Lainaus Alkujaan tämän lähetti *J* Katso viesti
Tuntuu kyllä monelle (ei-pyöräilevälle) olevan ylläri, että näillä keleillä tavalliset sliksit riittävät.
...
Kolme päivää oli viime viikolla, kun nastoja olisi tarvinnut.
Heh, sliksisissi havaittu!

3/5 tarve nastoille, on kyllä normaali-ihmisen mielestä ehdoton tarve nastarenkaille... Moni käyttää jo 1/100 vuoksikin. Vrt. autoissa turvatyynyt, joita ainakin itse toivon tarvitsevani 0/xxxx, mutta silti sellaiset haluan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dILETANTTI Katso viesti
En ole ehtinyt laittamaan nastoja vieläkään alle ja hyvin on riittänyt pito 35 mm CX Compissa. Tämä talvena kahdet työmatkalipat, joissa kummassakaan ei nastat olisi pelastanut.
Oletko ihan varma? Ei (nasta)talvirenkaat mitään kesäkeliä tee, mutta kyllä ne vaan ratkaisevasti auttaa. Itsekin tänä syksynä sinnittelin normaalia pidempään kesäslikseillä ajatellen, että pärjäähän näillä. Kun sitten lopulta vaihdoin kesiksien onnettomaan pitoon tottuneena nastat alle, tuntui että jumaleissön näissähän on pitoa ihan loputtomasti. Kaikkeen tietty tottuu (paitsi jääpuikkoon perseessä), mutta kannattaako sinnitellä, sitä voi miettiä.

Olen kaatunut itse vain kerran, yllättäen kesärenkailla jääkelillä. Syynä hieman huolimaton ajotyyli, mutta kun tilanteeseen joutui, väitän, ettei kukaan muukaan olisi siinä enää ehtinyt tekemään yhtään mitään. Nastoilla vastaavia koettu monta kertaa kaatumatta. Eli ei nastoilla kesäkeliä tule, mutta kaikista paikoista selviää kuitenkin pystyssä. Pieni ero, mutta kovin ratkaiseva silti.

Ei tänä talvena toki ole montaa päivää ollut, jolloin juuri nastoista olisi ollut merkittävää hyötyä, mutta talvirenkaista on ollut. Ja ne tulee nastojen mukana. En siksi oikein ymmärrä, miksi pitäisi sinnitellä, kun eipä toisaalta sliksien hyvistä puolistakaan ole tänä talvena paljon päässyt nauttimaan. Eikä sitä normitalven sepelissä kahlaamistakaan voine kevyeksi rullailuksi kutsua...