HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 52 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.531 - 1.560 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    mutta jotain envy henkistä ylemmyydentunnetta siinä on ehkä haettu. en tiedä
    Mä sanoisin että uutta nimeä valitessa tärkein yksittäinen valintakriteeri on ollut että siitäkin saa tehtyä vauhdikkaan, pisteen suhteen symmetrisen tekstilogon samalla lailla kuin edgestä.

  2. #1532
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Aika hieno polkupyörä. LW:n takavaihtaja ja kaikki.

  3. #1533
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Aika hieno polkupyörä. LW:n takavaihtaja ja kaikki.
    No on. Ai Scalestakin saisi noin kevyen. No, mun 10.2kg vakioon verrattuna varmaan ei muuta jäisi jäljelle kuin runko, jos haluaisi edes alle 7 kiloisen...

    Maastofilojen keventely on vähän riskialtista hommaa mielestäni. Eikös niillä ajeta vähän niinqu maastossa. Eli siellä missä on kiviä, juuria, monttuja jne. Ei välttämättä joku "feather-light" värkki kestä ainakaan raavaan ison miehen alla? Maantiellä sentään mennään yleensä suht sileetä baanaa pitkin (jos ei täräytä vahingossa johonkin koloon vain).

    Edit: Mutta siinä varmaan se haaste onkin. Tehdä hyperkevyttä, mutta kuitenkin kestävää ja ajettavaa! Mielenkiintoista olisi. Jos ajaisi maastossa vain. Tällä 1 krt/vuosi tahdilla ei viitti pahemmin kevennellä....

  4. #1534
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Aika hieno polkupyörä. LW:n takavaihtaja ja kaikki.
    Jaaha... Nyt oma Scale tuntuu ihan verkonpainolta.
    Ananasakäämä!

  5. #1535
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Oli kyllä varsin mielenkiintoinen juttu fillari lehdessä siitä Scalpellista. Hintaahan sille oli kertynyt, mutta ei se enää kovin käytettävältä pyörältä vaikuttanut. Siis siinä mielessä, että ajot tulevat sijoittumaan pääasiassa vain sileäpohjaisiin kangasmaastoihin.

    Hieno ja todella kevyt pyörä kuitenkin

  6. #1536
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Ois se varmaan fillarilehdessä ollut Scalpel ihan ajettava jos vaihtais stemmin, renkaat ja satulan sekä tolpan.
    Tolppa ja satulakin kestää varmaan kevyellä kuskilla ihan hyvin.
    Itsellä ei jäykkiksessä kestäny, mutta painoa onkin enemmän.
    Kiekoista ei ole mitään käsitystä.
    Värityksestä 10 pistettä!
    www.hypy.fi

  7. #1537
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Aika hieno polkupyörä. LW:n takavaihtaja ja kaikki.
    Tota mä en tajua että stemmi/ohjainlaakeri pysyy paikoillaan ilman kunnollista korkkia ja käpyä? Tossahan on vaa joku tollainen painettava kuitukorkki ilmeisesti. DT kuitenkin käskee työntää tonne kaulaputken sisään oman ankkuri expanderinsa. Niin no ei tolla ehkä ajeta sitä kaikkein teknisintä reittiä?
    www.hypy.fi

  8. #1538
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    304
    Onko tuon kävyn ja korkin tarkoitus pitää stemmi ja laakeri paikoillaan?

    Olen ollut siinä uskossa, että niillä vedetään vain välykset pois, ja stemmi pitää sitten paikoillaan.

  9. #1539
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Oli kyllä varsin mielenkiintoinen juttu fillari lehdessä siitä Scalpellista. Hintaahan sille oli kertynyt, mutta ei se enää kovin käytettävältä pyörältä vaikuttanut. Siis siinä mielessä, että ajot tulevat sijoittumaan pääasiassa vain sileäpohjaisiin kangasmaastoihin.

    Hieno ja todella kevyt pyörä kuitenkin
    Kyllähän tuo ihan kisakelpoinen peli on mielestäni. Renkaat tietenki punnauksessa aina kevyimmät mahdolliset, mutta muutenhan tuo on täysin let's go vaan.

  10. #1540
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tero76 Katso viesti
    Onko tuon kävyn ja korkin tarkoitus pitää stemmi ja laakeri paikoillaan?

    Olen ollut siinä uskossa, että niillä vedetään vain välykset pois, ja stemmi pitää sitten paikoillaan.
    No näinhän se on periaatteessa, mutta kun kevyitä stemmejä ei saa kauheasti kiristää eikä hiilikuituinen kaulaputkika ainakaan auta asiaa.
    www.hypy.fi

  11. #1541
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Asiaa puhuu mr. p-olkisin. Maantiellä saattaa ohjainlaakeri pysyä kireällä ilman kiristintä, mutta kivikko/juurakko aiheuttaa nopeasti klappia...

  12. #1542
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Maantiellä saattaa ohjainlaakeri pysyä kireällä ilman kiristintä
    Juu, ei ole käpyä omassa Pinassa ollut ja hyvin on pysynyt paikoillaan silti.

    Kävyllä olen vetänyt välykset pois, sit löysännyt stemmin ruuvit sen verran että olen saanut tumpattua semmosen Ahead-Cupin (vaimikäseolikaan) sinne kävyn paikalle ja sit vetänyt stemmin pultit momenttiin. Tuo Cuppi painaa muutaman gramman (JEE), käpy kymmeniä grammoja (NOT JEE).

  13. #1543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Ahead-Cupin (vaimikäseolikaan) sinne kävyn paikalle ja sit vetänyt stemmin pultit momenttiin. Tuo Cuppi painaa muutaman gramman (JEE), käpy kymmeniä grammoja (NOT JEE).
    http://www.schmolke-carbon.de/carbon...ails/ahead.php

    Tommonen?

    Joo, ja tuossahan on semmonen etu että se tukee sitä ohjainputken päätä sisäpuolelta stemminpulttien puristusta vastaan. Periaatteessa siis voi olla ainakin joitain vain alempaa laajenevia käpyjä parempi mekaanisesti. Aika nafti sovitus saa olla kyllä. Noita saa 0,2mm välein eri kokoja. Liekkö muuta vaihtoehtoa kuin ostaa kolme lähintä ja asentaa se joka juuri sopii?

    Ite en kuitenkaan uskalla edes ajatella hiilikuitusta haarukkaputkea maastopyörässä, vaikka maantielle kokohiilikuitusetupin varmaan uskaltaisin laittaa, mutta onhan näitä puuhasteluja kiva kattella...

  14. #1544
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Tommonen?
    Just tuommonen joo. Mulla lähti about heti irti toi lätkä tuosta putkenpätkän päästä mutta sen sai takaisin pikaliimalla sekunnissa Sovituksesta niin mittaa mauserilla (vaimikäsenoikeenimionkaan) tarkka mitta niin tulee oikeen kokoinen cuppi sitten? Eikös tuommosella ihan perus-k-rauta mausereillakin saa kymmenysosat mitattua...

  15. #1545
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    noni,google löysi kyvan tuosta DTn expanderistä. Tämä on siis sen verran pitkä että tukee koko stemmin matkalta. ja paino on sen mukainen.

    p-olkisin muokkasi tätä : 01.03.2011 at 12.26
    www.hypy.fi

  16. #1546
    Liittynyt
    06/2006
    Viestit
    25
    Itse kanssa tuskailin useamman kauden oman fillarini Reba WC:n hiilikuituisen kaulaputken kanssa. Stemmi luisti, vaikka yritin mitä tahansa, kun käytössä oli Tunen GumGum.

    Nyt sitten laitoin Cervelon version aiheesta kuitukaulaputken käpy ja tuntuu toimivan. Siinä siis liimataan kaulaputken sisään alumiiniputki, minkä sisällä on tavallinen käpy. Näin siis yksinkertaistettuna.

    Ja sokerina pohjalla paketti on äärimmäisen kevyt, punnailtiin useiden erivalmistajien versioita ja tämä oli selkeästi kevyin ja tukee vielä kaulaputkeakin stemmin kiristykseltä.

  17. #1547
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakkis Katso viesti
    Itse kanssa tuskailin useamman kauden oman fillarini Reba WC:n hiilikuituisen kaulaputken kanssa. Stemmi luisti, vaikka yritin mitä tahansa, kun käytössä oli Tunen GumGum.

    Nyt sitten laitoin Cervelon version aiheesta kuitukaulaputken käpy ja tuntuu toimivan. Siinä siis liimataan kaulaputken sisään alumiiniputki, minkä sisällä on tavallinen käpy. Näin siis yksinkertaistettuna.

    Ja sokerina pohjalla paketti on äärimmäisen kevyt, punnailtiin useiden erivalmistajien versioita ja tämä oli selkeästi kevyin ja tukee vielä kaulaputkeakin stemmin kiristykseltä.
    Ei muuten huono idea.oikeastaan aivan loistava.pitäis varmaan
    pyöräyttää sorvilla joku ohut rengas putken sisään ja koittaa.

    en oikein tykkää tuosta expander kävystä, karkailee aina haarukan sisuksiin kun yrittää säätää, sitten saa onkia magneettipuikolla ylös eikä edes pysy "päällyskorkki" ajossa tiukalla ilman ruuvilukitetta...
    (eikä normikäpyä kehtaa paljaaltaan kuituputkeen tunkea)

    tuuman sisähalkaisijaltaan olevasta putkesta kun 30mm korkean kauluksen pyöräyttää niin tulee...öö... ~12g painoa.

  18. #1548
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Cervelon alumiiniputki on pituudeltaan luokkaa 6-7cm. Putken yläpäässä on pieni pokkaus, jolla estetään putken holahtaminen kaulaputken pohjaan liimattaessa. Putki toimii kävyn kontaktipinnan lisäksi murskauksen"estäjänä" stemmille. Kaulaputken pituus pitää tietty olla melko lähelle kohdallaan ennen kuin liimaa systeemin paikalleen. Lyhennysvaraa on toki hieman ja käpyä saa painettua putkessa alas jos on tarpeen.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  19. #1549
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Cervelon alumiiniputki on pituudeltaan luokkaa 6-7cm.
    Ensin laitetaan kevyt hiilariemäputki haarukkaan ja sit liimataan painava aluputkenpala sinne sisään? Kuulostaa vähän hassulta toiminnalta. Vähän sama kuin nuo jotkut "kuitustemmit" eli alustemmi alla, sit kuori vain kuitua jotta näyttää hyvältä olevinaan.

  20. #1550
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Noh, jokainen saa kikkailla ja peippailla kevennysten kanssa haluamallaan tavalla. Maantiepyörässä 6.8 kg saavuttamiseen ei todellakaan tarvitse höylätä grammoja sellaisista paikoista, joissa vahvuuteen saa laittaa varmuuskertoimia. Lämmittää muuten ihan hitosti joku kevyttanko siinä vaiheessa kun huomaa sen olevan irrallaan kädessä ja mutka lähestyy 55 km/h.
    Showhommat erikseen.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  21. #1551
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432




    Mulla tosta Extraliten Ultrastarista se eka versio SID World Cupin hiilikuitusen kaulaputken sisällä ja sen kaverina Tune Bubun mukana tullut Tunen hiilarinen korkki ja aluruuvi. Ei paina paljoa ja hyvin pysyy kireellä vaikka missä juurakossa ryskyttäisi.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  22. #1552
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Ensin laitetaan kevyt hiilariemäputki haarukkaan ja sit liimataan painava aluputkenpala sinne sisään?
    Ei kai sen "putken" tarvi montaa grammaa painaa, kun sen ei tarvi kestää muuta kuin sen normaalin kävyn aiheuttama rasitus? Ohutkin alumiinipinta kestää jo sen että käpy ei katko kuitua, ja ohutkin putki hyvällä sovituksella ja liimalla lisää puristuskestävyyttä stemmiä vastaan.

    Siinä on sitten sekin järki että vahvike voidaan laittaa siihen kohtaan missä sitä tarvitaan, eikä varmuuden vuoksi joka paikkaan tehtaalla kun ei vielä tiedetä mistä kohtaa kaulaputki katkaistaan.

    Mun mielestä ihan järkevää keventelyä Cervelolta.

  23. #1553
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    "tilasin" tuommoisen. sitten katkaisee sopivaan mittaan, poraa kevennysreikiä (paljon) ja liimaa kiinni ja tuumainen peruskäpy pitää jostain hankkiä. toiminee.

  24. #1554
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    248
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Mun mielestä ihan järkevää keventelyä Cervelolta.
    Scott käyttää samaa systeemiä.

  25. #1555
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TPP Katso viesti
    Scott käyttää samaa systeemiä.
    Ja Alpha Q.
    6.7 WTF/kg


  26. #1556
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Täytyy punnita pajalla mutta yleisiin "käpy" ratkaisuihin verrattuna se Cervelon putkisysteemi on tosi kevyt. Se aluputken seinämä on n. 1mm.

    Edit, punnailin: 18g/70mm.

    Btw, punnailin myös tossa Enve:n palikoita, 800mm leveä DH tanko oli 227g, 34.9x400mm suora tolppa 206g, 26" tuubikehä 247g. Siihen sopiva Tufon 2.2" tuubi nappuloilla 530g, tai narumpi olisi kyllä sippoisempi mutta toi 2.2" oli kivan oloinen. Tuubiteippi täytyy viä käydä punnaan.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 15.03.2011 at 15.19

  27. #1557
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    30
    Onko kellään mitään hajua tälläsestä valmistajasta? Onko laadukasta palikkaa vai ylihintaista kuraa?
    http://r2-bike.com/mcfk-carbon-sattelstuetze_1

    Olen ajatellut tollasta tolppaa maasturiin. Tarve olis 30,9 ja 400 pitkä UD. Tolppaa jää näkyviin n.27cm ja rungon satulakulma on 72astetta. Mahtaako kestää ajella muulloinkin kuin kisapäivinä vai kannattaisiko suosiolla katella järeämpiä putkia?

  28. #1558
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    MCFK:n palikoista en ainakaan isojen poikien forumilla muista kuulleeni mitään hirveämpiä valituksia, eli lienee sieltä laadukkaammalta puolelta. Itse en kuitenkaan ihan noin kevyisiin palikoihin uskaltaisi lähteä. Omana tolppana on Masterpiece, josta painavat satulaklamppiosat on vaihdettu kuituiseksi ja pultit ja mutterit titaanisiksi. Taisi olla jotain 150-160 gramman luokkaa @ 30.9/367mm. Pitää tarkistaa, kun pääsen ensi viikolla kotiin.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  29. #1559
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    http://www.smud-carbon.eu/saddle.html

    69 grammainen hiilarisatula alle satasella. Näyttää vähän samanlaiselta muodoiltaan, kuin Speedneedle, joka mulla on maasturissa. Melkein voisi testiksi tilata.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  30. #1560
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Ei olisi kyllä pahan hintainen satula+tolppa-combo sparkkiin, jos n. 200 ekulla saa alle 200 g painavan yhdistelmän...tietty molemmat joutuisi maalamaan valkoisiksi

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •