ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 13 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #361
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    919
    Omien XXlightien elinkaari oli hyvinkin lyhyt.
    Varuilta ostin niitä 3 ja kaikki meni 4 viikon sisällä. Kaikki repesivät valusaumasta ja jokainen eri puolilta rengasta. Ulkokumina oli 2,25 Schwalben RoRo:t
    Eikä painokaan ollut lähelläkään ilmoitettua. 1. 136g 2. 130g ja 3. 131g

    Sisureihin kyllästyneenä laitoin litkut ja eipä ole renkaat puhkeilleet. Painoa per rengas taisi tulla 100g ja vanhan ja kyljistä kuluneen Rocket Ronin sain jalkapumpulla vanteelle ilman mitään ongelmaa.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

  2. #362
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Olisiko antaa vinkkiä jarrulevyistä, hankin erehdyksessä taakse alligator windcutterin ja eteen ashiman levyn. Pitoa ei löydy vaan tuntuu, että mitä enemmän ajaa sitä huonommiksi käyvät ja meteli, ihan älytön ulina..
    Eli hiljaiset ja pitävät levyt pitäis saada noiden kevennys tuotteiden tilalle.

  3. #363
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    En vaihtanut paloja kun vanhoilla on ajettu vain kymmenkunta kertaa, mut ensimmäisillä ajokerroilla uusilla levyillä eivät jarrut ulvoneet samalla tavalla kuin nyt..

  4. #364
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Noissa Alligatoreissa pitäisi ilmeisesti käyttää sintrattuja paloja. Formulan levyt mitä tulee R1:n mukana on kevyemmät kuin Windcutterit ja toimivat ilmeisesti yhtä hyvin kuin muutkin jarrumerkkien vakiolevyt (Hope, Avid jne). Ainoa miinus tietenkin hinta. Noista kevytlevyistä Ashiman levyt toimi itselläni paremmin kuin Windcutterit, mutta kaikki riippuu vähän siitä mitä paloja käyttää ja mikä jarru on kyseessä. Jostain ulkomaalaiselta foorumilta luin vinkin Alligatoreiden ongelmiin, että pitäisi laittaa jarrusatulan pulttejen alle pienet prikat lisää mikä toisi jarrusatulaa vähän kauemmas levyn keskipisteestä. Ainakin pitäisi auttaa niihin ihmeellisiin tärinöihin sun muihin omituisiin tuntemuksiin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  5. #365
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Tampere, Leinola
    Viestit
    62
    Osaako joku kertoa miten tällaiset kiekot kestää, kepeät kun olisivat. kokemuksia?

    http://www.actionsports.de/Wheels/La...sa::26635.html

  6. #366
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kilimu Katso viesti
    Pistäkääs linkkejä näihin pikku kevennys rojua myyviin kauppoihin, kuin esim DuLight..
    Pari lisää:
    http://www.torontocycles.com/
    http://www.carbonfreaks.nl
    http://www.carboncycles.cc/
    http://www.superstarcomponents.com/
    http://luckynino.blogspot.com/
    kide muokkasi tätä : 16.08.2010 at 14.08

  7. #367
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiks Katso viesti
    Osaako joku kertoa miten tällaiset kiekot kestää, kepeät kun olisivat. kokemuksia?

    http://www.actionsports.de/Wheels/La...sa::26635.html
    Ei ole kokemusta, mutta aika samanlaiset kuin nämä:
    http://luckynino.blogspot.com/2009/0...set-1315g.html

    Vannehan on tämä:
    http://luckynino.blogspot.com/2010/0...-rim-315g.html

    Fun Works S-Light -navat saattavat hyvinkin olla oikeasti nuo samat Chin-Haur:t.

    Sapim D-Light on ilmeisesti 2-1.65-2 mm OEM-pinna.

    Tuolla jotain keskustelua Fun Works -kiekoista:
    http://www.bikeradar.com/forum/viewtopic.php?p=16214508

  8. #368
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lago di Lahti
    Viestit
    1.108
    Tämä tuli aiemmin jo esiin toisessa ketjussa:

    Keventäjille halpa 44 gramman hätäpuhelin/kännykkä mukaan lenkeille, RX 80 Pico V.4:
    http://www.superkauppa.fi/rx-80-pico...ikannykka.html

  9. #369
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Vieläkö jengi porailee reikiä kaikenlaisiin osiin kuten Fillari-lehdenkin "kevytpyöräjutuissa" ennen muinoin aina esiteltiin?

  10. #370
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Taisi olla Muukkonen tämä aikamme kuuluisin "porailija" ?Muistanko nimen väärin? Kaveri kuitenkin poraili varsin kauniisti osasia uuteen uskoon
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  11. #371
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kharik Katso viesti
    Nyt on ensimaisti FunnWorksin kammista...
    Pulttasin uuteen runkoon kiinni, niin ei ainakaan ensi ajeluiden perusteella mitään pahaa sanottavaa tullu. Kestävyys tulee ajan kanssa selville.
    Millastas kokemusta on nyt täs vajaassa puolessa vuodessa kertynyt? Ittellä tässä talven aikana menossa vaihtoon ja kahden eturattaan setti haussa kun pikkuratas on melkolailla käyttämätön. Tuo on kuitenkin hinta/paino suhteeltaan parhaimmasta päästä (ellei peräti paras), mutta kuinka on keston laita? Muut ton hintaluokan tai alle ovat enempi sit AM-tyylisiä ja vähän turhan painavia xc-pyörään. Miltä tuntuu tuo hyppy 29-42 edessä? Mitä muualta oon kuullut niin joku 29-39 olis aika kova.

  12. #372
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jojo^^ Katso viesti
    Millastas kokemusta on nyt täs vajaassa puolessa vuodessa kertynyt? Ittellä tässä talven aikana menossa vaihtoon ja kahden eturattaan setti haussa kun pikkuratas on melkolailla käyttämätön. Tuo on kuitenkin hinta/paino suhteeltaan parhaimmasta päästä (ellei peräti paras), mutta kuinka on keston laita? Muut ton hintaluokan tai alle ovat enempi sit AM-tyylisiä ja vähän turhan painavia xc-pyörään. Miltä tuntuu tuo hyppy 29-42 edessä? Mitä muualta oon kuullut niin joku 29-39 olis aika kova.
    Ihan hyviä kokemuksia, alun tötöilyn jälkeen. Aluksi katkoin pari rattaiden kiinnityspulttia, ku en ollu tottunu niin keposiin ja hentoihin. Pari alkuperästä kiristin varovasti ja hajonneiden tilalle vähän tukevammat alumiiniset pakista. Rattaina mulla on 22-32-42. Vaihdoin alkuperäisen 44 rattaan pienemmäksi. Kampien takia ei ole tarvinnu murehtia kesällä tai varoa ajamista.
    Eihän mulla muuten ole edes keskirataskaan settiin kuuluva, ku laitoin vanhan vielä ajoon. Isoimman mukana tulleen rattaan laitoin sinkulaan ja hyvin silläkin on työmatkat kulkenu.

    Toisessa fillarissa mulla 29-40 rattaat edessä, hyppy kulkee vaihtaessa ihan hyvin, mutta lähinnä oma tottumus 22-32-42 settiin häirittee eniten. Vaihtelujärjestys on vähän erillainen ja eturattailla vaihtaessa pitää kompensoida takaa vähän enemmän.

  13. #373
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    87
    Onko kellään kokemuksia näistä SEC:n grippareista? Olisi ainakin edukas kevennys shimpan liipasimiin verrattaessa.

    http://luckynino.blogspot.com/2009/0...-from-94g.html

  14. #374
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kharik Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia näistä SEC:n grippareista? Olisi ainakin edukas kevennys shimpan liipasimiin verrattaessa.

    http://luckynino.blogspot.com/2009/0...-from-94g.html
    Eikös noi haukuttu jo jossain ketjussa?

  15. #375
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Eikös noi haukuttu jo jossain ketjussa?
    Joku moitti kovaa muovia (joka saattaa mennä helposti sopivassa iskussa rikki?) ja jäykkää toimintaa. Liekö maku asia? Eihän noi kalliit ole.

  16. #376
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Isot pojat sanonut myös ameriikan voorumeilla, että menee rikki mudasta. Kerran kokeillut tollasia ja paskaltahan ne ainakin tuntui verrattuna X.0 grippareihin.

  17. #377
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    ...menee rikki mudasta....
    Joo, truo tuli testattua Laajavuoren marassa. Muta meni sisään helposti muttei millään pesemällä pois. Ja silloin tuo jäykkä toiminta juuri korostuu kun kädet märkinä ja mudassa niin ei saa vaihdettua millään ylös. Alas vaihteet menee kyllä sitten itsestään varsinkin kun vähän mäkeen tempoo.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  18. #378
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    87
    Jaahas, ei SEC:n gripparit kovin hyviltä enää kuullostakkaan. Olisihan nuo ollutkin jotain liian hyvää ollakseen, jos olisi toimineet moitteetta.

  19. #379
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Sramin X.0 parempaa gripparia ei ole tehty, ja tuskin tullaan tekemään. Paitsi XX jota edelleen odotellaan.
    Ananasakäämä!

  20. #380
    Lyhythäkkinen XT-Shadow laihtui pulttituningilla 10g, 223g -> 213g, Torontocyclesistä ostin alumiinipultteja.
    Tuunatun XT:n hinta vs. XTR, hyppäys maksaa ~2€ gramma. Toki sitäkin voi vielä tuunata, mutta sehän maksaa taas lisää.

    Eli aika hyvällä hinta-paino -suhteella mentiin

  21. #381
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kharik Katso viesti
    "Keskustelua Funworksin kammista..."
    Nyt on tänne päin tulossa tulossa tuo kahden rattaan setti 29-42-rattailla. Kirjoittelen omia kokemuksia kun kertyy.

  22. #382
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    225

    Kymysys Felt jäykkäperän keventelyä

    Täpärin hankinta jäi sitten haaveeksi budjetti rajoitteisuuden takia, niin päädyin hankkimaan jäykkäperä Felt Q850:aan (Nyky kokoonpanolla 11.8kg ajokunnossa) pitkään haaveilemani paremmat (ja kevyemmät) jarrut Maguran Julien tilalle (981g levyineen, ruuveineen ja adaptereineen) Avid Elixir CR Mag (760g levyineen, ruuveineen ja adaptereineen). Hintaa päivitykselle tuli 330€ hi5bikes tarjouksesta ja kevennykselle kustannusta 1,5€/g! Sinänsä en laske tuota kevennys budjettiin, kun jarrujen päivitys johtui enemmän muista syistä, mutta ehtona oli myös kevennys. Avideille luvataan 330g etujarrun paino, mutta kyllä se oli 365, en tiedä miten on saatu 330, varmaan ilman adaptereita ja sen ruuveja, pelkkä jarru ja levy.

    Mietin vielä jos vähän keventäisi ihan kevennys mielessä putkiosia, low riser tanko 262g, stemmi 100mm 186g, satulaputki 27mm 35cm 305g, jotka kaikki ovat alkuperäisiä Felt brändättyjä. Samalla sitten innoistuin speksaamaan ja punnitsin XT linkut 123g, satulatolpankiristimen 32mm 27g ja juomapullotelineet x 2 65g ja 72g. Lukko gripparit painaa 78g, niistä on toisen pään lukkoosa sahattu pois, kun ei mahtunu tuohon 58cm leveeseen tankoon.

    Tällähetkellä Feltissä on seuraavat osa: Reba Team PopLock keula 115mm, XT kammet, XT vivut, XT vaihtajat edessä ja takana, XT navat, DT comp. pinnat ja Mavic 717 custom kiekot, NN/RR rengastus (paitsi nastat talvella alkuperäisissä kiekoissa), XT polkimet, Fizik Cobi (pyörä punnittu alkuperäisellä satulalla, johon Cobi tuo yli 100g kevennystä). Kaikki nuo mainitut kevennykseen harkitut osat ovat alkuperäisiä. Yllättäen Felt osat olivat suhteellisen kevyitä, tosin oli tuon mallin levyjarruton rinnakkaismalli aikanaan fillarilehden testissä kevein sarjassaan.

    Katoin muutaman nettikaupan (ainakin bike-discount, action sports, crc, carboncycles.cc, merlin) läpi ja foorumin jne. avulla speksailin optioita google docs taulukkolaskentaan ja vahvin paketti olis seuraavanlainen:


    BikeDiscount (kaikki tuotteet)
    Felt Paino Korvaava tuote Paino Hinta €/g
    Tanko rise 262 Truvativ Noir Team Rise 170 80 0.87
    Stemmi 100mm 186 Prorace Red Star Stem 109 35 0.45
    Satulaputki 35cm 305 Fun works NLight 190 40 0.35
    Juomapulloteline 65 Radon Bottle cage Carb 25 22 0.55
    Juomapulloteline 72 BBB Bottle cage 22 30 0.6
    Tupit 78 Odi rufian 110 25 -0.78
    Satulaputken kiristin 27 Fun works N-Light 9 16 0.89
    Linkut, etu+taka 123 Fun Works N-Light 48 50 0.67
    SUM 1118 683 298
    Kevennys | €/g 435 0.69


    Taulukointi ehkä fiksumpaa tehdä kuvaupotuksena, mut nyt noin...

    Kun nuo omat tupit on katkaistu, niin siinä tulisi jopa takkiin painossa. Ja tuntuu kyllä hullulta ostaa 170g tanko ja pistää siihen 110g tupit! Saa ehdottaa hyviä mtb tuppeja, jotka pysyy paikallaan ja jotka saa paikalleen ja pois, se on vaan niin helppoa lukko grippien kanssa, että vaikea voi olla kyllä sellaisista luopua, vaikka kevyitä sellaisia ei löydykkään.

    Oisko tuohon jotain parannuksia ehdottaa? Etenkin eurot huomioiden, nyt siis tuossa on 300€ setti ja kevennystä vaivaiset 435g, eli 0,69€/g. Ehkä kiinan ihmeiltä voisi juomapullotelineitä etsiä, MTB kivikko rymistelyn kestävistä kokemuksia? Toki kiinnostaa myös nuiden bike-discount pullotelineiden kokemukset, toimiiko metässä? Otin sen takia 2 erilaista, että voi testata kahta merkkiä ja siirtä toisen vaikka emännän CC filoon jos ei pysy pullo metsässä paikallaan.

    Niin, ja oliko tässä nyt sitten yhtään mitään järkeä :P Kiekoissa siitä enemmän olisi varmaan hyötyä, mutta kiekot on sinänsä ihan OK, vaikka aikanaan en raaskinutkaan DT240 napoja laittaa ja nyt siitä sitten kärsitään. Joten kiekkoja erittäin luultavasti en nyt ensin ole vaihtamassa, vaan voisi katsoa nuita muutamia muita osia.
    --
    DrJones

  23. #383
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Kiekot vaihtaisin ite kuitenkin ekana, esim. XT:n uudemman malliset navat aluakseleilla, DT revot, alunipat ja Stanin Crestit kehiksi. Kohtuullisen kevyt ja edullinen paketti ja tuntuu ajossakin.
    https://www.instagram.com/xtranza/

  24. #384
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    304
    Ja eikös tuosta tolpasta ollut juuri puhetta ettei se ole noin kevyt. Osta vaikka kcnc jos suhteellisen edullisen ja kevyen haluat.

  25. #385
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Kiekot vaihtaisin ite kuitenkin ekana, esim. XT:n uudemman malliset navat aluakseleilla, DT revot, alunipat ja Stanin Crestit kehiksi. Kohtuullisen kevyt ja edullinen paketti ja tuntuu ajossakin.
    XT napoihin en kyllä enää päivitä, jos kiekot vaihtuu niin kyllä ne tulee sitten DT 240 pohjaisiksi, jolloin hinta menee päälle 400€ tai esim. CrossMaxit hyvästä tarjouksesta.

    Tanko+stemmi päivityksessä on myös se ideana, että jos saan joskus sen täpärin hommattua, niin niitä voi sitten sinne hyödyntää, samoin juomapullotelineet. Satulaputkissa on enemmän leveyksiä, että sen varaan ei voi laskea että kävisi jatkossa seuraaviin pyöriin, mutta pienet tsäänssit siinäkin. Tuleva kesä siis melko varmasti mennään jäykällä, jos ei jotain todella ihmeellistä tule vastaan.

    Kiitti tosta kcnc vinkistä ja Fun works tarkennuksesta, tarkistetaan. Pitää muutenkin käydä lista ennen tilausta ja muutenkin ww ja google avulla läpi.
    --
    DrJones

  26. #386
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.210
    Tee ne tupit maantiepyörän tankonauhasta, niin tulee 78/110:n tilalle luku 15. Paksuus säädeltävissä, ei pyöri jne. Esim. Pro:n 10 €:n geelitankonauhasta tekee 3-4 tupit maasturiin.
    Freude am Fahren.

  27. #387
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Mä ostin just lähiputkasta kaks paria BBB foam-kahvakumeja. 7,20 oli hintalappu, mutta sain vielä seura-alen eli reilun vitosen pari... 28g painaa pari ja on mukavat käteen.
    Mutta jos ei tunnu mukavalta, niin eipä ole kallis testi
    Kaar ittelles vaa

  28. #388
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrJones Katso viesti
    XT napoihin en kyllä enää päivitä, jos kiekot vaihtuu niin kyllä ne tulee sitten DT 240 pohjaisiksi, jolloin hinta menee päälle 400€ tai esim. CrossMaxit hyvästä tarjouksesta.

    Tanko+stemmi päivityksessä on myös se ideana, että jos saan joskus sen täpärin hommattua, niin niitä voi sitten sinne hyödyntää, samoin juomapullotelineet. Satulaputkissa on enemmän leveyksiä, että sen varaan ei voi laskea että kävisi jatkossa seuraaviin pyöriin, mutta pienet tsäänssit siinäkin. Tuleva kesä siis melko varmasti mennään jäykällä, jos ei jotain todella ihmeellistä tule vastaan.

    Kiitti tosta kcnc vinkistä ja Fun works tarkennuksesta, tarkistetaan. Pitää muutenkin käydä lista ennen tilausta ja muutenkin ww ja google avulla läpi.
    Täältä halvalla kiekot. Kyllä varakiekot pitää olla
    Att inte cykla är att gå för långt

  29. #389
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrJones Katso viesti
    XT napoihin en kyllä enää päivitä, jos kiekot vaihtuu niin kyllä ne tulee sitten DT 240 pohjaisiksi, jolloin hinta menee päälle 400€ tai esim. CrossMaxit hyvästä tarjouksesta.
    Jos noista kahdesta pitää valita, niin DT ehdottomasti. Mavicin vapaarattaasta ei ole kauheasti hyvää sanottavaa ja akselien rakenne on myös vähän vähemmän kestävä. Eikä CrossMax ole edes erityisen kevyt.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  30. #390
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    No jaa. Kaveri työnsi pyöränsä alkutalvesta pois metsästä kun DT:n 240 takanavasta loppui veto... ei se DT-vitsi oo mikään avain onneen.
    Ei, se ei jäätynyt. Se oli paskana.
    Kaar ittelles vaa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •