ElectrobikeGarminHephaGiant
Näyttää tulokset 1 - 30 / 7087

Aihe: Hiihtojutut

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Olisiko parempi ratkaisu käyttää erillistä nilkkatukea ja hommata sellainen mono, johon tuki nilkkoineen sopii sisään?

Ohimampujalle sauvan pituudesta:
    Pertsan sauvan pituus riippuu myös siitä kuinka paljon teet tasatyöntöä ja millaisessa maastossa hiihdät.
    Jos Sinulla on jo sauvat niin elä hanki samanmittaisia vaan osta pari senttiä pidemmät. Sitten voit verrata vanhoja ja uusia sauvoja ja kenties lyhentää uusia jos ne tuntuvat liian pitkiltä.
    Luistelusauvojen pituus taas riippuu siitä myös mitä tyyliä käytät enimmäkseen. Jos hiihdät pääasiassa kuokkaa niin sauvat voivat olla vähän lyhyemmät, mutta jos vassulla eteneminen sujuu niin taas sitten pari senttiä pidemmät sauvat ovat ok.
    Eli sama juttu: uudet pari senttiä pidemmät kuin vanhat ja tarvittaessa sitten lyhennät.

Huomaa myös, että pidempiin sauvoihin täytyy ensin tottua ennenkuin voi paremmuusvertailuja tehdä.
    Yksi asia vielä: eri hihnoilla ja kahvoilla käden paikka sauvalla on erilainen. Todellinen sauvan pituus on peukalon hangasta piikin kärkeen.
    Minulla tämä ero oli vanhoissa ja uusissa sauvoissa 2 senttiä. Itse hiihdän pertsaa 165 sentin sauvoilla ja vapaata 175 sentin sauvoilla, mutta todellinen pituus molemmissa on tuo pari senttiä vähemmän. Minulla on lyhyemmät vanhat sauvat, joiden käden paikka on 2 senttiä korkeammalla kuin uusien ja vaikka
    nimellispituusero on 5 senttiä niin todellinen ero on kolme.

Uudet sauvat ovat pari senttiä suositusrajan yli koska hiihtelen mahdollisimman paljon tasatyöntöä ja vassua.
    hannupulkkinen muokkasi tätä : 16.09.2010 at 10.16
    Jos et aja et voi ottaa!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •