Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
Analogiasi on todella surkea. Jos en paremmin tietäisi, luulisin, että yrität keksimällä keksiä jotain argumentteja, jotta voisit tuoda esille eriävän mielipiteesi. Vastaa näihin: Livestrong-paita henkilöityy Armstrongiin. Kehen henkilöityy kuntohiihto tai kuntopyöräily?

Eli rautalangasta: menit vertaamaan yhdenvertaisina yleistä käsitettä ja täsmällistä konkreettista tuottetta. Sama, jos vertailisit "yksityisautoilua" ja "Mika Häkkisen nimellä ja Mercedes Benzin tiimiväreillä maalattua A-mersua".

Nyt jos et ymmärrä, niin saat olla ymmärtämättä. Tämä OT saa puolestani luvan olla.
Minulla ei ole minkäänlaista kilpailutaustaa pyöräilyssä. Pyörääkään ei ole optimoitu missään lajissa pärjäämisen suuntaan. Harvoin edes käyn huvikseni ajamassa. Ellei sillä tarkoiteta sitä, että pääsisi jollakin muulla keinoin paremmin, mutta menee kuitenkin pyörällä. Joten minun ajoihini proffien douppaus tai muutkaan törppöilyt eivät vaikuta.

Mutta jos kilpailisin tavoitteellisesti, edes piirikunnallisella tasolla. Jos harjoittelisin tullakseni mahdollisimman nopeaksi pyöräilijäksi. Jos olisin vastuullisena seurassa, jolla on aktiivista kilpatoimintaa. Jos minulla olisi jälkikasvua, joka olisi kiinnostunut kilpapyöräilystä. Jos jokin noista, silloin lajin esikuvien dopingtöppäilyt ja maine kyllä vaikuttaisivat. Jokainen uusi skandaali nakertaisi aina pienen palan pois motivaatiosta ja kiinnostuksesta.

Suomesta löytyy vähintään neljä- ellei viisinumeroinen lukumäärä ihmisiä, jotka kuuluvat johonkin noista ryhmistä. Jos esikuvien töppäilyt vaikuttavat heidän tekemisiinsä, turha heitä on vain pinnallisiksi haukkua.