GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 24 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 74 124 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #691
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    On joo, tosin joulukuun alussa näyttäisi tulevan +1 ja loskakelit.
    Kai se pitää vaihtaa Marathon Winterit Racing Ralpheihin, nastat kuluu liikaa eikä paskakelejä näy.

  2. #692
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Postin mukana oli tullut Helsingin Urheiluvälinehuollon mainos ja näyttäis olevan Spectran X-5 renkaat tarjouksessa. Kokoja niin 26" kuin 28" ja hintaan 39,90€/pari. Antavat myös vuoden puhkeamattomuustakuun kaupan päälle.

    On muuten ainutlaatuinen liike, kun jaksaa muistaa asiakasta aina joulun alla
    Still rides with 26er

  3. #693
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Pähkäilen jospa minäkin varustaisin tuon tulevan muka cc:n talvikumein.
    Onko tuo Marathon Winter puhdas urbaanikiitäjä vain pärjääkö sillä myös
    talvisilla ulkoilutiellä ja jopa polkumaisessa ympäristössä vai onko
    parempi suoraan valita järeämpi Contin Nordic Spike.

  4. #694
    Ostin ton Schawalben perus Ice Spikerin mutten löytänyt renkaan kyljestä mitään osviittaa pyörimissuunnasta, voisi siis olettaa ettei sillä ole väliä. Nappulakuvio ei kuitenkaan ole aivan symmetrinen uloimpien nappuloiden osalta, joten onkos täällä mitään kokemuksia josko jompi kumpi pyörimissuunta olisi koettu paremmaksi edessä/takana?

    Nastapyörän sisäänajosta on täällä näköjään taitettu jonkin verran peistä, em. renkaiden mukana tulleessa tägissä lukee suunnilleen seuraavasti: "Renkaita pitää ajaa sisään noin 40km kovapintaisella tiellä jolla varmistetaan nastojen lopullinen kiinnittyminen. Vältä kovia kiihdytyksiä ja jarrutuksia tuona aikana." Mutta kukin tyylillään.

  5. #695
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Mulla on käytössä nuo vanhemmat Ice Spikerit ja renkaissa ei tosiaan ole mitään tiettyä pyörimissuuntaa. Voit asentaa renkaat niin kuin haluat. Itse asennan Schawalben logon levyjen puolelle. Sisäänajo tuli suoritettua 1.6-1.7 bar paineilla, jotta varmasti kaikki nastat koskettaa asvalttia. Siinä saa samalla tehokkaan jalkatreenin aikaiseksi Sisäänajo oli puhdasta kevyenliikenteen cruisailua.
    Still rides with 26er

  6. #696
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Kertokaapas viisaammat mikä noista Ice Spiker Pro:ista tekee niin ylivoimaiset esim. Freddie´s Revenzeihin nähden. Mulla ei ainakaan ole ollut jääkeleillä valittamista FR: pitoon metsässä eikä tielläkään. Ei tuo rullaavuus merkkaa mitään, mutta jos pidossa on paljon eroa?
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  7. #697
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MPI Katso viesti
    Kertokaapas viisaammat mikä noista Ice Spiker Pro:ista tekee niin ylivoimaiset esim. Freddie´s Revenzeihin nähden. Mulla ei ainakaan ole ollut jääkeleillä valittamista FR: pitoon metsässä eikä tielläkään. Ei tuo rullaavuus merkkaa mitään, mutta jos pidossa on paljon eroa?
    Ei kai kukaan ole väittänyt, että niissä olisi parempi pito kuin FR:issä? Päinvastoin. Etu lienee juurikin rullaavuudessa ja painossa.
    Suo, kalja ja läski.




  8. #698
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Ok! Oli ehkä hieman provosti kirjoitettu. Pyydän anteeksi. Minulle riittääkin juuri tuo tieto, että ero syntyy painosta ja rullaavuudesta eikä pidosta. Kiitos nopeasta vastauksesta!
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  9. #699
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    40
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ejex Katso viesti
    Marathon Winterit maksoi 46 € Puhoksen System One:ssa,
    Cycle Centerissä Helsinginkadulla Marathon Winterit luvattiin puhelimessa 40 euroon. Paikan päällä hinta tippui 35 euroon. Minusta oli kohtuullinen hinta.

  10. #700
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Ei kai kukaan ole väittänyt, että niissä olisi parempi pito kuin FR:issä? Päinvastoin. Etu lienee juurikin rullaavuudessa ja painossa.
    Ei Freddies SW:n rullauksessakaan ole mitään vikaa, kunhan muistaa ettei pilaa ajokokemusta sisärenkailla.

    - Tomi

  11. #701
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maantie123 Katso viesti
    Saakohan jostain muuten 24 tuumaisia nastarenkaita? Tehdäänköhän sellaisia yleensä ollenkaan? Nopealla vilkaisulla nettikaupoissa ei ainakaan tällaisia näkynyt.
    Pikkuveljen pyörään pitäisi tosiaan tuollaiset löytää.
    Nokialaista löytyy ja sitten Marathon Winteriä. Muita ei sitten ole. Ostin pojan pyörään Noksut kun sellaiset oli löytyi Fillari Centeristä Hyvinkäältä ihan hyllystä. 20 tuumaiset Marawinterit joutui tilaamaan, mutta ne sai kumminkin. Nettikaupoissa en ole missään nähnyt alle 26 tuumaisia.

    On kyllä oikeasti marginaalituotteesta kyse, tosin uusi Jopo on vissiin tehnyt hyvää 24 tuumaisten rengastarjonnalle.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  12. #702
    Olli-Pekka Manninen Guest
    Käyttökokemus renkaasta Schawalben perus Ice Spiker eli se joka ei ole taittuvareunainen.

    Vierintävastus: Aivan järjetön. Ainakin verrattuna nokian WXC300:n joka rullaa kuin unelma.

    Pistokestävyys: Ei ole pihjennus sepelissä vielä kertaakaan, ihan ok siis

    Pito: Pito melko hyvä, kirkkaalla jäällä pito kuitenkin huonompi kuin nokialaisen

    Nastat: Nastoista on noin kuuden viikon aikana hävinnyt takaa noin 10. Edessä kaikki kiinni. Tätä menoa rengas on aika turha maaliskuuhun mennessä kun ei ole nastoja.

    Suositukset. Työmatkakäyttöön, lenkkikäytössä vähän kyseenalainen

  13. #703
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Hanko
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Nokialaista löytyy ja sitten Marathon Winteriä. Muita ei sitten ole. Ostin pojan pyörään Noksut kun sellaiset oli löytyi Fillari Centeristä Hyvinkäältä ihan hyllystä. 20 tuumaiset Marawinterit joutui tilaamaan, mutta ne sai kumminkin. Nettikaupoissa en ole missään nähnyt alle 26 tuumaisia.

    On kyllä oikeasti marginaalituotteesta kyse, tosin uusi Jopo on vissiin tehnyt hyvää 24 tuumaisten rengastarjonnalle.
    bikeshop.fi niin on myös pienempiä kokoja tarjolla, alla muuita kokoja. tosin kanatta tietää mm koko, kun ei elmoitettu tuuma kokona.

  14. #704
    Hoss Guest
    Allekirjoittaneen ensivaikutelma W240:stä. (hankin lähinnä työmatkakäyttöön ja siinä uskossa että kestäisi renkaat puhkeamatta)

    Vierintävastus: Kyllä riittää vastusta

    Pitokestävyys: Kyllä se vielä on kestänyt --> tähän palataan kun kilometrejä alkaa
    olemaan riittävästi mittarissa.

    Pito: Aika erikoinen tuntuma näin alkuunsa. Tavallaan pitää ihan hyvin mutta jotain kummaa epämääräisyyttä havaittavissa. Taitaa tosin olla yleisemminkin nastarenkaiden ominaisuus?

    Rengaspaineista on täällä ollut jotain mielipiteitä mutta kysynpä silti miten paljon sitä kannattaisi olla? Tietenkin ajastaan kokeilemalla löytyisi hyvä kompromissi.

  15. #705
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Hanko
    Viestit
    84
    Continental Spike Claw 240, mistä porukka on niitä ostannut?

  16. #706
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoss Katso viesti
    Rengaspaineista on täällä ollut jotain mielipiteitä mutta kysynpä silti miten paljon sitä kannattaisi olla?
    Nelonen taakse ja vitonen eteen. Omakohtaisella kokemuksella.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  17. #707
    Yritin toissapäivänä laittaa Nokian Extreme 294 kumeja litkujen kanssa vanteelle. No onnistu hyvin ja vanteen väli tiivisty, mutta mutta. Nuo laitimmaiset ruusut jotka ovat vierekkäin, niin niiden välistä falskas ilmat pihalle pikku hiljaa. Ja se vielä, että ilmaa tuli lähes jokaisen pariruusun välistä, eli ympäri rengasta.

    Onko samanlaisia kokemuksia kellään? Piti laittaa sisuskumet perskeles..
    Aika kallis hintaansa nähden!!

  18. #708
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Nelonen taakse ja vitonen eteen. Omakohtaisella kokemuksella.
    Nelonen taakse ja kolmonen eteen. Tosin minä ajelen paljon jäätyneitä hiekkateitä ja muita kovia pohjia....

  19. #709
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    366
    Moi!
    Josko sitä meillekin nastarenkaita…

    Faktat:
    Espoossa fillaroidaan. Metsäpoluilla, kallioilla sekä ns. pururadoilla / latupohjilla.
    Talvi täällä on semmoinen, että ehkä pari-kolme viikkoa lunta on niin paljon, että hiihtoladut pysyy kunnossa. Metsiin tallautuu hyvät kävelypolut lumisateen jälkeen parissa päivässä – viikossa. Muutoin tulee varautua enimmäkseen jäähän, jäisiin polkuihin ja kallioihin/juurakoihin ja varjoisilla paikoilla nietoksiin. Ja keväällä sitten tietenkin tarjolla kaikkea – auki olevia hiekkapintaisia kävelyteitä vieressä latupohjaa, paljaita kallioita, lumisia metsälämpäreitä, märkiä painanteita, puroja ja kuraa.
    Käytössä on kaksi pyörää, joilla vuoronperään ajellaan kundin kanssa ristiin; toinen jäykkäperä, toinen täpäri.

    Kuvitelma:
    Kuvittelen, että talvellakin voisi harrastaa ns. maastoajoa hupailu- ja hikoilutarkoituksessa. Kokemusta tästä ei ole. Jos ei lunta tule/ole, aivan varmasti pystyy, eikö vain. Tietty uusia haasteita, kun polut/reitit ovat kovapohjaisia, osa poluista jäätyneet varsin ”urallisiksi” ja möykkyisiksi, kallioilla jäähilettä/liukasta.
    Jos sitten on lunta, niin suurimmat kulku-urat ovat joko aurattu, tai latukoneella ajettu, vieressä jalkamiesten kovaksi tallaama pohja – joka ajoittain todella kova ja jäinen. Metsäpolut tallottu auki, mutta tietty hyvin kapeita – pääseekö sellaisella fillarilla ollenkaan etenemään?

    Arveluttaa:
    Onko kuvitelmissani järkeä? Uskaltaako metsään mennä talvi-/pakkaskeleillä? Löytyykö pitoa kun yht’äkkiä tullaan jäisille kallioille tai kun ajetaan tuhatta ja sataa siirtymäreittiä, jossa varjokohdassa sulavesien johdosta yöllä jäätynyt peilikirkas jäälautta? Entä pääseekö kapeammalla renkaalla pienessä lumipeitteessä yhtään mihinkään? Pitääkö olla äärettömän läski rengas, jotta voisi edes kuvitella ajavansa tallatuilla lumipoluilla?

    Asiaan:
    Nastarenkaat molempiin pyöriin. Tahtotila, jollette tyrmännee t"kuvitelmia". Siis edellä kuvattuihin olosuhteisiin, tarkoitukseen. Sillä, kuinka hyvin pyörä nastoilla rullaa asfaltilla, ei ole kovinkaan suuri painoarvo meille.

    Mikä siis olisi oivallinen 26” rengas? Ja kuinka leveänä?
    Jos oikein olen koostanut tässä aiheketjussa olleita tämän syksyn kirjoituksia, niin vaihtoehtoja olisivat:
    Schwalbe Ice Spiker Pro, 26*2.10, 695g, kalleimmat?, nastoja 304?
    Schwalbe Marathon Winter 47-599 26*1,75, 995g, 200 nastaa, löytyy alle 40€/gummi
    Nokian Extreme294 54-599, 294 nastaa, 950g
    Nokian Hakka 300 26*2.2 tai 26*2.1, 750g/795g
    Nokian W240 26*1.9, 880g

    Kaikista em. renkaista on Foorumin porukoilla hyviä kokemuksia. Myös pettymyksiäkin.
    Olisikos lukijoilla jakaa kokemustietoa/muita perusteita, miksi tietty rengas olisi meille parempi kuin toinen? Siis suosituksia...
    Kiitos ja kumarrus,
    -E
    Got to have Nerve in forest!

  20. #710
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErkkiM Katso viesti
    Kuvitelma:
    Kuvittelen, että talvellakin voisi harrastaa ns. maastoajoa hupailu- ja hikoilutarkoituksessa.
    Talvimaastopyöräily on melkeinpä kivointa maastopyöräilyä. Ihan parasta hommaa! Älä suotta jätä väliin.

    Schwalbe Ice Spiker Pro, 26*2.10, 695g, kalleimmat?, nastoja 304?
    Nokian Hakka 300 26*2.2 tai 26*2.1, 750g/795g
    Maastoajoon: Noista jompikumpi


  21. #711
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErkkiM Katso viesti
    Schwalbe Ice Spiker Pro, 26*2.10, 695g, kalleimmat?, nastoja 304?
    Schwalbe Marathon Winter 47-599 26*1,75, 995g, 200 nastaa, löytyy alle 40€/gummi
    Schwalben Ice Spikerissa on 304 nastaa. Tuossa Ice Spiker Prossa on 361. Painon mukaan tarkoitat juuri noita. Bike-componentsissa maksaa noin 55€. Schwalbe Marathon Winterit löytyy samasta paikasta alle 30€. Tosin päälle tulee 15€ postikuluja.

    Itselläni on vielä Ice Spiker Prot hyllyllä odottamassa W240:ten loppuunajoa, mutta noin sormituntumalta sanoisin, että ne ovat kyllä hintansa väärtit. Itse en uskaltaisi W240:llä lähteä kovin tekniselle pätkälle. Ne jotenkin tuntuvat vatkaavan alla. Mutta ne onkin suunniteltu työmatkakäyttöön.

    Ruustinnan pyörään (28") asensin pari päivää sitten Marathon Winterit ja ne ainakin pieksevät W240:t mennen tullen. Pito on todella luotettava ja käyttäytyminen ennalta-arvattava.
    Jari-Matti
    Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

  22. #712
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    366
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J-M Katso viesti
    Schwalben Ice Spikerissa on 304 nastaa. Tuossa Ice Spiker Prossa on 361. Painon mukaan tarkoitat juuri noita. Bike-componentsissa maksaa noin 55€. Schwalbe Marathon Winterit löytyy samasta paikasta alle 30€. Tosin päälle tulee 15€ postikuluja.
    Tsekkasin, kiitti vinkistä, tsekkasin Bike-componentista. Hinnat on 34,95€ ja 59,95€. Tuo Ice Spiker siis on 2010 mallia myös (luulin, että se on poistuva malli), ja on siis 304 nastainen ja painoa 995g. Täytyy vähän fundeerata - kun neljä kumia ostaa - eroa tulee 100 €. Vaan ehkä ei ole oikea paikka säästää.
    Pitää vielä penkoa Nokian saatavuudesta ja hinnoista faktoja. Pysytään siis kuitenkin kategoriassa "300 nastaa ja leveyttä 2.1" - olisko näin järkevää?
    -E
    Got to have Nerve in forest!

  23. #713
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.327
    Voisihan sitä säästää siten että tilaisi 2 x 2 Icespikeria ja Prota. Laittais taakse sitten nuo halvemmat, siellä ne nastat ja renkaat kuitenkin kärsivät eniten.

    Pitäisi testailla nastoja tässä kun tervehtyy, nyt 2 x WXC, 1 x 294 ja 1 x Ice Spiker Pro varastossa. Viimeksimainituilla en ole ajanut yhtään mutta WXC:llä muutamana talvena. Noissa Ice Spiker Pro-kummeissa on kyllä yllättävän ohuet kyljet - toivottavasti kestävät.

  24. #714
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Minulla alkaa nyt kolmas talvi (kerran tänä vuonna) noilla perus Schwalben
    Icespikerilla ja hyvin on pärjätty. En ole nastoja pahemmin tutkinut, mutta
    ei niitä taida pahemmin olla metsään jäädä. Niin tyytyväinen olen ollut,
    että moiset hommaan tilalle, kun näistä aika jättää.

    Iso pyörään tulee alle sitten Contin Nordic Spiket, nehän on moni vuotiset testivoittajat autopuolella .

  25. #715
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    71
    Mainittakoon, että Tarmo-lähikauppiaalta( http://www.hi5bikes.fi ) näyttäisi irtoavan Nokian Hakka300:sta 59 euron kappalehintaan.

  26. #716
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    366
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heikki K Katso viesti
    Mainittakoon, että Tarmo-lähikauppiaalta( http://www.hi5bikes.fi ) näyttäisi irtoavan Nokian Hakka300:sta 59 euron kappalehintaan.
    Kiintoisaa. Oliskohan siellä sekä SWA (2.2) sekä SW (2.1) tarjolla? Jos on, niin kumpi olisi enemmän bueno?
    Olisko mitään järkee sekarengastuksesta - takana leveempää kuin edessä? tuli vaan mieleen....
    -E
    Got to have Nerve in forest!

  27. #717
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErkkiM Katso viesti
    Tietty uusia haasteita, kun polut/reitit ovat kovapohjaisia, osa poluista jäätyneet varsin ”urallisiksi” ja möykkyisiksi, kallioilla jäähilettä/liukasta.
    Tallatut polut on talvella varsin usein tasaisempia kuin kesällä- juurakot ja kivikot jää lumen alle.

    Metsäpolut tallottu auki, mutta tietty hyvin kapeita – pääseekö sellaisella fillarilla ollenkaan etenemään?
    Pääsee, kunhan pysyy uralla
    Löytyykö pitoa kun yht’äkkiä tullaan jäisille kallioille tai kun ajetaan tuhatta ja sataa siirtymäreittiä, jossa varjokohdassa sulavesien johdosta yöllä jäätynyt peilikirkas jäälautta?
    Ei välttämättä. Mut saattaa se pito kadota kesälläkin...
    Pitääkö olla äärettömän läski rengas, jotta voisi edes kuvitella ajavansa tallatuilla lumipoluilla?
    Ei välttämättä. Mut esmes Gazzaloddi M&S:t oli viime talvena pirun hauskat!

    Noista uudemmista nastarenkaistahan miä en tiiä mitään, käytössä on wanhat Extreme 296:set

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErkkiM Katso viesti
    Kiintoisaa. Oliskohan siellä sekä SWA (2.2) sekä SW (2.1) tarjolla? Jos on, niin kumpi olisi enemmän bueno?
    Rohkeasti vaan kauppaan kyselemään!
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  28. #718
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    15
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti keny Katso viesti
    Continental Spike Claw 240, mistä porukka on niitä ostannut?
    HiBikestä (ei tosin tällä hetkellä varastossa):
    http://www2.hibike.com/main.php?sess...9a9304f83d27ec

    Bike-discountistä löytyy tällä hetkellä samaan hintaan:
    http://www.bike-discount.de/shop/a12...40-spikes.html

    HiBike antoi isommasta tilauksesta 20 eur joulualennusta viime viikolla, joka kattaa enemmän kuin postikulut.

  29. #719
    Monsieur Rautaperse Guest
    Ajoin tänään ensimmäistä kertaa nastarenkailla ja alkoi huolestuttaa Schwalben Marathon Winterien kestävyys. Helsingin kaupunki kylvää soraa teille heti pienen lumisateen takia. Marathon Plussilla ajaessa ei ollut ongelmia soran kanssa mutta ilmeisesti Winterien pistosuojaus ei ole samaa luokkaa kuin Plussissa. Pistosuojausnauhaa harkitsin ja kävin kysäseen sitä eilen parista putiikista Annankadulta ja ei oota löytyi. Mistä pääkaupunkiseudun liikkeestä nauhaa löytyy? Onko nauhoissa suuria eroja?

  30. #720
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Viimetalvi ja kulunut ajettu 50-100km/viikko pk-seudun "sepeliteitä" Marathon Wintereillä täysin ongelmitta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •