GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 20 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 70 120 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #571
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fillaristi Katso viesti
    Voisko yhteenvetona todeta että Mountain King 2.4 ei olis huono valinta märälle juurakolle ja kivikolle jota kotipuolesta löytyy yllinkyllin?
    Täällä päin se taitaa vähän olla.. ei niin paras. Kun kalliot ei o puhtaita alkuunkaan ja kivikot vielä vähemmän.

    Tosin Turku vastannee paremmin SM-kisareittiä maastoltaan eli mahdollista hyvinkin... ja varmasti nopeampi xc-kisassa kuin mikään kovin räkäpintainen rengas. Vielä kevyemmälläkin luulis voivan mennä kyllä.

    Se on jännää miten kalliopinnat eroavat toisistaan. Raumalla tuossa pari päivää sitten ajelin kosteilla ja märillä kivipinnoilla Holy Roller edessä, eikä sillä kyllä mitään ongelmaa ollut.. täällä heti joku Ruosniemen luontopolku on jo huomattavasti liukkaampi vaikkei sen ihmeellisemmältä näytäkään.. jotain ihmeen limaa sinne vuodattavat kivien pälle, vaikkei siinä mitään, menee sekin ajamalla kun ei vaan koomaile.
    ..makes Jack a dull boy...

  2. #572
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Dropilta hyvä ehdotus noi kumit kuningattaret. sellasia viime syksynä hamusinki, muttei mansesta löytyny. josko nytten löytyis, no onhan mulla varastossa noi 2.4" SS MK:t joten nehän voi heittää vaikka sitte toisille kiekoille, nii voi viimeseen asti miettiä millä lähtee. Eihän ne huonot kumit oo, kuhan nyt ei liikaa innostu ja pitää paineet kohillaa.
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  3. #573
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Kokeillaanpas jatkaa tätä ketjua parilla aiheeseen liittyvällä kysymyksellä..

    Voisko joku selventää renkaan koon/ilmatilavuuden sekä kumiseoksen vaikutusta?

    Olen etsimässä UST-kumia otsikon mukaiseen käyttöön, eli syksyn ja talven ajoihin. Märkää juurakkoa ja kalliota. Toiveissa reippaasti pitoa.

    Takana nyt Rubber Queen 2.2 black chili sisuskumilla. UST-versioita kun kattelin, niin ainakin jossain kaupassa vain 2.4 oli black chilillä. Kannattaako tällasen peruspyöräilijän kiinnittää kumiseokseen mitään huomiota? Entäs tosiaan tuo koko? Taakse tuo 2.2 mahtuu Tranceen juuri ja juuri, mutta eteen menee toki isompi. Onko isommat koot tarkoitettu enemmän dh- tai muuten vaan kovempaan ajoon? Käyttääkö kukaan xc-tyyppisessä ajossa isompia renkaita, ja jos käyttää, niin edessä/takana/molemmat?

    Toki mahdollista on laittaa tavalliset kumit litkulla ust-vanteelle, silloin valinnan varaa on enemmän, mutta ajattelin kokeilla oikeita USTeja. Aloittelijana toki myös tähän otetaan kiitollisena kommentteja vastaan.

  4. #574
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti f64 Katso viesti
    Voisko joku selventää renkaan koon/ilmatilavuuden sekä kumiseoksen vaikutusta?

    Olen etsimässä UST-kumia otsikon mukaiseen käyttöön, eli syksyn ja talven ajoihin. Märkää juurakkoa ja kalliota. Toiveissa reippaasti pitoa.
    No pito varmasti kasvaa kun renkaan koko kasvaa ja tulee mahdollisuus ajaa sitä pienemmillä paineilla kuin kapeampaa yksilöä. Siihen vielä joku sticky kumiseos niin kyllä pitoa löytyy (aivan turhan hidasta/raskasta ajettavaa mihinkään "siirtymiä" sisältävään xc-kisaan). Jos talvella meinaat yhtään paria miinusastetta kovempia pakkasia niin ne kaikkein pehmeimmät kumiseokset jäätyvät "kovamuovisiksi" ja pito on sitten sen mukainen niissä olosuhteissa, vähän niin kuin pulkalla siis.
    ..makes Jack a dull boy...

  5. #575
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti f64 Katso viesti
    Takana nyt Rubber Queen 2.2 black chili sisuskumilla. UST-versioita kun kattelin, niin ainakin jossain kaupassa vain 2.4 oli black chilillä. Kannattaako tällasen peruspyöräilijän kiinnittää kumiseokseen mitään huomiota?
    UST kumi on saatavilla black chili seoksella vain 2.4" koossa. Nyt kun ollaan "Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat" ketjussa sanoisin että kumiseokseen kannattaa kiinnittää paljon huomiota, mutta en ole kokeillut Rubber Queenia sillä perus seoksella, eli en tiedä kuinka suuri ero on (black chili seos on kyllä hyvä).

    Hankin pienen läjän Schwalben renkaita. Pari 2.4" Fat Albertteja ja Muddy Mary / Big Betty pehmeällä seoksella. Ajatuksena oli käyttää nyt suht kuivilla keleillä noita Albertteja ja syksyllä vaihtaa ainakin eteen pehmeämpi kumi. Lattiapumpulla ei ollut toivoakaan saada Albertteja nousemaan vanteelle ja aika loppui kesken, joten laitoinkin eteen Muddy Mary'n ja taakse Big Bettyn.

    Pito oli kyllä kolmellakin barilla (eka lenkki maantiellä töihin jotta litkut tiivistyy) todella hyvä. Ajoin vähän kostealla kalliolla ja tuntui että noinkin oli pitoa enemmän kuin Black Chili Rubber Queenilla. Rullaavuus oli kuitenkin todella perseestä, mummotkin paineli ohi jollain jopoillansa. Kävin sitten illalla laittamassa Albertit alle, testataan noita uudelleen kun on vielä märemmät kelit.

  6. #576
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Kyllä näin on, kumiseos on tärkeämpi tekijä kuin renkaan kuvio tai koko kun haetaan kovalle ja märälle alustalle pitoa.

    PS. Panaracer GC 4X/AM ei pidä märällä kalliolla.
    --

  7. #577
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Kiitokset neuvoista!
    UST-kiekkojen hankinta sai uutta pontta kun muutama päivä sitten meni 2 sisuria. Kävin eilen ajamassa uudella takarenkaalla, piti tosi hyvin, no toki niin täytyykin kun kalliot on kuivia. Samaan pitoon ei millään märällä pääse mutta varmasti enemmän pitoa kuin entisillä, kuluneilla renkailla ja 3 barin paineilla..
    Suunnitelmana tällä hetkellä varmaan sellainen, että eteen iso, karkea ja pehmeä eli 2.4 RQ tai sitten Muddy Mary. Taakse pienempää, pelkään ettei nykyistä 2.2 RQ isompaa saa rungon puolesta mahtumaan. Ja paineet alas, ettei ainakaan etunen lipsuisi alta niinkuin viime syksynä.

    OT: mitäs alle pakkaskeleille? Sukset kun on tarpeeksi lunta, mutta entäs pyörään? Toisaalla kehuttiin mountain kingejä. Vai ajatteko nastakumeilla?

  8. #578
    XC-JJ Guest
    itsellä ainakin, sitten kun talvi oikeasti tulee, löytyy alle nastat.. mulle on ainakin kerrottu, että jäisellä polulla pitäis silloin tosi hyvin =]

  9. #579
    mutanaama Guest
    Alkutalvesta kun tuli ekat lumet oli heti nastat alla, mutta melko nopeesti vaihtu leveempää tilalle.
    UST-Fat Alberteilla pito oli aivan ällistyttävä. Ajotaidot taas ei *muks, eiku, muks, eiku, muks jne...*

  10. #580
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti f64 Katso viesti
    ....Suunnitelmana tällä hetkellä varmaan sellainen, että eteen iso, karkea ja pehmeä eli 2.4 RQ tai sitten Muddy Mary. Taakse pienempää, pelkään ettei nykyistä 2.2 RQ isompaa saa rungon puolesta mahtumaan. Ja paineet alas, ettei ainakaan etunen lipsuisi alta niinkuin viime syksynä.

    OT: mitäs alle pakkaskeleille? Sukset kun on tarpeeksi lunta, mutta entäs pyörään? Toisaalla kehuttiin mountain kingejä. Vai ajatteko nastakumeilla?
    Ajelin itse viime talvena niin että edessä oli RQ 2.4 BC ja takana MK 2.2 SS. RQ:hon olin kovin tyytyväinen, leveyttä oli riittävästi että kantoi löysemmässäkin lumessa ja toisaalta jäiselläkin kelille (kun muut jo ajeli nastoilla) tuntui pito olevan ihan kelvollinen. Tuo MK takana oli ~ok, vaan ei kovin ihmeellinen. Kelit vaihteli nollasta -16 asteeseen ja kovilla pakkasilla pito oli jo hämmästyttävän hyvä parhaimmillaan.

  11. #581
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Tästähän se alkaa muotoutua! Eteen siis iso ja pehmeä, ja nyt on jo monta ehdokasta nimetty. Taakse pitää vielä vähän miettiä, varmaan samoja mutta kapeampana. Onko 2.2 ja 2.4 ero pelkästään leveydessä vai kasvaako halkasijakin yhtään? Nytkään ei takarenkaan etupuolella ole paljoa tilaa.

    Siirtymiä ei nykyisessä asuinpaikassa paljoa tarvi miettiä. Varmasti rullaavuus kärsii ja paljon, mutta parempi sekin kuin viime syksyn kaatuilut. onneksi ei mitään käynyt.

  12. #582
    mutanaama Guest
    Pehmeässä lumessa tarvitaan vähän leveämpää rengasta

  13. #583
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Googlasin aiiheesta ja parilla foorumilla löytyi aiheesta ketjuja. Epäilivät ettei 2.4 mahtuisi taakse. Jollain oli 2.35 Kenda Nevegal ja toimii mutta hankala kun eri merkeillä sama numero tarkoittaa täysin eri levyistä kumia. Jos jollain on kokemusta Trance (-09) eri renkaista taakse niin mielellään kuulisin.

  14. #584
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Sivun käytettävyys on perseestä, mutta täältä löytyy vähän tarkempia mittauksia kumien koosta: http://mtbtires.com/site2/

    Samoin Erto lukemat ovat parempia kuin valmistajien tuumalukemat.

    Mikä sitten tulee pehmeyteen, ei pehmeimmät kumiseokset yleensä lumessa toimi hyvin. Esim. Maxxiksen tai Schwalben pehmeimmät seokset kovenevat pakkasella kovemmaksi kuin niiden kovat seokset. Continentalilla ei välttämättä tilanne ole niin vakava (Black Chili ei myöskään ole yhtä pehmeä kuin muiden pehmeimmät).

  15. #585
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Meikäläisel oli tänään ekaa kertaa, hieman kosteissa oloissa, FA 2.25:t ajossa. Paineita molemmissa päissä mittarin mukaan 1,5 bar.

    Takarengas ei kyllä pidä kosteilla kivillä sitten niin yhtään! Eturenkaasta ei mitään pahaa sanottavaa, toimii hyvin arvattavasti, samoin molemmat renkaat käyttäytyvät oletettavalla tavalla juurakoissa (vaikkei juuret hirveän limaisia ollutkaan). Takapää anto sen sijaan liian monta kertaa periks, jos vähäkin nousua ja paljasta, edes hiemaan kosteaa kalliota näkyvillä.

    Paras oli, kun pienen nyppylän päällä noin metri vain hieman viistoa kalliota ja siitä yli rullatessa perä lähti alta. Ei olis tullu mielenkään, et noin voi edes käydä, kun tosiaan takapyörä rullasi vapaasti..

    No mut, pitää antaa noille silti vielä mahollisuus, vaikkakin kurjalta tuntuu, ku monet normaalisti ajettavat nousut menee talutushommiks. Ja tosiaan eilenaamulla tais viimeks Helsingissä sataa, eli ei kuitenkaa mitkää suo-olosuhteet ollu metsissä.

  16. #586
    mutanaama Guest
    FA:t alla noin vuoden, enkä valita ollenkaan. Eiliset olosuhteet oli melko haastavat, tänään meni jo entiseen malliin.

  17. #587
    JarmoK Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti f64 Katso viesti
    Jos jollain on kokemusta Trance (-09) eri renkaista taakse niin mielellään kuulisin.
    Mulla on ollut trance X5:ssä (-09) takana perus Albert 2,35" talvirenkaana ja Racing Ralph 2,4" kesällä. Kyllä tuosta Albertista jonkun verran leveämpi rengas vielä mahtuisi. Vanteena Alex DP-17. Itseänikin kiinnostaisi tietää mahtuisiko esim. Muddy Mary 2.5" taakse?

  18. #588
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Joillain näyttää olevan Nevegal 2.35 tai WTB Murano 2.4 Trancessa.
    Mulla taitaa juurakkoajeluun ainakin alkuun tulla 2.2-luokkaa taakse. Katsotaan miten sillä pärjää. Valintaprosessi vielä pahasti kesken..

    Edit: Löysin äsken.. mtbtires:ssa oli vaan 2.5 kokoisen tiedot.

    "MM 2.35" DH GG = 62.28mm knob to knob measured with calipers."
    f64 muokkasi tätä : 16.08.2010 at 13.23 Syy: lisäys

  19. #589
    Taidan heittää oman kieron 2.4" Rubber Queenin kierrätykseen. Tänään pari kilsaa kotoa meni takakiekosta pinna poikki asfaltilla jarruttaessa (renkaan heiton kohdalta, hassua). Vanne vaatii rihtausta enkä jaksa enää laittaa sitä käärmettä alle. Tykkäsin kuitenkin RQ:n isosta ilmatilasta ja pidosta. Nyt sitten pitäisi arpoa alle jotain pitävää syksyä silmälläpitäen.

    Vaihtoehtoina olisi tilata uusi RQ taakse ja/tai tilata 2.35" stick-e Nevegal eteen ja laittaa toinen vielä ajokelpoinen ensiasennus Nevegal DTC taakse. Schwalben vaihtoehdoista en tunnu löytävän mieleistä. EXO Minionit 2.5" voisivat olla kokeilemisen arvoiset, mutta 3C -versiot taitavat tulla kovemmilla kumiseoksilla kuin olin toivonut

  20. #590
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Ajelin Vuokatti-enduron kuravelleissä edessä Big Betty 2,4" ja takana Ardent 2,4". Yllättävän toimiva setti, vaikkei kumpikaan mikään varsinainen märän kelin rengas olekaan. Ilmatilan puolesta ei tarvinu kiviäkään pelätä kovin paljoa. Vuokatissa hyväksi todettu setti oli Swampthing 2,35/High Roller 2,35. High Roller toimii nätisti takanakkina märällä ja rullaakin kivasti. Hommasin ko. kumista Dual ply -version, joka painaa kyllä kuin synti, mutta on melkolailla varma kaveri lenkeille ja kovempaankin ryskytykseen...

    Ja seoksista: Maxxiksellahan on ainoastaan Maxxpro-seos..? (Saattaa kyllä olla, että siinä Swampin kyljessä luki jotain muutakin.)
    AK-87 muokkasi tätä : 16.08.2010 at 22.50 Syy: seokset
    Mud, sweat and beers.

  21. #591
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Pehmeässä lumessa tarvitaan vähän leveämpää rengasta
    Tai kapeahkoa todellista dh-mutakuokkaa kuten Gazza dh-mud ja mitä niitä muilla nyt onkaan.. menee kuin juna.

    Kukaan Dirty Daneilla mäkeä ajellut? Onko noista pienistä sivunappuloista oikeaa hyötyä jos haluaa kantata syvään? Ei tosin ole tainnut kotimaassa olla tarvetta moisiin tänä kesänä.. tai Porissa ny muutenkaan.
    ..makes Jack a dull boy...

  22. #592
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti f64 Katso viesti
    Joillain näyttää olevan Nevegal 2.35 tai WTB Murano 2.4 Trancessa.
    Mulla taitaa juurakkoajeluun ainakin alkuun tulla 2.2-luokkaa taakse. Katsotaan miten sillä pärjää.
    Ei tuo 2.2" taakse ole välttämättä paha valinta. Takana voi hyvinkin olla rullaavampi ja enemmän kulutusta kestävä rengas kuin edessä, kun perän lipsuminen ei ole niin kriittistä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  23. #593
    Liittynyt
    01/2009
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    ...Tykkäsin kuitenkin RQ:n isosta ilmatilasta ja pidosta. Nyt sitten pitäisi arpoa alle jotain pitävää syksyä silmälläpitäen.

    ...Schwalben vaihtoehdoista en tunnu löytävän mieleistä.
    Kokeile Big Betty triple compoundia taakse. Mulla on toiminut hyvin, paineita 25psi. Takana tuntuu toimivan paremmin ns väärinpäin asennettuna (renkaassa on pyörimissuuntaa kuvaava nuoli). Ilmatilaa on reilusti, RQ 2,4 luokkaa silmämääräisesti. BB rullaa asfaltillakin hämmästyttävän hyvin noin isoksi renkaaksi. Edessä BB on vähän lipakka kurveissa, Fat Albert front toimii paremmin.

    Nyt on alla Mountain king 2,4 protection, parin lenkin perusteella aika hyvät, täytyy ajaa vähän enemmän ennenkuin antaa enempi kommenttia.

  24. #594
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Ei tuo 2.2" taakse ole välttämättä paha valinta. Takana voi hyvinkin olla rullaavampi ja enemmän kulutusta kestävä rengas kuin edessä, kun perän lipsuminen ei ole niin kriittistä.
    Joo, eteen olen jo lähes varmaksi päättänyt RQ2.4 UST, taakse ajattelin ensin samaista 2.2-kokoisena mutta kun se ei ainakaan vielä ole black chilillä. Tässäkin ketjussa on painotettu kumiseosta, ja ulkomaiden foorumeilla eron kumiseosten välillä sanotaan olevan _todella_ suuri.

    Takakumia vielä mietin, ajattelin tilata samalla kertaa eikä ko. kaupassa esim Kendaa ole. Fat Albertteja kylläkin, 2.25, Nobby Nic 2.25 ja MK 2.2 tai 2.4 (ruotsalaisten tietotoimiston mukaan MK2.4 mahtuu taakse)

    Voishan sitä tietty tilata samalla Muddy Maryn 2.35 kokoisena, jos vaikka sattuisi mahtumaan Tranceen. Jos ei, niin on ainakin varagummi eteen.

  25. #595
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    ...
    Ja seoksista: Maxxiksellahan on ainoastaan Maxxpro-seos..? (Saattaa kyllä olla, että siinä Swampin kyljessä luki jotain muutakin.)
    Maxxis tekee mtb-renkaita ainakin viidellä eri kumiseoksella, riippuu sitten rengasmallista kuinka monta noista on saatavilla. 70A / 62A exception / 60A MaxxPro on tavallisimmat, sitten on 42A:ta SuperTacky- nimisenä ja vielä 40A:ta Slow Reezaayn nimellä - noita viimeisimpiä lähinnä >2.2" leveyksisissä kumeissa tarjolla. Swamppiä löytyy ainakin 60:nä ja 42:na.

  26. #596
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Ja sitten on vielä niitä Minion 3C malleja joissa pohja, keski ja reunat on eri seoksilla. DH käytössä taitaa sivunappulat olla 40a seoksella ja keskeltä 42a seoksella (joku varmaan osaa vahvistaa) ja traili versiossa keskellä 60a ja sivunappulat 50a.

  27. #597
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Ja sitten on vielä niitä Minion 3C malleja joissa pohja, keski ja reunat on eri seoksilla. DH käytössä taitaa sivunappulat olla 40a seoksella ja keskeltä 42a seoksella (joku varmaan osaa vahvistaa) ja traili versiossa keskellä 60a ja sivunappulat 50a.
    Juuri noinhan ne 3C -seokset menee:

    Minion DHF Trail
    Minion DHF DH

  28. #598
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Mtbr'n foorumilla väitetään että monissa 2011 pyörissä on näkynyt uusia schwalben tubeless ready kumeja joissa myös joku pehmeämpi kumiseos. Ainakin nobby nic ja fat albert saavat päivitystä, mutta todennäköisesti myös monet muut. Painoa tulee n. 5g lisää.

  29. #599
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Maxxis tekee mtb-renkaita ainakin viidellä eri kumiseoksella, riippuu sitten rengasmallista kuinka monta noista on saatavilla. 70A / 62A exception / 60A MaxxPro on tavallisimmat, sitten on 42A:ta SuperTacky- nimisenä ja vielä 40A:ta Slow Reezaayn nimellä - noita viimeisimpiä lähinnä >2.2" leveyksisissä kumeissa tarjolla. Swamppiä löytyy ainakin 60:nä ja 42:na.
    Joo-o, hyvä kun kerroit...
    Mud, sweat and beers.

  30. #600
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ola Katso viesti
    Kokeile Big Betty triple compoundia taakse. Mulla on toiminut hyvin, paineita 25psi. Takana tuntuu toimivan paremmin ns väärinpäin asennettuna (renkaassa on pyörimissuuntaa kuvaava nuoli). Ilmatilaa on reilusti, RQ 2,4 luokkaa silmämääräisesti. BB rullaa asfaltillakin hämmästyttävän hyvin noin isoksi renkaaksi. Edessä BB on vähän lipakka kurveissa, Fat Albert front toimii paremmin.
    Mietin alun perin Fat Albertteja eteen ja taakse, mutta olen lukenut niiden märkäpidosta ristiriitaisia mielipiteitä. Big Betty takakumiksi on yksi vaihtoehto, mutta en löydä mieleistäni etukumia. 2.5" Muddy Maryt voivat olla liian isot mutta 2.35" mahtuisi. Mitenköhän Gooey Gluey Big Betty toimii edessä vai onko se parempi pelkkänä takakumina?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •