MPMessutGarminGiantElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 30 / 13415

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Hybrid View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LoneWolf76 Katso viesti
    MTE P7 ei ilmeisesti sekään ole kovin hääppöinen laadultaan, joten olisikohan joku näistä UltraFireistä hyvä hankinta?

UltraFire WF-501B SSC-P7-CSXO 3-Mode 900-Lumen
    UltraFire WF-502B SSC-P7-CSXO 3-Mode 900-Lumen
    UltraFire WF-501B MC-E (BIN M) 5-Mode 800-Lumen
    UltraFire WF-501B MC-E (BIN M) 800-Lumen
    En harkitsisi MC-E tai etenkään P7-lamppua tuossa rungossa noin pääsääntöisesti. Mulla on noin 2,5A syövä 501B MC-E -ledillä ja siinä sai jo viritellä kohtalaisesti lämmöneristyksiä että toimii. Mun käyttötarkoituksessa tuo ei ole pitkiä aikoja päälle yhtä kyytiä. Joku lähemmäs 3A syövä P7 olis vielä pahempi. Ilman parantelua noi paukkuu aika äkkiä ja valokin on ylikuumentuneena himmeä.

Mulla on fillarikäytössä 2-toiminen "MTE" P7, jossa lämpö johtuu jo paljon paremmin pois kuin P60 elementistä. Toiminut kohta 1,5v, joten ehkä mulla on ollut tuuria? Toinen vastaava mulla oleva on vajaan 6kk ikäinen ja hyvin pelittää sekin.

Miellän nuo sinänsä kulutustavaraksi. Jos kestää talven yli niin hyvä. Ostetaan sitten ensi talveksi uusi. Ei kaada harrastusbudjettia. Todennäköisesti ensi vuonna ledeissä on muutenkin parempi hyötysuhde eli vaihdokki on parempi joka tapauksessa.

Kovissa vauhdeissa tai hankalassa maastossa ajaisin tosin kahden valon kanssa äkillisen vikaantumisen varalta, riippumatta lampun laadusta sinänsä. Toinen valo kypärässä tankovalon lisäksi on muutenkin mukava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti gobbif Katso viesti
    En harkitsisi MC-E tai etenkään P7-lamppua tuossa rungossa noin pääsääntöisesti. Mulla on noin 2,5A syövä 501B MC-E -ledillä ja siinä sai jo viritellä kohtalaisesti lämmöneristyksiä että toimii. Mun käyttötarkoituksessa tuo ei ole pitkiä aikoja päälle yhtä kyytiä. Joku lähemmäs 3A syövä P7 olis vielä pahempi. Ilman parantelua noi paukkuu aika äkkiä ja valokin on ylikuumentuneena himmeä.

Mulla on fillarikäytössä 2-toiminen "MTE" P7, jossa lämpö johtuu jo paljon paremmin pois kuin P60 elementistä. Toiminut kohta 1,5v, joten ehkä mulla on ollut tuuria? Toinen vastaava mulla oleva on vajaan 6kk ikäinen ja hyvin pelittää sekin.

Kovissa vauhdeissa tai hankalassa maastossa ajaisin tosin kahden valon kanssa äkillisen vikaantumisen varalta, riippumatta lampun laadusta sinänsä. Toinen valo kypärässä tankovalon lisäksi on muutenkin mukava.
    Ok, vaikuttaa siltä, että nuo UltraFiret olivatkin niitä huonoja... no siksihän täällä kyselin. Kieltämättä parin kympin taskulampun uusii mieluummin kerran vuodessa kuin vajaan sadan dollarin MagicShinen.

Onko se 2-toiminen MTE siis tämä? MTE:n tuikut Cree MC-E:llä ovatkin näköjään syystä tai toisesta selvästi kalliimpia ja 8:lla modella. Huh.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LoneWolf76 Katso viesti
    Onko se 2-toiminen MTE siis tämä? MTE:n tuikut Cree MC-E:llä ovatkin näköjään syystä tai toisesta selvästi kalliimpia ja 8:lla modella. Huh.
    Tollanen on ainakin mulla ollut ok. En tosin muista oliko se tuo vai vastaava 5-mode, jossa piti vähän parannella kontakteja ja kiristää ledin ruuvit, mutta tuollainen pikkuhuoltohan on aina tässä hintaluokassa normaalia Ainakin mun uudempi on täysin kajoamaton. Huonolla onnella erissä on tietty aina vaihtelua ja välillä voi tulla susi vastaan muutenkin. Satanen lisää rahaa, niin saa sitten laadukkaita valoja jostain muualta, todennäköisesti lumenitkin on silloin jo ilmoitetun mukaiset

Exposure Light Diablo

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä valosta?

Dx

Tuli maanantaina tilattua DealExtremestä riistoledi, tilaus tänään tilassa Packaging eli kiinalaislapsoset on saaneet koottua valoni. Nyt vain jännittynyttä odotusta koska Posti-Pekka tuo minullekkin valaistusta.

Olo on kuin joulun odotuksessa.
    /Pete

Jos on vasta pakattu, mutta ei shipped niin on vasta itsenäisyyspäivä mennyt, eli jouluun vielä kiusallisen pitkä odotus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Akkumies Katso viesti
    Jos on vasta pakattu, mutta ei shipped niin on vasta itsenäisyyspäivä mennyt, eli jouluun vielä kiusallisen pitkä odotus.
    Minulla on ollut paketti jo yli kuukauden matkalla... Lähetetty 28.9.2010

Tulipa ostettua tommonen Led Lenserin H7R otsavalo jonka modasin kypärään. Paketissa sanotaan 140 lumenia. Kävin kokeilemassa pilkkopimeässä ja kyllä näkee! Ja hinnaksi jäipi vain 50€. Hintalaatu suhde kohillaan.
    Bmx Club Mikkeli

Exposure Light Diablo & Lupine piko

Noista pitäisi toinen valita, kokemuksia kyseisistä valoista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Passu Katso viesti
    Kolmatta päivää pikon kanssa ajamassa, MS P7 tangossa ja piko kypärässä, hyvä combo, pakksella ajanut reilun kolme tuntia ja vielä 7.7v jänöjä pikon akussa jäljellä, matalimmalla valoasetuksella jalankulkijoiden heijastimet näkyy 50m päästä.

Täydellä teholla pöllöt tippuu puista ja jänikset jäätyy paikalleen... Pikon kuvio on paljon kapeampi kuin riistolampussa, sopii hyvin kypärävaloksi, portaaton kulmansäätö toimii ja ei käänny itsekseen eri asentoihin.

@ Passu: Osta se Piko. Jos se lakkaa toimimasta niin huolto pelaa rivakasti ja mukinoitta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Täydellä teholla pöllöt tippuu puista ja jänikset jäätyy paikalleen...
    Onneksi riistolampussa on jotain 300-400 lum eli vähemmän, kuin pikon 550 lum. Ei tarvitse pelätä noita putoavia pöllöjä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Passu Katso viesti
    Voin vain suositella Diabloo. Loistava lamppu ja yksikertainen käyttää. Kevyt päässä ja valasee täydellisesti. Miinusta lyhyestä akun kestosta täysillä. Mutta hyvin pystyy heittään lenkin kestolla 1:45 jos ajaa siirtymillä himmeemmällä teholla. 2tuntiakin varmaan menee, jos sammuttelee siirtymille. Lisäakulla sitten jo täydellinen paketti

edit: PS. mulla on nytten kuvia otettuna diablolla, kun oon säkkipimeessä metsässä. YV:tä jos kiinnostaa. Sillon näkee ne todellisen tehon.
    pööräilijä muokkasi tätä : 19.11.2010 at 14.46
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

USE / Exposuren lampuista ei kokemusta, mutta Piko on hyvä peli. Käyttöaika max teholla on Diablo Mk2:sta pidempi ja paketti on kompaktimpi - lamppuosan Pikosta saa kiinni kypärän etuosaan (heti lipan päälle), piuha kulkee kypärän kouren sisällä niskapuolelle kiinnitettävään akkuun, joten säkäkorkeus ei kasva pätkääkään. Helpottaa kaseikossa ajoa.

L-firman takuut ja asiakaspalvelu tuntuu toimivan, takuusta ei omaa kokemusta ole mut tilatut lisäsälät tuli seuraavaksi päiväksi.
    Kummasti tuosta Pikosta valoa irtoaa, pääosan tään pimeen lamppulenkeistäni oon ajanu pelkän P:n valossa - tangossa oleva W-valo on yleensä joutavana.

Ekkonen Guest

Sigma Sport Mirage X

Sigman lamppusetti oli 4 vuotta käyttämättä ja nyt kun koitan latailla akkua niin ei mitään eloa. Googlailemalla ei löytynyt tuollaista akkua, oiskos kellään tietoa onko enää saatavilla? Tai käykö näihin lamppuihin (Mirage ja Mirage X) joku Sigman uudempi akku? Olettaisin että vika on akussa...

Kyseessä on siis tämännäköinen systeemi:

http://www.mtb-news.de/biketest/scri....php?itemid=43

...Lisättynä Mirage X -lampulla, jossa kiinteä virtapiuha urosliittimellä, joka tulee kiinni tuohon kuvassa näkyvään haaroituskappaleeseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekkonen Katso viesti
    Sigman lamppusetti oli 4 vuotta käyttämättä ja nyt kun koitan latailla akkua niin ei mitään eloa. Googlailemalla ei löytynyt tuollaista akkua, oiskos kellään tietoa onko enää saatavilla? Tai käykö näihin lamppuihin (Mirage ja Mirage X) joku Sigman uudempi akku? Olettaisin että vika on akussa...

...Lisättynä Mirage X -lampulla, jossa kiinteä virtapiuha urosliittimellä, joka tulee kiinni tuohon kuvassa näkyvään haaroituskappaleeseen.
    Eiköhän sieltä hienon muovikuoren alta löydy joku tuon tyyppinen akku http://www.biltema.fi/osteri/osteri....2&kategoria=23 Jos ne akun kuoret saa auki niin voit kurkata sisälle minkälainen sieltä löytyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekkonen Katso viesti

Minulla on yksi vastavaa käytetty akkupakki hybridifillarista... (saattaa olla toinenkin huonommassa kunnossa oleva vanha akku).

Kotelon avasin, sisällä on abiko liittimillä varustettu lyijyakku:
    DiaMec, Non-spillable
    Sealed rechargable battery
    DM6-3.2 (6V 3.2Ah)

EDIT:
    alkuperäisen akun speksit:
    http://tinyurl.com/2ufxput

lähinnä vastaavat, näitä myyvät esim Elfa ja YE-Oy
    Akut 6V 3Ah:
    http://tinyurl.com/3xtgvqq
    http://tinyurl.com/3225c65
    -> ongelmana, että kumpikin noin sentin liian pitkä mahtuakseen "heittämällä sisään" (ilmoitettu mitta 134mm)
    Tiku_1973 muokkasi tätä : 24.11.2010 at 22.10

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •