Onko tuo led lenser teline + nipparipatentti kiinteä asennus vai saako lamppua vekslattua kiinni ja pois. Lampulle kun olisi käyttöä tähän vuoden aikaan muuallakin kuin pyörässä.
tämä (jo tuossa aiemminkin pariin kertaan mainittu) lock block on kätevämpi ratkasu, jos lamppua tarvii päivittäin irrotella https://www.fenix-store.com/product_...roducts_id=274
Tuolla saa lampun kiinni minkäkokoseen tankoon vaan ja on helppo nyppästä irti kun tarvii valoa muuhun käyttöön. Itsellä on pari noin LD20 valoa käytössä työmatka-ajossa ja varavaloina lenkeillä, jolloin lamppu pidikkeineen on hyvä ottaa mukaan takin takataskuun tai reppuun.
-- not fast but furious --
No lamppu lähtee vetämällä pois kiinnikkeestään muutamassa sekunnissa. Takaisin paikalleen edelleen muutamassa sekunnissa.
Ei kyllä juuri helpompaa voisi olla. Jos jätät pyörän johonkin lukittuna, niin tuo teline ei ilman työkaluja lähde irti, jos vaan kiinnitysruuvin vetää kuusiokololla kunnolla kiinni. Ja voihan tuon kiinnitysmutterin korvata kahdella tavallisella mutterilla, jotka sitten lukitsee kiristämällä vastakkain. Ei takuulla lähde voron matkaan helposti. Ennemmin lähtee koko tsykä kerralla.
Nappulakenka muistelee ihan oikein. Mulla on TK11 ja tuo LedLenserin pidike. Vähän voimaa niin lamppu menee siihen paikalleen ja lähtee pois n. sekunnissa. Tosi tiukka se kyllä on, mutta ei ainakaan putoa. Ja tuo pidike ei edes maksa paljoa joten voi ostaa kaikkiin pyöriin oman pidikkeen. Pakkasessa ei kuulemma kannata vääntää sitä eli en tiedä miten käy jos on kova pakkanen ja rupee runnomaan tuota TK11-lamppua paikalleen jäätyneeseen pidikkeeseen.
Oon ollu tyytyväinen sekä lamppuun että pidikkeeseen.
Tätä myydään monessa paikassa 40-70eken pintaan ja DX:kin toimittaa jonnekin 55e pitää tänä päivänä.
Ostin "vanhan" 3 ledisen P4 lampun kaveriksi tältä kaverilta 3 ledisen version ja vaikuttaa ihan passelilta vehkeeltä. Todella tukeva tankokiinnitin ja muutenkin mekaniikka oli hyvänoloinen. Akkuhan näissä tulee olemaan ongelma kun siinä ei ole balancerille paikkaa (kennoja on 2 sarjassa 3 rinnan) ja laturi on "karvis" mallinen.
Taitaa toimittaa Suomeenkin, mutta voin toimia välikätenä tarvittaessa.
http://shop.ebay.de/burberry777/m.html
Täältähän näitä löytyy
http://kaidomain.com/ProductDetails.aspx?ProductId=1924
http://kaidomain.com/ProductDetails.aspx?ProductId=6267
http://kaidomain.com/ProductDetails.aspx?ProductId=7083
Itsellä tuo keskimäinen käytössä Fenixin kokoisen lampun kanssa. Hyvin toimii ja pysyy paikallaan.
Tuota Led Lenserin tyyppistä kiinnikettä näyttäisi olevan kahta eri mallia. Toinen on kiinteä ja toista voi pyörittää hammastetulla kehällä 360 astetta. MInulla on tuo jälkimmäinen ja ostettu täältä:
http://www.salainenagentti.fi/Publis...emcode=1630300
Vähän tyyriimpi, mutta tarvitsin kiinikkeen silloin heti. Noh, muutama euro sinne tänne...
Akut kestää n. 30 min täysteholla DX-lampussa:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149
onko jotain ideoita, että ne saa fixattua vai onko edessä vain uuden akkusetin osto? DX:n sivuilta en suoraan löytänyt akkupakettia - pitääkö ostaa kennot erikseen vain miten olette noita hommanneet - vai löytyykö jostain kotimaasta nopeasti?
Anteeksi maalaisuuteni, mutta käyttääkö kukaan Supernovan E3 triple-valoja. Sivuston mukaan 800 lumenia ja ei tarvitse miettiä latauksia tai akkuja, koska ottaa virran dynamosta.
Olen harkinnut omaan maastofillariin moista systeemiä, koska olen todennut Schmidtin dynamot vähitäänkin riittävän hyviksi "nopeassa" maantieajossa eDelux-valoilla.
Jos tunnustat käyttäväsi, voisitko kertoa käyttökokemuksista?
TaitettaVille muokkasi tätä : 30.10.2010 at 11.43 Syy: Yksi a liikka "fillariin"- sanassa
Tuolla kestoajalla voi varmuudella sanoa, että akkupaketissa on häikkää - eli yksi kennoista, tai kaksi ei lataudu täyteen koska toiset latautuu ja laturi lopettaa latauksen (pitäisi olla balansoiva lataussysteemi). Kato lisää viisaampien kirjoituksia Akut ja laturit -threadista.
Kyllä DX:n listoilla on myös pelkkä 4 kennon akkupaketti - nyt ei oo tässä linkkiä. -E
Got to have Nerve in forest!
DE:n vara-akkku: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32756
Akut ja laturi-threadista tosiaan löytyy parannuskeino, kuten ErkkiM ystävälliseseti linkkasi.
Mulla kans 1/3 akkusetissä samanlaista vikaa. Ei ole ehtinyt kuitenkaan vielä tutkia, kun kaks pakettia toimii.
www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
korsonkaikumtb.sporttisaitti.com
Ei ole kokemusta, mutta tuota valotehoa voisi vähän kommentoida. Napadynamoissahan normaali teho on 3W etuvalo-takavalo -yhdistelmälle, ja 2,4W pelkälle etuvalolle. 800 lumenia 2,4 watin teholla alkaa olla jo luokkaa teoreettinen maksimi nyt yleisesti käytösä olevalle lediteknologialle (raja menee käsittääkseni 360lm/W tienoilla). Ehkäpä ~tuollainen taso saavutetaan vielä monien nykyisten palstalaisten elinaikana, ellei sitten koko tekniikka vaihdu toiseen sitä ennen.
Kyllä tuo on jo nykyäänkin ihan mahdollista ja monesti eri lähteissä mainitu.
Normaalista 3W nimellistehoisesta napadynamosta irtoaa tuo 3W noin 10kmh nopeudessa ja 10W 25kmh nopeudessa.
Valaisimessa pitää olla ajuri joka osaa säädellä tehoa dynamon pyörimisnopeuden mukaan.
Tässä esim. ohjeita diy-ihmisille miten saadaan dynamosta tehoja ulos: http://www.pilom.com/BicycleElectron...moCircuits.htm
Tein tällaisen virityksen Ikeasta saatavilla tarraremmeillä.
![]()
"Jos rahaa jää säästöön, on väärät harrastukset"
Tuo DX:n akku on 2S2P eli ensin rinnan ja sitten sarjassa. Ilman balanceria homma ei toimi kovinkaan kauan koska akut Li-on ei lataudu tasaisesti.
Itse tekisin seuraavan liikkeen. Hommasin uuden 7.4 akun akun esim. hobbykingistä ja ostaisin samasta puljusta laturin jossa balanceri. Mulla on käytössä vastaava 4S1P akkusetin kanssa jo 3 vuotta ilman minkään sortin ongelmia.
Esim.
* Akku -> http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=9172
* Laturi/balanceri -> http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=11060
Powerin tarvitset erikseen.
Näissähän pitäisi tietää vähän enemmänkin aiheesta. Energiatehokkuushan paranee nykyisilläkin ledeillä, kun virtaa vähennetään. Tai vähennetään pintakirkkautta. Uusimman Creen energiatehokkuudestahan osa oli saavutettu sillä (jos nyt oikein olen ymmärtänyt), että ytimen kokoa oli suurennettu. Sillä tavalla saataisiin varmastikin nykyistä tehokkaampia ledejä sisävalaistukseen jo nytkin, mutta taskulampun tyylisiin ratkaisuihin ne eivät kovin hyvin soveltuisi.
Kiitoksia mielenkiintoisesta linkistä. Se että 3W saadaan jo aika pienellä vauhdilla oli kyllä tiedossa, mutta tällaisiin isompia tehoja puskevista virityksistä en tiennyt. Tietysti tuon lampun yhteydessäkin olisi ollut hyvä mainita, että se 800 lumenia saavutetaan vasta ehkä 25km/h tienoilla, ja siinä vaiheessa myös dynamon vastus on moninkertainen verrattuna perinteiseen 3W/2,4W lamppuun. Varsinkin, kun tuon linkitetyn lampun kuvauksessa mainittiin, että se soveltuisi esimerkiksi maastoajoon.
Näin esimerkiksi. (kunhan täältä sivusta huutelen)
Ei ne mainosmiehet moisia pikkuseikkoja viitsi ilmoitella. Ja kyllä siinä max. 800 lumenin tehossakin varmaan on hieman liioittelua mukana.
Mutta kyllä noista dynamoista saa aika hyvin tehoja ulos. Ja kun ledit+ajurit kehittyy koko ajan niin valotehoakin saadaan vastaavasti lisää jo pienilläkin nopeuksilla.
Maastossa kyllä pitäisi olla joku akkusysteemi jota ladattaisiin dynamolla ja käytettäisiin akkua sitten apuna hitaissa nopeuksissa.
Ajan itsekin työmatkalla sellaisen vajaan kilometrin pätkän pimeän metsikön läpi polkua pitkin ja vauhti tippuu parissa paikassa niin pieneksi ettei valoteho oikein aina riitä.
Tollanen tulee kotiin kun sai hyvään hintaan--> http://www.alibaba.com/product-gs/28...light_21W.html
Onko kokemusta kellään? Toisen akun tarttee vielä jostain saada että paloaikaa olis tarpeeks. Mistä tuohon saisi parhaiten akun,Suomesta?
Aika tehokkaan näköinen. Mikä akku siinä nyt on eli jännite ja kapasiteetti? Minkä näköinen laturi tuli mukana?
Kirjanmerkit