FillariHephaElectrobikeGiant
Näyttää tulokset 1 - 30 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
  1. #10
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Niin, jos on varaa vaihtaa kiekot tarpeeksi usein niin ei kai se haittaa. Mulla on rikkinäisiä Zipp kehiä aika kasa kellarissa. Kaikkia kun ei ole saanut korjattua. Korjattuja hiilarikiekkoja on kai nyt joku puolen sataa tullut tehtyä. Tarttisi siivota ja heittää ne romu kehät mäelle. Saisi peilinkehyksiä, tai marjapuskiin tukia? Zippeissä ainakin avot tuntuu hajoavan helpommin kuin tuubit ja sen alukehän takia ne on melko mahdottomia korjata. (avot pinnojen- ja venttiilinreiän kohdista, tuubit jarrupinnasta, noin vinkkinä jos kattelee käytettyjä esim.) Ja jos niitä ei juuri kellään oli hyllyssä Euroopassa, toimitus Jenkeistä, on Suamen kesä aika lyhyt kun ne pragaa. Ja joku 600-900€ kehästä on aika paljon. Myös takanavat on aika legendaarisia leekerisyöppöjä. Etunavat pelaa yleensä. Mullakin on liiterissä yksi etu-808 jossa on ihan ehjän tuntuiset leekerit.

    Tosin noihan on vain osia joita voi vaihtaa. Mutta ajakaas jonkun 303 tai 404 takakiekon vieressä ylämäessä kun ajetaan putkelta. Se jarrujen laahaus on minusta kypsin ominaisuus, sen kuulee kun takakiekko laappii jarrupaloihin. Pinnankireydellähän voi tietty vaikuttaa mutta jos tehdaskireys ei riitä, ei kehät kestä kuin kisan-pari. Tietty tehdas tai tiimi voi vahvistaa pinnan kiinnityskohtia tai vain vaihtaa niitä kehiä tarpeeksi usein. Niiden kehien pinnankireyden kestohan on melko minimaallinen. Tosin joka vuosi on paha sanoa alkuvuodesta miten on nyt asian laita kun kehä muuttuu ja kestävyys ei näytä paranevan. Mutta ehkä tänä kesänä jo? Takuu toimii varmaan nopeasti ja helposti? Mulla on ollut ja on joitakin yhä noita jemmassa ja tänäkin vuonna on jo tullut ajettua useammalla 2010' Zipp-mallilla. Ei ainakaan takakiekko ollut jäykempi.

    Huvittavin kommentti oli Cervelon teknikkajampan kommenti kun jututin sitä koulutuksen vapaa-ajalla ajatuksista, miten parantaa Akan TT-kalustoa kesäksi, että he olivat saaneet ilmanvastuksen laskemaan kun kehä oli maalattu paksusti oli ja hiottu tasapintaiseksi...? Ko. Golf-pallokuvio on kuitenkin suurin hype pyörä-alalla kymmenen vuoden aikana...

    http://www.signature.fi/BrainBike2010.html

    Menkääpä ihan vaan oikeasti kokeeksi ajaa niillä erikiekoilla. Niissä on eroja. Minä en mitään Shimanon alukiekkoja ostaisi jos vaihtoehtoina on keskihintainen Mavic (hyvät navat, kunnollinen varaosapolitiikka ja mallisto ei muutu ihan joka vuosi täysin =varma laatu) ja taas yli 500€ avokiekkoon, varsinkin alukehäiseen, on hukkaan heitettyä rahaa. Saavutettu hyöty on tuskin havaittava ajossa suhteessa lisärahaan. Pistää sit kuitutuubikiekot suoraan.

    Onko kukaan muuten nähnyt renkaan rullaustestiä jossa ei ajettaisiin täysin suoraan....?
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 07.04.2010 at 09.01

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •