ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 25 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 75 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #721
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574

    

    @juhaana
    Kiitä Allahia että ehdit väistää

    Piti käydä autolla pääkaupungin ytimessä ja
    rispektiä annan kaikille siellä pyörällä liikuneille. Ei näyttänyt keli imo houkuttelevalta.

    Vähän ennen keskipäivää Runebergin ja Töölönkadun risteyksessä vastaan tuli valkoinen syklotin, kuskilla musta lähettireppu selässä. Hyvin kulki hänellä

    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  2. #722
    kamuleontti Guest
    Jaha, huomenna pitäis ajaa tavarapyörä huoltoon, matkaa 5,5km. Onneksi ei luvata lisää lunta.

  3. #723
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Taas näyttäisi tulevan kunnon sohjoa taivaalta, ja yötä kohden alkaa pakastaa.
    Just tän takia kasvatan toisen päivän hiilijalanjälkeäni (hyi minua) ja suoritan työmatkani huomenna lämpimässä ja rännättömässä kulkuvälineessä. MUTTA rasitus/päivä pitää saada silti, joten illalla tiedossa maksimikestävyys-spinning.

    ps. Ei oo perä-hikiä-Espoossa paljoo auroja näkyny

  4. #724
    Liittynyt
    10/2007
    Viestit
    148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kamuleontti Katso viesti
    Jaha, huomenna pitäis ajaa tavarapyörä huoltoon, matkaa 5,5km. Onneksi ei luvata lisää lunta.
    Tästä video blogiin!
    C'est mon dada!

  5. #725
    Talven paras keli ever! Aamulla roippas räntää, tuuli vastaan ja kevlit muhjuiset. Tuntui että oli talven raskain reissu työmaalle. Noh, illalla takaisin päin lähtiessä ihmettelin tallissa kun pyörä liikkuu niin peri nihkeästi. Edellisenä iltana olin nostanut stemmiä kun hakkaa ranteille niin maan penteleesti ja samalla oli etujarrun vaijeri kiristynyt niin että palat laahasi ihan kunnolla. Ihan kuin ei muutenkin olisi ollut jo tarpeeksi vastusta...Noh vaijeria löysemmälle ja kotimatka alkoi merkittävästi aamuista kepeämmissä tunnelmissa. Mutta olipahan raskasta polkea päivän mittaan kasvaneen muhjumöhjön seassa. Ja miten se tuulikin oli taas vastainen, kääntynyt 180 astetta päivän mittaan! Longinojan pelloilla alkoi jo taisteluväsymys hiipimään roppaan ja tappiomieliala valtaaman mielen - hemmetti kun olis maasturi ja leveemmät renkaat! Periksi ei kuitenkaan anneta vaikkei pohjalaasia ollakkaan ja jalkautumatta pihaan saakka. Kypärä sisälle, pipo päähän ja lumitöihin. Nyt ihan oikeesti tuntuu siltä että tämä silmäin edessä kimalteleva olut on ansaittu!

  6. #726
    kamuleontti Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Velootti Katso viesti
    Tästä video blogiin!
    En lupaa, mutta harkitsen .

  7. #727
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Vaikka (etelä)pohojalaane olenki, nii eilemmeinas ruveta usko loppumaha.

    Siis, eilen aamulla 19 km töihin täysjoustolla auraamattomuutta kiroten. Totesin kuitenkin, että asiat voisivat olla pahemminkin. Illalla paluu kestikin sitten 2 h, josta puoli tuntia meni jäätyneen lukon avaamiseen. Ei auttanut lukkosula, ei stendari, vaan lasillinen niin kuuma vettä kuin kraanasta vain ikinä tulee (olisikohan jotain 60-asteista). Heti aukesi lukko. Sitten huomasin jarrujen ja vaihteiden olevan jäässä. Jarrut aukenivat pian, mutta vaihde pysyi samana koko reissun. Seuraavaksi jäätyi sitten kuski viimasta kankeaksi, ja lunta tuprusi vain lisää. Taisi olla tämän talven pahin keli, mitä on moni jo täällä kironnut. Miesten tarinoissa kerrotaan, että viime talvena olisi ollut pahempaakin.

    Kävi eilen oikeasti mielessäni, että onko tässä mitään järkeä ja että pitäisikö lopettaa ulkopyöräily helmikuuksi. Pyörätön helmikuu. Fillaroinninhan pitäisi olla hauskaa, mitä se onkin kun tiet ovat vain auratut. Ei minua henkilökohtaisesti pakkanen, vesisade tai mitä nyt taivaalta sattuu tulemaan hirvitä. Se on se mitä on renkaiden alla. Ja minä sentään harrastan kohtuullisen rankkaa maastoajelua. Mutta tämä vain ei ole oikeasti enää hauskaa, vaan kyse on pikemminkin sinnikkyydestä ja (vaikkapa siitä pohjalaisesta) peräänantamattomuudesta.

    Onneksi tulin tänä aamuna junalla töihin havaitakseni sen olevan ensinnäkin myöhässä ja pysyvän ns. Hakaniemen seisakilla turhan pitkään. Ikkunasta katselin viereisellä kevlillä vilahtelevia pyöräilijöitä, joiden alusta näyttäisi olleen hyvässä kunnossa. Minulla meni eilen luottamus auraustoimeen, joka on tässä tämän talven varrella sentäs kehittynyt parempaan suuntaan. Silti en tänä aamuna jaksanut uskoa, että tie olisi auki. Ja mukavahan se oli lukea näitä palstan juttuja lämpimässä vaunussa. Kiitos niistä ja uskoa veljet sisaret. Pääkaupunkiseudun täsmäsää ei lupaa loppuviikolle hiutalen hiutaletta.

  8. #728
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Vaikka (etelä)pohojalaane olenki, nii eilemmeinas ruveta usko loppumaha...
    Ääh, tuo on normaalia talvikeliä ja siihen pitää osata suhtautua
    On se meinannut joskus itseltäkin työmatkalla viimeisten 19 vuoden aikana loppua usko, mutta ainoastaan yhden (1.) kerran olen sääolojen takia jättänyt pyörän kotiin, kun olin kaatunut märällä jäällä jo kolme kertaa ja olin vielä kotipihassa.
    Tuon jälkeen hankin kunnon nastarenkaat, viime talvina niitä ei ole tarvittukaan, lunta ja pakkasta on kyllä riittänyt.

  9. #729
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -Lane- Katso viesti
    Mutta olipahan raskasta polkea päivän mittaan kasvaneen muhjumöhjön seassa. Ja miten se tuulikin oli taas vastainen, kääntynyt 180 astetta päivän mittaan! Longinojan pelloilla alkoi jo taisteluväsymys hiipimään roppaan ja tappiomieliala valtaaman mielen - hemmetti kun olis maasturi ja leveemmät renkaat! Periksi ei kuitenkaan anneta vaikkei pohjalaasia ollakkaan ja jalkautumatta pihaan saakka. Kypärä sisälle, pipo päähän ja lumitöihin.
    Heh, tää on ihan yks yhteen omaa kokemusta eiliseltä. Paitsi että sotkin kehä 3:n pelloilla, johon oli roiskittu kivasti lisähaastetta suolamuhjun muodossa viereiseltä kärrypolulta. Apinan raivolla mentiin...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Taisi olla tämän talven pahin keli, mitä on moni jo täällä kironnut. Miesten tarinoissa kerrotaan, että viime talvena olisi ollut pahempaakin.

    Kävi eilen oikeasti mielessäni, että onko tässä mitään järkeä ja että pitäisikö lopettaa ulkopyöräily helmikuuksi. Pyörätön helmikuu.
    ...
    Onneksi tulin tänä aamuna junalla töihin havaitakseni sen olevan ensinnäkin myöhässä ja pysyvän ns. Hakaniemen seisakilla turhan pitkään. Ikkunasta katselin viereisellä kevlillä vilahtelevia pyöräilijöitä, joiden alusta näyttäisi olleen hyvässä kunnossa.
    Joo viime talvena, mutta entäpä toissa talvena sitten... Ja sitä edellisenä se vasta olikin...

    Ei ei mitään pyöräilyjä lopeteta. Voin suositella hulluimmillekin välipäiviä näin raskaimman kauden aikaan. Itse en aiemmin ole niitä harrastanut, mutta nyt on kolmas keskiviikko putkeen vietettynä autollista päivää. Katkaisee sopivasti työmatkaputken ja paljon paremmin jaksaa kelissä kuin kelissä. Mulla tuo on sikäli nyt pakon sanelemakin, että muuten en vklopun useiden tuntien erähiihtolenkkejä yksinkertaisesti jaksaisi. Metsään on pakko päästä!

    Tänään kyllä kävi autoa sulatellessa aamulla mielessä, että pyörällä olisin jo perillä. Klv:t oli tosiaan hyvin auratun näköisiäkin. Mutta ke on se välipäivä, oli keli mitä vaan, niin ei kukaan pääse sanomaan, että kelin vuoksi jätit tulematta...

  10. #730
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.440
    Eilen putosi lämpötila nollasta -5 °C asteeseen ihan hetkessä, oli harvinaisen nopea jäähtyminen. Märät fillarit jäätyivät varmasti köntäksi.

    Hankala keli on normaalia. Vaan kun lisäksi tekee lumitöitä ja töitä, niin täytyy pitää huoli myös levosta ja palautumisesta.
    Vai alkaaskohan ikä painaa kun ei aina jaksa..

  11. #731
    Franz_Koopa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Eilen putosi lämpötila nollasta -5 °C asteeseen ihan hetkessä, oli harvinaisen nopea jäähtyminen. Märät fillarit jäätyivät varmasti köntäksi.
    Jep, katsoin ilmatieteenlaitoksen sivujen käppyröistä, että syynä olisi ollut pohjoistuulen puhalluksen alkaminen. Tuuli kääntyy samassa kohdassa, missä lämpötila alkaa pudota.

    Itseltäni jäätyi ketjut, mutta niiden jää rikkoutuu kätevästi polkiessa. Tyhmempi juttu oli, että nopeusmittarin jäätynyt johto katkesi.

    ---

    Aloin muistella, että joko 2006 tai 2005 oli erityisen kylmiä päiviä tammi-helmikuussa. Tuolloin vaihdoin junaan, koska kenkiini ei mahtunut enempää sukkia ja silti varpaat jäätyivät pahasti. Paljonkohan se lämpötila on mahtanut silloin olla... Muistaako joku?

    Toinen pohtimani kysymys on, että onko tuohon mitään nyrkkisääntöä, että milloin kannattaa laittaa työmatkalle kahdet alushousut (ja milloin kolmet)

  12. #732
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Franz_Koopa Katso viesti
    Aloin muistella, että joko 2006 tai 2005 oli erityisen kylmiä päiviä tammi-helmikuussa.... Paljonkohan se lämpötila on mahtanut silloin olla... Muistaako joku?
    Täältä voi haarukoida joitain viitteitä
    http://outside.hut.fi/five.html


  13. #733
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Franz_Koopa Katso viesti
    Toinen pohtimani kysymys on, että onko tuohon mitään nyrkkisääntöä, että milloin kannattaa laittaa työmatkalle kahdet alushousut (ja milloin kolmet)
    Riippuu aika pitkälti henkilöstä, päällinhousuista, alushousujen materiaalista ja työmatkan pituudesta.

    Itse en plussakeleillä kaipaa päällinhousujen alle muuta kuin lyhyitä alushousuja (ja nykyisen pyöräilytakinkin alle riittää yksi lyhythihainen paita).

    Sitten kun menee pakkasen puolelle, niin lyhkäisten alushousujen päälle vedetään suhteellisen kevyet pitkät puuvilla-alushousut, ja ylävartaloa suojataan kevyellä pitkähihaisella paidalla.

    Jos pakkasta on enemmän kuin -10 C ja matkaa enemmän kuin pari kilometriä, puuvilla-alushousut jätetään pois ja kaapista etsitään tilalle lämpimämmät keinokuitualushousut. Viimeistään tässä vaiheessa (ellei aiemmin) satulan päälle laitetaan Biltemasta hankittu satulanlämmitin pitämään istumalihakset lämpimämpinä.


    Mutta tämä taitaa olla niitä asioita, jotka todella riippuvat henkilöstä ja kyseessä olevasta vaateyhdistelmästä. Paras tapa on vain aloittaa systemaattisesti kokeilemalla syksyllä ja hiljalleen lisäämällä vaatteita talven mittaan.

    Vuodenaika voi myös vaikuttaa vähän asuvalintaan: syksyllä ja alkutalvesta voi olla tarvetta pukeutua hieman lämpimämmin, kun taas lopputalvesta voi olla jo niin tottunut pakkasiin että pärjäilee samoilla asteilla aavistuksen kevyemmällä varustuksella.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  14. #734
    Liittynyt
    12/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    737
    Mulla menee vielä -20 C alla Enduran Thermolite Pro pitkät henkselihousut ja päällä armeija-reisitaskuhousut. Alkumatkasta hiukan viileetä, muutaman kilometrin jälkeen oikein sopiva. Samaan rajaan asti yläosana piisaa merinovilla alimpana, sitte keinokuitunen paksu välikerrospusakka, ja päällä softshell-takki. Kun mennään alle -20 niin joudun lisäämään ainakin yläkroppaan yhden kerroksen. Tänä talvena ei oo kertaakaan tarttenu jalkoihin enempää, tosin käytän usein polveen asti yltäviä pitkiä villasukkia.

    Itsellä ne kriittisimmät paikat on jalat ja kädet. Vasta tänä talvena sain hankittua tarpeeks lämpöset, eli Pearl Izumin lobsterit joiden alla villakynsikkäät, ja jalassa Laken talvisaappaat. Ennen tuli aina vilu, nyt pärjää.
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

  15. #735
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Vuodenaika voi myös vaikuttaa vähän asuvalintaan: syksyllä ja alkutalvesta voi olla tarvetta pukeutua hieman lämpimämmin, kun taas lopputalvesta voi olla jo niin tottunut pakkasiin että pärjäilee samoilla asteilla aavistuksen kevyemmällä varustuksella.
    Tuo pakkasiin tottuminen on tosiaan jännä ilmiö. Syksyllähän, iltojen viiletessä, tulee usein näitä pää jäätyy -fiiliksiä, vaikka asteita olisi jotain +5. Vastaavasti tässä kohdin talvea sitä ei kovin pienistä pakkasista viitsi enää edes vetäistä buffia kasvojen suojaksi.

  16. #736
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Franz_Koopa Katso viesti
    Toinen pohtimani kysymys on, että onko tuohon mitään nyrkkisääntöä, että milloin kannattaa laittaa työmatkalle kahdet alushousut (ja milloin kolmet)
    Varmasti yksilöllistä. Itsellä näin:
    0C ---> -5C pitkät (ohuet) villakalsarit ja Löfflerin WS-trikoot
    -5C ---> -10C pitkät villakalsarit ja Löfflerin WS-trikoot
    -10C ---> -15C pitkät villakalsarit ja Löfflerin WS-trikoot
    - 15 ---> -20C pitkät villakalsarit, päälle puuvillakalsarit ja Löfflerin WS-trikoot. Trikoiden alle "varmuuden vuoksi" villasukka poikittain lämmittämään sukukalleuksia.

    Aina alla pehmustetut "pyöräilybokserit".
    Takkina on aina Löfflerin kesätakki, jossa on tuulenpitäviä kohtia. -5C asteeseen selviän ohuella villa-aluspaidalla. Sen kylmemmällä toinen villapaita, ohuehko neulemainen.

    Kaikista hankalinta itsellä on ollut sormien ja varpaiden kanssa. Tänäänkin piti -20C pakkasella jumpata reilu 10min todella rankasti sormia. Sitten lämpenivät ja loppulenkki sujui mukavasti. Varpaatkin tarkenevat nykyisin, kun investoin Talvikkaisiin, joihin sujautan kahdet villasukat ja jalat.

    RM

  17. #737
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr.Auer Katso viesti
    Itsellä ne kriittisimmät paikat on jalat ja kädet.
    Taitavat olla useimmilla. Kun nuo paikat palelevat, niin silloin ei tosiaankaan ole kivaa vaikka muuten olisi kuinka paljon kampetta päällä.

    Omalta osalta myös kaula vaatii suojausta, eikä ainoastaan pakkaskelillä. Tosin siirtyminen perinteisestä kaulaliinasta kevyeen putkikauluriin helpotti huomattavasti elämää tämän suhteen. Mutta yhä on tarpeellista huolehtia paitojen ja takkien vetoketjujen sulkemisesta kunnolla ylös asti, tai muutoin voi alkaa tuntua kurkussa epämiellyttävältä.

    Korvat ovat vielä yksi altis kohta, erityisesti tuulelle ja ajoviimalle. Tämän takia hankin Windstopper-vuorellisen pipon. Muutoin ei pää kovin ihmeellisiä pipolta vaadi, kun tukkaakin on riittävästi tuomaan mukavan lisäeristeen siihen alle. Kypärän reikien teippaamiselle kiinni ei ole tullut tarvetta (niihin tosin joskus kertyy hieman lunta, mutta tämä ei ole iso haitta).
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  18. #738
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Korvat ovat vielä yksi altis kohta, erityisesti tuulelle ja ajoviimalle. Tämän takia hankin Windstopper-vuorellisen pipon.
    Mielenkiintoista. Täysin päinvastaisesta syystä oikeastaan lopetin WS-pipon käytön. Se kyllä pitää tuulen, mutta sitä tarvii vasta todella kylmillä keleillä: -15C jne. Jos käyttää lämpimämmällä, pipo on aivan märkä tunnin ajon jälkeen. Ja loppumatka on jo epämiellyttävää

    Senpä takia ostin lammaksen villasta tehdyn ohuen Icebreaker-pipon. Ei pidä tuulta juurikaan, mutta kummasti sillä olen tarennut. Eikä juuri siis kastukaan.
    RM

  19. #739
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Franz_Koopa Katso viesti
    Jep, katsoin ilmatieteenlaitoksen sivujen käppyröistä, että syynä olisi ollut pohjoistuulen puhalluksen alkaminen. Tuuli kääntyy samassa kohdassa, missä lämpötila alkaa pudota.

    Itseltäni jäätyi ketjut, mutta niiden jää rikkoutuu kätevästi polkiessa. Tyhmempi juttu oli, että nopeusmittarin jäätynyt johto katkesi.

    ---

    Aloin muistella, että joko 2006 tai 2005 oli erityisen kylmiä päiviä tammi-helmikuussa. Tuolloin vaihdoin junaan, koska kenkiini ei mahtunut enempää sukkia ja silti varpaat jäätyivät pahasti. Paljonkohan se lämpötila on mahtanut silloin olla... Muistaako joku?

    Toinen pohtimani kysymys on, että onko tuohon mitään nyrkkisääntöä, että milloin kannattaa laittaa työmatkalle kahdet alushousut (ja milloin kolmet)
    Ittellä yleensä lyhkäset alushousut työmatkalla mutta töissä semmosia tyyppejä jokka palelee sisällä +22 lämpötilassa kolmet villahousut päällä

    ja mun täytyis mukamas hakee sähköpattereita lisää melkein joka toiselle... karmee rutina

  20. #740
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Mielenkiintoista. Täysin päinvastaisesta syystä oikeastaan lopetin WS-pipon käytön. Se kyllä pitää tuulen, mutta sitä tarvii vasta todella kylmillä keleillä: -15C jne. Jos käyttää lämpimämmällä, pipo on aivan märkä tunnin ajon jälkeen. Ja loppumatka on jo epämiellyttävää
    Ehkäpä oma WS-piponi on sitten vähän kevyempää tekoa, kun en ole vielä saanut päätäni siinä hikoamaan. Hintakin taisi tosin olla hiukan alle viisi euroa, ostopaikkana Varusteleka ja kyseessä saksalaisten varusmiesten jo valmiiksi sisäänajama kappale.

    Eipä tuota kyllä ole joka päivä tullut käytettyä - jos ei ole odotettavissa paljoa tuulta tai ajoviimaa (esim. metsässä ajaessa) niin pärjäilen ihan peruspipon kanssa aika hyvin.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  21. #741
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Runsaasti päästä hikoilevana olen päätynyt korvalaput/silkkinen kypärähuppu-yhdistelmään. Pärjää -10 asteeseen. Toinen kypärähuppu päälle, pärjää -15. Sitä kylmemmille Haltin fleece-myssy.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  22. #742
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Haluamani talvikenkien saatavuus kun on olematonta Euroopassakin niin pakko viritellä neopreenisukalla päällystettyjä kesäkenkiä, ja eilen löysin Prismasta ohuet foliolliset huopapohjalliset ja laitoin nuo peruspohjallisten tilalle. Alkaahan ne varpaat vieläkin palelemaan pidemmillä lenkeillä, mutta kyllä noista selvästi iloa on ja pitävät jalat hieman pidempään lämpöisinä. Hyvin sijoitettu 5e

    Tietäisikö kukaan mistä saisi fiksusti hankittua kunnon villapohjallisia ilman mitään kestävyyttä parantavia kerroksia. Joskus olen tuollaiset Fiskarssista jolttain käsityöläiseltä hankkinut ja olivat todella lämpöiset ja eivät edes kovin paksut. Ongelmanahan noissa on kestävyys, mutta pyöräilykäytössä kestäisivät todennäköisesti hyvin.

  23. #743
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Varpaat pääsivät viime viikolla sen verran jäätymään ahtaissa kesäkengissä ja ohuissa kenkäsuojissa, että pitää tänään käydä näyttämässä lääkärille.

    Tuon esipuheen jälkeen varmaan ymmärrätte ettei minusta kannata ottaa mallia... Miinus neljään asti lyhkäiset kalsarit ja ohuet halpisulkoiluhousut joissa kylläkin verkkokangasvuori. Miinus kymppiin asti lisäksi puuvillaiset puolipitkät kalsarit reisiä lämmittämään. Tuuli voi muuttaa tilannetta.

    Miinus kahden jälkeen pistän kypärän alle Haglöfsin superohuen pipon. Miinus kympissä vähän paksumman. Toivottavasti posti tuo vihdoin tänään Shimano mw80 -popot.

    Kun on pari kilometriä kylmä, on loppumatkan sopiva. Puhun siis klv-työmatkoista, 41 km per päivä.
    10k-kerhon jäsen

  24. #744
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Ulkoilualusvaatteet ja kikkeliä lämmittämässä lyhyet windstopper-alushousut. Ja ohut softshell-takki. Jos ei niin liiku niin ohut fleese takin alle. Fleesepipo tai korvaläpällinen Gore XCR lippis jossa pieni vuori.

  25. #745
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Koikkari
    Viestit
    551
    Aika loistavat on myös neopreeniset nivushousut. Ne kun laittaa alusasun päälle, niin ei alapää ainakaan palele

  26. #746
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Huomenna näyttäisi tulevan aika ihana pyöräilykeli, jos Foreca osuu nappiin. Aamulla aurinkoista ja pari astetta pakkasta.

  27. #747
    hassipo Guest
    Minäkin voisin ilmoittaa talvipyöräilystäni. Oikeastaan toinen kunnon lenkki tänä talvena, tiet siinä kunnossa että en crossarilla siellä itseäni kiduta.

    Nyt pääsin ensi kertaa kokeilemaan postissa tullutta Radonin ZR Team 6.0:aa. En nyt osaa pyörästä sen enempää sanoa, kun ajettua tuli vain tiellä. Herkältä se kyllä vaikutti. Osaako joku sanoa, mitä tulisi tehdä kun etulevyjarru laahaa vähän. Ääni kuulostaa kuin terottaisi veistä. Meneeköhän ohi, kun käyttää vain pyörää ja jarrua?

    Vaatetus meni kyllä just nappiin. Säämiskähousut, tai lyhythihainen pukuhan se on, no sellainen-tiedätte kyllä, kerrasto, fleece ja päälle perus tuulitakki ja brikon tuulihousut, molemmat verkkovuorella. Kypärän alla Windstopper pipo, jonka päälle vielä kypäräpipo.

    Kivaa oli, eikä kylmä tullut. Kilometrejä <60 ja aikaa 3,5h. Liian pitkä lenkki tosin, alko jalat hapottaa ja viimiset 15km oli melko tuskasta.

  28. #748
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.712
    Etujarrusi vaatii hieman säätöä. Youtubesta löytynee ohjeet jos ohjekirja vaikuttaa liian kryptiseltä.

  29. #749
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hassipo Katso viesti
    Osaako joku sanoa, mitä tulisi tehdä kun etulevyjarru laahaa vähän. Ääni kuulostaa kuin terottaisi veistä. Meneeköhän ohi, kun käyttää vain pyörää ja jarrua?
    Eipä tämä nyt varsinaisesti tähän ketjuun kuulu, mutta kokeile jarrusatulan keskitystä.

    Ensiksi täytyy löysätä pultit joilla jarrusatula kiinnittyy haarukkaan. Ne löytyy joko käyttämällä loogista päättelykykyä tai tarkistamalla käyttöohjeesta. Kun ne on löysätty, jarrukahva vedetään niin pohjaan kuin se menee ja pidetään siinä asennossa pujottamalla esimerkiksi kuminauha jarrukahvan ja ohjaustangon ympäri. Sitten kiristetään ne jarrusatulan kiinnityspultit. Ja kappas, satula on linjassa jarrulevyyn nähden jolloin jarrupalojen pitäisi koskettaa levyä ainoastaan kun niin halutaan.
    CamoN muokkasi tätä : 27.01.2011 at 22.31 Syy: Siinä Radonissa taitaa olla hydrauliset jarrut.

  30. #750
    Prinsessa Guest
    Pitivät töissä hulluna, kun sompasin töihin tänään aamulla -21 asteessa 14km.
    Itse en allekirjoita tota, vaikka lääkityksessä saattaakin olla vajetta...
    Allekirjoitan sen, että kummasti sitä vain tottuu tossa pakkasessa ajamaan. Mullakin oli tänään aivan liikaa päällä, hiki tuli. Ja nimenomaan pahin moka oli Haltin ws-pipo. Tuntui, että pää räjähtää!

    Huomenna sitten kotiin leudossa säässä, en malta odottaa. Jos vaikka aurinko paistais ja sais tunkea ekaa kertaa arskat kypärän väliin

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •