HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 22 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 72 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 5184

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #631
    A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    Menkää hyvä immeiset mehtään ajamaan, kuntoilu&ajotekniikka saapi ilmaiseksi, ei o metelia, kelia on, ei mee sähkövirtaa, ja voi nähhä oravan vaikka
    Mitä siellä metsässä tekee, kun on jo tehty päällysteitä kuten betoni, puu ja asfaltti. Pyöräilyhän on sisälaji...

  2. #632
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Viime vuonna koitin muttei siellä ollut missään tarpeeksi tasaista että olisi trainerin saanut siihen kunnolla.
    Mä olen käyttänyt semmosia kumisia simmilevyjä, mutta jos on isompaa kivikkoa, niin jostain 50x100 koolingista voisi nikkaroida jonkinlaista terassinpoikasta, mutta paikan vaihtaminen vähän hankaloituu.
    6.7 WTF/kg


  3. #633
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    On se iso lohtu että tällä foorumilla löytyy joka ratkaisuun aina uusi ongelma
    http://www.pellossalo.fi/

  4. #634
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Ite olen käyttänyt trainerirengasta hiljaisemman äänen ja hyvän pidon vuoksi. Eikä irtoa minkäänlaista kumisilppua tms.
    Kyllä se Johan on niin, että marras- joulukuussa räntää ja paskaa sataessa on yllättävän kiva ajaa sisällä tunti verrattuna ulkorämpimiseen. Kun silloin on niin pimeetäkin että ei nää etes oravia, vaikka olis hyvät valot. Kun ne oravatkin istuu silloin pesässään ja syö pähkinöitä.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  5. #635
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Juu juu, sen takia onkin syys ja lokakuussa niin mukavaa olla vielä ulkona. Mutta ei se, minä poistun tästä ketjusta, pysyisi topikin päälle
    http://www.pellossalo.fi/

  6. #636
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    Juu juu, sen takia onkin syys ja lokakuussa niin mukavaa olla vielä ulkona. Mutta ei se, minä poistun tästä ketjusta, pysyisi topikin päälle
    Jep...hus siitä kettuilemasta. Multa puuttuu se metsä, mikä hivenen hankaloittaa siellä ajamista.
    6.7 WTF/kg


  7. #637
    Epäilyksen Lohi Guest
    Nyt se Tacxin Satori tuli ja ensimmäinen leppoisa puolitoistatuntinen vedetty. Löytyykö netistä jotain ohjeistusta treinerin käytöstä yleisesti/harjoitteluohjeita/ohjelmia. Tacxin sivuilta löytyi jotain pientä, mutta google ei minun hakusanoillani kovin paljoa enempää tuonut.

  8. #638
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Epäilyksen Lohi Katso viesti
    Nyt se Tacxin Satori tuli ja ensimmäinen leppoisa puolitoistatuntinen vedetty. Löytyykö netistä jotain ohjeistusta treinerin käytöstä yleisesti/harjoitteluohjeita/ohjelmia. Tacxin sivuilta löytyi jotain pientä, mutta google ei minun hakusanoillani kovin paljoa enempää tuonut.
    Kannattanee sijoittaa johonkin noista ketjussa mainituista kirjoista, Training Bible jne. Satorilla itsekin ajelen, noin yleisesti tulee tehtyä jollain variaatiolla 2x20min kynnyksellä, 5x5-8min hieman kynnyksen yli VO2Maxia tai sitten jotain minuutin puristuksia. 10min lämmittely ja jäähdyttely. Mitään PK-treeniä ei ruuvipenkissä jaksa vetää jos ei ole tosi reippaalla päällä, pää hajoaa n. tunnin jälkeen. Jos ei pääse ulkona ajamaan vähintään kerran viikossa niin sitten täytyy joku pitkä rupeamakin kihnuttaa.

  9. #639
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    101
    Mistäs sellanen Rock and Roll Pro vastus kannattais nykyään ostaa? Velosportilla oli vähän hinta noussut sitten edellisen sivuvierailun ja CRC:ltä näyttäisi olevan koko laite loppu. Ja mitä lie tarkoittaa, että valmistajan sivuillakin lukee kyseisen laitteen kohdalla Out of stock. Kai näitä sentään vielä valmistetaan, jos olivat niin suosittuja? Vai tekeekö takuullakaan enää mitään, jos nyt sattuu jonkin kaupan varastosta vielä yhden löytämään.

  10. #640
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    101
    No jos jotain muutakin kiinnostaa, niin Velosportille on kuulemma tulossa seuraavalla viikolla uudet mallit, jos oikein käsitin. Hinta tosin nousemassa "tuntuvasti". Tilasin Satorin ja rullat...

  11. #641
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    286
    Voiko joku viisaampi kertoa kun tossa lukee että (näytöllä näkyvät tiedot: TEHO) Onko se sama kuin WATTI teho vai mistä tehosta nyt puhutaan?
    http://www.suomenurheilupyora.fi/pro...hp?loc_id=1257

  12. #642
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DaNi_BoY Katso viesti
    Onko se sama kuin WATTI teho [...]
    On.

  13. #643
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Kurtteja ei ole saanut taas pitkään aikaan. Voi kyypsä. Otin sitten Cycleops:in trainereita lisäksi niin ei ole yhden merkin varassa. Suunnittelia ja laitteen järeys-aste on sama kuitenkin mutta valikoima on laajempi. Super Magneto Pro, Magneto,Jet Fluid Pro ja Fluid 2 malleja tulee ekana. Lisäksi mua itteä kiinnostaa että jos tuntutuma säilyy samana niin saisi säädettyä pienemmillä portailla tehoa ns. viikottain ettei tarttisi vaihtaa aina eturatasta piikin-parin välein normaalimman kehityksen ylläpitoon (kukahan tarvii 3000W kestoa..?) ja silti "tatsi" on "ajettavampi" kuin Taxc ja Elitellä koska laitteet on ihan eri kaliberiä.
    http://www.cycleops.com/products.html

  14. #644
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DaNi_BoY Katso viesti
    (näytöllä näkyvät tiedot: TEHO) Onko se sama kuin WATTI teho vai mistä tehosta nyt puhutaan?
    On. Mutta niin kauan kun se lukema tulee muualta kuin SRM tai Powertap-mittarista, on se lähinnä suuntaa-antava. Paras versio on olla jompi kumpi ja traineri jossa ei sitten tarvitakaan mitään "sinnepäin tehoa" arpovaa näyttöä ja samaa mittaria voi käyttää sitten ulkonakin.

  15. #645
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Juu, noin teoriassa. Se sitten paljonko rengas kihnuttaa kitkaa, varsinkin kovin pientä rullaa vasten kuten joissakin merkeissä, vasten. (Taxc 30mm, Kurt/Cycleops 54mm) Rullan kireys taas vaikuttaa hukkuvaan tehoon. Ja nyt on kyseessä oikeasti riittävä mittaerhe jos tulosta haluaa verrata. Hyvä kehitys vuodessa edes jonkinverran reenanneella on kuitenkin alta watti/viikko... Taxc:iin muistaakseni elää kansan keskuudessa joku "suunnilleen" kalibrointi-ohje tyyliin" aja 25MPH tai n. 40km/h ja paa kinttu suoraksi. Renkaan pitäisi pyöriä tasan 10s,säädä sellaseksi se rullan kireydellä. "

    Tietty myös renkaan lämpötila vaikuttaa kovasti sen taipuma-ominaisuuksiin ja siten raakasti rullauskitkaan pienen rullan ympäri. Eli kun monella on tapana laskea mökin lämpöitilaa esim 15 asteeseen tai ajaa ulkovarastossa niin kannattaa ajaa "gummi kuumaksi" eli joku vartin ajo ennen kuin surittaa tollasia kansanloitsuihin perustuvia "kalibrointeja". Mää laittaisin useimmiten n. 4mm sägiä ja soon siinä. Alussa ehkä sutii mutta ei enää kun lämpiää. Koska muodonmuutos rullan kohdalla aihettaa pää-asiassa gummin lämpiämisen ja muutaman muun asian, samalla voi sitten miettiä kumpi lämpiää ja kuluu nopeammin (+sutii helpommin, +pitää ääntä...), hyvä ja notkea kisagummi vai halpa ja kankea reenirengas. Mulle kelpaa kyllä siksi ihan edelliskesän kisagummin jämä....

