ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 26 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 76 126 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #751
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Kuormaliinalla kiristetään rengasta koko kehältä vannetta kohti. Auttaa joskus, mutta IceSpiker oli niin väljä ei apuja ollut. Yhtenä vaihtoehtona mieten, että asentaa renkaan ensin sisäkumilla, sen jälkeen raottaa päällirengasta venttiilin kohdalta vain sen verran, että saa venttiilin puikattua pois paikaltaan ja päällirenkaan ulkopuolelle, sisuri katki ja vetämällä pois. Näin saisi toisen reunan kokonaan paikalleen ja toisenkin reunan 90% paikalleen ennen litkun ja lopullisen paineistuksen asetusta.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  2. #752
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErkkiM Katso viesti
    Siis kyseessä standardi IS, eikä Pro-malli -otaksun...?
    Kyllä, standardi Ice Spikerit, 59 € per kpl maksoin niistä paikallisessa pyöräliikkeessä. Toista lenkkiä en niillä ole päässyt tekemään, lunta on tullut nyt pari päivää ja avasin hiihtokauden illalla. Yhden "valopää" maastopyöräilijän bongasin lumisessa metsässä.

  3. #753
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    366
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KriHa Katso viesti
    Kyllä, standardi Ice Spikerit, 59 € per kpl maksoin niistä paikallisessa pyöräliikkeessä. Toista lenkkiä en niillä ole päässyt tekemään, lunta on tullut nyt pari päivää ja avasin hiihtokauden illalla. Yhden "valopää" maastopyöräilijän bongasin lumisessa metsässä.
    Jep jep.
    Nyt on sitten tilattu kaksi settiä Ice Spikereita, viimeinkin loppui tämä jahkailuni! Hintaa kaikkine kuluineen / rengas tulee 38,70€ (Bike-components.de).

    Ootellassa saksanpostia voi hyvinkin sivakoida, täällä Espoossakin on komeat latu-urat vedettynä. Kommentteja renkaista sitten tuonnempana.
    Hyvää vuodenvaihdetta itse kullekin, nastoilla tai ilman!
    -E
    Got to have Nerve in forest!

  4. #754
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Hanko
    Viestit
    84
    Alta olevasta linkistä löytyy Hakka300 2,2-26 sopivaan hintaan. Tilasin itselleni juuri 2 kpl

    http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=2459

    Ice Spker Pro olisi kustannut 89€ kpl paikallisesta liikeestä (ok hinta mutta hakkan hinta voitti, ja ostin suomesta!)
    keny muokkasi tätä : 31.12.2009 at 14.08

  5. #755
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErkkiM Katso viesti
    Jep jep.
    Nyt on sitten tilattu kaksi settiä Ice Spikereita, viimeinkin loppui tämä jahkailuni! Hintaa kaikkine kuluineen / rengas tulee 38,70€ (Bike-components.de).
    Kuten aavistelinkin melkoinen hinta-ero paikalliseen mutta luettakoon hyväntekeväisyyteen ostokseni.

    Autoon tilasin erään listan syksyllä, merkkiliikkeen marmoritiskillä 150 €, eBay:n kautta alle 24 egee sama lista Saksasta kotiovelle tuotuna. Kauppa se kannattaa...

  6. #756
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Hanko
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErkkiM Katso viesti
    Jep jep.
    Nyt on sitten tilattu kaksi settiä Ice Spikereita, viimeinkin loppui tämä jahkailuni! Hintaa kaikkine kuluineen / rengas tulee 38,70€ (Bike-components.de).

    Ootellassa saksanpostia voi hyvinkin sivakoida, täällä Espoossakin on komeat latu-urat vedettynä. Kommentteja renkaista sitten tuonnempana.
    Hyvää vuodenvaihdetta itse kullekin, nastoilla tai ilman!
    -E
    Toivottavaste saat ne renkaat ennen kun lumet sulaa, bike-componentsin sivulla kun lukee että saatavuus 20 vuorokautta tai myöhemmin...

  7. #757
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KriHa Katso viesti
    ..Autoon tilasin erään listan syksyllä, merkkiliikkeen marmoritiskillä 150 €, eBay:n kautta alle 24 egee sama lista Saksasta kotiovelle tuotuna. Kauppa se kannattaa...
    Nokialla valmistettuja Nokian autonrenkaita tuskin kannattaa Nokialta tai muualtakaan Suomesta ostaa, vaan tilata Saksasta. Suomessa otetaan se hinta mikä täältä on otettavissa.

    Koska tämmöiset putiikit kuin Motonet tai Verkkokauppa.com rupeavat myymään renkaita ja muita fillariosia eurooppalaisella hintatasolla? Tuotevalikoimat näyttävät laajenevan koko ajan.

  8. #758
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pirkka Katso viesti

    Koska tämmöiset putiikit kuin Motonet tai Verkkokauppa.com rupeavat myymään renkaita ja muita fillariosia eurooppalaisella hintatasolla? Tuotevalikoimat näyttävät laajenevan koko ajan.
    Vaikea on suomalaisen nettikaupan kilpailla suuria Keski-Euroopan kilpailijoita vastaan, varsinkin kalliimpien varusteiden osalta. Volyymit ovat pieniä ja Suomessa polkypyöräkaupan sesonki ajoittuu kevääseen ja alkukesään.

    Ei tarvitse mennä Tanskaa ja Köpistä etelämmäs kun katukuvassa huomaa pyöräilykauden olevan ympärivuotista tavallisilla kaduntallaajillakin. Ja meidän suomalaisten on turha valittaa teiden suolauksista, köpiksessä suolataan aivan kaikki jalkakäytävistä ja parkkialueista lähtien. Ja pyörät ruostuu, pyöräkauppiaat hymyilevät.

  9. #759
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Toisaalta usein suomen korkeiden hintojen syyksi väitetään kuljetuskustannukset ja logistiikka. Suomalaiset tuotteet saa kuitenkin yhtä paljon edullisemmin "sieltä jostain".

    Olen edelleen sitä mieltä että ryhmän suomalaisia kaupoja kannattais perustaa oma voittoa tuottamaton tukkuri joka lisäisi ostovoimaa.

  10. #760
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Olen edelleen sitä mieltä että ryhmän suomalaisia kaupoja kannattais perustaa oma voittoa tuottamaton tukkuri joka lisäisi ostovoimaa.
    Totta, joskin tapauksesta on eräänlainen ennakkotapaus oikeudesta. Ryhmä suomalaisia kuljetusyrittäjiä perusti yrityksen, jonka tarkoitus oli olla voittoa tuottamaton. Tarkoitus oli tämän yrityksen nimissä neuvotella parempi ja yhtenäinen kuljetussopimus kaikille yrittäjille. Jollakin opilla koko homma onnistuttiin oikeudessa tulkitsemaan kartelliksi.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  11. #761
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    35
    Onkos kukaan viimepäivinä löytänyt Scwalben Ice Spikereita jonkin nettikaupan valikoimista, tuntuu meinaan kaikkialta olevan loppu?

  12. #762
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Willie Katso viesti
    Onkos kukaan viimepäivinä löytänyt Scwalben Ice Spikereita jonkin nettikaupan valikoimista, tuntuu meinaan kaikkialta olevan loppu?
    Bike-componentsissä näkyisi olevan.
    Jari-Matti
    Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

  13. #763
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    919
    Bike-Componentsista laitoin Pro versiot tulemaan.
    Aiemmin olen ajellut nuilla "tavallisilla" IceSpikereilla muutaman vuoden. Takakumissa ei ole enää montaa nastaa jäljellä ja nekin mitä kiinni on ovat uponneet kumiin eikä niistä ole mitään hyötyä. Tyhjät reijät on vain täynnä pieniä kiviä...
    Etukumissa on lähes kaikki nastat paikoillaan, mutta siinäkin nastat uponneet niin syvälle nappuloiden sisään ettei ne ole kuin painona.

    Painonpudotusta tulee melko reippaasti nuihin vanhoihin versioihin verrattuna ja nastan muoto antaa ymmärtää että pito puhtaalla jäälläkin voisi olla parempaa kuin nuissa vanhoissa.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

  14. #764
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terwis Katso viesti
    ....Aiemmin olen ajellut nuilla "tavallisilla" IceSpikereilla muutaman vuoden. Takakumissa ei ole enää montaa nastaa jäljellä ja nekin mitä kiinni on ovat uponneet kumiin eikä niistä ole mitään hyötyä. Tyhjät reijät on vain täynnä pieniä kiviä...
    Etukumissa on lähes kaikki nastat paikoillaan, mutta siinäkin nastat uponneet niin syvälle nappuloiden sisään ettei ne ole kuin painona.
    Paljonko sulla on kilometrejä IceSpikereilla ja minkä tyyppistä ajoa ja millaisilla pinnoilla?

  15. #765
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KriHa Katso viesti
    Paljonko sulla on kilometrejä IceSpikereilla ja minkä tyyppistä ajoa ja millaisilla pinnoilla?
    Nuo on ollut 4 talvea ajossa ja kilometrejä on tullut useampi tuhat.
    Välillä ajan työmatkatkin nuilla renkailla jotenka kuivallakin asfaltilla olen joutunut ajamaan ja sehän nuo renkaat on tuhonnut.
    Valtaosa kilometreistä kumminkin tullut metsässä.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

  16. #766
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terwis Katso viesti
    Nuo on ollut 4 talvea ajossa ja kilometrejä on tullut useampi tuhat.
    Välillä ajan työmatkatkin nuilla renkailla jotenka kuivallakin asfaltilla olen joutunut ajamaan ja sehän nuo renkaat on tuhonnut.
    Valtaosa kilometreistä kumminkin tullut metsässä.
    Mitkä ovat kokemukset renkaasta ja onko referenssiä toiseen rengasmerkkiin? IceSpikerit tuli hankittua parisen vkoa sitten, ajot jääneet toistaiseksi vähiin kovien pakkasten takia (seliseli).

  17. #767
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KriHa Katso viesti
    Mitkä ovat kokemukset renkaasta ja onko referenssiä toiseen rengasmerkkiin? IceSpikerit tuli hankittua parisen vkoa sitten, ajot jääneet toistaiseksi vähiin kovien pakkasten takia (seliseli).
    En voi itse vertailla muihin kuin kesärenkaisiin. Muita nastarenkaita en ole omistanut.
    Uutena toimi mielestäni hyvin, mutta alkuusa irtosi n.20 nastaa ihan lumella ja jäällä ajaessa. Sen jälkeen irtoilu rauhoittui.
    Nyt alkaa kumikin olemaan sen verta kulunutta että nastat irtoilee ihan kevyesti sormilla.
    Tamppaantuneilla poluilla pito oli tautinen. Renkaat puri niin tehokkaasti kovaan lumeen että pito ei irronnut millään.
    Voi kun ei viikkoon sataisi lunta ja koiria ulkoilutettaisiin oikein urakalla niin polut olisi taas lumikouruina.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

  18. #768
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terwis Katso viesti
    En voi itse vertailla muihin kuin kesärenkaisiin. Muita nastarenkaita en ole omistanut.
    Uutena toimi mielestäni hyvin, mutta alkuusa irtosi n.20 nastaa ihan lumella ja jäällä ajaessa. Sen jälkeen irtoilu rauhoittui.
    Nyt alkaa kumikin olemaan sen verta kulunutta että nastat irtoilee ihan kevyesti sormilla.
    Tamppaantuneilla poluilla pito oli tautinen. Renkaat puri niin tehokkaasti kovaan lumeen että pito ei irronnut millään.
    Voi kun ei viikkoon sataisi lunta ja koiria ulkoilutettaisiin oikein urakalla niin polut olisi taas lumikouruina.
    Pääkallokelillä ulkoilutin Spaikkereita ensimmäisen kerran ja parissa kohdassa piti oikein pysähtyä jalalla tunnustelemaan peilikirkasta alustaa, jossa rengas pitää ja pitää. Tuntui mahdottomalta yhdistelmältä, luistaahan esim. auton nastarengas melko helpolla kitkan käydessä pieneksi. Tämä siis aina kesägummeilla mankeloineen ensi tuntemus nastarenkaista fillarissa.

  19. #769
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Ei se nastapito nyt niin ihmeellinen asia ole. Jo nöösinä 30v sitten kun alla oli Nokian hakkapeliitta nastat, oli pitoa oikein kunnolla. Sileällä jäällä ei meinannut saada takarengasta lyömään tyhjää vaikka kuinka yritti seisovilla runnoa ja kyse oli ihan peruspyörän (Jaguar) nastarenkaasta.

  20. #770
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Itäinen Helsinki
    Viestit
    99
    Nokian Extreme W294 lumisella jalkakäytävällä, pito 5 pelottavan hyvä...

  21. #771
    Hoss Guest
    Kyllä nastarengas vaan on pätevä ja tuntuu pitävän paremmin kuin uskaltaa kantata. Ero on todella iso kun aikaisemmin jääpintaisella tiellä joutui ajamaan kieli keskellä suuta. Nyt voi lasketella aika huoletta. No, huonona puolena voisi ajatella isompaa vierintävastusta mutta toisaalta se vaan kasvattaa kuntoa

  22. #772
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    101

    Ice Spiker Pro

    Annetaan nyt lyhyet testikommentit Ice Spiker Pro -kumeista, kun ne ovat olleet alla pari sataa kilometriä. Ensinnäkin nämä nastarit yllättivät asentajaystävällisyydellään ja siitä iso plussa. Nastat ovat pysyneet hyvin kiinni, kun ensimmäiset 50 km malttoi ajella rauhallisesti matalilla paineilla ja kovapintaisilla väylillä. Sisäänajojen jälkeen on päästelty normaalipolkuja, mutta kivikkotestejä ei ole vielä tehty hyvästä lumitilanteesta johtuen. Keposet ovat nastareiksi ja pito–rullaavuus-suhde erinomainen. Hyvä rullaavuus johtuu osittain siitä, että renkaan keskiosan nappulat ovat melko lähellä toisiaan. Toisaalta taas reunanastaa ja nappulaa on riittävästi lumella kääntelyyn. Nastaa näillä nastoilla on ajella.

  23. #773
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Kartanokoski-Pakkala
    Viestit
    264
    Täällä eka talvi nastoilla. Alla Hakka wxc300. Eipä tuntunu läheskään niin raskaalta edes duunimatkaa ajaa pari kilsaa, kun oletin. Jaksaa polkea, vaikka normistikin häviän herralle 10-0 massa-voima eron takia. Ei tunnu jää ja lumi missään. Tasan kerran olen kaatunut, ylittäessäni tietä. "Murotaikinaksi" pakkautunut tahmean liukas irtolumi pyöräytti perän alta.

  24. #774
    Kebnen kanssa samaa mieltä. Rullaavuusvouhotus nastarenkaiden ympärillä vaikuttaa vahvasti liioitellulta.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  25. #775
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Olen myös samaa mieltä, eihän sitä voi vaatia että esim. Freddie rullaa yhtä hyvin kuin NBX Lite, kaksi eri käyttö tarkoitusta.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  26. #776
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Onhan rullaavuudessa ihan faktuaalinen ero, enkä sanoisi edes että sitä varsinaisesti keskusteluissa liioitellaan. Kyse on ehkä enemmän siitä, että kokeilematon saa väärän kuvan keskustelun "vakavuudesta" - kinataanhan sitä kovasti siitäkin mitä osasarjaa kannattaa käyttää tai kilon painavamman pyörän surkeudesta kevyempään, vaikka tosiasiassa erot ovat normaaliolosuhteissa ja -käyttäjällä täysin olemattomat (ts. lumi, kylmyys, vaatetus jne.).

    Sanottaisiko noin kärjistäen, että käyttötarkoitukseen sopivan nastallisen ja -ttoman eron huomaa kesällä, mutta ei talvella?

    Kun tässä on suosituksista puhuttu, itselläni on nyt olleet cyclocross-pyörässä nuo Schawlbe Marathon Winter:it (35mm) käytössä itseasiassa jo pitkään ennen kuin lunta oli. Paremmasta tai huonommasta tietämättömänä voin niitä suositella "talvimaantiepyörään" ts. KLV-, tie- ja pururatakäyttöön. Nastat niissä ovat juuri samanlaiset kuin autoissa eli matalat ja pyöreät (kai sellaisia oikeasti piikin mallisia nastojakin joissain kumeissa on?):

    + Helsingin tappajasepeli ei ole missään vaiheessa aiheuttanut ongelmia, ja ajoin siis vielä kun lunta ei ollut välissä pehmittämässä.

    + Pito ja vakavuus paljaalla, jäällä ja auratulla/tampatulla lumella on erinomainen. Toki ylämäessä tms. täytyy istua satulassa - tai tuoda painopistettä reippaasti takakenoon putkelta - koska muuten paino ei riitä.

    + Pito ja vakavuus koskemattomalla lumella jos pohja on hyvä (kokeiltu välillä 1-10cm.)

    Ongelmaksi jää:

    - Kapeuden vuoksi vakavuus on huono suolasohjossa tai kovettuneiden urien kohdalla - ja jälkimmäisen päällä oleva tuore lumi tietysti tekee vielä hankalammaksi. 42mm on varmasti jonkin verran parempi tässä, mutta en tiedä onko ero ratkaiseva. Jollain 3,5-tuumaisilla on ihan eri meininki.

    Tärkeimpänä anekdoottina voin todeta, että niitä kahta kertaa kun olen tänä talvena kaatunut ei olisi voinut mikään rengas sitä estää. Molemmilla kerroilla yksinkertaisesti loppui vauhti hangessa/penkassa.

  27. #777
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Et taida olla ihan yksin tuon ongelman kanssa. Marathon Winter on vähän hassu rengas sikäli, että se on selkeä kompromissi sekä kunnon talvikeleille että kuivalle asfaltille. Toisaalta se ei ilmeisesti kunnolla kestä kovalla pinnalla ajamista ilman, että nastat puskevat sisäpinnasta läpi. En ole missään muussa nastarenkaassa nähnyt noin ohutta kumipintaa ja nastojen kantoja tuolla tavalla kiinni renkaan kudoksessa.

    622-millisistä mun mielestä tällä hetkellä selvästi paras nastarengas on Nokian Extreme 294. Siinä on paljon enemmän pitoa kuin mitä yleensä tarvitsee, mutta toisaalta se on silti ainoa säädyllisen hyvin rullaava Nokian nastarengas tuossa koossa. W106:ssa ja W240:ssä on armottoman jäykkä kudos Extremeen verrattuna ja sen huomaa vierintävastuksessa. Lisäksi 2,1 tuuman leveys on plussaa jos se vain mahtuu runkoon pyörimään.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  28. #778
    Jone Guest
    Antin viestiin sen verran jatkoa, että ainakaan ekan 100km aikana ei ole 26" extremestä irronnut yhtäkään nastaa. Ekat 50km ajelin hissukseen löysillä baareilla. Eli tuskin mitään nastasatoa lintujen sulkasadon tyyliin tarvii enää pelätä.

  29. #779
    MarkoRepairs Guest
    Olen itsekkin harkinnut nastarenkaiden hankintaa mutta niiden korkean hinnan vuoksi hankinta on aina jäänyt tekemättä, sillä järkevästi tehtynä tarvitsen sekä vanteet ja renkaat sekä reelight valojen magneetit. Nämä yhdessä tekisivät sen verran paljon että tulee halvemmaksi hankkia bussilippu kuin investoida talvirenkaisiin. Olen havainnut että kun ajan pyrälläni jossa on 26" matalapaine renkaat (Helkama Oiva) olen välttynyt renkaiden puhkeamisilta joita nastarenkaiden kuvioihin takertuvilla teräväreunaisilla sepelin paloilla on taipumus aiheuttaa. Lisäksi olen havainnut että nämä renkaat tarjoavat riittävän pidon sillä niiden pienpintaan kohdistuva kosketuspinta on varsin suuri ja lisää pitoahan saa jos vielä laskee ilmanpainetta, tosin täkllöin vierintävastus onkin jo saman suuruinen kuin nastarenkailla ajettaessa.
    Eturengas on muuten vuodelta 1994 ja takarengas on kerran uusittu, kilometrejä tulee kuukaudessa vähintään 500.

  30. #780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MarkoRepairs Katso viesti
    Eturengas on muuten vuodelta 1994 ja takarengas on kerran uusittu, kilometrejä tulee kuukaudessa vähintään 500.
    Eli sillä eturenkaalla on ajettu ainakin 96 000 km? Morjesta pöytään!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •