Kuinkahan paljon tietyt jutut on kiinni pelkästään korvien välistä...?
Olin tossa tiistaina hiihtämässä vapaata, baana oli ajamaton ja lähes jäisen kova. Haastava. En antanut sen haitata, olinhan ottanut nimenomaan ko. kelille sukset, kovan alustan jäykän parin. (tai niin luulin)
Ekat sadat metrit meni totutellessa melko poikkeukselliseen alustaan tämän talven osalta, mutta kyllä se lähti hyvin sujumaan ja pystyin liukumaan rennosti suksen päällä.
Vähän matkaa edelläni hiihti ~samaa vauhtia joku äijä, joka loivimmassakin myötäleessä siirtyi ladulle liukumaan. Niin ikään jäinen pertsaura oli toki liukas. Luistelu kovalla baanalla muistutti hiukan sellaista bambi-jäällä -menoa, jos ymmärrätte. Ajattelin mielessäni, että siitä vaan ladulle jos tarkoitus ei ole koskaan oppia hiihtoa vähän haastavammalla alustalla.
Eilen illalla voitelin kyseisen suksiparin ja siinä sitten huomasin, että perhana! Parit oli päässyt sekoittumaan kun olin sukset tiistaina mukaan napannut. Sinänsä se ei ole ihme minun tapauksessani, klassinen Sama Pää Kesät Talvet -tapaus
Mutta se toinen suksi oli siis uuden lumen selvästi löysempi suksi. En huomannut niissä kuitenkaan mitään eroa hiihdettävyydessä.
-Luulinhan niiden olevan jäykät. Sukset on päällepäin prikulleen samanlaiset Nanosonicit.
Niin. Mitäs jos olisin ottanut tietoisesti löysemmät sukset ja todennut vasta paikan päällä baanan olevan kova. Olisiko hiihto ollut vaikeampaa?
Kirjanmerkit