    Tossa tietty on se vika että siihenkin vaikuttaa kiekon paino eikä vain rullauskitka. Ite ajoin Taxc:illa yhen talven HED:in Superlite levykiekolla kun se oli niin pirun painava (joku 1650g muistaakseni) että se paransi ko. trainerin ajettavuutta lähemmäs suojuoksusta pyöräilyä.

    Sain muuten kerran nousemaan 48 kuutiometrin tilan +5C:stä kymmenellä asteella eli -> +15C kun ajoi tunnin trainerilla. Ns. höyry nousi.
    Ken osaa laskea hukkatehon määrän suoraan äijästä...? Ravautan hiasta että kyseessä on noin vajaa kilowatttitunti. Tietty se trainerinkin porotti...

    Jos tehokehitystä alkaa funtsimaan prosenteissa lyhyemmällä aikavälillä , saattaa joutua kyllä epätoivoon.

    Mutta pysyy tosiasiat käsillä samalla.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 27.10.2010 at 08.35

  16. #646
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ei minusta. Eikä niitä saa tuubeina. Ajattelin nääs ajaa FFWD Powerdisk:illä kun siinä on Powertap-tehomittari samassa ja levy pitää yleensä muutenkin pienempää ääntä trainerissa.

    Pehmeä gumminen ja rakenteinen kisarengas toimii minusta aika hyvin. Ja kaudesta yleensä jää pari ketaletta niitä kumminkin jäljelle.

    Pahin erhe on pistää halpa ja mahdollisimman pistosuojattumaantierengas trainerikäyttöön.

  17. #647
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Sain muuten kerran nousemaan 48 kuutiometrin tilan +5C:stä kymmenellä asteella eli -> +15C kun ajoi tunnin trainerilla. Ns. höyry nousi.
    Ken osaa laskea hukkatehon määrän suoraan äijästä...? Ravautan hiasta että kyseessä on noin vajaa kilowatttitunti. Tietty se trainerinkin porotti...
    Lämpömäärä = ominaislämpökapasiteetti * massa * lämpötilan_muutos

    = 1,01 kJ/kg * 48m^3 * 1,293 * 10
    = 626,8 kJ

    Teho = työ / aika
    = 626800 J / 3600 s = 174 W

    ...tai sitte jotain ihan muuta.

  18. #648
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Piruviä, tolla laskulla tän mökin lämmittämiseen ei tarvittaiskaan kuin muutama hehkulamppu? eikä Kilowatti-tolkulla pattereita.
    Toi 48 kuutiota oli edellisen kämpän kellari kyllä...

  19. #649
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrki64 Katso viesti
    Miksi ihmeessä tuhota tuubeja trainerissa?
    No, hyvä tuubi ei siinä paljoa kulu eiköä se uusi tuubi enää ole +muut syyt mitä kirjasin ylempänä. Ja yksi mun tehomittari sattuu vaan olemaan vapaana ja levykiekossa johon menee tuubi. En mää viitti hankkia kaikenmoisia vermeitä hyllyyn seisoman, kyllä niitä pitäisi voida ihan käyttääkin.

  20. #650
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    No hattuvakiolla laskien jo pelkästään seinien luonnollisen konvektion aiheuttama lämmönsiirto on satoja watteja tai enemmän. Olettaen että seinien lämpötilat on +5 C ja niiden pinta-ala 44 m2 luokkaa.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  21. #651
    A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Ite ajoin Taxc:illa yhen talven HED:in Superlite levykiekolla kun se oli niin pirun painava (joku 1650g muistaakseni) että se paransi ko. trainerin ajettavuutta lähemmäs suojuoksusta pyöräilyä.
    Mulla on sen HED Superliten edeltäjä, eli ei siis edes Superlite.
    Se painaa 1565g Vittorian Cronon kanssa ILMAN takapakkaa.

    FFWD:n ratalevy painaa samalla tuubilla 1399g ILMAN takaratasta.

    Toi 166g tuskin on kovin merkittävä ero. Ja siinä ankkuri HEDissä on vielä vapaarataskin...

    (Ja FFWD:n sivujen mukaan maantie levy Shimanolle on 90g painavampi kuin ratalevy, eli se ero olisi vaan 76g...
    Voi olla että mun keittiön vaaka ei ole täysin atomivaa'an tarkkuudella varustettu, mutta molemmat on punnittu samalla vaa'alla)

    Materiaali on mitä on, kai se on ollut tekovaiheessa samassa huoneessa kuin hiilikuitumattokasa...

    Mutta en mä oo saanut tota vaneriHEDiä kuitenkaan notkumaan tempossa, kun mä kai pyöritän koko ajan niin hyvin, enkä heilu puolelta toiselle.
    A.A muokkasi tätä : 27.10.2010 at 19.24

  22. #652
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Piti oikein käydä punnaan kellarissa yksi Hed SL. Huomasin samalla että tuskin kellään Suomessa on yhtä montaa Zipp-vannetta tai kehää saman katon alla. Not good. Tarvii siivota. Se on kyllä tuubiversio. Se oli 1450g ilman tuubia, ilman kasettipakkaa ja tikkatauluksi käyvässä hapessa. Se toinen oli avo ja varmasti painavampi mutta tuskin ihan 200g enempi... Siitä on aikaa jo enempi kuin tovi. Voi olla että jonkun gramman muistan pieleen.

    FFWD ratalevyt joita mulla on, on siinä 1200g +-20g. Niitäkin on tehty kahdella navalla. Mun myymät Shimano maantieversiot on olleet 1170-1220g. Normaali Shimanoversio jota tehdas myy jossa on irtokuulaleekerit, on joku 50-70g enempi.

    Mää en ota kantaa HED:in notkumiseen mutta olen moisen väitteen kuullut kyllä levyn vaihdon jälkeen.

  23. #653
    A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Piti oikein käydä punnaan kellarissa yksi Hed SL. Huomasin samalla että tuskin kellään Suomessa on yhtä montaa Zipp-vannetta tai kehää saman katon alla. Not good. Tarvii siivota. Se on kyllä tuubiversio. Se oli 1450g ilman tuubia, ilman kasettipakkaa ja tikkatauluksi käyvässä hapessa. Se toinen oli avo ja varmasti painavampi mutta tuskin ihan 200g enempi... Siitä on aikaa jo enempi kuin tovi. Voi olla että jonkun gramman muistan pieleen.

    FFWD ratalevyt joita mulla on, on siinä 1200g +-20g. Niitäkin on tehty kahdella navalla. Mun myymät Shimano maantieversiot on olleet 1170-1220g. Normaali Shimanoversio jota tehdas myy jossa on irtokuulaleekerit, on joku 50-70g enempi.

    Mää en ota kantaa HED:in notkumiseen mutta olen moisen väitteen kuullut kyllä levyn vaihdon jälkeen.
    Aika lähelle sun vaaka näyttää. Mun HED on myös tuubi, se avo on tosiaan painavampi. Myös toi FFWD: paino, 1200g + 20g + Crono 160g + liima menee toleransseihin. Kyllä mä uskon helposti, että FFWD on jäykempi, mutta kuten tiedetään, mä oon heikko raukka ja en saa levyä notkumaan.

    HED3c:n kyllä saan notkumaan. Joukkuesprintin startissa ekan 100m.

    Tilannehan vastaa aika heikosti aika-ajoa maantiellä. Tai, em mä nyt tiiä, voihan se notkuakin...

  24. #654
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    1.294

    köyhälle?

    tämä? http://www.probikekit.com/display.php?code=T9034

    vai: http://www.probikekit.com/display.php?code=NP10484

    vaiko? http://www.probikekit.com/display.php?code=A1116

    Tämäkin kiinnostaa mutta 0-varastossa..? http://www.probikekit.com/display.php?code=T9005

    Tuollainen alle 200e budjetti käytössä, onko suosituksia? Tarkoitus lähinnä PK-kinnausta maasturi-ajon ohella. 4-7h viikkoon.
    Ville Ilves


  25. #655
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lynxlynx Katso viesti
    Tuollainen alle 200e budjetti käytössä, onko suosituksia? Tarkoitus lähinnä PK-kinnausta maasturi-ajon ohella. 4-7h viikkoon.
    Mites Tacx Satori? 4-7 tuntia trainerikituuttamista viikossa alkaa olemaan aika hevijuuserimenoa. Hanki isoin/tehokkain mahdollinen tuuletin jäähdyttämään.

    Mä meinasin kokeilla appiukon noin 120 cm teollisuustuuletinta traineritouhuissa. Se saattaa vaan olla jo vähän liian iso tohon meidän kellariin, mutta ei varmaan hiki lentäisi. Siis tämmönen.

    Mitä mä olen noita eri kumeja trainerilla testaillut, niin trainerikumit ovat mun mielestä toimineet tavallisia kumeja paremmin ja kestävätkin tossa käytössä aika loputtomiin.
    6.7 WTF/kg


  26. #656
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lynxlynx Katso viesti
    Tuollainen alle 200e budjetti käytössä, onko suosituksia?
    http://www.profirad.de/kinetic-road-...r-p-14375.html
    Rule #1: Obey The Rules

  27. #657
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    4-7 tuntia trainerikituuttamista viikossa alkaa olemaan aika hevijuuserimenoa. Hanki isoin/tehokkain mahdollinen tuuletin jäähdyttämään.
    11 tuntia viimeiseen viiteen päivään yhteensä ja mukaan mahtuu yksi lepopäiväkin... Asiantynkää piti sen verran tässä sanoa että ei isoin/tehokkain tuuletin ole paras. Mullakin iso ilmastointilaite, niin en pidä sitä koskaan kuin pelkällä "fan" (puhallin) toiminnolla ja pienimmällä teholla. Tai no, keskikesän 35 asteen kämpässä oli puhallin jo kakkosella (3 portainen tehonsäätö). Mutta koskaan en pidä tuuletinta oikeassa ilmastointimoodissa. Jäätyisi siihen ergon päälle. Mitä pitemmälle treeni etenee, sen enemmän alkaa viluttamaan jo pienelläkin puhalluksella. Mutta siitä olen samaa mieltä, että tuuletin olla pitää, pakko tulla edes pieni ilmanhenkäys naamaan, muuten tulee noutaja heti.

  28. #658
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Mutta siitä olen samaa mieltä, että tuuletin olla pitää, pakko tulla edes pieni ilmanhenkäys naamaan, muuten tulee noutaja heti.
    Nöyrryin selkärangattomana ja kiikutin täksi talveksi trainerin sisätiloihin, ja samat fiilikset. Juuri ja juuri pärjää ilman tuuletinta rauhallisesti pyöritellessä, mutta kun tehoja heittää kehiin niin pieni tuulevire olisi påp.
    Jos tuntuu siltä että kone keittää sisällä, niin kannattaa kokeilla ulkonaRainerointia... ärsyttävää siinä vain on se että joutu pukemaan niin paljon päälle.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  29. #659
    ruoste__ Guest
    Ensimmäistä kertaa ostoksilla näissä merkeissä ja pohdiskelu on tällä hetkellä tacxin satorin ja speedmaticin välillä...Jos ei oteta tuota joidenkin mainitsemaa melutasoeroa huomioon, niin onkos tuolla rullan koolla (1kg/2kg) millainen merkitys? T. pienet reidet, pienempi rulla?

  30. #660
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    11 tuntia viimeiseen viiteen päivään yhteensä ja mukaan mahtuu yksi lepopäiväkin... Asiantynkää piti sen verran tässä sanoa että ei isoin/tehokkain tuuletin ole paras. Mullakin iso ilmastointilaite, niin en pidä sitä koskaan kuin pelkällä "fan" (puhallin) toiminnolla ja pienimmällä teholla. Tai no, keskikesän 35 asteen kämpässä oli puhallin jo kakkosella (3 portainen tehonsäätö). Mutta koskaan en pidä tuuletinta oikeassa ilmastointimoodissa. Jäätyisi siihen ergon päälle. Mitä pitemmälle treeni etenee, sen enemmän alkaa viluttamaan jo pienelläkin puhalluksella. Mutta siitä olen samaa mieltä, että tuuletin olla pitää, pakko tulla edes pieni ilmanhenkäys naamaan, muuten tulee noutaja heti.
    Viime talvena tuli vedettyä 14h viikkoon treinerillä parhaimmillaan...oma kroppa on suht samanlainen tuon tuuletuksen suhteen kuin Vesankin, eli liika tuuletus on pahasta...alkaa tulemaan vilu. Eli joku suht iso tuuletin pienellä teholla on aika hyvä valinta ja aina voi kokeilla toista tuuletinta takapuolellekin, tuntui toimivan itsellä aika hyvin.
    https://www.instagram.com/xtranza/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •