HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 38 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 48 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1111
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Ei Voimanarut ihan toivottomat ole, mutta on niissä hiukan enemmän murhetta kuin teräsvaijereissa. Ja kevennysintoilusta huolimatta tässä on kuitenkin ennen kaikkea tarkoitus rakentaa laitetta Tahkon pitkälle matkalle, eli luotettavuudesta ei sovi tinkiä. Enkä halua tinkiä myöskään mukavuudesta, ja siksi jousitus on menossa vaihtoon.

    I-Linkeistä en pysty sanomaan ainakaan toistaiseksi mitään pahaa. Ovat äärikevyet ja toimivat hienosti.

  2. #1112
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951
    olithan kiristäny ne narut pulttien alle tosi kireälle? monet valittannet tuosta luistamisesta mutta muistaakseni toiset väittää että riittävästi kiristämällä pysyy paikoillaan.
    itselläkin tais etuvaihtaja karata säädöistä. pitäis kai ulkoiluttaa tyuota pyörää, se ei oo tainnu päästä tampereen kisan jälkee ulos?
    www.hypy.fi

  3. #1113
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Joo, kyllä ne oli kiristetty titaanipultin maksimimomentin tuolle puolen. Ja teräspulttiinhan ei vaihdeta, koska jopa alumiinisen pitäisi riittää tuohon kohteeseen. Korostetaan nyt vielä, että kyllä Powercordzit on varmaan mahdollista saada toimimaan ongelmitta, mutta koska niiden kanssa joutuu kuitenkin jonkin verran häsläämään, palasin takaisin teräkseen.

  4. #1114
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Joo, kyllä ne oli kiristetty titaanipultin maksimimomentin tuolle puolen. Ja teräspulttiinhan ei vaihdeta, koska jopa alumiinisen pitäisi riittää tuohon kohteeseen. Korostetaan nyt vielä, että kyllä Powercordzit on varmaan mahdollista saada toimimaan ongelmitta, mutta koska niiden kanssa joutuu kuitenkin jonkin verran häsläämään, palasin takaisin teräkseen.
    Onko muuten teräsvaijereissa jotain eroja? Mä tarvisin uudet, pidemmät vaijerit mun Nokoneihin. Onko ne ihan vaan tavalliset teräsvaijerit?

    EDIT: Ilmeisesti ovat 1,1mm paksuja ja normaalit on 1,2mm?
    elasto muokkasi tätä : 11.02.2010 at 10.59
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  5. #1115
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Sain lopultakin valmiiksi jonkinlaisen yhteenvetolistan siitä, kuinka toimivilta Sparkin palikat vaikuttavat jonkinlaisen kestotestin jälkeen.

    Järjettömän kalliit kevytosat

    Kammet: Clavicula mtb
    - ei ongelmia
    - ei kevennysvaraa

    Kiekot: Tune Prince/Princess - Sapim CX-Ray - Innolite XCC250
    - ei ongelmia toistaiseksi, mutta Tunen takanapoja on muilla räjähdellyt
    - etukiekossa voisi titaanipinnat toimia, mutta muuten ei juurikaan kevennysvaraa avokiekoilla

    Ohjainkannatin: AX-Lightness Zeus mtb
    - ei ongelmia
    - ei kevennysvaraa

    Ohjaustanko: AX-Lightness Hera
    - ei ongelmia
    - ei kevennysvaraa

    Polkimet: Crankbrothers Eggbeater 4ti
    - ei ongelmia
    - ei juurikaan kevennysvaraa

    Runko: Scott Spark 10 (2008)
    - ei ongelmia
    - kevennysvaraa n. 200 g (MSC Koncept Carbon)

    Satula-tolppa-combo: Signature
    - erikoisosa, joka on iteroitu riittävän kestäväksi
    - ei ongelmia
    - ei juurikaan kevennysvaraa

    Takaiskari: DT SSD Carbon
    - ei pidä ilmoja sisällään yhtä luotettavasti kuin Fox, mutta muuten oikein hyvä
    - ei kevennysvaraa


    Melko kalliit kevytosat

    Etuvaihtaja: Shimano Dura-Ace + MCFK-kuitupanta
    - toimii ongelmitta vain tarkasti säädettynä
    - ei juurikaan kevennysvaraa

    Jarrut: Hope Mini Pro
    - ei ongelmia
    - jarrusatuloiden alumiinipultit toimineet ongelmitta jo vuosia
    - kevennysvaraa reilut 50 g (Formula R1)

    Ketju: KMC X9SL
    - ei ongelmia
    - ei juurikaan kevennysvaraa ysiketjuilla

    Kiekkojen kiristimet: Tune Skyline mtb
    - ei ongelmia, tosin hidastavat merkittävästi renkaanvaihtoa
    - ei kevennysvaraa

    Ohjainlaakeri: Ritchey WCS Carbon
    - ei ongelmia
    - kevennysvaraa parikymmentä grammaa (Extralite tai Tune)

    Takapakka: Shimano Dura-Ace
    - ei ongelmia
    - ei juurikaan kevennysvaraa käyttöä kestävillä ysipakoilla

    Takavaihtaja: SRAM X0 (medium cage carbon)
    - ei ongelmia
    - n. 50 g kevennysvaraa Lightweight-takavaihtajalla

    Vaijerinkuoret: Alligator I-link mini
    - ei ongelmia
    - ei kevennysvaraa

    Vaijerit: Powercordz
    - periaatteessa toimivat hyvin, mutta vaijeri tuppaa lipsahtelemaan kiristyspultin alta, vaikka kuinka kiristäisi
    - ei kevennysvaraa


    Hinnaltaan järkevät kevytosat

    Gripit: Syntace cork tape
    - ei ongelmia
    - muutama gramma kevennysvaraa vaahtomuovigripeillä

    Joustohaarukka: Manitou R7 MRD TPC 100 mm
    - ei luotettavuusongelmia
    - helppo huoltaa, muttei ole toiminnaltaan yhtä miellyttävä kuin Fox F100
    - n. 100 g kevennysvaraa (DT XRC 100 Race)

    Ohjainlaakerin kiristin: FRM + Tunen kuitukorkki
    - ei ongelmia
    - ei juurikaan kevennysvaraa

    Renkaat: Schwalbe Furious Fred 2.0"
    - ei ongelmia, joskin vain kovapohjaisten reittien renkaat
    - ei juurikaan kevennysvaraa

    Satulatolpan kiristin: Soul Kozak
    - ei ongelmia
    - pari grammaa kevennysvaraa kuitupannalla

    Sisärenkaat: Continental Supersonic
    - ei ongelmia
    - paikattavissa uudelleen, uudelleen ja uudelleen
    - kevennysvaraa n. 50 g litkuilla

    Takavaihtajan pikkurattaat: Tiso
    - ei ongelmia
    - muutama gramma kevennysvaraa kuiturattailla

    Vaihdevivut: SRAM X0 twist shifters
    - ei ongelmia
    - n. 50 g kevennysvaraa (Paul), mutta toiminta saattaisi vaatia totuttelua

    Vannenauha: Notubes yellow tape
    - ei ongelmia
    - ei kevennysvaraa
    Aki Korpela muokkasi tätä : 12.02.2010 at 21.27 Syy: takaiskari lisätty listaan

  6. #1116
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.336
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Sain lopultakin valmiiksi jonkinlaisen yhteenvetolistan siitä, kuinka toimivilta Sparkin palikat vaikuttavat jonkinlaisen kestotestin jälkeen.
    Tätä on odotettu, kiitos Aki! Ei tarvitse enää koko ketjua selailla etsien, puntarikuvia ja muita.
    http://ollimiettinen.blogspot.com/
    Tarinaa urheilijan elämästä, kisoista, harjoittelusta ja tietenkin fillareista.

  7. #1117
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    217

    10 v järkevän hintainen

    http://www.dulight.fr/catalog/produc...0ce89557021bb2

    Pakka tuntus ainakin olevan kevyt.

  8. #1118
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    40
    http://www.dulight.fr/catalog/produc...oducts_id=1186 Tuollahan oisi tuo dt:n etujousitus, vai onko hakemasi malli?

  9. #1119
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VAHVA Katso viesti
    Eipä vaan taida toi alumiinipakka ainakaan olla kovin järkevä ostos.

    Mitenköhän nää kokonaan titaaniset toimii?

    http://www.actionsports.de/Cassettes...6g::24524.html

    Mites muuten noissa XTR/DA -pakoissa, kuluuko ne titaaniset rattaat nyt nopeammin vai hitaammin kuin muut?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  10. #1120
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Eipä vaan taida toi alumiinipakka ainakaan olla kovin järkevä ostos.
    Varmaan mullakin vaihtuu toi XX:n alumiinipakka titaaniseen, kunhan saa sen loppuunkulutettua, jos ei muuten niin ihan testimielessä. Muutaman satasen kestänyt kyllä kevyttä ajelua jo.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  11. #1121
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    71
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Etuvaihtaja: Shimano Dura-Ace + MCFK-kuitupanta
    - toimii ongelmitta vain tarkasti säädettynä
    - ei juurikaan kevennysvaraa
    Paljonkos tuolla kombolla on painoa? Kevenisikö yhtään nuilla?

    ->http://www.mscbikes.com/components.p...G&familia=0084

    Varmaankin puhutaan muutamista grammoista suuntaan tai toiseen mutta kuitenkin
    1AH8 muokkasi tätä : 13.02.2010 at 18.50 Syy: typo
    Hanaa, hanaa! Ku ei tiedä mihi menee...

  12. #1122
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    --> VAHVA

    Kiitokset linkistä, mutta yritän ainakin toistaiseksi vältellä alumiinipakkoja, koska niiden kulutuskestävyys on kovin heikko.

    --> rake

    Hieno olis tuokin keula, mutta tuo ei kuitenkaan ole se 1170-grammainen malli.

    --> 1AH8

    DA:n etuvaihataja + MFCK-kuitupanta on yhteensä 65 g. Ja nyt, kun vaihdoin muovinarut teräsvaijereihin, etuvaihtaja tuntuisi pysyvän säädöissään ongelmitta. Vietin tänään reilut 8 h Sparkin kanssa Tampereen talvitourissa, ja etuvaihtaja toimi koko reissun ilman ongelmia. Ehkä tuolla Tison vaihtajalla voisi gramma tai kaksi irrota, mutta kovin vähäiseksi se kuitenkin jäisi. Eikä luotettavuudesta ole tietoa, vaikka etuvaihtaja toki ääriyksinkertainen laite onkin.

  13. #1123
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Varmaan mullakin vaihtuu toi XX:n alumiinipakka titaaniseen...
    Puhutaanhan tässä nyt xx-light-bikes -alumiinipakasta? Vai onko olemassa myös SRAM XX -alumiinipakka?

  14. #1124
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mitenköhän nää kokonaan titaaniset toimii? Mites muuten noissa XTR/DA -pakoissa, kuluuko ne titaaniset rattaat nyt nopeammin vai hitaammin kuin muut?
    Periaatteessa tuollainen 10-lehtinen Fun Works -titaanipakka voisi olla kokeilemisen arvoinen. Onhan se kallis, mutta jos se kestää kuten DA, niin hinta ei kuitenkaan ole ihan mahdoton.

    XTR/DA-pakkojen teräs- ja titaanirattaiden kulumiseroihin en osaa ottaa ainakaan mitään kokemusperäistä kantaa...

  15. #1125
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    mulla on titaaniset kuluneet nopeemmin, siks ne yleensä onkin shimanossa sielä yläpäässä että hammasta kohden tulee pienempi rasitus
    Vanha mutta lihava.

  16. #1126
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Joo, eikös se noin mee teoriassakin. Eli samankokoinen kalikka on teräksestä tehtynä vahvempi kuin titaanista. Toki se titaaninen on hiukan kevyempi.

  17. #1127
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Joo, eikös se noin mee teoriassakin. Eli samankokoinen kalikka on teräksestä tehtynä vahvempi kuin titaanista. Toki se titaaninen on hiukan kevyempi.
    Se vähän riippuu seoksesta! Niin titaania kuin terästä ja alumiinia löytyy kymmeniä eri kovuuksia/sitkeyksiä!

  18. #1128
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ZeiZei66 Katso viesti
    Se vähän riippuu seoksesta! Niin titaania kuin terästä ja alumiinia löytyy kymmeniä eri kovuuksia/sitkeyksiä!
    Joo, varmasti näin. Mutta voiko sen verran kuitenkin yleistää, että takapakassa oleva titaaniratas todennäköisesti kuluu nopeammin kuin vastaavankokoinen teräsratas? Vai käytetäänkö noissakin niin erilaisia seoksia, ettei mitään yleistyksiä voi tehdä?

  19. #1129
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Joo, varmasti näin. Mutta voiko sen verran kuitenkin yleistää, että takapakassa oleva titaaniratas todennäköisesti kuluu nopeammin kuin vastaavankokoinen teräsratas? Vai käytetäänkö noissakin niin erilaisia seoksia, ettei mitään yleistyksiä voi tehdä?
    Joo kyllähän se niin taitaa olla, sillä kustannus syistä ei varmaan käytetä kaikkein "parhaimpia" seoksia!

  20. #1130
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Oulu / Syöte
    Viestit
    1.818
    Sram xx -pakka on käsittääkseni muuten terästä, mutta suurin ratas alumiinia. Se suurin ratas on myös vaihdettava.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

  21. #1131
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Alumiinipakat voi kyllä unohtaa, aina. Ne ei vaan toimi.

    Jotkut Ti-pakat pelaa minusta ihan ok, kuten Tune mutta toki kulúminen maasturissa voi ylittää järjen rajan. Maantie ja TT-pyörissä ne viä menee.

    Jos mulla olisi 10s maasturissa, vilkaisisin Red 11-28 pakkaa. 11-23 versio on tasa 150g+5g lukkorengas. (vs. Tune 142g)

    Terästä ja pelaa jopa paremmin kuin halvemmat Sram pakat.

    Mulla on muuten yksi Tunen musta ohjainlaakeri Scottihin tuossa notkumassa. Ittellä on punainen Scalessa.

  22. #1132
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Sram xx -pakka on käsittääkseni muuten terästä, mutta suurin ratas alumiinia. Se suurin ratas on myös vaihdettava.
    Joo se isoin on vaan alumiinia, mutta koko pakan hinta kun on noin 250 euroa ja jos koko pakan joutuu vaihtamaan yhden rattaan kulumisen takia niin toi Fun Works on halvempi. Myös Red vois tosiaan olla vaihtoehtona, kuten Samu mainitsi.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  23. #1133
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Jos mulla olisi 10s maasturissa, vilkaisisin Red 11-28 pakkaa.
    Tää on kiinnostava sitten, kun 10-pykäläiset XX-gripparit tulee myyntiin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Mulla on muuten yksi Tunen musta ohjainlaakeri Scottihin tuossa notkumassa. Ittellä on punainen Scalessa.
    Bobo vai Bubu vai jotain muuta? Laitahan puntariin.

  24. #1134
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Joo se isoin on vaan alumiinia, mutta koko pakan hinta kun on noin 250 euroa...
    Kuulostaapa erikoiselta ratkaisulta. Tässä täytyy olla taustalla tilastollinen analyysi siitä, etteivät pyöräilijät keskimäärin juurikaan käytä takapakan suurinta ratasta. XX:n kai kuitenkin pitäisi olla aidosti ajoa kestävä osasarja...

  25. #1135
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Täytyy punnata, se on sellainen Scott yhteensopiva anyway. Jotakin 63-65g...

    BTW, "vähän" saa hinkata jos pilaa 36th alurattaan takaa....

  26. #1136
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    103
    Eiks tuo Redin pakka oo vähän helposti tukkeutuvaa kamaa maastokäytössä?

  27. #1137
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaakkoso Katso viesti
    Eiks tuo Redin pakka oo vähän helposti tukkeutuvaa kamaa maastokäytössä?
    Joo, mutta se Sramin XX-pakka on hyvinkin kuraa kestävän näköinen vempele.

    Laittaisivat siihen jonkun timanttipinnoitteen, että se kestäisi vaikka kolme vuotta, ja sen vois jo vaikka järkisyihin vedoten ostaakkin.

  28. #1138
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Kuulostaapa erikoiselta ratkaisulta. Tässä täytyy olla taustalla tilastollinen analyysi siitä, etteivät pyöräilijät keskimäärin juurikaan käytä takapakan suurinta ratasta. XX:n kai kuitenkin pitäisi olla aidosti ajoa kestävä osasarja...
    Onhan noita 32t alurattaitakin edessä, eikä ne ihan hetkessä ole piikillä.

  29. #1139
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakkeri91 Katso viesti
    Onhan noita 32t alurattaitakin edessä, eikä ne ihan hetkessä ole piikillä.
    Totta. Tajusin tämän itsekin parin tunnin viiveellä.

  30. #1140
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Isommissa rattaissa tosiaan on enemmän piikkejä kantamassa kuormaa, niin ei kulu niin nopeasti.
    Ride and Smile!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •