Eilen kävin Nunnavuoressa tekemässä lenkin. Hyvä latu sielllä on ja parikymmmentä km tuli hiiihdettyä. Nyt nousi mäet jo hyvin, ei mitään ongelmaa, toki vauhtia aina enemmän voisi olla mutta ei lipsahdellut potku. Ylämäkeen meno oli jopa kkivaa. Alamäkeen luisti vähintään tarpeeksi jollei jo liikaakin, vauhti oli minun taidoille väliillä ehkä liian kova. Pystyssä pysyin kuitenkin.

Kun pahimmat vaikeudet nousuissa nyt tuntuisivat olevan voitetu kanta, niin nyt sitten ajaettelin treenata suksen hyvää liukua niin vuorotahdilla kuin tasatyönnölläkin. Ja kyllä minä sen viidenkympin llenkin vielä tänä talvena kierrän.

Sattui olemaan samaan aikaan olemaan ala-astelaisten hiihtipäivä ja aika pieniäkin hiihtäjiä paljon liikkeellä. mutta ei sekään ongelmia tuottanut. Vaikka jollakulla on vaikeea ollutkin http://www.ts.fi/online/mielipiteet/...ta/191741.html, niin nyt mahduttiin hyvin. Jos satuin TS-ssäkkirjoittavan nimimerkin tiellä, niin tämä lupauksistaan huolimatta väisti vielä tällä kertaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maik Katso viesti
Olen joskus hyödyntänyt läheisen futishallin pukuhuoneita ko. tarkoitukseen. Hallin vahtimestarilta kannattaa kysäistä.
Täytyy katsoa sieltä ensi kerralla. Nyt kävin lenkin jälkeen siinä jäähallin kahvilassa ja siellä vessassa vaihtamassa kuivan paidan päälle. Siitä bussilla työpaikalle ja siellä suihkuun. Käy se näinkin. Oikeastaan jöäin kaipaamaan vaan paikkaa jossa säilyttää reppua ja ylimäääräisiä vaatteita lenkin ajan. Nyt sattui olemaan samaan aikaan tuokoululaisten hiihtiipäivä ja koululaisilla oli siinä sukisvuokraamon vieressä kontissa pukuhuone. Eräs mukava opettaja antoi luvan jättää tavarat sinne.

Joo ja nyt on aika huoltaa sukset. Illalla jo poistin vanhat voiteet. Nyt vedän ensin uuden phjaparafiinin ja siihen varmaan vauhdin sinistä päälle, pitopuolella pohjavoide ja kelin mukaan siihen sitten. Luisto puolella minulla on ollut käytössä Vaihdin sininun (- 4 - - 8) ja Stertin viherä ( - 10 - - 30). 1os keli on näyttänyt osuvan tuohon väliile olen vetänyt sinisen päälle kerroksen vihreää. Lenkin jälkeen ole antanut pohjille karhunkieltä ja harjaa. Ihan hyvin on luistanut. Mutta se luulo voi tietysti johtua vain siitä, että en paremmasta tiedä. Nyt näyttää vähän siltä, että voisi käydä hakemassa jotain +1 - 3 luistoakin palasen.

Pitovoiteina ole käyttänyt Vaihdin voiteita. AT pihjavoidetta alimmmaksi, siihen päälle nollakelin voidetta ja sitten kelin mukainen kerros. Noin tuntuu syntyvän hyvä pito ja voide kestää pohjissa. Samoin kuin luistopuolella olen silloin kun keli näyttää olevan juuri siiinä rajoilla vetänyt alemmas lämpimämmän kelin voidetta ja päälle kylmemmän kelin voidetta. Seki tuntuu toimivan. Niin ihan perusvoiteita ilman fluoreja oeln käyttänyt ja kyllä se nyt ainakin toistaiseksi riittääkin.