HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 14 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 64 114 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #391
    Liittynyt
    08/2005
    Viestit
    201
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Jos noista pitäis itteni kummit järjestykseen pistää niin 1-sijan sais RQ 2.2 Black-chili- kumina, 2-sijan sijan jakaisivat FA 2.25 ja tuo ei-bc-RQ2.2. Ajoin ehkä 10 tuntia tuolla black-chili-kumilla (takana, edessä vastaava 2.4)...
    Oliko sinulla tuo Blackchili-versio asennettuna sisäkumilla vai litkulla?


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari Katso viesti
    ...Täytyy sanoa että Contin markkinointiosasto on hoitanut hommansa ton "black chili" -merkinnän lanseerauksessa
    Niimpä, oikeastaan valinta olisi helppo, jos tuota 2.2 UST:ta saisi BlackChilinä, tekisi kuitenkin mieli kokeilla aitoa tubeless-rengasta(Tai, siis jos olen käsittänyt oikein, niin 2010 mallin 2.2 UST on edelleen "tavallista" kumia, kun taas sisärenkaalliseen 2.2:een tulee uutena tuo BlackChili).
    Pistää vaan mietityttämään, kun tuntuu, että ainakaan tässä ketjussa Continentalin tavallisella seoksella olevat kumit eivät saa järin hyviä arvosteluja.

  2. #392
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pushead Katso viesti
    Oliko sinulla tuo Blackchili-versio asennettuna sisäkumilla vai litkulla?
    Sekäkäettä. Se BC-versio ei ollu aito UST, mutta sen sai toimimaan myös litkun kanssa.

  3. #393
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Laitanko eteen RQ 2.4'n vai 2.35 supertacky Minionin?

  4. #394
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Supertacky minionit kovettuvat kylmässä (pakkasessa) jolloin niillä ei tee oikein mitään.

    60a takaminioni ei näytä kovettuvan läheskään niin paljoa, jolloin tällä kovemmalla kumiseoksella on paljon parempi pito kuin pehmeämmällä.

    Tänään -26 pakkasessa 42a Minion oli aivan kivikova.
    Tämä kovettuminen pätee myös Michelinin DH16-renkaisiin.

    Oma huomio on, että Nokian renkaat eivät kovetu pakkasesta niin paljoa.

    En toki tiedä millaisia kelejä siellä etelässä on, tämä vain vinkkinä yleisesti.

  5. #395
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    No tämähän oli loistava vinkki. Laitetaan sitten Rubber Queen eteen.

  6. #396
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Samoin jäätyy pakkaskelillä kovamuoviseksi koppuraksi 40a Slow Reezay ja WTB:n vastine. Sekä ainakin Five Tenin kenkien pohjat!! Kesäkummeja nuo pehmeet..
    ..makes Jack a dull boy...

  7. #397
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    No kiva, ehkä en vaihda kumeja ollenkaan tai sitten pitää mennä ostamaan talvirenkaat.

    Ulkomaisilta foorumeilta luin että nimenomaan Slow Reezay'n 40a kumi kovettuu "kylmällä säällä", tosin kyseisen kirjoittajan käsitys kylmästä säästä oli +5 astetta. Jossain sitten sanottiin että "kyllähän kaikki renkaat kylmällä kovettuvat" joka mielestäni kuullosti vähän samalta kuin täälläkin foorumilla aikoinaan todettu "kyllähän kaikki renkaat ovat liukkaita märällä".

  8. #398
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Super Tacky toimi mielestäni vielä +1°C lämmössä, ihan takuuseen en kyllä mene kun pää on laho. -13°C sillä ainakin oli sellainen "Hei me ollaan pulkkamäessä!!" fiilis tasaisellakin ajaessa, saati sitten pienessäkään nyppylässä. Jotain tuollaista toki ennen pakkasia muistelinkin aiemmin kokeneeni, mutta se kopottuminen oli paljon pahempaa lajia kuin ajan kultaamat muistot olisivat antaneet odottaa.

    Noi Five Tenit on aika jännät. Niissä se raja ainakin on nollan Celsiuksen paikkeilla. Eilen pakkasten jälkeen sen hyvin huomasi kun yhä pakastavilla pinnoilla oli alla luistimet, mutta vähänkin sulaneella/lämmenneellä pinnalla tautinen pito.
    ..makes Jack a dull boy...

  9. #399
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.224
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    "kyllähän kaikki renkaat ovat liukkaita märällä".
    Tylsä leikkiä papukaijaa, mutta Minion 60a ja NBX (ainakin se vanha) ovat erittäin, erittäin pitäviä renkaita märällä JA lumessa. Ehkä parhaat syys/talvikelin rengakset.
    ( ಠ_ಠ)

  10. #400
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    NBX:ää paremmin lumella toimii Mountain King.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  11. #401
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.224
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    NBX:ää paremmin lumella toimii Mountain King.
    Olet väärässä, olen kokeillut kumpaakin. Ainakin vanha NBX (eikös tämä uusi ole NBT?) on parempi talvikumi kuin MK. Tästäkin täytyy tosin antaa sellainen varaus, että omat kingit ovat tubelessia ja siis ei-mustaa-silliä.

    Koska tässä on joitain epävarmoja muuttujia, niin jätän punaisen palleron antamatta.
    ( ಠ_ಠ)

  12. #402
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Asentaja Katso viesti
    Olet väärässä, olen kokeillut kumpaakin.
    Itse olet väärässä, minäkin olen kokeillut kumpaakin

    Tosin sillä erotuksella, että MK:t ovat mustaa chiliä ja NBX:t tubeless-mallia. NBX toimii niin pitkään hienosti kun lunta on niin vähän että kivet ja juuret ovat vielä osittain näkyvillä, mutta nyt tampatulla lumella MK oli selvästi parempi.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  13. #403
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.224
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Itse olet väärässä, minäkin olen kokeillut kumpaakin
    No sovitaan että minä olen enemmän oikeassa, koska mulla on suurempi postcount ja olen liittynyt palstalle aiemmin. Näissä tilanteissa tulee niin ikävä sitä jäsennumeroa. Siitä näki kätevästi ilman mitään eri selityksiä kenen kommentti painaa eniten
    ( ಠ_ಠ)

  14. #404
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Asentaja Katso viesti
    No sovitaan että minä olen enemmän oikeassa, koska mulla on suurempi postcount ja olen liittynyt palstalle aiemmin.
    Vaadin kompensaatioa mainepisteistä

    Ja takaisin aiheeseen, kiitos.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  15. #405
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Pitäis alkaa tätäkin asiaa miettiä. Hommasin viime vuoden puolella Kona Dawg rungon ja ihastuksekseni sain huomata että Conti RQ 2,4 ei mahdu pyörimään takana (kohtuu määrä rumia sanoja tähän)
    Selittelivät tehtaalta kun asiaa kysyin, että se on suunniteltu Maxxis ja Kenda kumeille V***u mitä urpoja.
    Noh, lusikka kauniiseen käteen... mimmonen kumi on Maxxis Ignitor 2,35" onko sellaisesta kokemuksia?
    Jotain ideaa kunnon takakumista ko. runkoon? Mitään ~500g xc-paskoja ei tartte ehdotella.
    Kaar ittelles vaa

  16. #406
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Noh, lusikka kauniiseen käteen... mimmonen kumi on Maxxis Ignitor 2,35" onko sellaisesta kokemuksia?
    Mycket jävla himla bra. 62a eXCeption versiona siis. Rullaa pehmeällä pinnalla kuin lahna eli paikallisiin xc-kisoihin väärä valinta. Lähes slicksinä jo oma kappale ja täysjäykän takarenkaana tuolla Porin tämän hetkisissä keleissä. Jaksaa toimia kuluneenakin, mutta reunapitoa liikaa, ei voi sladitella aivan tolkuttomasti. Limaisella Palokalliolla selvästi pitävämpi kuin se Mountain Kingi mikä sulle joutui siihen kypsyttyäni.

    Tod.näk. Igno on aika paljon kapeampi kuitenkin kuin Contin 2.4"?!?! 24mm vanteella 56mm ulommista nappuloista mitattuna.
    ..makes Jack a dull boy...

  17. #407
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Pitäis alkaa tätäkin asiaa miettiä. Hommasin viime vuoden puolella Kona Dawg rungon ja ihastuksekseni sain huomata että Conti RQ 2,4 ei mahdu pyörimään takana (kohtuu määrä rumia sanoja tähän)
    Selittelivät tehtaalta kun asiaa kysyin, että se on suunniteltu Maxxis ja Kenda kumeille V***u mitä urpoja.
    Noh, lusikka kauniiseen käteen... mimmonen kumi on Maxxis Ignitor 2,35" onko sellaisesta kokemuksia?
    Jotain ideaa kunnon takakumista ko. runkoon? Mitään ~500g xc-paskoja ei tartte ehdotella.
    Jotta valmistajan suositukset täyttyy, laita Kendan Nevegal tai Maksiksen Minioni 2,3" leveenä, Minionissa on ohkaiset reunat, mutta muuten ihan OK ja Nevegal vähän parempi.

  18. #408
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Noh, lusikka kauniiseen käteen... mimmonen kumi on Maxxis Ignitor 2,35" onko sellaisesta kokemuksia?
    Mulla oli kyseinen rengastus yhdessä pyörässä ensiasennus renkaana, kuivana toimi hyvin, tasainen pito ei yllättäviä pidon menetyksiä.

    Märällä ja kosteana ongelmana oli kuvion tukkeutuminen ja siitä johtuva surkea pito. Tukkeutunut kuvio puhdistui mielestäni huonosti, lisäksi kuvio on mielestäni melko matala mikä entuudestaan heikentää purevuutta märkään polkuun / sammaleeseen. Kyseisellä rengastuksella tuli pannutettua usein kostealla kelillä. Omat renkaani olen ajat sitten toimittanut kaatopaikalle märänkelin ominaisuuksien johdosta. En ainakaan suosittele käytettäväksi kuin kuivalla kelillä.

    LIITE:

    Ignitor ajokuva kostealla kelillä

    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  19. #409
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    En ainakaan suosittele käytettäväksi kuin kuivalla kelillä.
    Nou hätä. Mie voin suositella märällekin jos Porin kallioiden mutaspooreissa ajaa. Selvästi parempi pito kuin chili MK:lla.. 4real.
    (Peräkkäisinä päivänä testattu ja MK vieläpä kuivemmalla kelillä.)
    ..makes Jack a dull boy...

  20. #410
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Kalliopitoa tässä ennen kaikkea haetaan hiukan limaisellekin pinnalle. Renkaan leveys saisi olla mahdollisimman reilu, tuo RQ kanittaa korkeudesta. Siinä onkin aika reipas ilmatilavuus, jonka menetys vi***taa eniten.
    Kaar ittelles vaa

  21. #411
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Itse olet väärässä, minäkin olen kokeillut kumpaakin

    Tosin sillä erotuksella, että MK:t ovat mustaa chiliä ja NBX:t tubeless-mallia. NBX toimii niin pitkään hienosti kun lunta on niin vähän että kivet ja juuret ovat vielä osittain näkyvillä, mutta nyt tampatulla lumella MK oli selvästi parempi.
    Pitää vielä kysyä tähän tarkennusta että olivatko nuo NBX't siis NBX-litet, vai miten tubelekset? En tiennyt että tavan NBX'stä olisi ollut tubeless mallia...

  22. #412

    Retrorengasta pukkaa- pärjääkö Beena ?

    moro
    Eli kyseessä on Boazobeana X.

    Tulipa hankittua taas uusi vanha setti Mansesta kun halvalla sai.
    Eka setti oli käytössä vuosituhannen alussa ja myös tämä uusi
    Konan Kikapuun menossa oleva on ... ah .. niin silican sininen

    Ajatapa on nykyään ihan XC:tä , joten ajattelin korvata pari vuotta vanhat Schwalbelaiset ( 2.25 NN ja RR) kapeilla 1.9 nokialaisilla -- saa yli 200 g painoakin pois. Kikapu on laihdutuskuurilla

    Sanokaapas nykyisillä huippukumegsilla ajavat, miten
    wanha nokialaanen pärjää märkäpidossa ?
    Täällä ei ole kovin hyviä kehuja, mutta Pohjoismaissa
    on erilaiset maastot : http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wh...22_151crx.aspx

    JT


  23. #413
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    Sanokaapas nykyisillä huippukumegsilla ajavat...
    En ole ihan varma kuulunko tuohon joukkoon... muutta vastaanpa kuitenkin

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjanpoika98 Katso viesti
    ...miten wanha nokialaanen pärjää märkäpidossa ?
    Veikkaukseni on, että se on ihan p*ska. Siltä tuo kuvio ainakin näyttää...

    Eikös retropyörillä ole tarkoitus ajella vain kesäsunnuntaisin kauniilla kelillä rauhallisesti kirkkoon ja rantakaffille? Sikäli märkäpidolla ei liene väliä.


  24. #414
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.337
    No voihan sitä lähimaastoihin saada vähän lisää haastetta noilla kumeilla. Matala ilmatila, kapea ja nappulat väärissä paikoissa mutta kivan väriset.

  25. #415
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    En ole ihan varma kuulunko tuohon joukkoon... muutta vastaanpa kuitenkin



    Veikkaukseni on, että se on ihan p*ska. Siltä tuo kuvio ainakin näyttää...

    Eikös retropyörillä ole tarkoitus ajella vain kesäsunnuntaisin kauniilla kelillä rauhallisesti kirkkoon ja rantakaffille? Sikäli märkäpidolla ei liene väliä.
    Suotta veikkailet, et nimittäin voi voittaa. Kuvio lienee melko oivallinen edelleenkin, mutta tuo sininen silikoonikokeilu oli Nokialta hieman harha-askel. Rullaahan se, mutta on jo märällä asfaltilla melkoinen luistin kallioista puhumattakaan.

    Kuviossa on itse asiassa selvää sukulaisuutta Boazobeana F & R 2.3 -renkaisiin, jotka ovat edelleenkin lumelle *se oikea* ratkaisu, jos Surlyn Pugsleytä ei ole tarjolla.

    - Tomi

  26. #416
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Pitää vielä kysyä tähän tarkennusta että olivatko nuo NBX't siis NBX-litet, vai miten tubelekset? En tiennyt että tavan NBX'stä olisi ollut tubeless mallia...
    Olihan siitä; tämmöisiä esimerkiksi tarjottiin: NBX 2.3 UST; 990g. Olisiko jostain DH-renkaastakin ollut vielä erikseen UST-malli? NBX Litestäkin oli toki UST-malli.

    Sinällään vertailu paksukylkisen UST-renkaan ja ohutkylkisen "muun" renkaan välillä on mielenkiintoista mutta lähtökohtaisesti epätasaväkistä, sillä paksukylkinen rengas ei vaan voi toimia lumella yhtä mukavasti kuin ohutkylkinen vaihtoehto.

    - Tomi

  27. #417
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    En ole ihan varma kuulunko tuohon joukkoon... muutta vastaanpa kuitenkin



    Veikkaukseni on, että se on ihan p*ska. Siltä tuo kuvio ainakin näyttää...

    Eikös retropyörillä ole tarkoitus ajella vain kesäsunnuntaisin kauniilla kelillä rauhallisesti kirkkoon ja rantakaffille? Sikäli märkäpidolla ei liene väliä.
    Ei ole kamalasti väliä, sillä lähes kaikki maastoajoni teen poluilla/metsäteillä/ kauniilla säällä Ihan akateeminen kyssäri siis ....

    Väri sopii vain pirun hyvin Konaan , ei voinut vastustaa kiusausta.
    Kyllä noilla ekoilla seteillä E-P:n juurakoillakin pärjäsi aikanaan, mutta nyt ei ole vaan vertailupohjaa. Kyllä noilla Beenoilla on muutama Finlandia ajettu, ja tänä vuonna voisi ajaa taas kun uudet gumet alla
    Tahkoa en ole näillä kokeillut, mutta säästähän se tarkka rengasvalinta huipputasolla on kiinni TS. Ei koske meikää

    Kyllä retrottimetkin on minulla tehty ihan käyttöä varten, saa edullisesti itse rakentamalla hyviä harrastepelejä.
    VRT. Tämä ideologia on minulla kyllä verissä, sillä kesäkäyttöautona on reilusti retroikäinen Kupla-VW


    JT

  28. #418
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Pitää vielä kysyä tähän tarkennusta että olivatko nuo NBX't siis NBX-litet, vai miten tubelekset? En tiennyt että tavan NBX'stä olisi ollut tubeless mallia...
    Renkula on siis NBX (ei lite) ja mallia tubeless. Nuo oli jostain ylijäämävarastosta, ovat vielä suomalaista valmistetta ja vanhaa mallia.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  29. #419
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Renkula on siis NBX (ei lite) ja mallia tubeless. Nuo oli jostain ylijäämävarastosta, ovat vielä suomalaista valmistetta ja vanhaa mallia.
    Jos niissä on ne sellaiset verkkomaiset kyljet niin niissä ei pysy ilmat ei sitten millään!!! tai korjaan lausuntoani,sisärenkailla pysyy ehkä..
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  30. #420
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Ignitor 2,35 oli mullakin aiempana vaihtoehtona, mutta aikanaan pääsyin 2,2 RQ UST:n. Tuo 2,2 RQ on selkeästi isompi rengas kuin ignitor kokomerkinnästään huolimatta. Ignitoria oli aiempien hakujen perusteella myös haukuttu rullaavuudestaan, mitä ongelmaa 2,2 RQ:ssa ei tod oo.. Pitoa en oo päässyt vertaamaan, mutta RQ ei voi mennä pahasti pieleen, toimii ja kantaa talvellakin loistavasti lumessa n. 1 bar paineilla. Nyt on kesä-syksy-talvea ajettu noilla ja toimii kaikessa hyvin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •