GiantElectrobikeGarminMPMessut
Näyttää tulokset 1 - 30 / 4198

Aihe: Tee-Se-Itse valot

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Guuna Guest
    Moi,

Tarvitsisin apua hieman oikeanlaisen kokoonpanon löytämiseen. Tekeleenä olisi siis kypärävalo enduroon, eli kaksipyöräisillä ollaan myös liikenteessä.

Vaihtoehtoina olen pitänyt joko:

a. 2x P7
    b. 3x MC-E

MC-E ovat tarjoaisivat reoriassa hieman enemmän valotehoa sekä -lajuutta. Hintakin olisi hieman matalampi liikkestä riippuen. Ehdottakaa toki parempaakin setuppia jos sellainen mielessä pyörii. Käyttö paikkana toimii noin 10cm levyinen spoori säkkipimeässä metsässä.

Liike, josta olen ensisijaisesti harkinnut tilaavani tavarat on, ilmeisesti jo kaikille tuttu, dx. Itse rakantelu ei tuota päänvaivaa vaan pikemminkin oikeiden komponenttien valinta. Mikäli toteutan suunnitelman b. niin millaisen driverin nyt oikeastaan tarvitsisin? http://http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13557]Tämä[/URL] näyttäisi antavan 700mA virtaa, joka on siis maximi, mitä tuo MC-E voi ottaa vastaan. Selosteessa lukee kuitenkin 1*3W, vaikka MC-E on käsittääkseni 10W ledin (?). Tämä ei siis toimi (miksi ei)? Entä jos toteutan suunnitelman a. ? Mikä olisi silloin sopiva driveri?

Entä muuttuuko tilanne radikaalisti jos päätänkin tyytyä vain kahteen MC-E:hen? Mitä eroa on muuten constant regulator driverilla ja circuit boardilla? Viimeiseksi vielä, että millaisella akku/paristo -köntällä olisi hyvä lähteä liikkeelle kun vaadittu toiminta-aika olisi vain n. tunti?

E: Olisiko järkevä rakentaa jokainen valo omaksi systeemikseen? Eli siis, että jokaisella ledillä olisi oma virtapiiri+driveri. Saattaisko helpottaa urakkaa? Plussana vielä se, että jos jostain syystä jotain menee oikosulkuun yms. takia niin ei menisi kaikki valot samalla rykäyksellä.
    Guuna muokkasi tätä : 09.12.2010 at 00.07 Syy: Lisäkysymys

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •