GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 18 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 68 118 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #511
    Liittynyt
    01/2009
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Jo se että tämä ketju on kautta aikain rengasosaston neljänneksi luetuin, kertonee siitä että aihe kiinnostaa joitakin.
    Ja jos ei renkaat kiinnosta, niin onhan noita muita ketjuja mitä lukea.

    Oma rengastus: Fat albert 2,4 snake skin front edessä ja Big betty 2,4 tripple compound takana. Pelittää aika kivasti ja rullaa hyvin. Paineet 20psi edessä ja 25psi takana.

  2. #512
    mutanaama Guest
    imho, eteen kelpaa kevyempikin. testaan kun ehdin

  3. #513
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Jo se että tämä ketju on kautta aikain rengasosaston neljänneksi luetuin, kertonee siitä että aihe kiinnostaa joitakin...
    Tämä on foorumin parhaita aiheita. Jatketaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ola Katso viesti
    Ja jos ei renkaat kiinnosta, niin onhan noita muita ketjuja mitä lukea...
    Hyvin sanottu


  4. #514
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Tämä nyt ei ole mikään yllätys, mutta käytettävät paineet riippuvat aika paljon kuskin painosta ja siitä on alla jäykkis vai täpäri.

    Omalla kohdalla massaa on 93kg ja paljon alle 2 barin paineita ei viitti laskea vaikka on tubeless renkaat. Koska mulla on jäykkäperä sekä suht kaponen 2.2 MK takana vaatii se vieläkin enemmän paineita ettei kolauttele vanteelle koko ajan.

    Jotkut alle 1.5 barin paineet voin kyllä itse unohtaa.

  5. #515
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    Nyt kun keskustellaan märällä pidosta ja ilmanpaineista sekä renkaista ,kaikki unohtavat asian ytimen jousituksen säädöt täpäreissä,oltiin kaverin kanssa keväällä lumien sulettua ajamassa keskuspuistoa molemmilla Fat Albert Evu UST renkaina, ja pyörinä Nikolain Fr . kaveri valitteli ettei toi rengas ainakaan märällä kalliolla pidä. Ajoin vinon märän kallion reunan ylös ilman lipsumia, kaveri katto ihmeissään ja rupes ihmettelemäänn asiaa, paineet samat ,eli pito on jostain muusta kiinni eli jousituksesta, paluu vaimennusta pari näpsuu kiinnipäin ja kas kummaa rupes renkaan pitokin löytymään. Eli kaikkien osapuitten täytyy olla kohdallaan että rengas voi yleensä pitää, jäykässä rungossahan on elettävä renkaan paineilla enemmän eikä silti voida estää renkaan pomppimista juurissa ja epätasaisuuksissa.

  6. #516
    bere Guest
    Ei, vaan tää ketju käsittelee renkaita, niiden kuvioita, seoksia ja paineita. Iskareille on ties kuinka monta topiccia jo. Luonnollisesti iskarin säädöt vaikuttaa pitoon.

  7. #517
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMT Katso viesti
    Nyt kun keskustellaan märällä pidosta ja ilmanpaineista sekä renkaista ,kaikki unohtavat asian ytimen jousituksen säädöt täpäreissä, --snip, snip--- Eli kaikkien osapuitten täytyy olla kohdallaan että rengas voi yleensä pitää, jäykässä rungossahan on elettävä renkaan paineilla enemmän eikä silti voida estää renkaan pomppimista juurissa ja epätasaisuuksissa.
    Eli se täpäri on sitten vielä kaiken lisäksi juurakossakin huonompi?

    Mun jututhan ei täpäreitä koske renkaiden/paineiden osalta kun ajelen yleensä tällä:

    .. on siinä tankokin toki, mutta se on täynnä salaisuuksia kenties ja siksi piilotettu uteliailta ...
    ..makes Jack a dull boy...

  8. #518
    Liittynyt
    01/2009
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMT Katso viesti
    Nyt kun keskustellaan märällä pidosta ja ilmanpaineista sekä renkaista ,kaikki unohtavat asian ytimen jousituksen säädöt täpäreissä,
    Ihan validi kommentti, mutta renkaiden eron kyllä huomaa, kun jousitus on suht koht kohdalleen säädetty ja vaihtaa vaan renkaat tai kokeilee eri rengaspaineita. Mitkä renkaat toimivat riippuu myös paljon kuskin ajotyylistä ja monesta muusta jutusta.

    Ola

  9. #519
    bere Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Berehän just vaihtoi noista misukan xc dry kumeista rubber queeneihin, jos hän on sitä mieltä ettei merkittävää eroa ole lopetan tämän ketjun seuraamisen.
    Kas tää oli mennyt ihan ohi, joo ei todellakaan tarvitse lopettaa tän ketjun seuraamista....

  10. #520
    Pitäiskö seuraavaksi keskustella erilaisista märkyyksistä ja liukkauksista. Syksyllä mielestäni rengas piti hyvin, mutta kesäsateen jälkeen oli yhtä luistelua.

  11. #521
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Voihan kalliot olla märkiä mutta hyvin pitäviä tai märkiä, niljakkaita ja oikein liukkaita

  12. #522
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    mansester
    Viestit
    523
    Halo Choir Masterit (UST) tuntui pitäviltä. Rullaus ei hääppöstä, mutta kivikossa ja juurakossa mun mielestä luotettavan tuntuset. Aika painavat kumit, mutten punninnut. Edukkaita CRC:ssä

  13. #523
    bere Guest
    Ikinä en noita RQ:ta vaihda pois <3
    Paitsi ehkä laskettelukeskuksiin minion+high roller viel kova kombo. Muuten mennään noilla.

  14. #524
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Voihan kalliot olla märkiä mutta hyvin pitäviä tai märkiä, niljakkaita ja oikein liukkaita
    Niin..Minä just tuossa reilu viikko sitten mietin ,kun oma NBT lipsu niin sakelisti ja jalkasinkin ihan nippanappa pysyin pystyssä loivalla kosteella kalliolla, että niinkö se RQ ratsastaa sellaisetkin paikat kumiviivat jälkeensä jättäen?
    Kävellen olis jo perillä.

  15. #525
    bere Guest
    pitää kyl mennä sateella kokeilee pidon rajoja loivalla kosteella kalliolla ja ottamaan kuvia kumiviivoista...

  16. #526
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pavel Katso viesti
    Niin..Minä just tuossa reilu viikko sitten mietin ,kun oma NBT lipsu niin sakelisti ja jalkasinkin ihan nippanappa pysyin pystyssä loivalla kosteella kalliolla, että niinkö se RQ ratsastaa sellaisetkin paikat kumiviivat jälkeensä jättäen?
    No kyllä näissä nokialaisia parempi pito on, mutta ei nyt sentään mitään taikuutta.

  17. #527
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Hellsinki, Latokartano
    Viestit
    333
    Onkos kellään kokemusta Sekä 2.2 RQ ja Maxxis Ardent 2.25 eroista? vähän kaipaisin kokemuksia, ni osais päättää kummat hommais, ei opiskelijalla olis varaa hirveen huonoihin valintoihin..
    Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.

  18. #528
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Vertailukokemusta ei ole mutta 29" ardent on hyvä eturengas. Taakse jotain muuta vaikka RQ tai rampage. Ardentin pito on kohtalaisen hyvä joka tilanteessa. Kuvio on kohtuullisen avoin eikä se mene tukkoon kovin helposti. Ardent rullaa kohtuullisesti asfaltillakin ja on 2.25 aika iso ja pullea kokoisekseen.

    Jos pitää veikata niin noiden väliset erot on about seuraavat:
    Pito - RQ parempi märällä
    Paino - Ardent parempi
    Rullaus - Ardent parempi
    Kestävyys - RQ parempi??

  19. #529
    jo-nas Guest
    Oliko jollain tarkempaa kokemusta mutaisesta Marista?

  20. #530
    Liittynyt
    09/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    846
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Mikään MBA:n jenkkipumhuukihehkutus...
    Sori off-topic mutta ei ne nyt aina ole hehkuttamassa, lainaus syyskuu -09 numerosta koskien Corsair Marque koeajoa: " The MBA wrecking crew cannot recommend this bike when there are so many other options out there that will get the job done better". Tottakai lehteä on luettava tietyn suotimen kanssa mutta kyllä ne asiansa osaa.
    Make war, then love.

  21. #531
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jo-nas Katso viesti
    Oliko jollain tarkempaa kokemusta mutaisesta Marista?
    Jokunen paha setä on noilla ajellu. Versio lienee kaikilla kokeilleilla olleen 2.35" UST. Ajotuntuma samankaltainen kun Fat Albertissa, mutta koska kuvio on pykälää aggressiivisempi (=isompi ja korkeempi nappula), toimii hiukan paremmin matalilla paineilla ja pehmeellä pohjalla ja hiukan heikommin isommilla paineille ja kovalla pohjalla. Rullaa kumminkin yllättävän hyvin. Kestää myös kiviä yms koska sivut on paksut ja tukevat.

    Myös oman kokemuksen mukaan ok rengas, mutta niukasta (omasta) painosta johtuen nappulan koko on kovemmalle pohjalle, myös märkään kivikkoon ja juurakkoon mulle pykälää liian iso eli tahtoopi lipsua alta. Jos painoo olis enempi ja/tai ajelis öbaut 1,5barin paineilla niin ihan ok renkula.

  22. #532
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    21

    Trail king yllättäen testiin

    Tässä ketjussa on pohdittu tuota Rubber Queen -> Trail King nimenvaihdosta. Kyllä siinä ilmeisesti jotakin perää on, kun yksi Trail King 2.2 Black Chili itsellä nyt on.



    Se miten tuon "sain" onkin sitten hieman epäselvempi tarina. Bike Discountin paketissa piti saapua 4 kpl Race King 2.2 SS -renkaita. Kaikissa oli oikeat pahvirasiat, mutta yhdessä tuo hieman järeämpi kumi. Eiköhän tuokin viimeistään syksyllä hyvään käyttöön pääse, mutta pitänee silti viihteen vuoksi kysellä BD:stä, miten tässä on näin päässyt käymään. Ei ole heidänkään sivuillaan saatavilla Trail Kingiä virallisesti. Tiedä sitten onko jo Continentalin päässä mennyt kuninkaalliset sekaisin, onhan tuo heidän valikoimansa jo melkoinen kunningaslauma.

    Itse renkaasta ei siis ole vielä ajokokemusta kertoa.
    maugga muokkasi tätä : 26.05.2010 at 23.06 Syy: typoja vähennetty
    -- Mauri

  23. #533
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jo-nas Katso viesti
    Oliko jollain tarkempaa kokemusta mutaisesta Marista?
    Kokemusta viime syksystä asti,tosiaan kun PaH vertasi ei ero Fat Alberttiin kovin suuri ole Nappulat vähän suuremmat , paineina olen kokeillut 1,2-1,8 bariin ei muuta renkaan ominaisuutta juurikaan . Lohjan 24,sessa la illalla oli ilo aja vähän koempaa kin ei rengas lipsunut , ainut miinus oli kun yli 25 ajo meinas näkökyky hävitä kun sitä mutaa olitaivaalla lähes yhtä paljon kuin siinä ajouran pinnassa. Selvin ero märässä mudassa ajaessa renkas putsaa itsensä hyvin verrattuna Fat Alberttiin joka kulkee myös savessa ja mudassa hyvin. Koko viime talven ajot jiotka tuli ajettuna oli nuo Myddy maryt alla ja pito kuin olis nastoilla ajanut.

  24. #534
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maugga Katso viesti
    Tässä ketjussa on pohdittu tuota Ruber Queen -> Train King nimenvaihdosta. Kyllä siinä ilmeisesti jotakin perää on, kun yksi Trail King 2.2 Black Chili itsellä nyt on.
    Taisihan nuo jossain messuilla jo esillä olleet. Harmi, alkuperäinen nimi oli mielestäni parempi.

  25. #535
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Jotenkin mä käsitin että Jenkeissä tulee nimeksi Trail King, Euroopassa pysytään vanhassa. Voin olla toki väärässä ja 2.2 RQ valikoiman kasvu on vain joku välivaihe.

  26. #536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Jotenkin mä käsitin että Jenkeissä tulee nimeksi Trail King, Euroopassa pysytään vanhassa. Voin olla toki väärässä ja 2.2 RQ valikoiman kasvu on vain joku välivaihe.
    Mulla on jotenkin sama muistikuva että "Rubber Queen" ei oikein toiminut nimenä tuolla rapakon takana ja siitä nimimuutos siellä. Linkkiä aihetta käsittelevään uutiseen en enää tosin löydä.

  27. #537
    mutanaama Guest
    Miten sen nyt ottaa, onko kumihomo jotenkin påp vai ei

  28. #538
    jo-nas Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMT Katso viesti
    Kokemusta viime syksystä asti,tosiaan kun PaH vertasi ei ero Fat Alberttiin kovin suuri ole Nappulat vähän suuremmat , paineina olen kokeillut 1,2-1,8 bariin ei muuta renkaan ominaisuutta juurikaan . Lohjan 24,sessa la illalla oli ilo aja vähän koempaa kin ei rengas lipsunut , ainut miinus oli kun yli 25 ajo meinas näkökyky hävitä kun sitä mutaa olitaivaalla lähes yhtä paljon kuin siinä ajouran pinnassa. Selvin ero märässä mudassa ajaessa renkas putsaa itsensä hyvin verrattuna Fat Alberttiin joka kulkee myös savessa ja mudassa hyvin. Koko viime talven ajot jiotka tuli ajettuna oli nuo Myddy maryt alla ja pito kuin olis nastoilla ajanut.
    Kiitos valistuksesta. Enpä taida muta-tyttöä laittaa työmatkojen ajoon alle. Kuulostaa turhan pitävältä siihen. Tosin en rengasta ostanut sitä varten alkujaankaan. Viime aikona on vaan maasto ollut haaveena ja työmatkoja tullut poljettua.

  29. #539
    M.P. Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jo-nas Katso viesti
    Oliko jollain tarkempaa kokemusta mutaisesta Marista?
    Täksi kevääksi pistin eteen 2.5 tahmakumi Marin ja oikein tyytyväinen olen ollut. Pitoa löytyy märällä alustalla enemmän kuin vaikkapa 2.4 Big Bettystä. Työmatka-ajoon en noita ottaisi (ellei työpaikka ole Kalpiksessa...) - tahmaversio Big Bettystäkin silppuuntui hiekoitushiekalla tosi nopsaan. 2.4 RQ:ssa on pienemmät nappulat ja pyöreämpi profiili, mutta ajo-ominaisuuksista en osaa sanoa kun junnuperhana nappasi RQt omaan notkuunsa .

  30. #540
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Miten sen nyt ottaa, onko kumihomo jotenkin påp vai ei
    Riippuu kuinka hyvä itsetunto?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •