HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 21 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #601
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    2,35 Muddy Mary on vähintään yhtä läski kun 2,4 Big Betty. Ja Gooey Gluey-versio antaa aivan tautisen pidon kaikilla alustoilla. Takarenkaaksi en harkitsisikaan tuota pehmeää seosta. Rullaavuus on masokistisen huono jo edessä.
    Fat Albertissa ja Big Bettyssä en oo huomannu eroa pidossa, mutta FA saattaa rullata hieman paremmin. Ehkä. Edessä en oo koittanu FA:ta.
    Att inte cykla är att gå för långt

  2. #602
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    2,35 Muddy Mary on vähintään yhtä läski kun 2,4 Big Betty. Ja Gooey Gluey-versio antaa aivan tautisen pidon kaikilla alustoilla. Takarenkaaksi en harkitsisikaan tuota pehmeää seosta. Rullaavuus on masokistisen huono jo edessä.
    Fat Albertissa ja Big Bettyssä en oo huomannu eroa pidossa, mutta FA saattaa rullata hieman paremmin. Ehkä. Edessä en oo koittanu FA:ta.
    Tämä oli hyvä tieto. Juuri Muddy Mary (2.35 triple compound) on ostoslistalla taakse. Olisiko Fat Albert kuitenkin parempi syksyn ajeluihin..?

  3. #603
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Voin kyllä vahvistaa tuon. Hankin just testausta varten Gooey Gluey seoksella varustetut Big Bettyt ja Muddy Mary't. Testasin laittaa taaksekin moisen ja tuntui kuin olisi tervassa ajanut... Mutta pito ihan hervoton verrattuna edes RQ'hun.

  4. #604
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Tähän ketjuun tarvis melkeen liittää äänestysmahdollisuus. Kun ostaa kaikkein suosituimman, ei voisi niin paljoa syyttää rengasta vaan pitäisi katsoa peiliin jos ei ole pitoa
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  5. #605
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Mietin alun perin Fat Albertteja eteen ja taakse, mutta olen lukenut niiden märkäpidosta ristiriitaisia mielipiteitä.
    On niissä kyllä pitoa, mutta ne taitaa muuttua aika huikeesti aika lyhyellä ilmanpaineen muutoksella. Tuo meidän juniori painaa 63-64 ja ajelee paineilla 1,0-1,2 (2,25 SS litkuilla) Ei noilla ole lähtenyt rullautumaan vielä sivukaltevissa. 0,8 alkoi olla vähän liian lörö. Toisaalta Snake Skinit vahvistaa sivuseiniä sen verran, että 1,4 kuulemma koventaa renkaan jo todella kovaksi. Tiedä sitten..ehkä siinä on enemmän pelivaraa rotevammilla jannuilla.

  6. #606
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    333
    Tuli hommattua Kenda Nevegal 2.1 ihan perus sisäkumillinen malli. Aikaisemmin on ollut alla Racing Ralphit. Tarkoitus oli hakea parempaa pitoa näin syksyn tullen märälle juurakolle, kun Ralphien pito märällä tuntui surkealta. Ensi tuntuma melko tekniseltä kivikkopolulta on että wau mikä pito :-) Ei ole paljon kivikossa tullut ajettua mutta sen mitä olen ajanut niin ei siitä oikein mitään ole tahtonut tulla, koska renkaat lipsuu sinne ja tänne ja homma menee ihan plörinäksi. Nyt pysty jo nauttimaan tuollaisesta maastosta. No, se oli eka lenkki ja renkaissa uutuudesta johtuen pito maksimissaan. Saa nähdä miten rengas toimii hieman kuluneena ja märällä kelillä. Rullaavuus oli ihan ok ensituntumalta, Ralpheissa varmaan parempi kuitenkin. Paineita löin pumpun mittarin mukaan jonku 2 baria ja vähän päälle.

  7. #607
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.182
    Mites nuo Maxxis-renkuloiden koot menikään? Olikos ne pienempiä kuin luulisi? Esim. Maxxis 2.35" vastaisi jotain 2.25 Schwalbea kenties? Jospa sitä Ignitoria kokeilisi syysrenkaana.


  8. #608
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Vanhat maxxikset on pieniä, uudemmat mallit vissiin vähän isompia. Esim. 2.35 Schwalbe Muddy Mary on pari milliä leveämpi kuin 2.5" Minion.

  9. #609
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jospa sitä Ignitoria kokeilisi syysrenkaana.
    Yhden vuoden ajanut 2,35:lla Ignitoreilla, enkä suosittele sitä kuin korkeintaan kuivalle kelille... Pienet ja matalat nappulat lähellä toisiaan, on IMHO huono vaihtoehto.

    Kostealla ja märällä kelillä, kuvio on edellä mainitujen ominaisuuksien johdosta heti tukossa jonka jälkeen kuskista tulee matkustaja...
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  10. #610
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    VIERUMÄKI
    Viestit
    947
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Yhden vuoden ajanut 2,35:lla Ignitoreilla, enkä suosittele sitä kuin korkeintaan kuivalle kelille... Pienet ja matalat nappulat lähellä toisiaan, on IMHO huono vaihtoehto.

    Kostealla ja märällä kelillä, kuvio on edellä mainitujen ominaisuuksien johdosta heti tukossa jonka jälkeen kuskista tulee matkustaja...
    Hyvästä mitään tiedä, mut mulla on aina p**kakelillä toiminu hyvin 2.35 Igniittori etusena ja Albertti (olikseny 2.25) takana
    Välillä tullut kovaakin ajettua
    www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
    korsonkaikumtb.sporttisaitti.com

  11. #611
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskoaa Katso viesti
    Hyvästä mitään tiedä, mut mulla on aina p**kakelillä toiminu hyvin 2.35 Igniittori etusena ja Albertti (olikseny 2.25) takana
    Välillä tullut kovaakin ajettua
    Eri ihmisillä ja eri pyörillä toimii eri setupit, tällä hetkellä olen varsin tyytyväinen noihin 2,4" Albertteihin...
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  12. #612
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskoaa Katso viesti
    Hyvästä mitään tiedä, mut mulla on aina p**kakelillä toiminu hyvin 2.35 Igniittori etusena ja Albertti (olikseny 2.25) takana
    Välillä tullut kovaakin ajettua
    Mä en ole ajanut kovaa vielä koskaan, mut samaa mietin, että toimiihan ne. Tänään (oli tosin vaan vähän kosteeta, ei paskasta - mut täähän oli märälle juurakolle ja kivikolle...) oli melko vähän ajettu, mutta pari vuotta varastoitu 2.1" Ignitor edessä ja 2.35 vanhanmallinen, aika kulunut Fat Albert takana. Mut toisaalta viime syksyn ajoin Nobby-Ralph -viritelmällä. En nyt väitä, että ne olis liimautuneet pintaan, mutta ihan mukavaa oli silti.
    juminy muokkasi tätä : 25.08.2010 at 00.23

  13. #613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    On niissä kyllä pitoa, mutta ne taitaa muuttua aika huikeesti aika lyhyellä ilmanpaineen muutoksella.
    Näin minäkin sen loppujen lopuksi tulkitsin. Ainakin toivon niin, pari Lihavaa Alberttia tuli hankittua Syksymmällä ehkä tilaan 60a 2.5" Exo Minionit jos FA eivät tunnu hyviltä, liimaseokset taidan toistaiseksi jättää muille.

  14. #614
    M.P. Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Voin kyllä vahvistaa tuon. Hankin just testausta varten Gooey Gluey seoksella varustetut Big Bettyt ja Muddy Mary't. Testasin laittaa taaksekin moisen ja tuntui kuin olisi tervassa ajanut... Mutta pito ihan hervoton verrattuna edes RQ'hun.
    Gooey Gluey elinikä takana voi kans olla tosi lyhyt kun edessäkin tuntuu kuluvan haipakkaa. Siinä ajassa kun GG Betty oli edestä kulunut ihan pyöreänappulaiseksi, ei normi-Betty takana mennyt miksikään. Nyt edessä GG Mary ja pitoa riittää . Takana edelleen se Betty ei raaskinu vielä vaihtaa.

  15. #615
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Ehkä vois laittaa taakse RQ'n ja eteen Mary'n...

  16. #616
    PetriHavanto Guest

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Ehkä vois laittaa taakse RQ'n ja eteen Mary'n...
    Minulla on Remedyssä justiinsa tuommoinen setuppi, molemmat päät läskeinä, ja Mary GG:nä ja RQ tsilinä. Ei valittamista ainakaan pito-osastolla.
    Jos paino tai rullausominaisuudet alkaa ahistaa pitää treenata lisää...

    PetriH

  17. #617
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    304
    Kuinkas kun mulla on nyt race kingien jälkeen rocket ronit, jotka nyt tosiaan tuntuu sadekelin renkailta, niin voiko noilla ajella alle 2 barin paineilla?

    Kylkeen on laitettu min. 2 bar, mutta ei mulla mistään snakebiteistä ole pelkoa. Yhden lenkin ajelin vahingossa varmaan 1 barin paineilla, ja oli kiva ajella kivikossa. Kuluuko rengas siis jotenkin jos ajaa alle suosituspaineiden?

  18. #618
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Merimasku
    Viestit
    256
    Onko kukaan nähnyt missään suomalaisessa kaupassa Rubber Quueneja 2,2" ja UST:na?
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

    Ajokuvia:

    http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

  19. #619
    mutanaama Guest
    Geax maraton ei ainakaan ensilenkillä mitenkään hurmannut. 1.8 paineille pito eteenpäin oli hyvä, mutta sivuttaispito lähti ku kuppa töölööstä. Samasta paikasta tullu ajettua useemman kerran, nyt myös märällä kelillä 2,4 FA ustilla, jolla pito on ollu ihan eri luokkaa. Rullaavuus onkin jo sitten ihan eri luokkaa. Taas tuntu kun olis myötätuulessa menny, kun asphaltilla piti siirtyillä, loppu välityksetkin kesken.

  20. #620
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Boot Katso viesti
    Onko kukaan nähnyt missään suomalaisessa kaupassa Rubber Quueneja 2,2" ja UST:na?
    Ei, mutta tähän vielä huomiona että maailmalla kovasti huhutaan että kohta saisi noita myös Black Chili seoksella.

  21. #621
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682

  22. #622
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  23. #623
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Ei nyt mitään uutta, mutta todetaan että oli contin mk 2.2 29" ei chili reilun 2 barin paineilla aika liukas ei tuolla juurilla ja kivillä. Menee vaihtoon. Sen sijaan 2.35 ardent 2 barin paineilla edessä toimi kohtuullisesti. Ei mikään älytön pito, mutta hyvä kompromissi pidon ja rullaavuuden välillä.

  24. #624
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Boot Katso viesti
    ...Rubber Quueneja 2,2" ja UST:na?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    ...kohta saisi noita myös Black Chili seoksella.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Kui?
    Niin... ei kai nuo linkit typoja ole, nehän ei ole UST.


  25. #625
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Niin... ei kai nuo linkit typoja ole, nehän ei ole UST.
    Eiku mä elin siinä uskossa, että 2.2 RQ:ta ei saisi chilillä höystettynä. Contin sivuiltakin bongasin siitä taulukosta, että ainoastaan 2.4 normi ja UST ois chili-versioita.

    EDIT: eiku joo, kattelin väärästä luokasta (DH), allmountain-taulukosta löytyy....ja tähän sellanen facepalm ja Homerin: "DOH!"

  26. #626
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    No ei tuo rengasvalmistajien toiminta ole kovin läpinäkyvää tai helppoa. Aikaisemminhan 2.4't oli black chiliä, tänä vuonna valikoimaan tuli myös 2.2 taittuva, ja huhujen mukaan pian myös 2.2 ust.

  27. #627
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    279
    Spessun 2.2 S-Works Purgatory on ollut ihan pitävä ja luotettava eturenkaana, mutta takana ollut 2.0 Captain ei kauheesti vaikuttanut pidollaan. Kokeeksi siirsin Purgatoryn taakse ja laitoin eteen 2.4 Fat Albertin (EVO). Alkoi sitä pitoa löytyä

    Purgy toimii ilmeisen mainiosti takana Allun kaverina, se on kooltaan vain millin kapeampi mutta nappulointi on vähän tiheämpi ja matalampi. Rullausvastus tolla combolla ei ole yhtään niin paha kuin mitä ootin.

    Tosin toi S-Works Purgatory on seinämiltään niin hiton ohut, että taitaa sen pettäminen olla vaan ajan kysymys.
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

  28. #628
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjh78 Katso viesti
    Spessun 2.2 S-Works Purgatory on ollut ihan pitävä ja luotettava eturenkaana...
    Tosin toi S-Works Purgatory on seinämiltään niin hiton ohut, että taitaa sen pettäminen olla vaan ajan kysymys.
    Ai niin joo... tuppaa aina unohtumaan noi Spessun renkaat. Onko tuo 2Bliss-mallia ja oletko ajanut sisäkumein vai litkutettuna?


  29. #629
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ai niin joo... tuppaa aina unohtumaan noi Spessun renkaat. Onko tuo 2Bliss-mallia ja oletko ajanut sisäkumein vai litkutettuna?
    Juu, on 2bliss ja ajettu sekä sisureilla että litkuilla. Parhaiten toimi n. 1.8 bar paineilla ilman sisäkumeja. Johtunee kapeahkoista vanteista ja ohuista seinämistä, mutta tota pienemmillä paineilla oli aika nuljun tuntuinen.
    2bliss Control -malli voisi täkäläisiin olosuhteisiin olla passelimpi.
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

  30. #630
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Ekaa kertaa olin uudella maasturilla sateen kostuttamilla kallioilla ajelemassa ja olikin pieni yllätys ettei muuten hyvin toimineet Contin MK 2.4 (supersonic / black chili) olleetkaan ihan niin pitäviä kuin luulin.
    Samoja reittejä olen kolunnut koko kesän ja vanhasta tottumuksesta ajelin kaltevia sileitä kallioita kun olin jo tottunut että renkaat pitää siellä. Eturengas vielä pitikin ihan hyvin, mutta pahuksen takakumi lähti sutimaan ja meinasin kaatua turvalleni.
    Pitääkin nyt miettiä ainakin takarenkaan päivitystä tai sitten vaihdan sinne Nokian NBX:n mikä on tuolla kellarissa jemmassa. Viime syksyn ajeluista on jo aikaa mutta muistaakseni NBX:t piti hyvin märällä...
    Ainut harmi nyt tietty tulee merkkien sekoittamisesta, mutta pääasia on ettei ajo ole huteraa heikon rengasvalinna takia.
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •