GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 77 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 67 75 76 77 78 79 87 127 177 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.281 - 2.310 / 7507

Aihe: Dopingpaukku

Surullinen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hape Katso viesti
    Nyt on pakko vastata, Minun ostopäätökseeni vaikuttaa kovasti juuri tuo! Kuin myös se että eipä ole hirmuisesti hiihto kiinnostanut, kun hiihtoporukka ei voi olla oikeesti rehellinen, vaan koittaa kaikella mahollisella tavalla kierrellä ja kaarrella.
    Taidat olla aika pinnallinen ihminen, jos kerran doping-hiihtäjien tekemiset heikentävät sinun hiihtokokemustasi.

Sen lisäksi taidat olla aika sinisilmäinenkin, koska jokaisen voima- ja kestävyysurheilulajin ammattilaisten terävimmästä kärjestä löytyy monta douppaajaa. Doupilla saa taloudellista etua, eivätkä testit ole lääketieteen tasalla. Profit!

Ja silti harrastat pyöräilyä, vaikka pyöräilyn doping-tilanne tiedetään. Taidat olla vielä noiden lisäksi tekopyhäkin.

Että olepa hyvä. Mulla on nimittäin alemman laatikoston tutkino keittiöpsykologiassa.
    Minäkin taidan olla pinnallinen. Vielä paljon pinnallisempi kuin hape.

Kesällä meinasin tilata jenkeistä Livestrong -paidan. Homma viivästyi ja tuli Tour de France. Lueskelin viestiketjua palstalla. Sain tietää Alberton ja Lancen edesottamuksista. Tulevista tallikuvioista. Erikoiskohteluista. En erityisemmin pitänyt kuvasta, joka Lancesta muodostui. Opin myös, että että livestrong -sivustoja on kaksi erilaista. .org ja .com.

Ei olisi paidan käyttö tuntunut enää mukavalta. Joten pinnallinen ihminen kun olen, annoin urheilijoiden tekemisten vaikuttaa ja jäi paita ostamatta. Eikä tähän tarvittu edes mitään dopingkäryä, kutsuttakoot sitä vaikka ennemmin "epäurheilijamaiseksi käytökseksi". Syvälliset ja maanläheiset ihmiset tietenkin olisivat paidan silti ostaneet, ja kulkeneet se päällä rinta rottingilla.

P.S. Niin ja on mulla yksi Björn Dählie -fleesepoolokin... Ostin muutama vuosi sitten, kun sai reilusti alle puoleen hintaan alessa. Olisi kyllä jäänyt silloinkin ostamatta, jos Dählie olisi doupista kärynnyt.

Kyllä tuotevalintaa minullakin vaikuttaa mielikuvat yrityksestä ja henkilöistä, joiden nimissä myyntiä edistetään.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viesti
    P.S. Niin ja on mulla yksi Björn Dählie -fleesepoolokin... Ostin muutama vuosi sitten, kun sai reilusti alle puoleen hintaan alessa. Olisi kyllä jäänyt silloinkin ostamatta, jos Dählie olisi doupista kärynnyt.
    Niin, se kiinnijääminen vakavampaa kuin käyttäminen, joten rangastukset menee sen mukaan. Nyt jos Nalle sanoisi, että kerran otin vahingossa väärää yksänlääkettä lepoviikolla toukokuussa, niin miten kävisikään poololle mutta eihän sitä irl saa selville.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Vink vink

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Niin, se kiinnijääminen vakavampaa kuin käyttäminen, joten rangastukset menee sen mukaan. Nyt jos Nalle sanoisi, että kerran otin vahingossa väärää yksänlääkettä lepoviikolla toukokuussa, niin miten kävisikään poololle mutta eihän sitä irl saa selville.
    Pooloille ja muillekin kuteille kävisi niin, että niitä myytäisiin laajemminkin -60% tjsp alessa. Ja maanläheiset ja syvälliset ihmiset hamstraisivat niitä kaapit puolilleen.

Minäkin taidan olla pinnallinen. Vielä paljon pinnallisempi kuin hape.

Kesällä meinasin tilata jenkeistä Livestrong -paidan. Homma viivästyi ja tuli Tour de France. Lueskelin viestiketjua palstalla. Sain tietää Alberton ja Lancen edesottamuksista. Tulevista tallikuvioista. Erikoiskohteluista. En erityisemmin pitänyt kuvasta, joka Lancesta muodostui. Opin myös, että että livestrong -sivustoja on kaksi erilaista. .org ja .com.

Ei olisi paidan käyttö tuntunut enää mukavalta. Joten pinnallinen ihminen kun olen, annoin urheilijoiden tekemisten vaikuttaa ja jäi paita ostamatta. Eikä tähän tarvittu edes mitään dopingkäryä, kutsuttakoot sitä vaikka ennemmin "epäurheilijamaiseksi käytökseksi". Syvälliset ja maanläheiset ihmiset tietenkin olisivat paidan silti ostaneet, ja kulkeneet se päällä rinta rottingilla.

Joskus kannattaa lopettaa vaikka selkään vedoten. Varsinkin kun oli epotesti valmistunut. Alsgaard samoin ja Elofsson tippui sijoille 70 MC,ssä. Tässä nyt muutamia., jotka mieleen tupsahtivat.
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

The Rabobank Team has decided to publish the various anti-doping controls members of the team underwent during the 2009 season. In total, the thirty rider roster was tested 484 times with both blood and urine samples taken.

http://www.velonation.com/News/ID/30...l-details.aspx

* * * * *

Aino-Kaisa Saarinen
    on puolestaan antanut jo 16 doping-näytettä heinäkuusta 2009 lähtien, eli yli kaksi näytettä/kuukausi. Tämä todistaa kaikille sen, ettei Saarinen ole missään tapauksessa käyttänyt kiellettyjä aineita.

Virpi Kuitunen on puolestaan antanut syys-tammikuun välisenä aikana kahdeksan näytettä, eli lähes 2/kuukausi. Dopingin käyttö on siis ollut mahdotonta. Tätä taustaa vasten on myös turha yhdistää Kuitusen mahdollista lopettamista nykyiseen doping-kohuun.

http://blogit.mtv3.fi/porttila/2010/...us-dopingista/

* * * * *

En halua tässä tuoda esiin mitään arveluita, että onko joku käyttänyt ja joku ei. Tarkoituksenani on vertailla pyöräilytallille tehtyjen ja maailman ehdottomille huippuhiihtäjille tehtyjen dopingtestien määrää.
    vetooo muokkasi tätä : 09.02.2010 at 19.53 Syy: Poistettu lause "sisäinen dopingkontrolli".
    https://twitter.com/ammattipyoraily

Olli-Pekka Manninen Guest
    Sehän ei todista mitään että kuitunen on testattu ja saanut nega-tuloksia. Sehän on vähän nykyään tunnettu tosiasia että epoa ei tarttes ottaa isoa mälliä kerrallaan vaan ottaa pieniä annoksia tiheämmin. Jos illalla ottaa hieman pikkusen epoa niin aamulla testeissä ei välttämättä näy enää mitään mutta aineen hyödyt saadaan silti irti. Lisäksi on järkevää olettaa että antidopinghyypät ei hirmuisesti keskellä yötä kolkuttele ovea.

Nyt enää pitäisi tietää mitä hiihtäjättäristämme on testikerroilla etsitty samoin kuin toki ammattipyöräilijöistä - välttämättä aina ei etsitä kaikkea.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Tässäpä onkin hyvä ja yleishyödyllinen tehtävä ystävällemme Vetoolle. Eli etsippäs jostain tilasto tai taulukko josta näkyy mitä testejä tehdään missäkin lajissa. Itse kävin tuossa joku aika sitten ison väittelyn pari tutun kanssa siitä, että onko Eposta paljon hyötyä esimerkiksi kehonrakennuksessa ja jalkapallossa ja jääkiekossa. Itse olin sitä mieltä, että tottakai on (siis siltä pohjalta olen sen päätellyt, että pystyy treenaamaan pitempään, kovemmin ja useammin ja palautuukin vielä paremmin joten) mutta sitten muut sanoivat, että kun ei ole hirmuisesti noista lajeista tullut epo käryjä että ei ne tietenkään käytä koska muutenhan ne jäisi kiinni. Eli mitä loppupeleissä testataan jalkapalloilijoilta, jääkiekkoilijoilta ja vaikkapa kuulantyöntäjiltä.

Työläs homma, mutta yritetään kerätä tänne jotain tilastoja.

Yleisurheilu (IAAF, 2008)
    Suomen Antidopingtoimikunta (2008)

Lisään linkkejä keskiviikkona, kun silloin on paremmin aikaa...
    vetooo muokkasi tätä : 09.02.2010 at 23.28

Kymysys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli-Pekka Manninen Katso viesti
    Itse kävin tuossa joku aika sitten ison väittelyn pari tutun kanssa siitä, että onko Eposta paljon hyötyä esimerkiksi kehonrakennuksessa ja jalkapallossa ja jääkiekossa. Itse olin sitä mieltä, että tottakai on (siis siltä pohjalta olen sen päätellyt, että pystyy treenaamaan pitempään, kovemmin ja useammin ja palautuukin vielä paremmin joten) mutta sitten muut sanoivat, että kun ei ole hirmuisesti noista lajeista tullut epo käryjä että ei ne tietenkään käytä koska muutenhan ne jäisi kiinni.
    Kummasta te nyt oikein väittelitte? Siitä onko hyötyä, vai siitä käytetäänkö?

Tuttujesi väite oli siis se, että kun kerran käryjä ei tule, niin aine olisi lajissa hyödytön? Aika hataralla pohjalla ovat argumentit. Eiköhän valtaosa wadan listalla olevista aineista ole sellaisia, ettei niistä kukaan ole missään lajissa kärynnyt.

Ei olisi paidan käyttö tuntunut enää mukavalta. Joten pinnallinen ihminen kun olen, annoin urheilijoiden tekemisten vaikuttaa ja jäi paita ostamatta.
    Analogiasi on todella surkea. Jos en paremmin tietäisi, luulisin, että yrität keksimällä keksiä jotain argumentteja, jotta voisit tuoda esille eriävän mielipiteesi. Vastaa näihin: Livestrong-paita henkilöityy Armstrongiin. Kehen henkilöityy kuntohiihto tai kuntopyöräily?

Eli rautalangasta: menit vertaamaan yhdenvertaisina yleistä käsitettä ja täsmällistä konkreettista tuottetta. Sama, jos vertailisit "yksityisautoilua" ja "Mika Häkkisen nimellä ja Mercedes Benzin tiimiväreillä maalattua A-mersua".

Nyt jos et ymmärrä, niin saat olla ymmärtämättä. Tämä OT saa puolestani luvan olla.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Kummasta te nyt oikein väittelitte? Siitä onko hyötyä, vai siitä käytetäänkö?

Tuttujesi väite oli siis se, että kun kerran käryjä ei tule, niin aine olisi lajissa hyödytön? Aika hataralla pohjalla ovat argumentit. Eiköhän valtaosa wadan listalla olevista aineista ole sellaisia, ettei niistä kukaan ole missään lajissa kärynnyt.
    Niin väittelyn aihe oli se, että käyttävätkö muutkin kuin hiihtäjät ja pyöräilijät epoa.

Peukalo alas

Analogiasi on todella surkea. Jos en paremmin tietäisi, luulisin, että yrität keksimällä keksiä jotain argumentteja, jotta voisit tuoda esille eriävän mielipiteesi. Vastaa näihin: Livestrong-paita henkilöityy Armstrongiin. Kehen henkilöityy kuntohiihto tai kuntopyöräily?

Eli rautalangasta: menit vertaamaan yhdenvertaisina yleistä käsitettä ja täsmällistä konkreettista tuottetta. Sama, jos vertailisit "yksityisautoilua" ja "Mika Häkkisen nimellä ja Mercedes Benzin tiimiväreillä maalattua A-mersua".

Nyt jos et ymmärrä, niin saat olla ymmärtämättä. Tämä OT saa puolestani luvan olla.
    Minulla ei ole minkäänlaista kilpailutaustaa pyöräilyssä. Pyörääkään ei ole optimoitu missään lajissa pärjäämisen suuntaan. Harvoin edes käyn huvikseni ajamassa. Ellei sillä tarkoiteta sitä, että pääsisi jollakin muulla keinoin paremmin, mutta menee kuitenkin pyörällä. Joten minun ajoihini proffien douppaus tai muutkaan törppöilyt eivät vaikuta.

Mutta jos kilpailisin tavoitteellisesti, edes piirikunnallisella tasolla. Jos harjoittelisin tullakseni mahdollisimman nopeaksi pyöräilijäksi. Jos olisin vastuullisena seurassa, jolla on aktiivista kilpatoimintaa. Jos minulla olisi jälkikasvua, joka olisi kiinnostunut kilpapyöräilystä. Jos jokin noista, silloin lajin esikuvien dopingtöppäilyt ja maine kyllä vaikuttaisivat. Jokainen uusi skandaali nakertaisi aina pienen palan pois motivaatiosta ja kiinnostuksesta.

Suomesta löytyy vähintään neljä- ellei viisinumeroinen lukumäärä ihmisiä, jotka kuuluvat johonkin noista ryhmistä. Jos esikuvien töppäilyt vaikuttavat heidän tekemisiinsä, turha heitä on vain pinnallisiksi haukkua.

Minulla ei ole minkäänlaista kilpailutaustaa pyöräilyssä. Pyörääkään ei ole optimoitu missään lajissa pärjäämisen suuntaan. Harvoin edes käyn huvikseni ajamassa. Ellei sillä tarkoiteta sitä, että pääsisi jollakin muulla keinoin paremmin, mutta menee kuitenkin pyörällä. Joten minun ajoihini proffien douppaus tai muutkaan törppöilyt eivät vaikuta.

Mutta jos kilpailisin tavoitteellisesti, edes piirikunnallisella tasolla. Jos harjoittelisin tullakseni mahdollisimman nopeaksi pyöräilijäksi. Jos olisin vastuullisena seurassa, jolla on aktiivista kilpatoimintaa. Jos minulla olisi jälkikasvua, joka olisi kiinnostunut kilpapyöräilystä. Jos jokin noista, silloin lajin esikuvien dopingtöppäilyt ja maine kyllä vaikuttaisivat. Jokainen uusi skandaali nakertaisi aina pienen palan pois motivaatiosta ja kiinnostuksesta.

Suomesta löytyy vähintään neljä- ellei viisinumeroinen lukumäärä ihmisiä, jotka kuuluvat johonkin noista ryhmistä. Jos esikuvien töppäilyt vaikuttavat heidän tekemisiinsä, turha heitä on vain pinnallisiksi haukkua.
    Valitettavasti on vain niin, ettei noilla vaatimuksilla voi haraastaa yhtään mitään. Kaikissa ja kaikessa tahtoo olla lieveilmiönsä. On se ihminen vaan niin raadollinen.

Enkä oikein tiedä, auttaako jeesusteleminen yhtään mitään.

Eiköhän sitä vaan kannata hyväksyä tosiasiat ja yrittää kitkeä niitä lieveilmiöitä mahdollisimman vähiin. Kokonaan ei niitä pois saada.

Ja ajatella vaikka nyt: Onpas siellä tautisen hieno ilma mennä vaikka hiihtämään.

Juuri tulin vaikka MYYLEEKKI nespiä vetikin.

Aika ankeeta olis tosiaan jos muiden tekemiset alkaisi rajoittaa omia tekemisiä. Autollakaan voisi ajaa kun se Kansan Tapsa sillä lailla on törttöillyt...

Mutta toisaalta kyllä tuo Myllylän käyttö minutkin saa boikottiin ryhtymään. En aio hankkia epoa!
    Kaar ittelles vaa

Viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TunkkiPuolikas Katso viesti
    Valitettavasti on vain niin, ettei noilla vaatimuksilla voi haraastaa yhtään mitään. Kaikissa ja kaikessa tahtoo olla lieveilmiönsä. On se ihminen vaan niin raadollinen.
    En nyt ihan ymmärrä, mistä vaatimuksista oikein kirjoitat? On täysin inhimillistä, että jos asiaan josta pitää alkaa liittyä asioita joista ei pidä, vähitellen kiinnostus vähenee. Jos on vaikka ajanut aina autolla X ja sitten merkin autot alkavat koko ajan hajota, tottakai merkkiuskollisuus vähenee. Jos on aina äänestänyt puoluetta X ja puolue alkaa tehdä päätöksiä joita ei voi hyväksyä, tottakai puolueuskollisuus vähenee. Ja jos on ollut kiinnostunut kilpapyöräilystä ja siihen alkaa jatkuvasti liittyä asioita joita ei voi itse hyväksyä, tottakai kiinnostus lajiin (katsomiseen tai omaan kilpailemiseen) vähenee.

Henkilö, jolle yksittäistapaus riittää lopettamiseen, voi olla typerys. Mutta henkilö, jonka eteen voi kaataa mitä vain moskaa eikä se häneen mieltymyksiinsä vaikuta, on kyllä sitä aivan varmasti.

Minulla ei ole minkäänlaista...
    Tässä kävi nyt Esko silläviisiin, että kun mä haukuin jotakuta muuta pinnalliseksi, niin sä vedit liian lavean päätelmän ja laskit virheellisesti myös itsesi minun pinnallisiksi määrittelmien ihmisten joukkoon. Livestrong-paidan hyllytys Armstronginpellen toilailujen takia ei tee sinusta mun silmissä pinnallista, vaan päinvastoin selkärankaisen ja aivan oikeamielisen ihmisen. Että lopetetaan tää typerä väittely, kun se kerran lähti liikkeelle sinun täysin väärästä päätelmästä.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

abruzziamo Guest
    Globaalin syöpäsäätiön boikotointi, joka tekee mielettömän arvokasta työtä ja ajaa asiaa terveellisen elämän puolesta, jotta meillä kaikilla olisi parempi olla on typeryyttä jota en käsitä. Ja syy boikotointiin tässä tapauksessa on niinkin pieni ja turha kuin kahden ihmisen välinen kiista. (joka ei meille pitäisi kuulua lainkaan).
    Ymmärrän sen, että joitain ihmisiä ei ehkä kiinnosta taistelu syöpää vastaan tai edes yleinen hyvinvointi, mutta tyyli jolla asia tuotiin ilmi oli niin ärsyttävä, jotta oli pakko antaa palautetta.

Itse en ainakaan osaa väheksyä kilpapyöräilyä siksi, että siellä liikkuu huijareita, koska niitä liikkuu elämän kaikilla osa-alueilla. Jos avaa silmänsä niin huomaa miten paljon pientä kusetusta arkielämässä on, jopa omallakin kohdalla. Valehtelijoiden paratiisiksi tässä kupletissa (jota elämäksi kutsutaan) on niin hyvät ainekset. Miten se Diego Maradona sen sanoi..'jalkapallo ei valehtele, ihmiset valehtelevat' tjsp.

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Mielestäni asiat on aika hyvällä tolalla. Hyvällä silleen, että sääntöverkosto on, rangaistukset on ja valvontaa kehitetään. Huonolla tolalla lähinnä siksi, että eri maissa sovelletaan rangaistuskäytäntöä eri tavalla. Huvittavalla tolalla asiat ovat kun joku narahtanut käy pitkittynyttä kampanjaa todistaakseen syyttömyytensä.

Jos omasta lapsesta tulisi kilpapyöräilijä, niin olisiko se sen kummempaa kuin jos siitä tulisi vaikkapa lääkäri. Siitä voisi tulla hyvä lääkäri, valelääkäri tai paha lääkäri. Hyvä rekkakuski, työaikalainsäädäntöä (olosuhteiden pakosta) rikkova rekkakuski, tappajarekkakuski, ehkä. Hyvä pappi, lapsiin sekaantuva pappi tai väärän uskonnon pappi. Ja niin edelleen. Luotan yhä melko paljon lääkäreihin, rekkakuskeihin ja kotikylän pappiakin tervehdin aina kun se kotipihan ohi menee sauvakävelemään.

Jokainen varmaan tekee omia valintoja päivästä toiseen, eikä asiat tietysti mene 'tuosta poikki ja tuohon jengat'-periaatteella. Joskus tehdään yksi paha saadakseen kaksi hyvää. Jos Armstrong vetäisi säätiöidensä kautta vaikka puoletkin niistä rahoista joita säätiöön tulee, on hänen 'pahuuttaan' hyvin vaikea määrittää vaikkapa sellaisen tavallisen syöpäpotilaan näkökulmasta, joka hyötyi henkilökohtaisen syöpähoitonsa kohdalla tämän säätiöstä.

Viesti

Tässä kävi nyt Esko silläviisiin, että kun mä haukuin jotakuta muuta pinnalliseksi, niin sä vedit liian lavean päätelmän ja laskit virheellisesti myös itsesi minun pinnallisiksi määrittelmien ihmisten joukkoon. Livestrong-paidan hyllytys Armstronginpellen toilailujen takia ei tee sinusta mun silmissä pinnallista, vaan päinvastoin selkärankaisen ja aivan oikeamielisen ihmisen. Että lopetetaan tää typerä väittely, kun se kerran lähti liikkeelle sinun täysin väärästä päätelmästä.
    No, tiesin kyllä jo kirjoittaessani, että esimerkki ei ollut paras mahdollinen. Alkuperäinen viestisi oli hyvin provosoiva, joten vastasin myös provosoiden. Olinhan kuitenkin sitä mieltä, että asiat voisi nähdä toisinkin kuin mitä viestissäsi nähtiin.

Voihan se pinnallisuudestakin johtua, jos antaa muiden tekemisten vaikuttaa omiinsa. Mutta voi myös muusta. Esimerkiksi intohimosta, mikä on osa fanikulttuuria. Jos on intohimoa, esikuvien tekemiset vaikuttavat omiin tekemisiin. Voihan sitä tietysti ajaa kilpaa tai treenata tavoitteellisesti ilmankin, että ihannoi voittajia tai on kiinnostunut heidän tekemisistään. Mutta epäilen, että harvempi näin tekee. Ainakaan nuoremmista, ja vähemmän aikaa lajia harrastaneista. Ehkä veteraanisarjoissa? Joka tapauksessa jos esimerkiksi doping halutaan kitkeä lajista, se tapahtuu vain niiden ihmisten kautta, joiden tekemisiin jatkuvat skandaalit vaikuttavat. Ei sitä painetta muutoksiin mistään muualtakaan tule.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti abruzziamo Katso viesti
    Globaalin syöpäsäätiön boikotointi, joka tekee mielettömän arvokasta työtä ja ajaa asiaa terveellisen elämän puolesta, jotta meillä kaikilla olisi parempi olla on typeryyttä jota en käsitä. Ja syy boikotointiin tässä tapauksessa on niinkin pieni ja turha kuin kahden ihmisen välinen kiista. (joka ei meille pitäisi kuulua lainkaan).
    Ymmärrän sen, että joitain ihmisiä ei ehkä kiinnosta taistelu syöpää vastaan tai edes yleinen hyvinvointi, mutta tyyli jolla asia tuotiin ilmi oli niin ärsyttävä, jotta oli pakko antaa palautetta.
    Armstrong on säätiön keulakuva. Kiista kertoi vähän turhan paljon Armstrongin periaatteista.

Maailma on puolillaan hyödyllisiä säätiöitä, joista voi valita mieleisensä. Maailman suurin avoimesti toimiva hyväntekeväisyysjärjestö kantaa Bill Gatesin nimeä. Ja Gatesin säätiö tukee suurilla summilla kehitysmaissa esiintyviin tauteihin keskittyvää tutkimusta, se kun ei länsimaita tai kaupallisia toimijoita niin hirveästi kiinnosta.

Bill Gates on käsittääkseni luvannut 90% omaisuudestaan säätiönsä työhön. En tiedä miten paljon esim. Armstrong on omalle säätiölleen antanut, mutta tiedän, että Armstrong käyttää Livestrong -nimeä myös omien bisnestensä hyväksi (livestrong.com). Miksi minun siis pitäisi käyttää Livestrong -paitaa, kun en käytä Bill ja Melinda Gatesin säätiö -paitaakaan?

Miksi minun siis pitäisi käyttää Livestrong -paitaa, kun en käytä Bill ja Melinda Gatesin säätiö -paitaakaan?
    Niin, miksi sä sitä pitäisit? Niin, miksi sitä nyt yleensä rahaa annetaan hyväntekeväisyyteen. Itsekin olen ostellut kaikenlaisten hyväntekeväisyys lafkojen tavaroita ja joihinkin pukeudun, joihinkin en. Mutta vaan tuntuu melko kusipäiselle puuhalle että boikotoi jotain hyväntekeväisyysjärjestöjä henkilökohtaisten syiden puolesta. Sitä joko tukee jotain syöpäjärjestöä tai sitten ei - sillä ei kyllä lähdetä pätemään että jotain tukee. Eikä varsinkaan sillä päetä, että ei tue koska ei tykkää johtohahmon edesottamuksista. Asiaa siinä ollaan tukemassa - ei yksittäistä ihmistä. Tietenkin kaikenlaisen trendipellet pitää kaikenlaisia rannekkeita jotta pääsevät pätemään kun ne on niin muodikkaita ja trendikkäitä ja sitten on niitä jotka pitää niitä koska joku läheinen on kuollut syöpään.

Peukalo ylös

Niin, miksi sä sitä pitäisit? Niin, miksi sitä nyt yleensä rahaa annetaan hyväntekeväisyyteen. Itsekin olen ostellut kaikenlaisten hyväntekeväisyys lafkojen tavaroita ja joihinkin pukeudun, joihinkin en. Mutta vaan tuntuu melko kusipäiselle puuhalle että boikotoi jotain hyväntekeväisyysjärjestöjä henkilökohtaisten syiden puolesta. Sitä joko tukee jotain syöpäjärjestöä tai sitten ei - sillä ei kyllä lähdetä pätemään että jotain tukee. Eikä varsinkaan sillä päetä, että ei tue koska ei tykkää johtohahmon edesottamuksista. Asiaa siinä ollaan tukemassa - ei yksittäistä ihmistä. Tietenkin kaikenlaisen trendipellet pitää kaikenlaisia rannekkeita jotta pääsevät pätemään kun ne on niin muodikkaita ja trendikkäitä ja sitten on niitä jotka pitää niitä koska joku läheinen on kuollut syöpään.
    Varsin asiapitoinen kommentti O-P.Lta. Juuri näin!
    Ville Ilves

Viesti

Mutta vaan tuntuu melko kusipäiselle puuhalle että boikotoi jotain hyväntekeväisyysjärjestöjä henkilökohtaisten syiden puolesta.
    Aika moni boikotoi esimerkiksi Kirkon ulkomaanapua tai yhteisvastuukeräystä samanlaisista henkilökohtaisista syistä. Ja tuo vieläpä asian ylpeästi esille hyväntekeväisyyskeskusteluissa. Harvemmin olen nähnyt heitä tuollaisiksi kutsuttavan, mutta voi sen asian tosiaan noinkin nähdä.

Joo, läheisen ystävän sairastuminen syöpään se itselläkin paidanostoajatuksen alkujaan synnytti.

En nyt ihan ymmärrä, mistä vaatimuksista oikein kirjoitat? On täysin inhimillistä, että jos asiaan josta pitää alkaa liittyä asioita joista ei pidä, vähitellen kiinnostus vähenee. Jos on vaikka ajanut aina autolla X ja sitten merkin autot alkavat koko ajan hajota, tottakai merkkiuskollisuus vähenee. Jos on aina äänestänyt puoluetta X ja puolue alkaa tehdä päätöksiä joita ei voi hyväksyä, tottakai puolueuskollisuus vähenee. Ja jos on ollut kiinnostunut kilpapyöräilystä ja siihen alkaa jatkuvasti liittyä asioita joita ei voi itse hyväksyä, tottakai kiinnostus lajiin (katsomiseen tai omaan kilpailemiseen) vähenee.

Henkilö, jolle yksittäistapaus riittää lopettamiseen, voi olla typerys. Mutta henkilö, jonka eteen voi kaataa mitä vain moskaa eikä se häneen mieltymyksiinsä vaikuta, on kyllä sitä aivan varmasti.
    On asioita jotka ihminen voi tehdä kerran: Laittaa sormen sirkeliin, katsoa sytkärillä bensatankkiin, osta Pösön ja huollattaa se Porissa Palinilla. Kaksi viimeistä olen tehnyt

Mutta jos naapuri ajaa kännissä Mersulla, ei se estä minua sellaista ostamasta!

Jarno Rosberg ja manageri oli äsken kanava 4 sportilla. Olipa säälittävää änkytystä!!
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Eli etsippäs jostain tilasto tai taulukko josta näkyy mitä testejä tehdään missäkin lajissa....
    Täältä oikealta alhaalta Download Centeristä 2008 Statistics...
    http://www.wada-ama.org/en/Resources...ry-Statistics/
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Jasi Guest

Tässä soomi-versiona tuo dopinguutinen: http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uu...asp?id=1923715

30 kärynneen lista julkistetaan illalla. Pari ruotsalaista ja norjalaista, jos saa pyytää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiH Katso viesti
    30 kärynneen lista julkistetaan illalla. Pari ruotsalaista ja norjalaista, jos saa pyytää?
    Noilla kansakunnilla taitaa olla parempi yhteistyö kuin suomalaisilla oli Lahden aikaan. Eiköhän tuo leviä tasaisesti eri maihin ja pohjoismaista ei tule käryjä ollenkaan. Se olisi surkuhupaisuuden huippu että Suomen mieshiihtäjistä joku jäisi kiinni kun ei kolkuttele edes maailmankärkeä.
    Onni onnettomuudessa on kaluston hajoaminen ennen kasaa loppukirissä

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •