ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 166 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 66 116 156 164 165 166 167 168 176 216 266 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.951 - 4.980 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Milläs teholla Lupine Bettyn tai Wilman omistajat ootte ohjelmoineet lampun toimimaan low beamilla? Ite laitoin Bettyn low beamin pienimmälle, eli 1W/240 lumen asetukselle, mutta tuntuis silti vielä siirtymillä häikäisevän joitain vastaantulijoita? Vähemmän naamoista päätellen tosin kuin oletuksena olevalla 2.5W/420 lumen -asetuksella. Wilmassa tais olla joku 100 lumenin asetuskin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Akkumies Katso viesti
    Aika tehokkaan näköinen. Mikä akku siinä nyt on eli jännite ja kapasiteetti? Minkä näköinen laturi tuli mukana?
    Keskiviikkona pitäis saapua laitteen. 5200mAh litium-akku 12V, myyjän mukaan akku kestää tunnin. Laturista en osaa sanoa tarkemmin... Mut tunti on hieman lyhyt aika eli toine akku on jostain saatava.

Jos lamppu on 21W ja akku 5200mAh, ja oletettavasti 3s eli 11.1V, latauksessa max. 12.6V eli pyöreästi 12V niin akun energia on nimellisesti 5.2Ah*11.1V= 57.7Wh. Kuullostaa vähän lyhyeltä tuo toiminta-aika (1h), mutta odotellaan rauhassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Milläs teholla Lupine Bettyn...
    Jos 1W on omasta mielestä liikaa niin laita kohtaamistilanteessa kättä lampun eteen jotta vastaantulija ei häikäisty. Toimii

Viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsu Katso viesti
    Ei ne mainosmiehet moisia pikkuseikkoja viitsi ilmoitella. Ja kyllä siinä max. 800 lumenin tehossakin varmaan on hieman liioittelua mukana.
    Mutta kyllä noista dynamoista saa aika hyvin tehoja ulos. Ja kun ledit+ajurit kehittyy koko ajan niin valotehoakin saadaan vastaavasti lisää jo pienilläkin nopeuksilla.

Maastossa kyllä pitäisi olla joku akkusysteemi jota ladattaisiin dynamolla ja käytettäisiin akkua sitten apuna hitaissa nopeuksissa.
    Ajan itsekin työmatkalla sellaisen vajaan kilometrin pätkän pimeän metsikön läpi polkua pitkin ja vauhti tippuu parissa paikassa niin pieneksi ettei valoteho oikein aina riitä.
    Se 800 lumenia kuulosti kieltämättä ledin datalehdestä otetulta (en tosin tarkistanut).

Mitään mekaanista syytähän ei kai ole sille, etteikö napadynamosta voisi ottaa vielä huomattavasti nykyistä enemmänkin tehoja irti. Rajoittava tekijä on vain se, että dynamon tehot pitää repiä reisistä. Mutta jos napadynamolla haluaa maastossa ajella, niin yksi luultavasti fiksu vaihtoehto on myös puolata 26" kiekkoon 28-tuumaiselle tarkoitettu dynamo. Ei se tietysti hirveän paljon tehoja nosta, mutta vähän nyt kuitenkin.

...eli 1W/240 lumen asetukselle...
    Nuo ilmoitetut lumenet ovat kyllä reilusti yläkanttiin, sillä lumenentuoton maailmanennätys taitaa olla tuo kontion aikaisemmassa viestissä mainitsema 201 lm/w labraoloissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viesti
    Näissähän pitäisi tietää vähän enemmänkin aiheesta. Energiatehokkuushan paranee nykyisilläkin ledeillä, kun virtaa vähennetään. Tai vähennetään pintakirkkautta. Uusimman Creen energiatehokkuudestahan osa oli saavutettu sillä (jos nyt oikein olen ymmärtänyt), että ytimen kokoa oli suurennettu. Sillä tavalla saataisiin varmastikin nykyistä tehokkaampia ledejä sisävalaistukseen jo nytkin, mutta taskulampun tyylisiin ratkaisuihin ne eivät kovin hyvin soveltuisi.
    Tuosta sen voi lukea. KLIKS
    Jouluksi markkinoille tulossa tuo 160 lumenea/watti @350ma tekele, niitä tässä vähän olen odotellut, kirjanmerkeissä oli linkkikin näemmä KLIKS
    110lm/watti @2A lupailuissa, sillä saa kuitenkin jo P7:aan verrattuna jonkinmoista etua, jos ledin koko on pienempi eli keilaa saa tiukemmaksi tarvittaessa. edit_ nää ei siis olleet mitenkään toisistaan riippuvaisia asioita, mutta mulle tuo on olennaista että sais vähän P7:aa terävämmän piikin aikaiseksi.

mutanaama Guest
    Dynamon käyttö teknisessä maastossa antais lajille ihan uusia haasteita.

Talviajan myötä pimeä tulee selvästi aiemmin ja nyt pitäisikin saada uutta valoa pyörään. DX-riistovaloa kokeilin viime talven ja hyvinhän sillä näki, mutta johdot eivät kestäneet irrottamista pakkasessa ja akkukin oli, heh, susi. Uutta samanlaista en viitsisi laittaa, vaan valon ja hinnan suhde olisi silti kiva pitää samalla tasolla.

Mitäpä siis tilalle? Olen katsellut noita DX:n taskulamppuja (UltraFire, MTE). Mallivalikoima on niin turkasen suuri, että mikähän noista oikein kannattaisi tilata? MTE P7 ei ilmeisesti sekään ole kovin hääppöinen laadultaan, joten olisikohan joku näistä UltraFireistä hyvä hankinta?

UltraFire WF-501B SSC-P7-CSXO 3-Mode 900-Lumen
    UltraFire WF-502B SSC-P7-CSXO 3-Mode 900-Lumen
    UltraFire WF-501B MC-E (BIN M) 5-Mode 800-Lumen
    UltraFire WF-501B MC-E (BIN M) 800-Lumen

Toki, jos parempia löytyy DX:stä tai muualta, niin otan mielelläni ehdotuksia vastaan.

Yhden akun malleille luvataan näköjään 1-1,5 tunnin toiminta-aikaa. Akut saattaisin saada purkamalla riistolampun akkupaketin, jos siellä on edes 1-2 toimivaa sisällä. Laturiksi täällä suositeltiin jossain Pila IBC:tä ja Led Lenserin tankokiinnike toiminee myös UltraFirejen kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LoneWolf76 Katso viesti
    Mitäpä siis tilalle? Olen katsellut noita DX:n taskulamppuja (UltraFire, MTE). Mallivalikoima on niin turkasen suuri, että mikähän noista oikein kannattaisi tilata? MTE P7 ei ilmeisesti sekään ole kovin hääppöinen laadultaan, joten olisikohan joku näistä UltraFireistä hyvä hankinta?

Mulla on tuo 5-Mode MC-E ja on kyllä ollut positiivinen kokemus. Laadukkain kaikista DX:ltä tilaamistani ja valoa riittää, niin ettei kaupungissa voi täysillä käyttää. Akun kestosta en osaa sanoa, kun en ole edellä mainitusta syystä sitä juurikaan täysillä käyttänyt. Lisäksi spotti on mukavan laaja. Moodeja kyllä on rasittavan monta ja akku taitaa ihan vähän päästä heilumaan, jos jotain negatiivista täytyy sanoa.

Minkäs laatuisia nuo Sigman valot mahtaa olla ?? - Markkinoille on näemmä tulossa suht. kohtuuhintainen valo Sigmalta jota voisi harkita tuon Kiinaihmeen a.k.a. riistolampun rinnalle
    tankovaloksi. Ei varmaan lähde tuota luvattu 900 lumenia mutta hinta ei ole enää kovin
    paha jos laatu on parempi kuin riistolampuissa ... onkohan noissa tuo akku kestävämpi kuin Magic Shinessa ??

http://www.bike-components.de/produc...dell-2011.html

Tottakai optiikalla ja valokuviolla on merkitystä, mutta paljonko lumeneita tarvitaan pimeässä metsässä ajamiseen? Itsellä ei ole mitään tuntumaa aiheeseen.
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

Ajokuvia:

http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Nuo ilmoitetut lumenet ovat kyllä reilusti yläkanttiin, sillä lumenentuoton maailmanennätys taitaa olla tuo kontion aikaisemmassa viestissä mainitsema 201 lm/w labraoloissa.
    Niin yhtä ledia kohti? Mutta Bettyssähän on niitä 7 kappaletta.

mutanaama Guest
    Niin yhtä ledia kohti? Mutta Bettyssähän on niitä 7 kappaletta.
    Siitä huolimatta se on lm/W.

MTE P7 ei ilmeisesti sekään ole kovin hääppöinen laadultaan, joten olisikohan joku näistä UltraFireistä hyvä hankinta?

En harkitsisi MC-E tai etenkään P7-lamppua tuossa rungossa noin pääsääntöisesti. Mulla on noin 2,5A syövä 501B MC-E -ledillä ja siinä sai jo viritellä kohtalaisesti lämmöneristyksiä että toimii. Mun käyttötarkoituksessa tuo ei ole pitkiä aikoja päälle yhtä kyytiä. Joku lähemmäs 3A syövä P7 olis vielä pahempi. Ilman parantelua noi paukkuu aika äkkiä ja valokin on ylikuumentuneena himmeä.

Mulla on fillarikäytössä 2-toiminen "MTE" P7, jossa lämpö johtuu jo paljon paremmin pois kuin P60 elementistä. Toiminut kohta 1,5v, joten ehkä mulla on ollut tuuria? Toinen vastaava mulla oleva on vajaan 6kk ikäinen ja hyvin pelittää sekin.

Miellän nuo sinänsä kulutustavaraksi. Jos kestää talven yli niin hyvä. Ostetaan sitten ensi talveksi uusi. Ei kaada harrastusbudjettia. Todennäköisesti ensi vuonna ledeissä on muutenkin parempi hyötysuhde eli vaihdokki on parempi joka tapauksessa.

Kovissa vauhdeissa tai hankalassa maastossa ajaisin tosin kahden valon kanssa äkillisen vikaantumisen varalta, riippumatta lampun laadusta sinänsä. Toinen valo kypärässä tankovalon lisäksi on muutenkin mukava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Boot Katso viesti
    Tottakai optiikalla ja valokuviolla on merkitystä, mutta paljonko lumeneita tarvitaan pimeässä metsässä ajamiseen? Itsellä ei ole mitään tuntumaa aiheeseen.
    enempi on parempi. Mulla on 2 kpl kiinanihmeitä (tangossa + kypärässä) ja oon ollut tyytyväinen

Jokos tämä http://www.youtube.com/watch?v=emcyN64EV4E on nähty täällä? Imo yksi hienoimpia mainoksia mitä on tullut vastaan.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Lainaus Alkujaan tämän lähetti gobbif Katso viesti
    En harkitsisi MC-E tai etenkään P7-lamppua tuossa rungossa noin pääsääntöisesti. Mulla on noin 2,5A syövä 501B MC-E -ledillä ja siinä sai jo viritellä kohtalaisesti lämmöneristyksiä että toimii. Mun käyttötarkoituksessa tuo ei ole pitkiä aikoja päälle yhtä kyytiä. Joku lähemmäs 3A syövä P7 olis vielä pahempi. Ilman parantelua noi paukkuu aika äkkiä ja valokin on ylikuumentuneena himmeä.

Mulla on fillarikäytössä 2-toiminen "MTE" P7, jossa lämpö johtuu jo paljon paremmin pois kuin P60 elementistä. Toiminut kohta 1,5v, joten ehkä mulla on ollut tuuria? Toinen vastaava mulla oleva on vajaan 6kk ikäinen ja hyvin pelittää sekin.

Kovissa vauhdeissa tai hankalassa maastossa ajaisin tosin kahden valon kanssa äkillisen vikaantumisen varalta, riippumatta lampun laadusta sinänsä. Toinen valo kypärässä tankovalon lisäksi on muutenkin mukava.
    Ok, vaikuttaa siltä, että nuo UltraFiret olivatkin niitä huonoja... no siksihän täällä kyselin. Kieltämättä parin kympin taskulampun uusii mieluummin kerran vuodessa kuin vajaan sadan dollarin MagicShinen.

Onko se 2-toiminen MTE siis tämä? MTE:n tuikut Cree MC-E:llä ovatkin näköjään syystä tai toisesta selvästi kalliimpia ja 8:lla modella. Huh.

Saakohan noihin kiinanihmeisiin akkupakettia erikseen hommattua? Tuli vuosi sitten hommattua pari noita pyöränvaloja ja unohdin kesäksi toisen akkupaketeista tyhjäksi kassin pohjalle...nyt se ei oikein ota latausta itteensä. Laturin punainen valo palaa ehkä 5 min ja muuttuu vihreäksi, valo ei kuitenkaan pala kuin pienen hetken. Vissiin sökönä?

Onko se 2-toiminen MTE siis tämä? MTE:n tuikut Cree MC-E:llä ovatkin näköjään syystä tai toisesta selvästi kalliimpia ja 8:lla modella. Huh.
    Tollanen on ainakin mulla ollut ok. En tosin muista oliko se tuo vai vastaava 5-mode, jossa piti vähän parannella kontakteja ja kiristää ledin ruuvit, mutta tuollainen pikkuhuoltohan on aina tässä hintaluokassa normaalia Ainakin mun uudempi on täysin kajoamaton. Huonolla onnella erissä on tietty aina vaihtelua ja välillä voi tulla susi vastaan muutenkin. Satanen lisää rahaa, niin saa sitten laadukkaita valoja jostain muualta, todennäköisesti lumenitkin on silloin jo ilmoitetun mukaiset

Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Saakohan noihin kiinanihmeisiin akkupakettia erikseen hommattua?
    Kyllä kuulemma. Jossain täällä oli siitä linkkikin, olisikohan ollut Kaupat ja Kiinaihme ketjussa...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Tommottoos tänään...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Tänään tuli testattua tuo Troutien Liberator Mk 3 metsässä. Valoa on riittävästi.
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Tommottoos tänään...
    *nips*
    Ei tainnu tulla watit dynamosta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LeJeune Katso viesti
    Miten huolehdit että akut eivät tyhjene alle sallitun minimijännitteen. Näissä LiPo-akuissahan ei ole käsittääkseni suojapiiriä tätä varten.
    Lampussa on elektroniikkaa sitä varten (Taskledin roinat).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kyllä kuulemma. Jossain täällä oli siitä linkkikin, olisikohan ollut Kaupat ja Kiinaihme ketjussa...
    Kiitän, löytyihän se sieltä pienellä selaamisella

Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Saakohan noihin kiinanihmeisiin akkupakettia erikseen hommattua? Tuli vuosi sitten hommattua pari noita pyöränvaloja ja unohdin kesäksi toisen akkupaketeista tyhjäksi kassin pohjalle...nyt se ei oikein ota latausta itteensä. Laturin punainen valo palaa ehkä 5 min ja muuttuu vihreäksi, valo ei kuitenkaan pala kuin pienen hetken. Vissiin sökönä?
    Mullakin nyt pitkän käyttämättömän kauden jälkeen taitaa olla aika heikossa hapessa. Kestää valo huomattavan vähän aikaa. Mulla tosin oli laitettuna säilöön ihan täydessä latingissa ja taisin pari kertaa ainakin latailla välillä.

Tuommoisen olen itse löytänyt, en oo vielä tilannu:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32756

Kokeilen ensin paria virkistyskäyttökertaa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Akkumies Katso viesti
    Jos lamppu on 21W ja akku 5200mAh, ja oletettavasti 3s eli 11.1V, latauksessa max. 12.6V eli pyöreästi 12V niin akun energia on nimellisesti 5.2Ah*11.1V= 57.7Wh. Kuullostaa vähän lyhyeltä tuo toiminta-aika (1h), mutta odotellaan rauhassa.
    Joo eli tänään tuli lamppu testattua. On se aikamoinen se valonmäärä minkä se puskee,näkee aika komiasti. Aika möhkäle se koko systeemi on mut hyvin kiinnittyy silti runkoon. Ainoo miinus on se akun kesto,tunnin about kesti ja sit simahti. Tarttee alkaa metsästämään toista akkua,sen verta on kumminkin tehokas valo...

Oma kypäräkiinnitysviritelmä parista DX tankotelineestä.

The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Tämän illan lenkiltä helvetin epäselvä kokiskamera kuva Liberator 3:n valosta. Pahoittelen kuvan laatua. Otettu pyörän selästä ilman säätöjä. Valokin taitaa näyttää taivaalle.

Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

Exposure Light Diablo

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä valosta?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •