa että et elasto pääsis niillä podiumeilla xco/xcm-kisassa yhtään sen kovempaa kuin alpineilla, ihan turha siis harmitella. Mieluummin alpine + dt comp kuin podium + dt revo.


  29. #1499
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kijas Katso viesti
    Podium (<290g) häviää alpinelle (<330g) neljällä osa-alueella:
    - heikompi kehä
    - paino-rajoitus kuskille
    - paine-rajoitus renkaille
    - huonompi lompakolle

    Plussat verrattuna alpineen:
    - 40g vähemmän pyörivää massaa per kehä (laskin plussaksi vaikken välttämättä laskis plussaks sitä ettei polulla voi ajaa niin kovaa kuin alpinella voi)
    - Kaiken maailman keventäjät saavat suuremman tyydytyksen ostaessaan nämä vrt. alpinet

    PS. Yllä luetellut ominaisuudet sisältävät vähän sarkasmia mutta ovat silti faktoja... Ai niin, piti vielä sanoa että et elasto pääsis niillä podiumeilla xco/xcm-kisassa yhtään sen kovempaa kuin alpineilla, ihan turha siis harmitella. Mieluummin alpine + dt comp kuin podium + dt revo.
    Itse en viitsinyt vastata elaston kysymykseen, sillä halusin kijaksen kommentit ensin Puhuimme tästä aikoinaa turun rataa kiertäessä, paperilla hyvä idea noi podiumit, mutta ei niillä oikein kisaa viittis ajaa. Sais kiekoissa kuitenkin jäykkyyttä jonkun verran olla. Ja jos katsotaan taas millä kova kaverit ajaa, ei kellään oo ylikepeitä kiekkoja, Kuitolla on kuitenkin race7000:set muttei Turun SM:ssä ajanut niillä vaan XT:n valmiskiekoilla ?

    Mitenkäs muuten Kijas, eikös sullakin ole tuollaiset kevytkiekot ? et ainakaa niitä kauheesti kehunu Alpinet on järkevät kehät kisaamiseen, ei muita tarvikkaan.
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  30. #1500
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    No ne huippukevyet hommataan siksi, että saadaan kuva pyörästä ne alla ja kalavaakassa roikkumassa. Kuvan oton jälkeen ne ripustetaan säätämön seinälle ja alle laitetaan ajokiekot
    Itsella tulee Alpine-XTR -setti. Pinnoina litteät CN:t, katotaan nyt tuleeko noista pinnoista lasta taikka paskaa.
    Paino setillä ~1400g eli eihän tää edes tähän topikkiin kuulu, jatkakaa...
    Kaar ittelles vaa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •