En harkitsisi MC-E tai etenkään P7-lamppua tuossa rungossa noin pääsääntöisesti. Mulla on noin 2,5A syövä 501B MC-E -ledillä ja siinä sai jo viritellä kohtalaisesti lämmöneristyksiä että toimii. Mun käyttötarkoituksessa tuo ei ole pitkiä aikoja päälle yhtä kyytiä. Joku lähemmäs 3A syövä P7 olis vielä pahempi. Ilman parantelua noi paukkuu aika äkkiä ja valokin on ylikuumentuneena himmeä.
Mulla on fillarikäytössä 2-toiminen "MTE" P7, jossa lämpö johtuu jo paljon paremmin pois kuin P60 elementistä. Toiminut kohta 1,5v, joten ehkä mulla on ollut tuuria? Toinen vastaava mulla oleva on vajaan 6kk ikäinen ja hyvin pelittää sekin.
Miellän nuo sinänsä kulutustavaraksi. Jos kestää talven yli niin hyvä. Ostetaan sitten ensi talveksi uusi. Ei kaada harrastusbudjettia. Todennäköisesti ensi vuonna ledeissä on muutenkin parempi hyötysuhde eli vaihdokki on parempi joka tapauksessa.
Kovissa vauhdeissa tai hankalassa maastossa ajaisin tosin kahden valon kanssa äkillisen vikaantumisen varalta, riippumatta lampun laadusta sinänsä. Toinen valo kypärässä tankovalon lisäksi on muutenkin mukava.









Lainaa viestiä vastauksessa
Ainakin mun uudempi on täysin kajoamaton. Huonolla onnella erissä on tietty aina vaihtelua ja välillä voi tulla susi vastaan muutenkin. Satanen lisää rahaa, niin saa sitten laadukkaita valoja jostain muualta, todennäköisesti lumenitkin on silloin jo ilmoitetun mukaiset
.

Kirjanmerkit