Alkujaan tämän lähetti
OJ
ettei vaan nyt olisi auennut taas se matopurkki. Jos sovitaan heti kärkeen, että tytöt olivat ykkössyyllisiä, tommosen holtittoman liikkumisen sallivat vanhemmat rikoksen avunantajia ja rekkakuski osui harmittavasti näköesteeksi. Datsun-kuskilla ei ollut mitään mahdollisuuksia välttää tapahtunutta koska ei nähnyt noita tyttöjä.
vakavasti puhuen...lapsia pitää varoa liikenteessä.
Mä arvasin että joku puunhalaaja vastaa tähän just tällä tavalla. Katso nyt saatana silmä kädessä sitä kuvaa, kuvittele sellainen miljoona kilometriä vuodessa ajava teiden herrasmies kärkkymään Närkö perässä niin pitkälle risteykseen kun ikinä pystyt, ja lisää yhtälöön kolme 12-vuotiasta esiteiniä, jotka eivät näe tai kuule mitään muuta kuin Justin Bieberin.
Mä en puolustellut henkilöautonkuljettajaa millään tavalla, en liioin rekkakuskia - mutta kaikkien näiden tapahtumien yhteissumma oli ikävä onnettomuus. Sen sijaan silmälaput silmillä kulkeva pyöräilijä varmaan tulkitsi postaukseni sellaiseksi. Varmaan mahtaa olla ikävä tajuta olleensa väärässä, mutta samalla ymmärtävänsä ettei pysty perustelemaan puolusteluaan mitenkään.
Mitenhän olisi käynyt, jos sen Nissanin tilalla olisi ollut samanlainen rekka kuin mikä odotti vuoroaan risteyksessä? Eipä olisi ollut rekankaan ohjaamosta mahdollista nähdä toisen rekan lävitse...
Jos tilanne on mennyt kuten luulen:
A) Autoilija laiminlöi velvollisuutensa varoa ja hidastaa risteysalueella, eikä pystynyt reagoimaan kun tilanne tuli eteen yllättäen. Sieltä jostain maalta on varmaan vaikea hahmottaa tilannetta, mutta alue ei ole mitään päiväkodin takapihaa, vaan teollisuusaluetta ja moottoritietä. Ensimmäisenä ei mullekaan tulisi mieleen, että rekan takaa saattaa polkea vastoin liikennesääntöjä eteen kolme esiteiniä.
B) Ammattiautoilija laiminlöi jotain, vaan kun en tiedä mitä. Ehkäpä velvollisuutensa varoittaa joko autoilijaa tai pyöräilijöitä mahdollisesta vaarasta. Mikäs siihen olisi auttanut? Ajaa Nissanin eteen, vai painaa tööttiä niin että se kolmaskin likka olisi jäänyt Micran alle?
C) Pyöräilijät laiminlöivät velvollisuutensa taluttaa polkupyöriään suojatiellä, sekä jättivät käyttämättä järkeään vaikka vain kurkistaa rekan kulman takaa, että oisko sieltä tulossa joku papiljottipää päälle autolla.
Nämä kaikki siis vain sillä ehdolla, että tilanne tosiaan on mennyt kuten luulen sen menneen.
I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered.
Kirjanmerkit