GiantElectrobikeGarmin
Sivu 8 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahmaniemi Katso viesti
    Mites tuo koko istui ja natsasi - mitkä ovat omat strategiset mittasi ? Nimittäin tilasin outletistä Ultimate CF 9.0 SL Roubaixin kokoa 62, se olisi tulossa viikolla 42. Pituutta itselläni on 194 cm ja ainakin vaakaputken + stemmin mitan pitäisi olla sopiva, kun vertaan nykyiseen pyörään...
    Tässä mittani:

Inseam: 94.5
    Trunk: 70
    Forearm: 38
    Arm: 71
    Thigh: 65
    Lower Leg: 61.5
    Sternal Notch: 158.5
    Total Body Height: 192.5

Canyonin laskuri tarjosi kokoa 64. Pitkäjalkaisena päädyin kuitenkin tuohon kokoon 62. Hyvin tuntuisi sopivan.

Päätin tarttua tuohon canyonin tarjoukseen vaihtaa stemmi 20 €urolla. 13 senttistä ei ollut joten pyysin 12 senttisen.

TetedeCourse Guest
    2011 mallit tilattavissa - siitä vaan sitten Aeroadia tilaanmaan

http://www.canyon.com/_en/

pazi Guest
    Mitenkäs nuo Ultimate CF ja Ultimate CF SLX rungot eroaa toisistaa?

-Pasi

Ugh aika suolaisen hintainen tuo Aeroroadin Di2. Jotenkin olin toiveissani ajatellut, että se olisi mielumminkin luokkaa 4990. Mutta kaipa se ongelma on että siitä on vain tuo "ETE" malli. Noh elämä on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pazi Katso viesti
    Mitenkäs nuo Ultimate CF ja Ultimate CF SLX rungot eroaa toisistaa?
    Erot taitavat olla aika minimaalisia. SLX on aivan himppusen kevyempi. Olisko kuitujen asettelussa jotakin eroa. CF hiilaritolpalla höystettynä on jo erittäin hyvä runko. Jos SLX on vielä parempi, sitten sen on pakko olla aivan h*levetin hyvä.

(Uudessa CF 8.0:ssa näyttää olevan jo basalttitolppa, jonka pitäisi olla hiilaritolppaa vielä pykälän verran mukavampi.)

jalmari. Guest
    Onko tietoa miten niitä pidempiä stemejä saa tuolta canyonilta tilattua. Jos niiden sivujen kautta, olisko linkkiä? Itse kun en sieltä sellaista löytänyt .

pontus_ Guest
    Olisi mukava kuulla asiantuntijoiden tai Canyon kokemusta omaavien kommentteja ko. merkin edullisemman hintatason pyöristä. Ensi keväälle tähtäimessä hankkia ensimmäinen varsinainen maantiefillari.

Aloittelijan silmään nuo äkkiä vaikuttaa varsin edullisilta pyöriltä verrattuna useimpiin valmistajiin, sillä tonnilla saa jo 105-osasarjan fillarin. Ja 200€ lisäpanoksella ultegraa. Eli millaisia kamppeita nämä on ja miten Suomessa on saatavuuden laita?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pontus_ Katso viesti
    ... miten Suomessa on saatavuuden laita?
    Saatavuus Suomessa on vain käytettyjen varassa (siis jos joku luopuu omastaan). Uusia vain tilaamalla: http://www.canyon.com/_en/

Itse tilasin loppukesästä Roadlite 6.0:n ja olen ollut erittäin tyytyväinen pyörääni (tosin en paremmasta tiedä, sillä maantiepyöristä ei kokemusta ole kuin 80-luvun Tunturista ja lyhyiltä koeajoilta pyöräliikkeiden fillareilla).

Melko kovahan tuo on rosoisella alustalla, mutta muuten kulkee todella hienosti

pontus_ Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Saatavuus Suomessa on vain käytettyjen varassa (siis jos joku luopuu omastaan). Uusia vain tilaamalla: http://www.canyon.com/_en/
    Kiitos. Hankintaproseduuri selvisikin aika hyvin jo tätä ketjua selaamalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalmari. Katso viesti
    Onko tietoa miten niitä pidempiä stemejä saa tuolta canyonilta tilattua. Jos niiden sivujen kautta, olisko linkkiä? Itse kun en sieltä sellaista löytänyt .
    Sähköpostilla: info@canyon.com

hidasta ja kömpelöä touhua, mutta muutakaan keinoa ei oikein ole...

jalmari. Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannevaro Katso viesti
    Sähköpostilla: info@canyon.com

hidasta ja kömpelöä touhua, mutta muutakaan keinoa ei oikein ole...
    Ok, kiitos vastauksesta. Sitä aloin jo hieman epäilläkkin. No onhan tässä koko talvi aikaa tilailla.

No tulihan se sparbuchista tilattu CF SLX 8.0 vihdoinkin. 60 kokoisen otin ja nyt parin lenkin ja säätelyn jälkeen lärvi on
    Uskomattoman mukava tuo kuiturunko kun tähän asti ajellut täysalumiini pyörällä.

Ande: mikäs sulla on inseamin mitta? Olen kevääksi miettimässä Canyonin tilaamista ja olen arponut 58 ja 60 kokojen välillä tässä itse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti giin Katso viesti
    Ande: mikäs sulla on inseamin mitta? Olen kevääksi miettimässä Canyonin tilaamista ja olen arponut 58 ja 60 kokojen välillä tässä itse.
    Vastaan vaikka ei kysytäkään . Mulla on 60-senttinen Ultimate CF ja inseam on 92-93 senttiä. Satulatolppa on about maksimissaan. Kokonaispituus on 191, eli olen lyhytselkäistä sorttia. Fillarin mitat sopivat mulle just eikä melkein.

Ukko 189 jalka 89. Varmasti tuo 58 olis menny kanssa, mutta se ois vaatinut vakiota pidemmän stemmin.
    Satulatolppa taitaa olla n. puolivälissä.

Itse olen 192cm, mutta inseam on vain 86-87. Canyonin laskuri suosittelee 58 kokoa. Varmaan 58/60 menevät molemmat.

Itse olen 192cm, mutta inseam on vain 86-87. Canyonin laskuri suosittelee 58 kokoa. Varmaan 58/60 menevät molemmat.
    Canyonin geometriassa vaakaputki on aika lyhyenläntä moneen muuhun runkoon verrattuna. Suattaap olla, että sulle sopii joku muu fillari paremmin.

Lyhyen vaakaputken lisäksi Canyonissa on aika korkea emäputki, josta syystä 60-senttisellä rungolla ajoasennosta tulisi todennäköisesti aika pysty. 58-senttinen runko toosipitkällä stemmillä voisi ehkä käydä.

Suosittelen jämäkästi, että etsit jomman kumman fillarin (tai molemmat) kokeiltavaksi.

Valitettavasti ainoa Canyoni mikä itseä kiinnostaa on tuo Aeroroad, jonka kokeilu tuskin on tällä hetkellä mahdollista Suomessa. Olen odotellut Di2 mallin saapumista Canyonin mallistoon ja tuoa Aeroroad on käsittääkseni ainoa mihin sen saa valmiiksi rakennettuna.

Edit: no nyt kävin vasta tarkemmin katsomassa. Näköjään Aeroroadin koot menevät vähän eri tavalla muutenkin, kuin CF SLX:n jota olen aiemmin tuijotellut. En ole mikään asiantuntija tulkitsemaan noita geometrioita pelkkien lukujen perusteella joten vaikea sanoa ilman koeajoa tosiaan. Lukujen vertailu omaan Focukseen (Cayo) tietysti onnistuu. Näköjään tuossa Aeroroadissa on aika mielenkiintoinen tuo seat tube/top tube suhde. Top tube on seat tubea pidempi, toisin kuin CF:ssä.
    giin muokkasi tätä : 25.10.2010 at 17.37

Valitettavasti ainoa Canyoni mikä itseä kiinnostaa on tuo Aeroroad, jonka kokeilu tuskin on tällä hetkellä mahdollista Suomessa. Olen odotellut Di2 mallin saapumista Canyonin mallistoon ja tuoa Aeroroad on käsittääkseni ainoa mihin sen saa valmiiksi rakennettuna.
    [nusnus]Se on Aeroad, ei Aeroroad[/nusnus]

Onkohan pääkaupunkiseudulla yhtään pienirunkoista (50cm) Canyonia, jota voisi käydä ihmettelemässä livenä?

Mulla on 2005 mallinen F10 Carbon Ultimate kokoa 54.
    Liian vanha / iso?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Mulla on 2005 mallinen F10 Carbon Ultimate kokoa 54.
    Liian vanha / iso?
    Ehkä hieman liian iso mulle koeajoa ajatellen.

Raijkaard Guest
    Jaahans, sieltä se Sparbuch Ultimate CF EVO -runko saapui kotiin. Ensifiilikset: odotettua parempi laatuvaikutelma, ihan asiallinen toi mattafinissi, onpa massiivista putkea ja saksalaiset tykkää kuplamuovista. Taisi mennä aika tarkkaan kuukausi tilausnapin painamisesta paketin vastaanottamiseen.

Jos ne Vorcet laittas sitten seuraavaksi tilaukseen ja jotkut kiekot. Kesäkin tulee kohta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raijkaard Katso viesti
    Jaahans, sieltä se Sparbuch Ultimate CF EVO -runko saapui kotiin. Ensifiilikset: odotettua parempi laatuvaikutelma, ihan asiallinen toi mattafinissi, onpa massiivista putkea ja saksalaiset tykkää kuplamuovista. Taisi mennä aika tarkkaan kuukausi tilausnapin painamisesta paketin vastaanottamiseen.

Jos ne Vorcet laittas sitten seuraavaksi tilaukseen ja jotkut kiekot. Kesäkin tulee kohta.
    Joillakin on kärsivällisyyttä aivan eri tavalla kuin toisilla. Mulla taisi mennä rungon saapumisesta noin kolme tuntia, kun olin jo koeajolenkillä .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    ... ja näemmä kohtuullisen hyväksi havaittu. Onneksi en "tarvitse" . Säästyy rahaa.

Ivus Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    BikeRadarissa on nyt Ultimate CF SLX Team:in testi tyrkyllä kiinnostuneille:

http://www.bikeradar.com/gear/catego...-team-10-38298

In this day of ornate 'look at me' paintjobs and acronym-laced whizz-bang tech features, you might be forgiven for overlooking the Ultimate CF SLX from German direct-to-consumer outfit Canyon, what with its stark white finish, plain black graphics and no-nonsense frame design. But in doing so, you'd be cheating yourself out of one of the best road bikes we've ridden in recent memory.

Ride & handling: Ultra-efficient and surprisingly comfortable with brilliant handling

Eipä tuon kanssa viitsi eri mieltä olla, vaikka oman kanjonin osat ovatkin tuohon verrattuna halpista.
    Tuollainen tuli kotiin viikko sitten 56" runkokoolla. Tosin ainoastaan yksi testilenkki takana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ivus Katso viesti
    Tuollainen tuli kotiin viikko sitten 56" runkokoolla. Tosin ainoastaan yksi testilenkki takana.
    Onneksi olkoon ja tervetuloa kerhoon!

Kuva ois kiva.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •