GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 40 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 38 39 40 41 42 50 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.171 - 1.200 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1171
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Markullahan (Aninko) tuollainen keula oli Sparkissaan kiinni. Vielä kesällä 2008 mies kiersi ahkerasti maastokisoja.
    Sitä Leftyö ei sittn voi sovittaa kuin lastenpyöriin. Ei mahtunut mun Scale:n XL-runkokoon emäputki kruunujen väliin joten nakkasin se mäelle.

  2. #1172
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    ..joten nakkasin se mäelle.
    Scalen vai Leftyn?
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  3. #1173
    Onko tietoa paljonko centerlock ja 6-pultti navoilla on painoeroa? Esim. Mavic SLR crossmax tms. Olettaisin 6 pulttijärjestelmän vaativan enemmän tavaraa navan ympärille, jossa pulttien kierteetkin sijaitsevat.
    Kiinnostaisi paljonko tulee rotsiin teoriassa, kun Formulan centerlock adapterisetti painaa 25g ja siitä kun vähentää esim. titaanipultit 6g. Siis onko tuo centerlock napa enemmän tai vähemmän keveämpi kuin 19g?

  4. #1174
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Enpä osaa kunnolla vastata tähän viskaalin kysymykseen. Kokonaismassan (napa + jarrulevy + jarrulevyn kiinnitysosat) kannalta 6-pultti-systeemi lienee kevyempi, mutta ero saattaa tosiaan nykyään olla aika marginaalinen, kun alle 15-grammaisiakin centerlock-IS-adaptereita taitaa olla jo olemassa. En tiedä, joko noita saa kaupasta.

    Todennäköisesti itselläni olisi Sparkissa ainakin takanapana DT190, jos niitä saisi 6-pulttiversiona, tai jos äärikevyitä adaptereita löytyisi. Tunen takanavan luotettavuus hiukan arveluttaa, vaikkei siinä toistaiseksi ookaan mitään ongelmaa ollut.

  5. #1175
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    486
    Jos kattoo vaikka DT 240s napoja, niin valmistajan ilmoittaman mukaan etunavalla eroa tulee 18g (154g vs 136g) ja takanavalla 12g (267g vs 255g).

  6. #1176
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    1.186

    2x10 gripparit

    http://www.actionsports.de/Schaltheb...ch::27070.html

    Nyt näyttäs 2x10 grippareitakin olevan funworksilla tarjolla.
    High Fidelity

  7. #1177
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannibaali Katso viesti
    http://www.actionsports.de/Schaltheb...ch::27070.html

    Nyt näyttäs 2x10 grippareitakin olevan funworksilla tarjolla.
    Jep, mutta Shimano-yhteensopivia vain :/ Tosin, mikäs estää laittamasta vaikka Dura-acen kymppipakkaa ja Dura-acen takavaihtajaa. Ja taas ropisee pari grammaa
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  8. #1178
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Jep, mutta Shimano-yhteensopivia vain :/ Tosin, mikäs estää laittamasta vaikka Dura-acen kymppipakkaa ja Dura-acen takavaihtajaa. Ja taas ropisee pari grammaa
    Eieiei... Jos ostetaan Shimano-yhteensopivat gripparit, silloin ostetaan myös Lightweight-takavaihtaja, joka ei toimi SRAM:n vaijerivedolla.

  9. #1179
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    1.186
    Tosiaan, mikäs helekatin järki on tehdä 2x10 shimanolle, näillä markkinoilla...Saksalaiset..
    High Fidelity

  10. #1180
    Sramilta aika kevyt 9-pakka, XG999 175g (11-32), pikapuolin pitäisi ilmestyä myymälöihin.

  11. #1181
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Tää kun on tämmönen grammanviilaajien hiekkalaatikko, niin kysynpä teitiltä. Rakensin äsken huvikseni maastoetukiekon vähän ikäänkuin testiin itselle. Ajatus oli saada suht' kevyt, mutta kuitenkin luja kiekko. Ja edullinen
    CX-rayt on kalliita ja karsastan ajatusta Revoista maastossa. Oon kuullut raporttia niiden vetelyydestä. Mutta mikä lie se kiekko ollut? Jos maailmassa vielä johonkin voi luottaa niin se on oma työ. Ei kun tekemään ja kokeilemaan. Hokasin näet, että 36 Revoa painaa vähemmän kuin 32 Compia. Joten sellainen sitten, 36 Revoa alunippelein Centerlock XT-navan ja XC717 Disc kehän väliin. Josko riittävä pinnamäärä tukevoittaisi rakennelmaa, sen näkee sitten käytössä mitä siitä tuli.

    Se varsinainen kysymys lopulta: kiekko painaa 752g. Mihin kategoriaan tuo nyt sitten painonsa puolesta menee? Kevyt se ei ole, mutta onko edes "kevyehkö"? Mulla ei nääs ole noista maasto-osista niin hajua mitä niiden kuuluu painaa kun on nuo levyjarrunavat jne...

    Napa on edellistä mallia (765) ja kiekko tuli maksamaan 76 puntaa, eli n.85€. Vannenauha puuttuu vielä.
    Kaar ittelles vaa

  12. #1182
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Aika painava etukiekoksi se kyllä on. Tässä taulukko maastokiekkojen painoista parina:

    Überüber: <1000g
    Über: <1100g
    Tosi kevyt: <1200g
    Kevyt on: <1300g
    Semisti kevyt: <1400g
    OK: <1500g
    Painava: +1500g
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  13. #1183
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Pyörästä riippuen. Tässä ketjussa tuo elaston lista varmaan pätee, mutta Pekan Dawgin kaltaseen pyörään en kyllä 1500-grammasia kiekkoja harkitsisikaan.

    Ihan ok-painonen tuo etukiekko tohon pyörään on, varsinkin hintaan nähden. Esim. Crossmax ST etukiekko painaa 735g.
    Att inte cykla är att gå för långt

  14. #1184
    Liittynyt
    04/2006
    Viestit
    159
    Tosi halpahan se on, mä olen ajatellut päivittää työmatkasinkulan crossridet kevyempiin mutta selkeä update maksaisi yli 500e jos tehdasvalmista halajaa. Jääkööt kauppaan vaikka kiekkojen keventäminen olisikin paras veto mitä voi tehdä renkaiden ohella.

  15. #1185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Aika painava etukiekoksi se kyllä on. Tässä taulukko maastokiekkojen painoista parina:

    Überüber: <1000g
    Über: <1100g
    Tosi kevyt: <1200g
    Kevyt on: <1300g
    Semisti kevyt: <1400g
    OK: <1500g
    Painava: +1500g
    Varsin vaativaa porukkaa tällä palstalla...

  16. #1186
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti R-Hemmo Katso viesti
    Varsin vaativaa porukkaa tällä palstalla...
    Niinpä. Lista sanoo että esim meikäläisen dt 240 + dt comp + mavic 717 disc ( 1675 g ) on kauheet riippakiviankkurit, joita ei oikeastaan voi edes harkita työmatkapyöräilyä kummempaan Sama setti revon pinnoillakin on luokkaa +1500 g ja luokitellaan painavaksi. Ehkäpä dt:n navat on vaan sit kauheet ankkurit ja niitä pitäisi vältää jatkossa

    Kevennyspyöriin lista on toki oikean kuuloinen...
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  17. #1187
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Ehkä tää oli sittenkin väärä topikki Mutta keskustelua sentään herätti.

    Mitkään kevennyskiekot ei kyseessä ole. Niiden pitää kestää ajoittaista lievää väärinkäyttöäkin. Taitaa alle 1000g "maasto"kiekot olla enempi Show, No-Go meinikiä.

    Dawgissa tosiaan testiä ja kovaa kättä ja jos miellyttää, niin sitten rakennetaan pari sille. Loppusijoituskohde kiekoille olisi mielessä pyörivä 9,X kg jäykkäperä. Tuohon pääseminenhän ei mitään eksotiikkaa pahemmin vaadi. Sellaista peruskevyttä tavaraa. Eikö?
    Ja n.1,6kg kiekkopari ei aiheuta vielä turhia paineita muiden osien painon suhteen.
    Kaar ittelles vaa

  18. #1188
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti R-Hemmo Katso viesti
    Varsin vaativaa porukkaa tällä palstalla...
    Ota huomioon ketju missä nyt keskustellaan! Ehkä jossain toisessa ketjussa keskusteltaessa voisi jollain 1600g kiekoilla ajaakin, mutta ei täällä... ehei...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Ehkä tää oli sittenkin väärä topikki Mutta keskustelua sentään herätti.

    Mitkään kevennyskiekot ei kyseessä ole. Niiden pitää kestää ajoittaista lievää väärinkäyttöäkin. Taitaa alle 1000g "maasto"kiekot olla enempi Show, No-Go meinikiä.

    Dawgissa tosiaan testiä ja kovaa kättä ja jos miellyttää, niin sitten rakennetaan pari sille. Loppusijoituskohde kiekoille olisi mielessä pyörivä 9,X kg jäykkäperä. Tuohon pääseminenhän ei mitään eksotiikkaa pahemmin vaadi. Sellaista peruskevyttä tavaraa. Eikö?
    Ja n.1,6kg kiekkopari ei aiheuta vielä turhia paineita muiden osien painon suhteen.
    http://www.jpracingbike1.com/Quelque...-ccWaaaaaa.asp

    Tuosta linkistä nuo ylimmät kiekot on muistaakseni samanlaiset millä eräs norjalainen nimimerkki "Ole" ajatteli tämän kauden kisailla. Mieshän painaa kuitenkin 80kg. Viime kauden taisi kisailla jollain hieman alle 1100g kiekoilla ilman ongelmia eli eipä noi välttämättä mitään "only show no go" -kiekkoja ole, mutta ei niistä jokapäiväiseen käyttöön myöskään ole. Puhtaita kisakiekkoja joita ei parane kohdella kovin kaltoin.

    Alle 10 kiloiseen jäykkäperäiseen ei tosiaan kovin eksoottista osaa tarvitse. Varmasti jollain 1600g kiekoilla niihin lukemiin pääsee laittamatta mitään muutakaan ylikevennettyä palikkaa. Tietenkin pyörivistä massoista kannattaa viilata mahdollisimman paljon, mutta on mullakin tollaset luokkaan "painava" kuuluvat 1576 grammaiset CrossMax SLR:t mun 8,6kg jäykkäperäisessä (Rocket Ron 2,1" renkailla). Kannattaa valita kevyitä pikkuosia siihen fillariin mitkä ei yleensä kauheasti tule maksamaan. Sellasia osia mihin ei monissa markettipyörissä kiinnitetä huomiota ja voi olla tolkuttoman painavia suhteessa. Esim. tupit, tolpan kiristin, pikalinkut jne. Mihin runkoon ajattelit sen kasata ja mikä keula?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  19. #1189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Ehkä tää oli sittenkin väärä topikki Mutta keskustelua sentään herätti.

    Mitkään kevennyskiekot ei kyseessä ole. Niiden pitää kestää ajoittaista lievää väärinkäyttöäkin. Taitaa alle 1000g "maasto"kiekot olla enempi Show, No-Go meinikiä.

    Dawgissa tosiaan testiä ja kovaa kättä ja jos miellyttää, niin sitten rakennetaan pari sille. Loppusijoituskohde kiekoille olisi mielessä pyörivä 9,X kg jäykkäperä. Tuohon pääseminenhän ei mitään eksotiikkaa pahemmin vaadi. Sellaista peruskevyttä tavaraa. Eikö?
    Ja n.1,6kg kiekkopari ei aiheuta vielä turhia paineita muiden osien painon suhteen.
    mulla kovaperäsessä isopyörässä 1.8kg kiekot ja osat on peruskevyttä tavaraa ja painoo aika lailla tasan kymmenen kiloo että eiköhän 26" oo aika helppo saada alle kymmenen?

  20. #1190
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mihin runkoon ajattelit sen kasata ja mikä keula?
    Molemmat vielä avoinna. Rungoksi yksi vaihtoehto on tutun kaverin Kona Kula Primo. Sillä on jo muutama vuosi ikää, mutta sillä on ajettu vain kuukausi, eli uutta vastaava. Tuo lienee siellä ~1,4 kiloinen?

    Keula voisi olla niin ikään joku vähän käytetty Sid tai sitten Reba.

    Ihan hirveästi en viitsisi projektiin rahaa laittaa. Jotain palikkaa nurkissa jo on.

    Saa toki ehdottaa asiallista runkoa mielellään 27,2mm satulatolpalle, mm. tuollainen sopivan painoinen kuitutolppa löytyy. (karvan yli 200g)
    Kaar ittelles vaa

  21. #1191
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Onko tässä nyt keveintä kampea mitä löytyy? AX.Morpheus ja painoa 375g.

    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  22. #1192
    yypy Guest
    Ainakin noi on hienommat, kuin Claviculat.

  23. #1193
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    947
    Ja hintakin kai 2-3 €/g?

  24. #1194
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    "n. 890€" ilmoittavat hinnaksi. Jopa halvemmat ku 'culat siis
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  25. #1195
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    "n. 890€" ilmoittavat hinnaksi. Jopa halvemmat ku 'culat siis
    Juu, taitaa olla taktisesti hinnoiteltu sopivasti alle Claviculan hintojen.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  26. #1196
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yypy Katso viesti
    Ainakin noi on hienommat, kuin Claviculat.
    Samaa mieltä, paaaaljon hienommat. Ja melko halbaakin vielä! Joku martta- ja/tai xc-kisoja kiertävä saisi ostaa tuommoiset kiiruusti, niin pääsisi hypistelemään. Minen raaski.

  27. #1197
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    DA:n etuvaihataja + MFCK-kuitupanta on yhteensä 65 g....
    Ehkä tuolla Tison vaihtajalla voisi gramma tai kaksi irrota, mutta kovin vähäiseksi se kuitenkin jäisi. Eikä luotettavuudesta ole tietoa, vaikka etuvaihtaja toki ääriyksinkertainen laite onkin.
    Nyt löyty etuhäkki, jolle ilmoitetaan 35 g + 6 g. Ei varmaan järkeä tässäkään...

  28. #1198
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    voisko tota etuhäkkiä käyttää ilman vaijeria... jos ottais yhden rattaan käyttöön edessä?

  29. #1199
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Aika kepeä on etuvaihtaja. Mutta katotaan nyt ensin, toimiiko edes toi ääriasentoihinsa väännetty DA kisakohelluksessa...

    Nyt on sitten myytävänä näitä kevyitä sisärenkaitakin. Käytettävyys kyllä kärsii rajusti siitä, ettei noita voi paikkailla kuin tuollaisilla erikoispaikoilla. Sisurin korkea hinta ei välttämättä olis ongelma, jos paikkaaminen onnistuisi ideaalisesti kuten butyylikumeilla. Ja ideaalinen tarkoittaa tässä yhteydessä sitä, että kustannus ja massanlisäys ovat lähellä nollaa, ja lisäksi paikkauksen onnistumisprosentti on käytännössä 100.

    http://www.dulight.fr/catalog/index....cturers_id=117

  30. #1200
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    sorvailin pari ruuvia nailonista kokeeksi ja jos onnistuu niin näitähän voi tulla sitten sorvaan pitkänä perjantaina kaksinkertasella palkalla... täytyy sovittaan etuvaihtajaan

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •