GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 21 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 5184

Aihe: harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Tavallaan on aivan yksi ja sama vaikka tehossa olisi 200W ylimääräistä jos se lasketaan johdonmukaisesti eikä sitä yritetä siirtää muuhun laitteeseen. Ongelmia seuraa siitä jos lukemat ovat sisäisestikin epätasaisia, ts. sama suoritus antaa eri tuloksia.
    Olet täsmälleen oikeassa! Mutta tarve on usein semmoinen, että käyt kuntotestissä ja saa kynnystehot, joilla sitten suunnitelet harjoituksia.
    Tehot mitataan ergometrillä joka antaa jo kolmannen lukeman.

Siksi olisi vallan mainiota, jos joku kehittäisi tehomittarin, jonka voisi kiinnittää kaikkiin vehkeisiin, vaikka polkimen tilalle.

Jari

Deve Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Tavallaan on aivan yksi ja sama vaikka tehossa olisi 200W ylimääräistä jos se lasketaan johdonmukaisesti eikä sitä yritetä siirtää muuhun laitteeseen. Ongelmia seuraa siitä jos lukemat ovat sisäisestikin epätasaisia, ts. sama suoritus antaa eri tuloksia.
    Tämä on totta. Harjoittelu onnistuu vaikka ne watit ei niitä oikeita olisi. Itse tahdon kuitenkin tietää ne ihan oikeat watit mitä omista jaloista irtoaa, kivempi niin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    Olet täsmälleen oikeassa! Mutta tarve on usein semmoinen, että käyt kuntotestissä ja saa kynnystehot, joilla sitten suunnitelet harjoituksia.
    Tehot mitataan ergometrillä joka antaa jo kolmannen lukeman.

Siksi olisi vallan mainiota, jos joku kehittäisi tehomittarin, jonka voisi kiinnittää kaikkiin vehkeisiin, vaikka polkimen tilalle.

Jari
    Jos omistaa wattimittarin niin lienee vähän turha maksaa jollekin labralle että pääsee testaamaan omat watit, parempi pistää vaikka pyörä traineriin kiinni ja ajaa se 20min testi, ja kattoa paljonko irtoaa. Näin ne watit olisi vertailukelpoisia paremmin kuin labrassa puskettuna kun ei tiedä paljonko se ergo sitten valehtelee. Ja koska sisällä watit on aina vähän matalemmat kuin ulkona niin itse olen tehnyt niin että 20min watit sisällä vastaa tunnin watteja ulkona, tuntuu toimivan omalla kohdalla hyvin näin.

Millit on sitten on varmasti ihan hyvä testata labrassa, ei varmaan kotioloissa kenelläkään oo siihen laitteita

Sisällä muuten saa helpommin keskitehot ylemmäs kuin ulkona, jos tuijottaa puhtaasti keskitehoa. Alamäet nääs laskee keskitehoa rajusti. Tietty jos ajaa 20min testin velolla niin sit ei tuu alamäkiä....

Pitkä ylämäki olisi tietty hyvä testiin mutta sen tarttisi olla joku 8-10km ja joku 5-6% ja sellaista nyt ei ole tässä vieressä. Jossain Mallorcallahan ton testin voi ajaa ihan lenkin lomassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    ...Siksi olisi vallan mainiota, jos joku kehittäisi tehomittarin, jonka voisi kiinnittää kaikkiin vehkeisiin, vaikka polkimen tilalle.
    http://www.metrigear.com/products/

Hyvällä tsäkällä voi ensi keväänä pukata markkinoille. Look ja Polar ovat kimpassa kiinnostuneet yhteistyöstä.

Deve Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Sisällä muuten saa helpommin keskitehot ylemmäs kuin ulkona, jos tuijottaa puhtaasti keskitehoa. Alamäet nääs laskee keskitehoa rajusti. Tietty jos ajaa 20min testin velolla niin sit ei tuu alamäkiä....
    Niin, kai ne keskitehot laskee jos rullailee.. Alamäessä on kyllä vaikeampi tuutata samoilla wateilla kuin tasasella mutta on se mahdollista.

Minkälaisia tuulettimia teillä on käytössä sisätreenissä. Tuollainen perus pöytätuuletin ei tahdo riittää mitenkään, Clasulta sais 50cm / 90W lattiapuhaltimen jota olen harkinnu, vai löytyisikö jotain vielä ärjympää? http://www.clasohlson.fi/Product/Pro...x?id=150763882

Tällainenhan sen tietenkin tulis olla http://www.power-tools-pro.co.uk/rhi...cm-p-5853.html
    Juha_H muokkasi tätä : 24.08.2010 at 17.22

Talviharjoitteluun pitäisi nyt joku laite saada, mutta kun ei osaa päättää ja mielipiteitäkin on miljoona erilaista. Sen verran asiaa ollaan saatu supistettua että ensimmäinen päätös olisi välillä

1) Kurt Rock&Roll harjoitusvastus vai
    2) Tekniikkarullat (ja jos nämä niin mitkä)

että tulisi keskustelua niin voisiko joku perustella miksi toinen vaihtoehto olisi parempi kuin toinen. Alunperin olin rullia hankkimassa syistä: vie vähemmän tilaa, halvemmat, ajotekniikka lähempänä oikeaa (eli oikeat lihakset tekisivät töitä). Enkös vastusta saa ihan välityksillä lisättyä...

Clasun tuuletin näyttää aikalailla samalta geneeriseltä tuulettimelta mikä mulla on mun luolassa. Mulla taitaa olla isompi moottori omassani ja se liikuttaa ilmaa aika riittävästi jo ykkösteholla. Ihan hyvä etten hankkinut seuraavaa mallia kun joskus tossakin ykkösasento viilentää vähän liikaa.

Mä teen testit niissä oloissa missä harjoittelen.

Ja Kurtin traineria en lähde pois vaihtamaan...paitsi ehkä insideriden rulliin. Computrainer on myös ihan kiva, mutta ei lisähinnan arvoinen noin niinkuin mun mielestä.
    6.7 WTF/kg

Jos budjetti kestää niin hanki molemmat. Ei nuo ole toisiansa poissulkevia, päinvastoin. Rullilla saat kehitettyä pyöränhallintaa, tasapainoa, pyöritystä ja vastuksella pääset runttaamaan mm. voimatreeniä.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

di luca Guest
    Minun kuntoilijan hentoreisille riittää rullat voimaharjoitteluunkin. Isompaa rieskaa vaan peliin... ja esim. Elitellä on kolmiportainen "vastusrulla" ,Varion, jolla saa himppa lisää jyrryytystä.

Kertokaas mitä eroa on kineticin rock & roll pro:lla ja roadilla muutakin ku hinta? chainreactionissa toi PRO 60e kalliimpi. Pähkäilen kumpi kannattais ostaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TumeT Katso viesti
    Kertokaas mitä eroa on kineticin rock & roll pro:lla ja roadilla muutakin ku hinta? chainreactionissa toi PRO 60e kalliimpi. Pähkäilen kumpi kannattais ostaa
    Selvittäisiköhän valmistajan www-sivu asiaa...? Rock & Roll "keinuu", Road Machine on "perinteinen" kiinteä traineri. Pro-malli on "päivitys" eli painavampi vauhtipyörä joka sopii molempiin trainereihin.

Itse olen ajellut Rock & Roll Pro:lla ja olen tyytyväinen. Muistaakseni aiemmin tässä ketjussa joku oli kirjoitellut kokemuksiaan kun oli kokeillut sekä Prolla että ilman.

^ kiitos!

Eli tosta vauhtipyörästä oli kyse, ku hinta vähä korkeempi. Muutenha noi on kait samat vehkeet molemmat.

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=31282

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=31281

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Deve Katso viesti
    Niin, kai ne keskitehot laskee jos rullailee.. Alamäessä on kyllä vaikeampi tuutata samoilla wateilla kuin tasasella mutta on se mahdollista.
    Saa olla aika äijä joka pukkaa muutaman prosentin alamäkeen samat tehot kuin ylämäkeen. Tietty kun välit piisaa mutta noin käytäntö on osoittanut kyllä muuta. Vaikka ei rullaa, notkahtaa tehot.

Pro:n ja Road machinen ero tuntumassa on samaa luokka akuin Road Machinen ja jonkun Taxcin. Tai no ei yhtä ihan yhtä suuri. Taxc pyörii NIIN huonosti mutta ero noissakin Kurteissa on aika iso lisäkiekolla tai ilman. Ite ainakin yllätyin kun kokeilin R&R:ää ilman lisäkiekkoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Pro:n ja Road machinen ero tuntumassa on samaa luokka akuin Road Machinen ja jonkun Taxcin. Tai no ei yhtä ihan yhtä suuri. Taxc pyörii NIIN huonosti mutta ero noissakin Kurteissa on aika iso lisäkiekolla tai ilman. Ite ainakin yllätyin kun kokeilin R&R:ää ilman lisäkiekkoa.
    Ja mä en taas oikein tykkää siitä lisäkiekosta. Ero on toki suuri ja jos Kurttia on hankkimassa, niin kannattaa samoin tein hommata Pro versio, niin voi yhdellä hankinnalla kokeilla noita kumpaakin ja valkata millä ajaa vai haluaako vaihdella pienemmän ja isomman vauhtipyörän välillä.
    6.7 WTF/kg

Tulipa ostettua Kurtin R&R (Pro) jokin aika sitten, tänään kaatosateen kannustamana ensimmäinen kunnollinen treeni tuolla. Varsin mukava peli, joskin omat vertailukokemukset on äärimmäisen rajalliset. Metelikään ei kuulemma häirinnyt olohuoneeseen asti, välissä 2 kevyttä väliovea.

Kiitokset siis tuon suosittelijoille, olen tyytyväinen sokkohankintaani

Suositelkaapa hyviä tuulettimia trainerikäyttöön. Sekä tietty myös kauppoja, joissa niitä on tarjolla.
    Rule #1: Obey The Rules

Tulee varmaan hommattua rullat (Tacx Antares sopii hyvin opiskelijabudjettiin :-) talvitreeniin sitten kun ei enää viitsi maantiepyörällä ulkona ajella. Valmistajilla on rullillaan ajeluun suunniteltuja ulkorenkaita, miten hyödyllisiä ne ovat? Hiljentääkö esim. ääntä huomattavasti verrattuna normislickseihin?

Pyörän esiasennetut ulkorenkaat (Schwalbe Lugano) menevät viimeistään keväällä vaihtoon paremmin pistosuojattujen tieltä, noillakin varmaan ajelis hyvin rullilla luulen mä.

Yleisenä kysymyksenä, minkälaisilla kumeilla muut tykkäävät rullillaan ajella?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Suositelkaapa hyviä tuulettimia trainerikäyttöön. Sekä tietty myös kauppoja, joissa niitä on tarjolla.
    Mahdollisimman iso (about 30-35cm), riittää pienin teho ja ääntä ei tule paljoa. Paikasta riippuen kannattaa harkita semmoista jalallista mallia. Ostopaikkoina toimivat varmaan kaikki kodinkoneliikkeet.
    https://www.instagram.com/xtranza/

Miten oli

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Mahdollisimman iso (about 30-35cm), riittää pienin teho ja ääntä ei tule paljoa. Paikasta riippuen kannattaa harkita semmoista jalallista mallia. Ostopaikkoina toimivat varmaan kaikki kodinkoneliikkeet.
    Mitenköhän tällainen soveltuisi puhallukseen: http://www.tv-ora.fi/info/lamm/5.htm ?

Tämmönen se pitää olla ja täältä noita pitäisi saada. EDIT: On näköjään vain yritysmyyntiä ton lafkan kautta...kai noita kuitenkin jostain pitäisi löytyä tai jonkun pitäisi noita voida tilata...vaikka joku pyöräkauppa voisi noita tilata?

Mulla on tommonen 450 mm propellilla varustettu malli, mutta 150 watin moottorilla. Kakkos- tai kolmosteholla ei ole kovin paljon tarvinnut vinguttaa. Aikaisemmin käytin noita valkoisia perustuulettimia, mutta ei ne oikein jaksa liikuttaa ilmaa riittävästi.
    6.7 WTF/kg

Havaitsin edellisessä asunnossa että siellä ainakin toimi systeemi parhaiten niin että isompi tuuletin oli edessä ja toinen takana (siis puhaltamassa poispäin). Nykyisessä on sen verran iso lasitettu parveke että ainakin syksyn ja kevään ajot sujunevat siellä hyvin yhdelläkin.

A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sooru Katso viesti
    Valmistajilla on rullillaan ajeluun suunniteltuja ulkorenkaita, miten hyödyllisiä ne ovat? Hiljentääkö esim. ääntä huomattavasti verrattuna normislickseihin?

Pyörän esiasennetut ulkorenkaat (Schwalbe Lugano) menevät viimeistään keväällä vaihtoon paremmin pistosuojattujen tieltä, noillakin varmaan ajelis hyvin rullilla luulen mä.

Yleisenä kysymyksenä, minkälaisilla kumeilla muut tykkäävät rullillaan ajella?
    Rullilla ajaminen ei kuluta renkaita nimeksikään.

Äänikin tulee pääosin jostain muualta kuin renkaan ja rullan välistä.

Joten ei mitään syytä ajaa "traineri"renkailla.

Veloflex Recordeilla ja Latexeilla tuntuu kuin ei olisi vastusta ollenkaan, eli rasitus tulee kadenssilla.

Perusmaantie kumi on siis parempi, ja sekin mielellään paksulla butyylillä.

Joten Lugano nimenomaan on hyvä rullille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Tämmönen se pitää olla...

Tuon tyyppistä laitetta katselin joskus aiemmin ClasOhlsonilla, mutta tuoreen kuvaston perusteella tuote näyttää poistuneen valikoimista. Tilalle on tullut minikokoisia pöytätuulettimia.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    Äänikin tulee pääosin jostain muualta kuin renkaan ja rullan välistä.
    Aika monella renkaalla kuvio aiheuttaa melkoista meteliä. Esim. Contin GP:t vaativat suunnilleen kuulosuojaimet.
    Open Corsa CX on suhteellisen hiljainen, mutta Corsa KX:n reunakuvio lisää melkoisesti melua.
    Hiljaisimpia ovat täysin sileät renkaat (esim. Krylion Carbon ja Ultremo).
    Myös sileäksi ajettu Corsa CX on hiljainen, mutta pyörii liian herkästi (joutuu pyörittämään reilusti yli 60 km/h vauhtia, jotta vastus pelkillä rullilla on edes kohtuullinen).

Menkää hyvä immeiset mehtään ajamaan, kuntoilu&ajotekniikka saapi ilmaiseksi, ei o metelia, kelia on, ei mee sähkövirtaa, ja voi nähhä oravan vaikka
    http://www.pellossalo.fi/

Lamppu syttyi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    Menkää hyvä immeiset mehtään ajamaan, kuntoilu&ajotekniikka saapi ilmaiseksi, ei o metelia, kelia on, ei mee sähkövirtaa, ja voi nähhä oravan vaikka
    Ja jättää kaikki pitkin vuotta waretetut fillarikisat katsomatta?
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    Viime vuonna koitin muttei siellä ollut missään tarpeeksi tasaista että olisi trainerin saanut siihen kunnolla.

A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StePe Katso viesti
    Aika monella renkaalla kuvio aiheuttaa melkoista meteliä. Esim. Contin GP:t vaativat suunnilleen kuulosuojaimet.
    Open Corsa CX on suhteellisen hiljainen, mutta Corsa KX:n reunakuvio lisää melkoisesti melua.
    Hiljaisimpia ovat täysin sileät renkaat (esim. Krylion Carbon ja Ultremo).
    Myös sileäksi ajettu Corsa CX on hiljainen, mutta pyörii liian herkästi (joutuu pyörittämään reilusti yli 60 km/h vauhtia, jotta vastus pelkillä rullilla on edes kohtuullinen).
    Olet oikeassa, itsellä kokemukset rajoittuvat renkaisiin joissa ei ole kuviota eli sileisiin.

Corsa CX:n kuvailit juuri samoin kuin minä kuvailisin Veloflex Recordin.

Conteilla en ole ajanut, enkä tule ajamaan...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •