HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 178

Aihe: Pyörän kuljettaminen auton katolla. Mikä teline on paras?

  1. #31
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    207

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Harryupp Katso viesti

    Miinuspuoli on jos on korkeampi korimalli voi olla hankalaa nostella pyöriä (eteenkin painavia vakiopyöriä) katolle, ja joskus saattaa lipsahtaa ja tulee klommoja kattopeltiin.
    http://www.thule.com/fi-FI/FI/Produc...rs/591018.aspx

    Itsellä on kyseinen thule pro ride 591, ja autona nissan Qasqai, eikä ole koskaan ollut ongelmia fillarin katolle saamisessa.
    Suosittelen kyseistä telinettä!

    Annas ku isi näyttää?

  2. #32
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    56
    Itsellä on 2kpl Freerideri Thuleja ja hyvin on toiminut suhteellisen edukkaat telineet kaikenlaisten pyörien kuljetuksessa pitemmilläkin matkoilla. Ainut miinus tulee siitä, ettei "kiinnityspiste tangossa" ole mallia teleskooppi koska kaikissa alamäkipyörissä ei riitä korkeus tossa tangossa runkoon kiinni. Oma Session 88 menee heittämällä, samoin VP-Free ja Demo mutta Orangessa oli vähän probleemaa. Kruunuja piti laskea keulasta et sai konkelin telineeseen. Tätä ongelmaa tuskin on minkään muiden kuin DH pyörien kuskaamisessa kyseisellä telineellä.

  3. #33
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    81
    Mulla on Thulen Outride 561:n aerotankojen kanssa perhemallin pösön katolla, ja hyvin on päästy/pysynyt, niin maasturi kuin maantie vehjekkin.

  4. #34

    Lapsen pyörä katolle

    Hei!
    Onko kenelläkään tietoa kuinka 16tuumaisen lapsen pyörän saisi parhaiten kuljetettua 400km:n päähän? Saako sellaisen kiinni noihin kattotelineisiin?
    kati




    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Täällä yksi joka voisi juuri tuosta syystä vaihtaa oman proriden outrideen. Ulkomaalaisilla foorumeilla tosin väittävät, että hyvin tuolla proridellä hiilaria kuljettaa jos ei kiristä tuota klämppiä hampaat irvessä. Mutta silti olisi vähän turvallisempi olo kun motaria painelee.

    Eli tämän voi tulkita myös "vaihdetaan" ilmoituksena. Tai voisihan sitä vaikka myydä tuon hyvään hintaan, että saisi ostettua outriden. Hauskaa on, että ne ovat saman hintaisia vaikka proridessä on enemmän kaikkea härpäkettä.

    Edit: Outride onkin poisunut ja tilalla on Thule VeloVise 511 vai onko se toisin päin??? Edit: vastaus: on toisin päin.

  5. #35
    No niin, kävin ostamassa Thule Pro Ride 591-telineen paikalliselta edustajalta(AD, palvelu/hinta ok). Kiinnitys auton taakkatelineisiin ja koeponnistus pysäköintipaikalla 29" maasturilla. Tuntui toimivan. Koeajo tänään jäi väliin, kun piti ehtiä lenkille em. maasturilla. Jos fillari häviää katolta testilenkillä, ilmoittelen täällä asiasta...
    Kampi laskee, kampi nousee. Pyöräilyä pyöräilyn ilosta.

  6. #36
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greek Letter Pi Katso viesti
    Itsellä on 2kpl Freerideri Thuleja ja hyvin on toiminut suhteellisen edukkaat telineet kaikenlaisten pyörien kuljetuksessa pitemmilläkin matkoilla. Ainut miinus tulee siitä, ettei "kiinnityspiste tangossa" ole mallia teleskooppi koska kaikissa alamäkipyörissä ei riitä korkeus tossa tangossa runkoon kiinni. Oma Session 88 menee heittämällä, samoin VP-Free ja Demo mutta Orangessa oli vähän probleemaa. Kruunuja piti laskea keulasta et sai konkelin telineeseen. Tätä ongelmaa tuskin on minkään muiden kuin DH pyörien kuskaamisessa kyseisellä telineellä.
    Tämmönen rimpula q mulla Ellsworth Distanse,keulasta ilmat pois ennen q katolle nakkaa.. sais olla pitempi tai jotain?
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  7. #37
    Tarkennetaan täältä: sivulta katsoen telineen etuosassa on "mutka" ylöspäin. Siirsin sen kiinnityssysteemin "korkeimpaan" kohtaan ja tällöin aisa asettui suhteellisen hyvään kulmaan rungon vinoputkeen nähden(testailin kiinnityksen useampia eri mahdollisuusia).
    Kampi laskee, kampi nousee. Pyöräilyä pyöräilyn ilosta.

  8. #38
    Liittynyt
    12/2003
    Paikkakunta
    Pohjoinen
    Viestit
    220
    Tulipa ostettua sitten toinen Thule ProRide 591 kuten edellä mainitsin. Raahen Autotarvike Ukkola - hintaa 95€. Ylimääräiseksi jäi Mont Blanc Barracuda ja Thule Freeride, eli näitä voi kysellä jos kiinnostaa. Myyn halvalla pois.
    Samalla tuli hankittua 8kpl lukkosarja niin saa kaikki telineet samalla avaimella toimivaksi.
    Ja ihmetellään vielä loppuun, että mulla on semmonen Thulen koukkuun laitettava kahden pyörän teline. Se tuntuu hieman löysältä. Heti uudesta asti ollut tuollainen. Siis ikäänkuin vetokoukun kuula ois hieman liian pieni. Mikä tässä on pielessä?
    - Marko -

  9. #39
    Liittynyt
    12/2003
    Paikkakunta
    Pohjoinen
    Viestit
    220
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jokirapu Katso viesti
    Hei!
    Onko kenelläkään tietoa kuinka 16tuumaisen lapsen pyörän saisi parhaiten kuljetettua 400km:n päähän? Saako sellaisen kiinni noihin kattotelineisiin?
    kati
    16 tuumainen lapsi ja sillä jo pyörä, oho?

    Joo joo, tosi huono, tiedetään. Okei, mutta asiaan on viety ProRidellä joskus 16" kokoista tyttöjen pyörää. FreeRidestä en ole varman kun sitä eturenkaan kiinnitystä ei muistaakseni voinut siirtää tarpeeksi taakse. Tai jotain tällaista. Ja sen vuoksi silloin pikkupyörä laitettiin ProRiden vietäväksi.
    Uskoisin, että liikkeessä onnistuu asia varmistaa, eli teline ulos laatikosta ja mallaa sitä pyörää sen päälle, jotta näkee soveltuuko kiinnitys runkoon oikein.
    Tuon kokoinenhan tosin menee aika pieneen tilaan jos ottaa renkaat irti. Että vaikkapa ihan takakonttiin. Ohjaustanko poikittain ja pedaalit pois on tiukalle menee.
    - Marko -

  10. #40
    IoD Guest
    Alkuperäiseen aiheeseen: tämä on minusta ollut kätevin vaihtoehto, pyörä pysyy hyvin eikä blokkaa telineen muuta käyttöä; ks. ko. sivulta malli Bora. Samanlaisia löytyy muiltakin valmistajilta.

    http://www.velomann.com/en/page_421.html

  11. #41
    UrsusArctos Guest
    Kuinka leveään poikittaiseen kattokiskoon tuon Boran saa asennettua? En löytänyt mainintaa sivuilta. Omassa autossa on noin 64mm leveät poikkikiskot ja ainakin Bilteman malli on liian kapea. Thulella taisi myös olla mainittuna tuota pienempi maksimileveys.

  12. #42
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Nykänen
    Viestit
    86
    Itselläni käytössä Proride 591 ja Freeride 530. Maastureita kuljettelen ja Freerideen saa mielestäni fillarin tukevammin kiinni. Toki sitä joutui vähän modifioimaan että sai 21,5" kokoisen maasturin kiinni kun ei meinannut riittää pituus runkokiinnitys tangoissa.

  13. #43
    [QUOTE=MarkoA;1426152]16 tuumainen lapsi ja sillä jo pyörä, oho?

    Meillä lapset aloittaa pyöräilyn varhain...
    Kunhan saatiin kattoteline paikoilleen, niin sinne upposi kolme Thulen Proride-telinettä, äidin, isän ja esikoisen pyörät. Pikkuveli jäi vielä ilman, kun ei osaa polkea. Ensi kesänä varmaan täytyy ostaa neljäs Proride, jotta saadaan neljäs pyörä mukaan. Eli 16 tuumainen lastenpyörä kiinnittyi siihen hyvin.

  14. #44
    UrsusArctos Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti UrsusArctos Katso viesti
    Kuinka leveään poikittaiseen kattokiskoon tuon Boran saa asennettua? En löytänyt mainintaa sivuilta. Omassa autossa on noin 64mm leveät poikkikiskot ja ainakin Bilteman malli on liian kapea. Thulella taisi myös olla mainittuna tuota pienempi maksimileveys.
    Itselleni vastaten. En löytänyt mittoja Boralle, mutta Sanremo Elite 2010:n pitäisi käydä vielä 80mm leveisiin kiskoihin. Laitoin sellaisen tilaukseen. Tilaus meni sen normaalin kaavan mukaan eli sain väärän tavaran. Pakettiin oli laitettu Sanremo Elite 2009, joka käy korkeintaan 46mm leveisiin telineisiin. Pitää laittaa tuo sakemanneille takaisin, ellei joku näppärä halua sitä nopeasti ostaa...

  15. #45
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Kyllä näillä Freerideillä tulee toimeen.

  16. #46
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Minä en muita miettisikään kuin tätä OutRide -mallia. Helppo, näppärä ja fiksu kiinnitys etuhaarukasta. Mukana adapterit 20 mm etuakselille. QR15 vaatii sitten omat holkit, mutta niiden sorvaaminen ei pitäisi olla mikään ameriikan-temppu. Mielestäni tuo etuhaarukka on parempi paikka pyörän kiinnittämiseen, kuin vinoputkesta puristelu...

    http://www.thule.com/fi-FI/FI/Produc...rs/561000.aspx
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  17. #47
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    56
    Mutta eihän paskasia kiekkoja kukaan jaksa peräkonttiin alkaa vääntään ja saa muutenkin olla sit aikamoinen farmari et mahtuu 2-4 konkelin etukiekot + muut kamat aina sisälle. Muuten varmasti ihan käyttökelpoinen laite tuollainenkin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minä en muita miettisikään kuin tätä OutRide -mallia. Helppo, näppärä ja fiksu kiinnitys etuhaarukasta. Mukana adapterit 20 mm etuakselille. QR15 vaatii sitten omat holkit, mutta niiden sorvaaminen ei pitäisi olla mikään ameriikan-temppu. Mielestäni tuo etuhaarukka on parempi paikka pyörän kiinnittämiseen, kuin vinoputkesta puristelu...

    http://www.thule.com/fi-FI/FI/Produc...rs/561000.aspx

  18. #48
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Kuinka nämä kattotelineet oikein "toimii"? Omat kokemukset ovat pelkistä farmareista ja kattokaiteista, joten tämä kiinnitysperiaate on hiukan vieras...

    http://www.thule.com/fi-FI/FI/Produc...acks/Feet.aspx
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  19. #49
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    55
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kuinka nämä kattotelineet oikein "toimii"? Omat kokemukset ovat pelkistä farmareista ja kattokaiteista, joten tämä kiinnitysperiaate on hiukan vieras...

    http://www.thule.com/fi-FI/FI/Produc...acks/Feet.aspx
    Oma Golf IV syö tuonkaltaisia kiinnikkeitä juurikin. Kattotelineet asettuu kumiläpysköillä kattoa vasten, ja sitten katon ja oven välissä kulkevan tiivisteen alle tulee sopiviin kohtiin kiinnitysrauta millä nuo telineet sitten kiritään. Vilkaise asennusohje niin ymmärtänet.

    Vastaava idea käytössä siis Golf IV, Bora, ja Passat tuossa vuosituhannenvaihteen molemminpuolin, ja näihin kaikkiin tullut asenneltua telineitä.
    ConD
    #tou mtb team
    Genesis Day One Cross ja Fuel Ex7 ajossa

  20. #50
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Kiristyykö siinä molemmat kiinnikkeet erikseen katton kiinni ja puomi "lepää" siinä välisssä, vai kiristyykö ne raudat toisiaan vasten, ikään kuin puristaen autoa "kasaan"?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  21. #51
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    55
    Muistaakseni kiristys oli meillä kotonaolevissa malleissa hieman sekäettä-tyylinen. Varsinaisesti systeemiä ei vedetä tiukaksi kattotelineellä, vaan ne kiristyy myös erikseen kummastakin päästä kattoa kohti.
    ConD
    #tou mtb team
    Genesis Day One Cross ja Fuel Ex7 ajossa

  22. #52
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greek Letter Pi Katso viesti
    Itsellä on 2kpl Freerideri Thuleja... Ainut miinus tulee siitä, ettei "kiinnityspiste tangossa" ole mallia teleskooppi koska kaikissa alamäkipyörissä ei riitä korkeus tossa tangossa runkoon kiinni. Tätä ongelmaa tuskin on minkään muiden kuin DH pyörien kuskaamisessa kyseisellä telineellä.
    Sama ongelma tulee myös 29" maastureiden kanssa, tai ainakin oman pyörän kanssa on tullut. Runkokiinnike kyllä yltää vinoputken, mutta se tulee ihan hölmöön kulmaan siihen putkeen nähden. Lisäksi vanhan Freeride mallin rengashihnat ovat aivan liian lyhyet 2.25" maastokumeille.

    Mikälie varaosakaupan perus-teline on tässä suhteessa parempi kuin tuo Freeride.

    Ps. Fordin oma kattoteline asennettiin neljällä M6 pultilla suoraan kattoon kiinni. Ovitiivisteen väliin ei tullut mitään suhisevia tai vuotavia metallilisuja.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  23. #53
    Ja kun oikein aloittaa testailemaan, niin Prorideen menee myös 12 tuumainen pyörä...

  24. #54
    Liittynyt
    01/2008
    Viestit
    78
    Minulla on Freeride 530 ja se meni suoraan ovaaliputkeen kiinni samoilla kiinnikeillä joita käytin aiemmin neliöputkella. Myös Thulen sivuilla teline on kuvissa kiinnitetty samoilla lenkeillä ovaaliputkeen kiinni.

    Bilteman telineestä sen verran että sitä ei saa ovaaliputkeen kiinni, U-raudat ovat liian kapeat. Eikä siihen saa kyllä paksurunkoisia pyöriäkään kiinnitettyä, ei ainakaan ilman modifiointia.

    Nykyään käytän koukussa Thulen Rideon 9502 mallia ja se on ehdoton peli kun kuljetellaan erilaisia pyöriä, sopii Joposta maasturiin eikä tarvitse säädellä. Lisäksi asentuu paikalleen hetkessä.
    Cyclocross kun ei fitnessiä kannattanut ostaa

  25. #55
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Fordin oma kattoteline asennettiin neljällä M6 pultilla suoraan kattoon kiinni. Ovitiivisteen väliin ei tullut mitään suhisevia tai vuotavia metallilisuja.
    Suhisevia? Kun katolla on parhaassa tapauksessa neljäkin pyörää, niin pointti on jokseenkin järjetön.

    Nykyautoissa oven/korin välinen tiivistys hoidetaan alempana kuin mihin tämä "vuotava/suhiseva metallilisu" ylettyy, joten vuotaminen on poissuljettu myöskin, mutta en toisaalta ajakaan tällä hetkellä Fordilla.


  26. #56
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Suhisevia? Kun katolla on parhaassa tapauksessa neljäkin pyörää, niin pointti on jokseenkin järjetön.
    Eihän sillä suhinalla silloin ole merkitystä kun siellä on pyörät katolla. Mutta kun niitä kattotelineitä ei viitsi joka käytön jälkeen poistaa, niin tulee ajeltua pelkät telineet katolla. Silloin sillä on merkitystä.

    Omia kokemuksia ei ole noista vesiongelmista, itse kun olen farkulla ajellut, mutta parilta-kolmelta kaverilta olen kuullut ongelmista noiden "lisu-kiinnikkeiden" kanssa. Jos auto seisoo ulkona vesisateessa, niin sinne tiivisteiden väliin kertyy vettä, ja kun oven aukaisee, niin se vesi valahtaa etupenkille. Automerkit olivat ainakin Nissania ja Fordia.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  27. #57
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Tallinna
    Viestit
    288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greek Letter Pi Katso viesti
    Mutta eihän paskasia kiekkoja kukaan jaksa peräkonttiin alkaa vääntään ja saa muutenkin olla sit aikamoinen farmari et mahtuu 2-4 konkelin etukiekot + muut kamat aina sisälle. Muuten varmasti ihan käyttökelpoinen laite tuollainenkin.
    Onhan Thulella olemassa etupyörätelineetkin. Sinne vain katolle pyörien kanssa.

  28. #58
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  29. #59
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Turku, Uittamo
    Viestit
    25
    Puristaako tuo PR591:n "koura" jarru- ja vaide letkuja pahasti?
    Minulla on yksinkertaiset mieltymykset, tyydyn aina vain parhaimpaan!

  30. #60
    torvinen Guest
    PR591 ei purista pahasti ainakaan mun maantiefillarissa, jossa vaijerit kulkee alakautta. Laitoin pienen vaahtomuovipalan rungon ja vaijereiden väliin, niin ei ainakaan hankaa maalipintaa. Maasturi ja cc sitten ovatkin "alakauttavetovapaita". Vaikka cc:n vinoputki mielenkiintoisesti muoltoiltu, niin istuu se silti jämäkästi kiinni.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •