imho, eteen kelpaa kevyempikin. testaan kun ehdin
Tämä nyt ei ole mikään yllätys, mutta käytettävät paineet riippuvat aika paljon kuskin painosta ja siitä on alla jäykkis vai täpäri.
Omalla kohdalla massaa on 93kg ja paljon alle 2 barin paineita ei viitti laskea vaikka on tubeless renkaat. Koska mulla on jäykkäperä sekä suht kaponen 2.2 MK takana vaatii se vieläkin enemmän paineita ettei kolauttele vanteelle koko ajan.
Jotkut alle 1.5 barin paineet voin kyllä itse unohtaa.
Nyt kun keskustellaan märällä pidosta ja ilmanpaineista sekä renkaista ,kaikki unohtavat asian ytimen jousituksen säädöt täpäreissä,oltiin kaverin kanssa keväällä lumien sulettua ajamassa keskuspuistoa molemmilla Fat Albert Evu UST renkaina, ja pyörinä Nikolain Fr . kaveri valitteli ettei toi rengas ainakaan märällä kalliolla pidä. Ajoin vinon märän kallion reunan ylös ilman lipsumia, kaveri katto ihmeissään ja rupes ihmettelemäänn asiaa, paineet samat ,eli pito on jostain muusta kiinni eli jousituksesta, paluu vaimennusta pari näpsuu kiinnipäin ja kas kummaa rupes renkaan pitokin löytymään. Eli kaikkien osapuitten täytyy olla kohdallaan että rengas voi yleensä pitää, jäykässä rungossahan on elettävä renkaan paineilla enemmän eikä silti voida estää renkaan pomppimista juurissa ja epätasaisuuksissa.
Ei, vaan tää ketju käsittelee renkaita, niiden kuvioita, seoksia ja paineita. Iskareille on ties kuinka monta topiccia jo. Luonnollisesti iskarin säädöt vaikuttaa pitoon.
..makes Jack a dull boy...
Pitäiskö seuraavaksi keskustella erilaisista märkyyksistä ja liukkauksista. Syksyllä mielestäni rengas piti hyvin, mutta kesäsateen jälkeen oli yhtä luistelua.
Voihan kalliot olla märkiä mutta hyvin pitäviä tai märkiä, niljakkaita ja oikein liukkaita![]()
Halo Choir Masterit (UST) tuntui pitäviltä. Rullaus ei hääppöstä, mutta kivikossa ja juurakossa mun mielestä luotettavan tuntuset. Aika painavat kumit, mutten punninnut. Edukkaita CRC:ssä
Ikinä en noita RQ:ta vaihda pois <3
Paitsi ehkä laskettelukeskuksiin minion+high roller viel kova kombo. Muuten mennään noilla.
pitää kyl mennä sateella kokeilee pidon rajoja loivalla kosteella kalliolla ja ottamaan kuvia kumiviivoista...
Onkos kellään kokemusta Sekä 2.2 RQ ja Maxxis Ardent 2.25 eroista? vähän kaipaisin kokemuksia, ni osais päättää kummat hommais, ei opiskelijalla olis varaa hirveen huonoihin valintoihin..
Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.
Vertailukokemusta ei ole mutta 29" ardent on hyvä eturengas. Taakse jotain muuta vaikka RQ tai rampage. Ardentin pito on kohtalaisen hyvä joka tilanteessa. Kuvio on kohtuullisen avoin eikä se mene tukkoon kovin helposti. Ardent rullaa kohtuullisesti asfaltillakin ja on 2.25 aika iso ja pullea kokoisekseen.
Jos pitää veikata niin noiden väliset erot on about seuraavat:
Pito - RQ parempi märällä
Paino - Ardent parempi
Rullaus - Ardent parempi
Kestävyys - RQ parempi??
Oliko jollain tarkempaa kokemusta mutaisesta Marista?
Sori off-topic mutta ei ne nyt aina ole hehkuttamassa, lainaus syyskuu -09 numerosta koskien Corsair Marque koeajoa: " The MBA wrecking crew cannot recommend this bike when there are so many other options out there that will get the job done better". Tottakai lehteä on luettava tietyn suotimen kanssa mutta kyllä ne asiansa osaa.
Make war, then love.
Jokunen paha setä on noilla ajellu. Versio lienee kaikilla kokeilleilla olleen 2.35" UST. Ajotuntuma samankaltainen kun Fat Albertissa, mutta koska kuvio on pykälää aggressiivisempi (=isompi ja korkeempi nappula), toimii hiukan paremmin matalilla paineilla ja pehmeellä pohjalla ja hiukan heikommin isommilla paineille ja kovalla pohjalla. Rullaa kumminkin yllättävän hyvin. Kestää myös kiviä yms koska sivut on paksut ja tukevat.
Myös oman kokemuksen mukaan ok rengas, mutta niukasta (omasta) painosta johtuen nappulan koko on kovemmalle pohjalle, myös märkään kivikkoon ja juurakkoon mulle pykälää liian iso eli tahtoopi lipsua alta. Jos painoo olis enempi ja/tai ajelis öbaut 1,5barin paineilla niin ihan ok renkula.
Tässä ketjussa on pohdittu tuota Rubber Queen -> Trail King nimenvaihdosta. Kyllä siinä ilmeisesti jotakin perää on, kun yksi Trail King 2.2 Black Chili itsellä nyt on.
Se miten tuon "sain" onkin sitten hieman epäselvempi tarina. Bike Discountin paketissa piti saapua 4 kpl Race King 2.2 SS -renkaita. Kaikissa oli oikeat pahvirasiat, mutta yhdessä tuo hieman järeämpi kumi. Eiköhän tuokin viimeistään syksyllä hyvään käyttöön pääse, mutta pitänee silti viihteen vuoksi kysellä BD:stä, miten tässä on näin päässyt käymään. Ei ole heidänkään sivuillaan saatavilla Trail Kingiä virallisesti. Tiedä sitten onko jo Continentalin päässä mennyt kuninkaalliset sekaisin, onhan tuo heidän valikoimansa jo melkoinen kunningaslauma.
Itse renkaasta ei siis ole vielä ajokokemusta kertoa.
maugga muokkasi tätä : 26.05.2010 at 23.06 Syy: typoja vähennetty
-- Mauri
Kokemusta viime syksystä asti,tosiaan kun PaH vertasi ei ero Fat Alberttiin kovin suuri ole Nappulat vähän suuremmat , paineina olen kokeillut 1,2-1,8 bariin ei muuta renkaan ominaisuutta juurikaan . Lohjan 24,sessa la illalla oli ilo aja vähän koempaa kin ei rengas lipsunut , ainut miinus oli kun yli 25 ajo meinas näkökyky hävitä kun sitä mutaa olitaivaalla lähes yhtä paljon kuin siinä ajouran pinnassa. Selvin ero märässä mudassa ajaessa renkas putsaa itsensä hyvin verrattuna Fat Alberttiin joka kulkee myös savessa ja mudassa hyvin. Koko viime talven ajot jiotka tuli ajettuna oli nuo Myddy maryt alla ja pito kuin olis nastoilla ajanut.
Jotenkin mä käsitin että Jenkeissä tulee nimeksi Trail King, Euroopassa pysytään vanhassa. Voin olla toki väärässä ja 2.2 RQ valikoiman kasvu on vain joku välivaihe.
Miten sen nyt ottaa, onko kumihomo jotenkin påp vai ei![]()
Täksi kevääksi pistin eteen 2.5 tahmakumi Marin ja oikein tyytyväinen olen ollut. Pitoa löytyy märällä alustalla enemmän kuin vaikkapa 2.4 Big Bettystä. Työmatka-ajoon en noita ottaisi (ellei työpaikka ole Kalpiksessa...) - tahmaversio Big Bettystäkin silppuuntui hiekoitushiekalla tosi nopsaan. 2.4 RQ:ssa on pienemmät nappulat ja pyöreämpi profiili, mutta ajo-ominaisuuksista en osaa sanoa kun junnuperhana nappasi RQt omaan notkuunsa.
Kirjanmerkit