FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 27 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 77 127 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #781
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    ...Marathon Winter on vähän hassu rengas sikäli, että se on selkeä kompromissi sekä kunnon talvikeleille että kuivalle asfaltille. Toisaalta se ei ilmeisesti kunnolla kestä kovalla pinnalla ajamista ilman, että nastat puskevat sisäpinnasta läpi. En ole missään muussa nastarenkaassa nähnyt noin ohutta kumipintaa ja nastojen kantoja tuolla tavalla kiinni renkaan kudoksessa...
    Fiksin takarenkaana pyörivästä MarttaVintteristä lähti alkutalvesta muutaman tunnin aikana reilu 70 nastaa, kiitos sulan asfaltin, kaljan ja herkän skidausjalan. (renkaalla oli noin tonttu rauhallisempaa sisäänajoa takana ilman nastojen lähtöä)
    Mut tuota nastojen paistamista kumin sisäpinnalla olen itsekin ihmetellyt, piti laittaa pistosuojanauhat jo melkein tuon asian takia väliin mukaan.

  2. #782
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Eli sillä eturenkaalla on ajettu ainakin 96 000 km? Morjesta pöytään!
    Hinta/laatu suhde kohdallaan
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  3. #783
    Teinpä tänään sitten ensimmäisen pyörälenkin tälle vuodelle kun oli ihan pakko päästä ulos ajamaan. Spinning pyöräily olohuoneessa alkoi jo kyllästyttää. Ajelin pari tuntia Vantaan pyöräteitä ja täytyy todeta että on se vaan todella raskasta tuolla pehmeällä pyörätiellä ajaa. Jalat huutaa hoosiannaa lenkin jälkeen. Mutta kyllä tuo silti sisäpyöräilyn voittaa.

    Alla olevassa trekin fitness hybridissä on 35mm marathon winterit ja aika käärmes se on ajaa pehmeällä lumella. Katselin että tuonne etuhaarukkaan voisi mennä joku 42mm rengas kun kiskoisi lokarin pois. Mutta kannattaako onkin sitten se kysymys ts. onko jotain 35mm maratoonaria oleellisesti parempaa tuossa 42mm koossa lumikeleille?

    Tuo luikertelu pitäisi saada vähemmäksi. Ei ole kokemusta mistään muista pyöristä tai renkaista talvikeleillä. Ensimmäistä kertaa kun nyt tulee talvikeleillä ajettua.

  4. #784
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jone Katso viesti
    Antin viestiin sen verran jatkoa, että ainakaan ekan 100km aikana ei ole 26" extremestä irronnut yhtäkään nastaa. Ekat 50km ajelin hissukseen löysillä baareilla. Eli tuskin mitään nastasatoa lintujen sulkasadon tyyliin tarvii enää pelätä.
    Mulla on 29" Extremeillä nyt noin 500 kilsaa alla, eikä myöskään ole yhtään nastaa irronnut. Sisäänajo asfaltilla jäi tekemättä kun satuin olemaan ulkomailla siten, että takaisin tullessa oli jo kunnolla lunta maassa, mutta ajoin sitten muuten vain rauhallisesti ekat lenkit.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  5. #785
    Epäilyksen Lohi Guest
    Schwalben Snow Studit alla. Pitäneet ihan hyvin, mutta olen kaivannut hiukan rullaavuutta, joten nostin paineen pyörän kyljessä olevaan 3,5 bariin. Tämänpäiväinen lenkki olikin sitten niillä paineilla lähiömuhkurassa helvetillistä hakkaamista. Kuinka alas paine pitää laskea, jotta ajo tuntuisi edelleen inhimilliseltä perunapellolla, mutta tasaiselle päästessä kuitenkin rullaisi...

  6. #786
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maantie123 Katso viesti
    Mikäköhän voisi olla tuon Marathon Winterin normaali käyttöikä(kilometrimäärä)? Toista talvea käytössä olevasta MW renkaasta tulee nimittäin kymmenkunta nastaa sisäpuolelta läpi. Viime lenkillä sisärengas puhkesi yhteen noista. Sisärenkaassa on myös useita muita nirhaumia nastojen kohdalla.

    Nyt laitoin alle n neljä vuotta vanhan hapartuneen Nokian W106 renkaan(josta muuten nastat eivät ole tulleet läpi).
    En osaa oikein päättää pitäisikö hankkia uusi MW vai pistosuojanauha vanhaan. Tuo W106 on kuitenkin sen verran raskas polkea, joten en varmaan jaksa ajella sillä hyvin pitkään.
    Itselläni on sama ongelma noiden MW-kumien kanssa: nastat tulevat läpi renkaasta ja puhkovat sisäkumin. Pistosuojanauhakaan ei tunnu auttavan, koska nastat syövät senkin puhki; joku nasta osuu myös aina nauhan ulkopuolelle.
    Rule #1: Obey The Rules

  7. #787
    Tapionpoika Guest
    Vastatkaapa tyhmän kysymykseen: onko mitään järkeä käyttää nastarengasta takana KESÄLLÄ, kun ajaa maastossa? Löytyisikö nastojen avulla ylämäessä juurakon päällä pitoa paremmin kuin hyvällä nastattomalla renkaalla?

    Onko joku testannut?

  8. #788
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tapionpoika Katso viesti
    Vastatkaapa tyhmän kysymykseen: onko mitään järkeä käyttää nastarengasta takana KESÄLLÄ, kun ajaa maastossa? Löytyisikö nastojen avulla ylämäessä juurakon päällä pitoa paremmin kuin hyvällä nastattomalla renkaalla?

    Onko joku testannut?
    Löytyy pitoa pitkoksilla jne. Järkeä ei jos ajaa mitään muuta samalla lenkillä. Saahan niitä toki käyttää. Itse jossain vaiheessa suunnittelin märän kelin pitkospuusessioita nastoilla, mutta pyörä pitäs saada muutoin kuin ajamalla paikalle. Asfaltti nyt vielä menee, mutta paljaat kivet ja kalliot eivät ole niin kauhian ihania nastoilla... kokeilemalla sen huomaa.. voipi olla se oma juttunsa sekin toki, meitä kun on niin moneen junaan ja jotkut putoilee veneestäkin...
    ..makes Jack a dull boy...

  9. #789
    Tapionpoika Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Löytyy pitoa pitkoksilla jne. Järkeä ei jos ajaa mitään muuta samalla lenkillä. Saahan niitä toki käyttää. Itse jossain vaiheessa suunnittelin märän kelin pitkospuusessioita nastoilla, mutta pyörä pitäs saada muutoin kuin ajamalla paikalle. Asfaltti nyt vielä menee, mutta paljaat kivet ja kalliot eivät ole niin kauhian ihania nastoilla... kokeilemalla sen huomaa.. voipi olla se oma juttunsa sekin toki, meitä kun on niin moneen junaan ja jotkut putoilee veneestäkin...
    Niin tosiaan ne kivet... niitä kun tulee poluilla vastaan välillä enemmän kuin juurakoita ja sitten on turvallaan. Kiitos kanttiini paljon vastauksesta!

  10. #790
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    ...Saahan niitä toki käyttää...
    Ei muuten enää saa...ainakaan crossarissa.
    http://www.cyclingnews.com/news/uci-...or-cyclo-cross
    Rule #1: Obey The Rules

  11. #791
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tapionpoika Katso viesti
    Niin tosiaan ne kivet... niitä kun tulee poluilla vastaan välillä enemmän kuin juurakoita ja sitten on turvallaan. Kiitos kanttiini paljon vastauksesta!
    Pitävämpi kumiseos märille juurille on esim. Maxxiksen .42 (super tacky) seos. Valitettavasti Highroller / Minion kumit tuolla seoksella ovat käsittääkseni aina teräspunoksella joten painoa kertyy se 800g 2.3" nakeille. Haulla löytyy myös ketju täältä foorumilta jossa keskustellaan renkaista märälle juurakolle.

  12. #792
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Aiheeseen... Möin joku vuosi sitten mun Freddie SW't pois kun luulin ettei etelään enään talvea tule. Nyt harkitsen uusien kumien ostamista.

    Olenkohan ymmärtänyt oikein että hakka300 kiermurtelee verrattuna freddieen, ainoana etuna siis hinta ja paino? Tiivistyykö tuo hakka300 litkuilla ihan hyvin?

  13. #793
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Nykänen
    Viestit
    86
    500km ajellu 29 extremeillä sekä polkuja että katuja. Edestä puuttuu 4 nastaa ja takaanta 3. Kestää kantata aika raakasti puhtaalla, jos pöperöä niin sit lähtee alta mutta pöperöllä lähtee mikä tahansa. Riittävästi on vastusta niin kunto nousee mukavasti, se on huonokuntoisten puhetta että eivät rullaa hyvin !!

  14. #794
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Lauantaina oli aika montaa nastarengasta koeajettavana ja kyllä kai niistä WXC300 ja Freddie (Lite?) toimivat parhaiten siinä tilanteessa.
    Kelihän oli semmoinen että kapeana WXC meni hyvin lumen läpi kovalle pohjalle ja Freddiessä oli kai paras kuvio.
    Varsinaista tarvetta nastoille ei kyllä ollut kuin parkkiksella ja siinä ei tullut testailtua tarkemmin. Ja omassa Ice Spiker Pro + uudempi Extreme.

  15. #795
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Aiheeseen... Möin joku vuosi sitten mun Freddie SW't pois kun luulin ettei etelään enään talvea tule. Nyt harkitsen uusien kumien ostamista.

    Olenkohan ymmärtänyt oikein että hakka300 kiermurtelee verrattuna freddieen, ainoana etuna siis hinta ja paino? Tiivistyykö tuo hakka300 litkuilla ihan hyvin?
    Litkuista mitään tiiä enkäniin Freddieistäkään, mutten mitään kamalaa kiemurtelua ole uusilla Hakoilla huomannut. Hirveesti oon tykänny.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  16. #796
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Jyväskylä, Vaajakoski
    Viestit
    137
    Näyttäisi kahden talven perusteella, että IceSpikerPro-renkaat eivät kestä päivittäistä pakkasessa ajoa.

    Nämä on ostettu 2008 keväällä, kuva on otettu 2009 keväällä.


    Nämä sain Planetista takuuseen syksyllä 2009.

    Uudemmissa nappulat ovat murtuneet juuresta samalla tavalla, nappuloiden reunat ovat murentuneet enemmän, mutta kyljet eivät ole niin pahasti halkeilleet.

    Vaurioit tulivat pakkaskauden aikana jäisiä kevyenliikenteen väyliä ja lumisia polkuja ajettaessa.

  17. #797
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Sama vika täällä. Rengas ei kuitenkaan vuoda nappuloiden tyvestä tubeless-asennuksena, joten en viitsi nähdä asian takia vaivaa. Mikään ei ole ikuista.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  18. #798
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    185
    Mulla on vasta tämä talvi takana ISP:llä, ja olen huomannut samaa vikaa nappuloiden juuressa. Veikkaanpa, että ne -20°C kelit tekevät tuon murtumisen. On ne hyvät renkaat, mutta olen silti vähän pettynyt niihin. Ehkä odotukset oli hypetyksestä johtuen liian korkealla.

    Pito on hyvä, mutta pehmeässä lumessa eteneminen on surkeaa. Ajettiin taannonin yhtä aikaa erään toisen aktiivipyöräilijän kanssa, ja hänellä oli Nokialaiset (en nyt muista mitkä) ja kun tultiin pehmeään lumipöperöön, niin hän meni eteenpäin kuin juna. Minun pyöräni alkoi vatkaamaan ja veivaamaan kuin John Travolta.
    Jari-Matti
    Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

  19. #799
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.423
    Pyöreä rengasprofiili joka alapinnalla voimakkaasti kääntää nappuloita, voi olla syypää.
    Hakka WXC on myös pyöreäprofiilinen, joka helposti syö itsensä sisälle hankeen ja luikertelee.
    Hakkassa on kuitenkin Ice Spikeriä leveämmät nappulat, jotka kestävät kohtuullisesti.
    Vakaampia lumella ovat kantavammat Nokian Extremet ja Freddyt, joissa on tukevat reunanappulat ja tasainen profiili, tosin ovat melko painaviakin.

  20. #800
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Turku/Pansio
    Viestit
    278
    Nostellaas taas tätäkin kun rupeaa tulemaan ajankohtaiseksi vähitellen. Sitten piti myös kysyä noiden nastarenkaiden sisäänajo paineista että kuinka paljon saa kiloja laittaa. W106 Nokialaisen kyljessä lukee 4,5 BAR, mutta taitaa olla lähinnä maksimipaine onko joku 2,5 BAR hyvä?
    Nokian Hakkapeliitta W240/W106, loppu se liukastelu...ehkä

  21. #801
    yypy Guest
    Sivunastojen pitäis koskea myös maahan, jotta nekin asettuu, eli 2,5bar voi olla jopa vähän liikaa.

  22. #802
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Alkaa joo kohta olla ajankohtaista.
    Bike-componentsilla on ISP 2011-malli, jossa mainitaan tubeless-ready. Onko muita helppo saada nousemaan litkuilla vanteelle? Entä mitä mieltä olette renkaan leveydestä? Riittääkö 2.1 vai kannattaako valita 2.35?

    Nastarenkaista ei ollenkaan kokemusta, joskus tehtiin itse "ruuvirenkaat", pitoa kyllä oli mutta voitte arvata että myös vierintävastusta..

  23. #803
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Kyllä vanhan ISP:n (ei tietoakaan tubelessista) sai nousemaan vanteelle ja litkulla pysymään tiiviinä. Aika haperot kyljet oli, joten painetta sai lisäillä usein ennenkuin kuplinta kyljissä loppui.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  24. #804
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Kyllä vanhan ISP:n (ei tietoakaan tubelessista) sai nousemaan vanteelle ja litkulla pysymään tiiviinä. Aika haperot kyljet oli, joten painetta sai lisäillä usein ennenkuin kuplinta kyljissä loppui.
    Thnx. Ajelen nyt aluksi nastattomilla mutta jos keli muuttuu tosi jäiseksi niin kai se sitten on nastat hommattava.

  25. #805
    Liittynyt
    03/2007
    Viestit
    73
    Onko tullut vastaan missään valkosivuisia nastarenkaita?

  26. #806
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Middle Earth
    Viestit
    110
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amppari Katso viesti
    Onko tullut vastaan missään valkosivuisia nastarenkaita?
    Aika läheltä liippaa....nämä


  27. #807
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Pääkaupunki
    Viestit
    201
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amppari Katso viesti
    Onko tullut vastaan missään valkosivuisia nastarenkaita?
    Tee-Se-Itse on se paras vaihtoehto.

  28. #808
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Laitoin tänään CC:hen eteen nastakiekon "turvallisuuden vuoksi", mutta nastarengas meinasikin aiheuttaa kaatumisen. Syynä se, että tavallista fätimpi rengas otti kurvissa aika napakasti kengänkärkeen kiinni.

  29. #809
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    164
    Mikä olisi pidon, ajettavuuden ja kulumisen kannalta järkevä kompromissi-paine 622-35 Marathon Winteriin tämän hetken märille/jäisille asfalttipinnoille?

  30. #810
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mako Katso viesti
    Mikä olisi pidon, ajettavuuden ja kulumisen kannalta järkevä kompromissi-paine 622-35 Marathon Winteriin tämän hetken märille/jäisille asfalttipinnoille?
    Ei niillä mitään ajettavuutta ole…lähtisin niin alhaisilla kuin mahdollista ilman että tarvitsee pelätä snakebiteä joka kanttarilla eli painosta riippuen. Viime talvena taisin itse ajella kylkeen leimatulla minimipaineella, edessä hieman vähemän kuin takana.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •